Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Kyseisessä kohdassa on 80-rajoitus, jota ne rekat kyllä kulkee. Etelään päin mennessä alkaa melko pian motari ja 100-rajoitus, jossa pääsee kyllä rekoista helposti ohi. Vastaavasti pohjoiseen päin ajaessa on ohituskaista ja kaksikaistaista osuutta enemmänkin, joten ei ole pakko kärvistellä kahdeksaakymppiä satasen alueella. Siitä huolimatta joku lähtee sieltä paahtamaan kuin viimeistä päivää, päästäkseen sen rekan mitan edelle.
Olisko pohjoiseenpäin noin kilometrin päässä ohituskaista. Satunnaiselle kuskille voi olla toki tietämätön paikka, se ei tietenkään ole peruste hölmöillä, mutta ajatus ajella jonkin polttoainetta säästävän rekanperässä voi saada hölmöileen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Yksi hyvä peruste maltilliselle ajovauhdille ja esim. 60 km/h rajoituksille pienemmillä teillä on huono näkyvyys liittymissä. Tiet ovat maaseudulla tyypillisesti mutkaisia ja mäkisiä, eikä sivuteiltä tulