Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Pykkonen

Persaukinen suhari
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Onko joku kokeillut soittaa poliisille tälläisessä tapauksessa? Onko resursseja lähteä ajamaan näitä kiinni, kun vähäiset rikokset jätetään muutenkin tutkimatta. Kuittaako keskuksen täti/setä ”välitän ilmoituksen poliisille” ja asia jää siihen. Joka tapauksessahan näiden pitäisi jäädä kiinni verekseltään poliisille koska ilmoittajan todistus ei riitä?
Ei sinne häkeen ehkä kannata mainita että se on joku whatsappaaja vaan kertoo epäilevänsä rattijuopoksi kun vauhti heittelee ja auto seilaa miten sattuu kaistalla :vihellys:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
Samoja kokemuksia, mutta siitä tosin jo aikaa. Soitin motarilla Lahden korvilla häkeen kuskista, joka oli sekaisin alkoholista tai muista aineista (törkeä ylinopeus, poskettomia ohituksia, kiilauksia, yksi pieni osuma toiseen autoon ja kolme vakavaa läheltä piti -tilannetta jotka vältettiin vaan kanssakulkijoiden hereilläolon ansiosta) ajellen autolla jossa ei ollut kilpiä. Häkestä kerrottiin, että olimme saapumassa jonkun - minkälie - viranomaisalueen rajalle ja pyydettiin soittamaan viiden minuutin päästä uudelleen. Ei kiinnostanut edes auton merkki, malli eikä väri. Jätin soittamatta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Hätäkeskuksesta luvattiin kirjoittaa ilmoitus ylös kun itse soitin naapuriautossa pistoolilla muita autoja tähtäilleestä huumekuskista(metrin päästä näkyi hyvin pupillit). Eipä nuo ilmoitukset tunnu paljoa kiinnostavan.
Vaikea uskoa, että eivät ottaisi tuollaista tosissaan. Lähinnä tulee mieleen, ettei vaan yksinkertaisesti ollut partioita vapaana.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
778
Näistä kännykän käyttäjistä...tutun kaiman serkun siskon työkaveri tykkää lueskella esim iltalehteä ajaessa. Tälle olen suoraan vtuillu asiasta, mutta ei itse näe asiassa mitään ihmeellistä. Kuulemma helposti onnistuu.

Kai näille kännykän käyttäjille pitää jotain vakavaa sattua, että älyävät. Toivottavasti niissä ei vaan sitten ole muita osallisina.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Sen ainakin huomannut että oli sitten käytössä handsfree tai luuri korvalla niin aikamoiseen automaattiajoon aivot menee. Perillä kun alkaa miettiä mitä siellä matkalla tapahtuikaan niin välillä oikein pelästyy kun ei ole välttämättä mitään muistikuvaa.
Itse olen taas huomannut keskittyväni kyllä liikenteeseen, mutta ajatus siitä mihin pitikään ajaa on saattanut kadota.

Joskus lähdin kauppaan ja löysin itseni puhelun päätyttyä omasta autokatoksesta. Siinä piti jo vähän miettiä, että miten meni noin niinku omasta mielestä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Vaikea uskoa, että eivät ottaisi tuollaista tosissaan. Lähinnä tulee mieleen, ettei vaan yksinkertaisesti ollut partioita vapaana.
Heinäkuinen keskiviikko klo 15.30 hieman reilu pari kilometriä Turun pääpoliisiasemalta. Hätäpuhelinpäivystäjä kommentoi "voi harmi, laitetaan tästä ilmoitus muistiin tapahtuneesta".
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Heinäkuinen keskiviikko klo 15.30 hieman reilu pari kilometriä Turun pääpoliisiasemalta. Hätäpuhelinpäivystäjä kommentoi "voi harmi, laitetaan tästä ilmoitus muistiin tapahtuneesta".
En epäile kertomaasi, mutta joku tässä ei nyt siltikään täsmää.

Normaalitilanne menee kuitenkin niin, että jos poliisille ilmoittaa pistoolilla muita tähtäilevästä henkilöstä, niin siitä tulee käytännössä automaattisesti kiireellinen tehtävä kaikille alueen vapaille partioille. Läheisimmän poliisiaseman sijainti ei sinäänsä asiaan vaikuta, kun ei niitä vapaita partioita siellä yleensä ole päivystämässä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Joku oman elämänsä speedosankari päättänyt, että häntä eivät väistämissäännöt koske?

Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä

Musta katumaasturi herätti pyöräilijässä alkukantaisen raivon – videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä

Julkaistu: 22.3. 12:48

”Aika alkukantainen tapa ratkaista asioista.”

Se oli videon perusteella erittäin klassinen liikenneraivokohtaus, jonka polkupyöräilijämies sai torstaina aamulla kello 8.35 Espoon Otaniemessä.

Ensin auton takaa-ajo, rinnalle nousu reilusti yli 30 kilometriä tunnissa polkien, ohitus ja kiilaaminen eteen.

Sitten lyönti auton ikkunaan ja auton oven tempaisu auki.

Videolle tallentui rankkaa kiroilua, erilaista uhkailua ja lopuksi antaumuksellista sylkemistä.

Pyöräilijä uhkaa vetää päin näköä ja turpaan, nenää poskelle ja tulevaisuudessa naarmuttaa autoa, jonka rekisterin on ottanut ylös.

Liikenneraivokohtaus tallentui ison mustan kaupunkimaasturin etu- ja takakameraan.

– Hän puristi minua kurkusta, autoilija kertoo.

– Huomasin jälkeen päin, että paidan kauluksen irtovahvike oli lentänyt penkille.

Autoilija sanoo tottuneensa siihen, että iso musta kaupunkimaasturi herättää kielteisiä tunteita tietyssä osassa pyöräilijöitä.

– Minulta on selkä leikattu. Autoni pitää siksi olla korkea.

Kun autoilija vaati pyöräilijää päästämään irti ja kieltäytyi tulemasta ulos tappelemaan, pyöräilijä solvasi häntä ”neidiksi”.

Jos kirosanat ja uhkaukset unohdetaan, videolle tallentui dialogi, jossa pyöräilijä syyllistää autoilijan ”melkein pyöräilijän päälle ajamisesta”, ja autoilija kertoo pyöräilijälle tällä olleen väistämisvelvollisuus.

Paikka on Maarintie, jolle autoilija on tullut Tekniikantien suunnalta. Hän hiljentää vauhtia ja lähes pysähtyy päästääkseen kaksi oikealta tulevaa jalankulkijaa ylittämään tien.

Pyöräilijä sujahtaa tilanteeseen vasemmalta, kehäykkösen suunnalta tulevaa pyörätietä pitkin, kolmiomerkin takaa (toisen auton eteen), ja kurvaa auton perään, vaikka oli ilmeisesti ollut aikeissa jatkaa pyörätietä eteenpäin.

Kuviteltavissa on, että pyöräilijä kuvitteli autoilijan antavan hänen mennä siinä missä jalankulkijoidenkin.

Tämä on kuitenkin vain spekulaatiota.

– Siinä on pitkä suora pyörätie ja heillä vähän alamäkeä. Sieltä tullaan usein aika kovaa kolmion takaa, autoilija sanoo.

Takaa-ajo etenee Maarinrannantiellä, ja loppunäytös tapahtuu suomalaisen äly- ja tietoyhteiskunnan ytimessä, Innopoli 3:n edessä, Vaisalantien alkupäässä.

Pysähtyneen auton perään kerääntyy muita autoja, joista yhden kuljettaja nousee ulos katsomaan.

Autoilija on tehnyt sähköisen rikosilmoituksen, mutta ei usko sen johtavan mihinkään.

– Kun ei näissä polkupyörissä ole rekisterikilpiä.

– Kaduilla on liikennesäännöt, ja kaikilla meillä on helpompaa, jos niitä noudatetaan, autoilija sanoo.

Vastaaminen pyöräilijän tappeluhaasteeseen ei käynyt hänellä mielessäkään.

– Se on aika alkukantainen tapa ratkaista asioita.

Tuomas Manninen
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Mä aattelin että otti päähän äsken puskurissa peesannut kuorma-autokuski, mutta tän videon jälkeen vasta rusinat rasahteleekin.. Tulipahan mieleen, että pitäisi tuollainen kamera hommata omaankin autoon.

Äsken tosiaan ajelin 60km/h tiellä 67 vakkarissa, joku kuorkki tulee taakse ajamaan semmoiselle etäisyydelle, etten rekkaria taustapeilissä nähnyt. Rajoitus tipahti 50:een ja tiputin vakkariin 57km/h, nyt alkoi melkein jo työntämään vauhtia. Taustapeilissä näkyi enää etusäleikkö.

Että mitähän helvettiä mä nyt tein niin väärin, että alkoi vielä vilkuttelemaan pitkiä kurvatessaan jonkun varaston pihaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Tämmönen speedo tuli tässä pk seudullakin ajellessa joku päivä kolmion takaa alle, en kyllä kerennyt edes tööttäämään...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Tuossa olisi voinut joku säikähdyksissään ajaa vaikka pyörän yli päästäkseen tilanteesta pois, kun kerran väkivallalla alettiin uhkailemaan. Eikä varmasti olisi saanut sakkoa tms.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
762
Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.

Itse sain eilen melkein autolla ajaessa toisen auton kylkeen. Käännyin isossa monikaistaisessa risteyksessä valoissa oikealle, oikealle kääntyville oli siis kaksi loivaa kaistaa. Itse olin vasemmalla kaistalla ja tämä törttöilijä oikealla kaistalla. Lähestyimme risteystä 50 alueella alle 30 vaihdilla, koska valot olivat vielä punaisena 100m päässä, molemmat siis hieman ennakoi. Valot vaihtuivat sitten vihreäksi ennen pysähtymistarvetta ja molemmat jatkoi matkaa kääntyen oikealle, tässä vaiheessa oikealla kaistalla oleva auto oli ehkä auton mitan päässä takana. Kiihdytän normaalisti takaisin tavoite nopeuteen ja tässä vaiheessa juuri ennen kuin auto suoristuu täysin, huomaan kuinka tämä oikealla kaistalla oleva kiihdyttää vauhtia ja lähtee leikkaamaan minun kaistalle kun on ohittanut vasta puolikkaan auton verran minut. No eipä siinä kun väistö kolmannelle kaistalle vasemmalle samalla jarruttaen, joka jatkuu siis edellisestä risteyksestä suoraan näidän kääntyvien rinnalle. Annan väistö liikettä tehdessäni riikkarilla merkkiä tapahtumasta ja palaan takaisin samalle kaistalle.

Tämän jälkeen tämä kyseinen auto alkoi hiljentämään vauhtia 50 alueella alle 40 nopeuteen edellä hitaammin ajavan rekan vuoksi, ja hetken kun olin ajanut siinä takana vaihdoin kaistaa vasemmalle ja kiihdytin taajama nopeuteen. Kun pääsin tämän kyseisen autoilijan vierelle, huomasin hänen näyttävän kansainvälistä käsimerkkiä ikkunaa vasten minulle. Kyseessä vaikutti olevan tumma ehkä 500 -sarjan bemari, ja kuskina seminuori elämänkova -koululainen.

Että näin. Ensin melkein törmätään kun leikataan käännöksessä väärälle kaistalle eteen, tämän jälkeen tööttiä saatuaan näytetään keskaria takaisin. Mieli teki kyllä lähteä seuraamaan ja jututtamaan jantteria että miten meni niin kuin aikuisten oikeasti, mutta mitään kun ei sattunut (onneksi) niin annoinpa olla.

Tapahtumapaikka Kuopio, 21.3. noin klo. 20.45 tasavallankadun ja leväsentien risteys.

Tällaiset vastaavat tapahtumat ovat lisääntyneet Kuopiossakin viime vuosina selvästi ja esimerkiksi vilkun näyttäminen tuntuu täälläkin olevan monille käsittämättömän vaikeaa. Monia vaarallisia tilanteita näkee viikottain kun ei näytetä minne suuntaan ollaan menossa ja mitä ollaan tekemässä. Enkä halua mitenkään yleistää, mutta jotenkin tuntuu että nämä tietyt "premium" merkit on siinä vilkuttomuudessa varsinkin kärkipäässä. Jotenkin se asenne tuntuu olevan että "kyllä minä itse tiedän minne minä menen, miksi minun pitää siitä erikseen kertoa". :shifty:
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Tuossa olisi voinut joku säikähdyksissään ajaa vaikka pyörän yli päästäkseen tilanteesta pois, kun kerran väkivallalla alettiin uhkailemaan. Eikä varmasti olisi saanut sakkoa tms.
Kannattaisi noiden sankareidenkin vähän miettiä, sattuvat aukomaan väärälle kuskille, niin se ajaa vaan kylmästi yli.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Kannattaisi noiden sankareidenkin vähän miettiä, sattuvat aukomaan väärälle kuskille, niin se ajaa vaan kylmästi yli.
Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.
Juu aika törkeä tapaus. Se on vaan lisäironiaa, että on vielä myös omaa tietämättömyytätään väärässä. Mutta ei tuollaiselle raivoamiselle, uhkailulle ja käsiksi käymiselle kyllä riittäisi sympatiaa vaikka autoilija olisikin virheen tehnyt. Jos ei kasetti kestä sitä, että liikenteessä tapahtuu sääntörikkomuksia, niin parempi pysyä kotona, oli kulkupeli mikä hyvänsä. Kyllä sitä itsekin tulee välillä kerrottua auton sisällä rehellisiä mielipiteitä melko värikkäin sanakääntein kun joku tötöilee, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään lähteä seuraamaan ja solvaamaan jotakuta jonkun pikkurikkomuksen takia, saati käydä väkivaltaiseksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Melko tarkkaan saa seurata peilejä Keravalla jos annat jalankulkijalle tietä, sieltä saattaa duunari suihkasta toiselta kaistalta 60km/h~ lasissa 40km/h alueella.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.
Niin jos siellä autossa sattuu olemaan yhtä äkkipikainen kuin tuo pyöräilijä, seuraukset nyt voi olla mitä vaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Itse olisin syöttänyt spendexille katukivetystä, kukaan ei tule mun naamalle sylkemään, ei vaikka olisin itse töppäillyt!

Johonkin se raja pitää vittuilussakin laittaa.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Voi jumalauta. Kävin just laittamassa teleskooppirengasavaimen autoni jalkatilaan siltä varalta että spandeksirunkku tulee minun eteeni sylkemään. Olisi kiva tempaista tuolta hampaat sisään ja ajaa kusimulkun fillarin yli. Kaikkea sitä näkee. Olisi ihan suotavaa näistä laittaa sensuroimattomat videot julkisuuteen, miksi tullaista kusipäätä suojelemaan? Julkinen nöyryytys on näille oikein.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Voi jumalauta. Kävin just laittamassa teleskooppirengasavaimen autoni jalkatilaan siltä varalta että spandeksirunkku tulee minun eteeni sylkemään. Olisi kiva tempaista tuolta hampaat sisään ja ajaa kusimulkun fillarin yli. Kaikkea sitä näkee. Olisi ihan suotavaa näistä laittaa sensuroimattomat videot julkisuuteen, miksi tullaista kusipäätä suojelemaan? Julkinen nöyryytys on näille oikein.
Eiköhän poliisi ole saanut sen sensuroimattoman version. Kiva se on varmaan myös maksaa ne hampaat sitten, se on monta tonnia ja vielä syyte oikeudessa, kun itseään ei saa puolustaa. Tietysti hyvällä juristilla voi jollakin säkällä saada kurkkuun kiinni käyminen tapon yritykseksi, joten piti toimia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Aika älytöntä käyttäytymistä ja ei selvästikkään itse tiedä liikennesääntöjä tai ei vain omalta idiotismiltaan halua totella itse sääntöjä liikenteessä, koska ovat luultavasti hänen mielestä epäoikeudenmukaiset.

Itse sain eilen melkein autolla ajaessa toisen auton kylkeen. Käännyin isossa monikaistaisessa risteyksessä valoissa oikealle, oikealle kääntyville oli siis kaksi loivaa kaistaa. Itse olin vasemmalla kaistalla ja tämä törttöilijä oikealla kaistalla. Lähestyimme risteystä 50 alueella alle 30 vaihdilla, koska valot olivat vielä punaisena 100m päässä, molemmat siis hieman ennakoi. Valot vaihtuivat sitten vihreäksi ennen pysähtymistarvetta ja molemmat jatkoi matkaa kääntyen oikealle, tässä vaiheessa oikealla kaistalla oleva auto oli ehkä auton mitan päässä takana. Kiihdytän normaalisti takaisin tavoite nopeuteen ja tässä vaiheessa juuri ennen kuin auto suoristuu täysin, huomaan kuinka tämä oikealla kaistalla oleva kiihdyttää vauhtia ja lähtee leikkaamaan minun kaistalle kun on ohittanut vasta puolikkaan auton verran minut. No eipä siinä kun väistö kolmannelle kaistalle vasemmalle samalla jarruttaen, joka jatkuu siis edellisestä risteyksestä suoraan näidän kääntyvien rinnalle. Annan väistö liikettä tehdessäni riikkarilla merkkiä tapahtumasta ja palaan takaisin samalle kaistalle.

Tämän jälkeen tämä kyseinen auto alkoi hiljentämään vauhtia 50 alueella alle 40 nopeuteen edellä hitaammin ajavan rekan vuoksi, ja hetken kun olin ajanut siinä takana vaihdoin kaistaa vasemmalle ja kiihdytin taajama nopeuteen. Kun pääsin tämän kyseisen autoilijan vierelle, huomasin hänen näyttävän kansainvälistä käsimerkkiä ikkunaa vasten minulle. Kyseessä vaikutti olevan tumma ehkä 500 -sarjan bemari, ja kuskina seminuori elämänkova -koululainen.

Että näin. Ensin melkein törmätään kun leikataan käännöksessä väärälle kaistalle eteen, tämän jälkeen tööttiä saatuaan näytetään keskaria takaisin. Mieli teki kyllä lähteä seuraamaan ja jututtamaan jantteria että miten meni niin kuin aikuisten oikeasti, mutta mitään kun ei sattunut (onneksi) niin annoinpa olla.

Tapahtumapaikka Kuopio, 21.3. noin klo. 20.45 tasavallankadun ja leväsentien risteys.

Tällaiset vastaavat tapahtumat ovat lisääntyneet Kuopiossakin viime vuosina selvästi ja esimerkiksi vilkun näyttäminen tuntuu täälläkin olevan monille käsittämättömän vaikeaa. Monia vaarallisia tilanteita näkee viikottain kun ei näytetä minne suuntaan ollaan menossa ja mitä ollaan tekemässä. Enkä halua mitenkään yleistää, mutta jotenkin tuntuu että nämä tietyt "premium" merkit on siinä vilkuttomuudessa varsinkin kärkipäässä. Jotenkin se asenne tuntuu olevan että "kyllä minä itse tiedän minne minä menen, miksi minun pitää siitä erikseen kertoa". :shifty:
Näissä tekisi aina mieli jollain vanhalla ritsalla antaa mennä vaan ja kolahtaa... oppisi kerrasta.

Jos keskari alkaa vilkkumaan lasin läpi niin voisi mennä valoissa kyselemään tarkemmin.

Niinpä. Ennalta ei voi tietää, jos ratin takana sattuukin olemaan äkkipikainen tai agressiivinen kuski, jolta voi löytyä autosta jotain kättä pidempää.
Näinpä.

Itselläkin iso kasa työkaluja usein takana, on kyllä takaraivossa ollut ajatus että jos aletaan naamalle hyppimään niin niillä ojennetaan sitten.

Eiköhän poliisi ole saanut sen sensuroimattoman version. Kiva se on varmaan myös maksaa ne hampaat sitten, se on monta tonnia ja vielä syyte oikeudessa, kun itseään ei saa puolustaa. Tietysti hyvällä juristilla voi jollakin säkällä saada kurkkuun kiinni käyminen tapon yritykseksi, joten piti toimia.
Vetää kuonoon ja lähtee paikalta.

Spandeksirunkulla tuskin pokkaa mennä poliisille itkemään jos itse aloittanut käsirysyn.

Siinä kohtaa kun aletaa naamalle syleksimään niin en kyllä ota enää mitään vastuuta teoistani.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Jos olisi tapahtunut... Ei uutisen mukaan lyönyt kuskia. Otat tai et ota vastuuta, mutta oikeuteen se menee hyvin herkästi, jos jotain suurempaa tapahtuu. Jos tyrmäät ja kaatuessaan kuolee ja vaikka olisit vain itseäsi puolustanut niin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Jos olisi tapahtunut... Ei uutisen mukaan lyönyt kuskia. Otat tai et ota vastuuta, mutta oikeuteen se menee hyvin herkästi, jos jotain suurempaa tapahtuu. Jos tyrmäät ja kaatuessaan kuolee ja vaikka olisit vain itseäsi puolustanut niin...
No jos toinen käy kaulaan kiinni ja pistää hampaat sisään niin taitaa loppulasku tulla kyllä kaulaan kiinni kävijälle.

Mutta mitään överiä ei toki kannata sortua tekemään, mikä voisi johtaa vakavempiin seuraamuksiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tällä kerralla ärsytyksen kohteena jenkkiläisellä Youtube-videolla esiintyvä idiootti poliisi, joka jumittaa liikennettä risteyksessä puhuen puhelimeen ja suuttuu sitten kun takana oleva motoristi kehtaa painaa äänitorvea merkiksi, että voisitko liikkua. Ei ihmekään, että tuolla arvostus ja luottamus poliiseja kohtaan on about nollissa.

 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Vanhasta muistista ajaminen. Tällä kylällä on tullut muutoksia useimpiin ruutukaavan risteyksiin, lähinnä kärkikolmiota paikkoihin, joissa niitä ei ole ennen ollut. Porukka ajelee ihan laput silmillä, ei mitään käsitystä mitä tapahtuu tai kuka väistää. Vedetään vaan silleen "ei tästä eilenkään kukaa tullu" mielentilassa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Motoristi videon alussa kaartelee ihmeellisesti ja tööttäilykin on vähän pitkäkestoista. Poliisi puhuu puhelimeen, virhe siitä, mutta pieni muistutus moottoripyöräilijällekkin.
Täysin epäolennaista tuon tapauksen osalta ja muutenkin. Sitä paitsi se "ihmeellinen kaartelu" tapahtuu omalla kaistalla ja kuski sanoo väistelevänsä kuoppia/lohkeamia tiessä, joka pitänee ainakin osittain paikkaansa, mutta liikkeet ovat toki hieman liioiteltuja kameran kuvassa, kun kamera on niin korkealla.

Olennaista tuossa on poliisin sairaalloinen suhtautuminen ja kostomentaliteetti siihen, kun hänelle töötätään risteyksessä, jonka liikenteen hän estää (puhuen samalla puhelimeen). Luonnollisesti ulkopuolinen näkee tilanteen niin, että siinä taas joku törppö höpöttää puhelimessa, eikä tajua menä kun tie on vapaa ja muut takana jonottavat. Tuskin kukaan merkitylle poliisiautolle tööttäilisi, mutta kun kyse oli merkitsemättömästä siviiliautosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Kyllä oli taas bemarijonnelta päivän suoritus hyvinkään ja riihimäen välillä kun moottoritietä kelailin.

Ajoin normaalilla turvavälillä edellä ajavan golffin perässä, golf oli ohitettavan pakun nokan tienoolla ja itse sitten varmaan 10-20m pakun perästä. Tämä sankari roikkui ensin parin metrin päässä perseestä (ohituskaistalla), tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.

Tämän episodin aikana golf oli ohituksensa tehnyt ja siirryin itsekin pois tieltä. Kiitin vielä hienosta seurasta näyttämällä keskaria myös kuskin ikkunasta. Ohi päästyään bemmi katosi taivaanrantaan n. 200kmh tuntivauhdilla. Jos olisi video ja kilvet tiedossa niin jannun kortti olisi jo kuivumassa...

Eikö täällä vittu saa enään turvaväliäkään pitää, ilman että oikealta kiilataan siihen väliin? Pitää vissiin ajaa aina perseessä kiinni kuten puoli kansaa tykkää tehdä.

Ja golffin sekä minun vauhti 115km/h ja ohitus edistyi molemmilta ihan ripeästi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Kyllä oli taas bemarijonnelta päivän suoritus hyvinkään ja riihimäen välillä kun moottoritietä kelailin.

Ajoin normaalilla turvavälillä edellä ajavan golffin perässä, golf oli ohitettavan pakun nokan tienoolla ja itse sitten varmaan 10-20m pakun perästä. Tämä sankari roikkui ensin parin metrin päässä perseestä (ohituskaistalla), tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.

Tämän episodin aikana golf oli ohituksensa tehnyt ja siirryin itsekin pois tieltä. Kiitin vielä hienosta seurasta näyttämällä keskaria myös kuskin ikkunasta. Ohi päästyään bemmi katosi taivaanrantaan n. 200kmh tuntivauhdilla. Jos olisi video ja kilvet tiedossa niin jannun kortti olisi jo kuivumassa...

Eikö täällä vittu saa enään turvaväliäkään pitää, ilman että oikealta kiilataan siihen väliin? Pitää vissiin ajaa aina perseessä kiinni kuten puoli kansaa tykkää tehdä.

Ja golffin sekä minun vauhti 115km/h ja ohitus edistyi molemmilta ihan ripeästi.
Turvavälisi 115km/h nopeudessa 10-20m + pakun pituus, jonka vielä ajoit kiinni? Olisit saanut samat seuraamukset kuin bemarijonne jos olisit tuon kuvitteellisen videon poliisille vienyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Turvavälisi 115km/h nopeudessa 10-20m + pakun pituus, jonka vielä ajoit kiinni? Olisit saanut samat seuraamukset kuin bemarijonne jos olisit tuon kuvitteellisen videon poliisille vienyt.
Tarkotin siis 100-200m, jäänyt näemmä nollat kun kännyllä räpeltää väsyneenä. 10-20m väli pakun nokan ja mun nokan välillä ei taitaisi olla huolta tuleeko joku oikealta ohi vai ei.:cigar2:

Reilun valotolpan välin verran usein pidän, mitä se sitten metreissä onkaan. Semmonen väli mihin moni ilmeisesti kuvittelee tulevansa.

Ja ei muuten kortti lähtisi tuosta 10-20m välistä yhtään mihinkään, rehellisesti sanoen 90% porukasta ajaa tuolla välillä (ainakin hetkellisesti)enkä ole vielä nähnyt maijankaan näkevän asiassa ongelmaa...

Ainoa tilanne kun mulla tippuu väli on jos tulen vakkarilla taempaa ja toinen vaihtaa siihen eteen hitaammin ajamaan, en ala jarrulla seisomaan kun sen välin saa sopivaksi kaasuakin himmaamalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Pollareita ei oikeasti kiinnosta turvavälit pätkänkään vertaa, kun sitä ei voi aukottomasti mitata vs. tutka, alkometri, ajopiirturi ja vaaka, vaan hankala "asiakas" pääsee käräjillä vänkäämään vastaan. Sitten jos vähintään pelti kolisee, aletaan vasta miettimään jotain.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Tarkotin siis 100-200m, jäänyt näemmä nollat kun kännyllä räpeltää väsyneenä. 10-20m väli pakun nokan ja mun nokan välillä ei taitaisi olla huolta tuleeko joku oikealta ohi vai ei.:cigar2:

Reilun valotolpan välin verran usein pidän, mitä se sitten metreissä onkaan. Semmonen väli mihin moni ilmeisesti kuvittelee tulevansa.

Ja ei muuten kortti lähtisi tuosta 10-20m välistä yhtään mihinkään, rehellisesti sanoen 90% porukasta ajaa tuolla välillä (ainakin hetkellisesti)enkä ole vielä nähnyt maijankaan näkevän asiassa ongelmaa...

Ainoa tilanne kun mulla tippuu väli on jos tulen vakkarilla taempaa ja toinen vaihtaa siihen eteen hitaammin ajamaan, en ala jarrulla seisomaan kun sen välin saa sopivaksi kaasuakin himmaamalla.
Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?
Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.

Ja mitä just puhuttiin siitä turvavälistä? Itse ainakin vaihdan sen 100m välin päästä ohituskaistalle enkä 3m ennen edellä ajavaa kaveria.

Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
381
Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.

Ja mitä just puhuttiin siitä turvavälistä? Itse ainakin vaihdan sen 100m välin päästä ohituskaistalle enkä 3m ennen edellä ajavaa kaveria.

Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
Älä nyt, kyllä sinun pitäisi nöyrtyä ja kunnioittaa ylinopeutta/perseessä ajavia ja antaa tietä kumartaen ja anteeksi pyytäen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
No jos se bemmi ois mahtunut oikeeltakin ohi niin oisit antanut mennä? Se että ajaa oikeeta kaistaa nopeammin kuin vasenta ja ajaa vasemmalla ajavan ohi ei sinänsä ole kiellettyä eli periaatteessa saattoi ihan luvallinenkin liike olla.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
171
Vanhasta muistista ajaminen. Tällä kylällä on tullut muutoksia useimpiin ruutukaavan risteyksiin, lähinnä kärkikolmiota paikkoihin, joissa niitä ei ole ennen ollut. Porukka ajelee ihan laput silmillä, ei mitään käsitystä mitä tapahtuu tai kuka väistää. Vedetään vaan silleen "ei tästä eilenkään kukaa tullu" mielentilassa.
Sama sitten kun jossain kolmio vaihtaakin paikkaa. Kuten täällä kouvolassa kun tullaan marjoniementietä ja käännytään savonkadulle, niin siinä viimekesänä kolmio siirtyi marjoniementieltä savonkadulle. Useita kertoja siinä on ollut mahdollisuus ottaa toisen piikkiin uusia peltiosia autoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Eihän se ollut edes näkyvissä edes takana kun siirryin ohituskaistalle. Eli aika reipasta tahtia vissiin painanut ennestäänkin.

Ja mitä just puhuttiin siitä turvavälistä? Itse ainakin vaihdan sen 100m välin päästä ohituskaistalle enkä 3m ennen edellä ajavaa kaveria.

Vähän arvelinkin että tästäkin asiasta saadaan täällä taas vääntö aikaan...
Kauan sä siellä vasurilla asuit? Taisit vähän torkahtaa, jos takaa tullut ei muka ollut näkyvissä. 100 km/h nopeuserollakin sulla on varmasti 10-15 sekunttia havaita se auto ennen kuin on kontissas. Ja vahvasti epäilen tuota nopeuseroa paljon pienemmäksi. Hyvin kuitenkin pystyit sitten eteenpäin näkemään, että meni 200 lasissa, ei se bemu kuitenkaan salamana kiihdy. Eli näkyvyyttä oli rutkasti kuten motarilla saattaa arvata olevan. Bemu ei olisi saanut lähteä oikealta ohi, mutta muuten haiskahtaa vahvasti sun kuskin meikkipeilistä löytyvältä vialta.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Oisit antanut bemmille nopeasti tietä jos tuli kovaa takaa? Olihan sulla pakuun vielä 100-200m matkaa?
Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?

Ei se että kaahaa aivot-off asennossa tosiaan anna mitään etuajo-oikeutta kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden. Tuossahan siis jono oli ohittamassa hitaampaa, mutta tämä bemarisankari päätti, että hänellä on suurempi oikeus ohittaa kuin muilla. Plus että mistä hitosta sitä edes tietää vaikka se edellä menevä haluaisi ajaa vielä kovempaa kuin sinä? Siitä, että tosimies ei pidä turvaväliä? Tuo Golf:han tuossa tilanteessa vauhdin määräsi. En nyt todellakaan ala pussittamaan itseäni sen takia, että saan antaa tilaa takanatuleville, jotka eivät välttämättä edes halua ajaa yhtä nopeasti kuin minä (sen jälkeen kun olen itse päässyt takaisin matkavauhtiin hitaampien takia).

Itselle tuli viime viikolla ihan samanlainen tilanne ja vielä saman merkkisen auton kanssa: Itsellä motarilla mukautuva vakkari päällä vasemmalla kaistalla, edessä oleva hitaampi sai vakkarin tiputtamaan omaa vauhtiani, mutta kuitenkin jono eteni selkeästi oikealla kaistalla ollutta rekkaa nopeammin ja ohitti sitä. Ilmeiesti turvaväleistä suivaantuneena sitten takanani ollut sankari ohitti minut oikealta, vaihtoi rekan ja minun välistä pienestä raosta taas eteeni, siirtyi hiillostamaan edellä ajavaa kunnes oli bemarin mittainen rako rekan ja edellä ajavan välissä puikahti taas tästä oikealta ohi edellä olevasta.
Tämä pujottelusankari ei toisin kadonnut horisonttiin, vaan katosi seuraavasta rampista ulos ohitettuaan matkalla vielä yhden, taas vuoron perää periaatteella vasemmalta. Koko toilailuilla ja lukuisilla vaarantilanteiden aiheuttamisella (jos edellä menevä ei olisi seurannut peilejään olisi ihan hyvin voinut vaihtaa kaistaa kylkeen) säästi toilailullaan ainakin 5s ajoaikaa.

No jos se bemmi ois mahtunut oikeeltakin ohi niin oisit antanut mennä? Se että ajaa oikeeta kaistaa nopeammin kuin vasenta ja ajaa vasemmalla ajavan ohi ei sinänsä ole kiellettyä eli periaatteessa saattoi ihan luvallinenkin liike olla.
Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Kyllä oli taas bemarijonnelta päivän suoritus hyvinkään ja riihimäen välillä kun moottoritietä kelailin.

Ajoin normaalilla turvavälillä edellä ajavan golffin perässä, golf oli ohitettavan pakun nokan tienoolla ja itse sitten varmaan 10-20m pakun perästä. Tämä sankari roikkui ensin parin metrin päässä perseestä (ohituskaistalla), tämän jälkeen vaihtoi oikealle ja alkoi työntämään sieltä rinnalle ja ohi, aikeena siis tunkea väkisin siihen minun ja golffin väliin ohituskaistalle. Tässä kohtaan latasin sitten kaasua ja vedin raon kiinni pakun perän kohdalle. Näytin vielä kiitokseksi keskariakin apparin ikkunan läpi.

Tämän episodin aikana golf oli ohituksensa tehnyt ja siirryin itsekin pois tieltä. Kiitin vielä hienosta seurasta näyttämällä keskaria myös kuskin ikkunasta. Ohi päästyään bemmi katosi taivaanrantaan n. 200kmh tuntivauhdilla. Jos olisi video ja kilvet tiedossa niin jannun kortti olisi jo kuivumassa...

Eikö täällä vittu saa enään turvaväliäkään pitää, ilman että oikealta kiilataan siihen väliin? Pitää vissiin ajaa aina perseessä kiinni kuten puoli kansaa tykkää tehdä.

Ja golffin sekä minun vauhti 115km/h ja ohitus edistyi molemmilta ihan ripeästi.
Mutta miksi? Miksi tehdä muiden ajamisesta sun ongelma?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Vanhasta muistista ajaminen. Tällä kylällä on tullut muutoksia useimpiin ruutukaavan risteyksiin, lähinnä kärkikolmiota paikkoihin, joissa niitä ei ole ennen ollut. Porukka ajelee ihan laput silmillä, ei mitään käsitystä mitä tapahtuu tai kuka väistää. Vedetään vaan silleen "ei tästä eilenkään kukaa tullu" mielentilassa.
Turussa vaihtoivat pari ydinkeskustan katua 2-suuntaisiksi kun ennen olivat 1-suuntaisia. Ainakin 3 kertaa todistanut tilannetta kun ajellaan ihan muina miehinä vastaantulevien kaistalla.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Nyt oli spandexilla tuuria matkassa. Moni ois laittanu ton vähintää sairaalaan. Joissakin maissa tohon ois saanut laillisesti käyttää kuolettavaa voimaa.

Mulleki on kerran joku Spede pysäyttäny auton keskelle kehä 1 ja tullu ikkunaan länkyttämään. Rauhan miehenä tyydyin toki pelkkään verbaaliseen alistamiseen :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 586
Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?

Ei se että kaahaa aivot-off asennossa tosiaan anna mitään etuajo-oikeutta kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden. Tuossahan siis jono oli ohittamassa hitaampaa, mutta tämä bemarisankari päätti, että hänellä on suurempi oikeus ohittaa kuin muilla. Plus että mistä hitosta sitä edes tietää vaikka se edellä menevä haluaisi ajaa vielä kovempaa kuin sinä? Siitä, että tosimies ei pidä turvaväliä? Tuo Golf:han tuossa tilanteessa vauhdin määräsi. En nyt todellakaan ala pussittamaan itseäni sen takia, että saan antaa tilaa takanatuleville, jotka eivät välttämättä edes halua ajaa yhtä nopeasti kuin minä (sen jälkeen kun olen itse päässyt takaisin matkavauhtiin hitaampien takia).

Itselle tuli viime viikolla ihan samanlainen tilanne ja vielä saman merkkisen auton kanssa: Itsellä motarilla mukautuva vakkari päällä vasemmalla kaistalla, edessä oleva hitaampi sai vakkarin tiputtamaan omaa vauhtiani, mutta kuitenkin jono eteni selkeästi oikealla kaistalla ollutta rekkaa nopeammin ja ohitti sitä. Ilmeiesti turvaväleistä suivaantuneena sitten takanani ollut sankari ohitti minut oikealta, vaihtoi rekan ja minun välistä pienestä raosta taas eteeni, siirtyi hiillostamaan edellä ajavaa kunnes oli bemarin mittainen rako rekan ja edellä ajavan välissä puikahti taas tästä oikealta ohi edellä olevasta.
Tämä pujottelusankari ei toisin kadonnut horisonttiin, vaan katosi seuraavasta rampista ulos ohitettuaan matkalla vielä yhden, taas vuoron perää periaatteella vasemmalta. Koko toilailuilla ja lukuisilla vaarantilanteiden aiheuttamisella (jos edellä menevä ei olisi seurannut peilejään olisi ihan hyvin voinut vaihtaa kaistaa kylkeen) säästi toilailullaan ainakin 5s ajoaikaa.


Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.
Ei se sun takaa tulija tiedäkään haluatko mennä kovempaa, kuin jonossa menet, mutta näet kyllä haluaako sun takaa tuleva mennä kovempaa kuin sä nykytilanteessa ajat. Eihän siitä tuu mitään että missään tilanteessa ohituskaistallaolevat eivät tee tilaa takaa nopeammin tuleville vain sillä perusteella että itsekin joutuu roikkumaan siinä jonossa. Mä viestitän usein motarilla ohituskaistalla edelläolijalle valoja vilkuttelemalla. Sit se antaa tilaa ja väläyttelen seuraavalle kunnes pääsen suman ohi.

On meinaan aika tavallista, että vähänkään enemmän liikennöitynä päivänä oikeella kaistalla on jatkuvasti rekkoja ja vasemmalla kaistalla ajaa sellanen jonotulppa koska keulalla ajaa joku keijo joka ohittaa rekkoja hitaammin kuin mitä takaatulijat haluavat.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Ei se sun takaa tulija tiedäkään haluatko mennä kovempaa, kuin jonossa menet, mutta näet kyllä haluaako sun takaa tuleva mennä kovempaa kuin sä nykytilanteessa ajat. Eihän siitä tuu mitään että missään tilanteessa ohituskaistallaolevat eivät tee tilaa takaa nopeammin tuleville vain sillä perusteella että itsekin joutuu roikkumaan siinä jonossa.
Siis miten niin ei tule mitään, sehän toimii oikein hyvin, että jokainen menee vuorollaan ohi. Päinvastoin se ei toimi, että aina annetaan takaa tulevalle tilaa, siinähän pitäisi vuorotellen aina päästää toinen toisensa eteen, kun kumpikin haluaa ajaa nopeammin kuin jono. Paitsi että näin ei käy, koska tuskin omia sääntöjäsi toisin päin noudatat.

Mä viestitän usein motarilla ohituskaistalla edelläolijalle valoja vilkuttelemalla. Sit se antaa tilaa ja väläyttelen seuraavalle kunnes pääsen suman ohi.
Eli sinulle pitää antaa tilaa, koska et osaa pitää turvaväliä ja omaat huonot hermot? Just joo.

Kuulostaa nyt vähän siltä, että liikennekäyttäytymisesi on aika typerää. Todella lapsellista väläytellä valoja ja hiillostaa jos edellä menevä ajaa niin nopeasti kuin jono sallii.
On meinaan aika tavallista, että vähänkään enemmän liikennöitynä päivänä oikeella kaistalla on jatkuvasti rekkoja ja vasemmalla kaistalla ajaa sellanen jonotulppa koska keulalla ajaa joku keijo joka ohittaa rekkoja hitaammin kuin mitä takaatulijat haluavat.
Ja kun se keijo on päässyt rekan ohi kiihdyttää jono, ja ne jotka haluavat ajaa hitaammin voivat siirtyä keijon kanssa oikealle kun rekka on ohitettu.

Se että minä olisi päästänyt sinut ohi olisi vain aiheuttanut kaksi turhaa kaistanvaihtoa ja sen, että sinä olisit 3s edempänä ja minä 3s taaenpana. Eli ei mitään nettohyötyä. Eli en todellakaan ole päästämässä ohi takana olijoita, jos itse ajan jonon vauhtia.

Vaihda sinä siitä jonosta rekan taakse räpyttelemiden sijaan jos kerran niin kuulu mielestäsi toimia kun on jono takana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Olet itse kusipää ja ihmettelet kun ihmiset kritisoi? Mikset vaan antanut mennä sen sieltä oikealta ohi ja pitänyt sen turvavälin samana?
En anna kenenkään liittyä metrin päähän eteen varsinkaan kun siinä olisi ihan ollut vaaratilanteen ainekset.

Ja ihan periaate kysymys. Jonossa ei etuilla.

Sinä lienet kys. Bmw kuski kun ei viisaampaakaan sanomista löytynyt kuin haukkua kusipääksi? Opettele liikennesäännöt ensin.

No jos se bemmi ois mahtunut oikeeltakin ohi niin oisit antanut mennä? Se että ajaa oikeeta kaistaa nopeammin kuin vasenta ja ajaa vasemmalla ajavan ohi ei sinänsä ole kiellettyä eli periaatteessa saattoi ihan luvallinenkin liike olla.
Ei olisi mahtunut ja en sadekelillä ota ketään paskantamaan lasia siihen metrin päähän jos oisi mahtunut jollain ilveellä.

Tässä on nyt semmonen pointti, että selkeän ylinopeuden ajaminen ei oikeuta mihinkään muuhun kuin se normaalinkaan nopeuden ajaminen. Tämä on vissiin vaikea asia monille?



Kauan sä siellä vasurilla asuit? Taisit vähän torkahtaa, jos takaa tullut ei muka ollut näkyvissä. 100 km/h nopeuserollakin sulla on varmasti 10-15 sekunttia havaita se auto ennen kuin on kontissas. Ja vahvasti epäilen tuota nopeuseroa paljon pienemmäksi. Hyvin kuitenkin pystyit sitten eteenpäin näkemään, että meni 200 lasissa, ei se bemu kuitenkaan salamana kiihdy. Eli näkyvyyttä oli rutkasti kuten motarilla saattaa arvata olevan. Bemu ei olisi saanut lähteä oikealta ohi, mutta muuten haiskahtaa vahvasti sun kuskin meikkipeilistä löytyvältä vialta.
N. 5 sekuntia kerkisin olla ennen kys. sankarin ilmaantumista. Näkyvyys eteen ja taakse oli sateen vuoksi luokkaa 100m eli mistäs tuommoisen sun kristallipallon saa?

Edit; ei ollutkaan ekassa viestissä, että sadekeli oli siis ja näkyvyys rajoitettu.

Mutta miksi? Miksi tehdä muiden ajamisesta sun ongelma?
Kuten edellä selitetty, koitan välttää itseni tappamista liikenteessä eli en anna kenenkään kiilata eteen, mikä oli selkeästi aikeena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Jotta pääsee hiilostaan taas edelläolevaa kun jonossa ohitetaan?

Ei se että kaahaa aivot-off asennossa tosiaan anna mitään etuajo-oikeutta kaikkeen muuhun liikenteeseen nähden. Tuossahan siis jono oli ohittamassa hitaampaa, mutta tämä bemarisankari päätti, että hänellä on suurempi oikeus ohittaa kuin muilla. Plus että mistä hitosta sitä edes tietää vaikka se edellä menevä haluaisi ajaa vielä kovempaa kuin sinä? Siitä, että tosimies ei pidä turvaväliä? Tuo Golf:han tuossa tilanteessa vauhdin määräsi. En nyt todellakaan ala pussittamaan itseäni sen takia, että saan antaa tilaa takanatuleville, jotka eivät välttämättä edes halua ajaa yhtä nopeasti kuin minä (sen jälkeen kun olen itse päässyt takaisin matkavauhtiin hitaampien takia).

Itselle tuli viime viikolla ihan samanlainen tilanne ja vielä saman merkkisen auton kanssa: Itsellä motarilla mukautuva vakkari päällä vasemmalla kaistalla, edessä oleva hitaampi sai vakkarin tiputtamaan omaa vauhtiani, mutta kuitenkin jono eteni selkeästi oikealla kaistalla ollutta rekkaa nopeammin ja ohitti sitä. Ilmeiesti turvaväleistä suivaantuneena sitten takanani ollut sankari ohitti minut oikealta, vaihtoi rekan ja minun välistä pienestä raosta taas eteeni, siirtyi hiillostamaan edellä ajavaa kunnes oli bemarin mittainen rako rekan ja edellä ajavan välissä puikahti taas tästä oikealta ohi edellä olevasta.
Tämä pujottelusankari ei toisin kadonnut horisonttiin, vaan katosi seuraavasta rampista ulos ohitettuaan matkalla vielä yhden, taas vuoron perää periaatteella vasemmalta. Koko toilailuilla ja lukuisilla vaarantilanteiden aiheuttamisella (jos edellä menevä ei olisi seurannut peilejään olisi ihan hyvin voinut vaihtaa kaistaa kylkeen) säästi toilailullaan ainakin 5s ajoaikaa.


Ei ollut luvallinen liike ei periaatteessa eikä käytännössä, oikealta saa ajaa ohi vain jos oikeanpuolimmainen jono liikkuu vasempaa nopeammin , näin ei selkeästi tässä tapauksessa ollut. Silloinkaan ei ole luvallista pujotella autoja jatkuvasti kaistaa vaihtaen jos toinen kaista hetkellisesti vetää paremmin. Ymmärrän sen oikealta ohi menemisen jos joku on nukahtanut siihen vasemmalle kaistalle tyhjällä motarilla, eikä hetken odottelun/valojen vilkuttelun jälkeen herää, mutta mitään perustetta tuollaiselle puikkelehtimiselle ei ole, pl. idiotismi.
Juurikin näin. Vähän arvasinkin, että kusipääksi haukutaan ja tottakai on ok ohittaa kiilaamalla oikealta ja ajaa 200kmh iltapäivän liikenteessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom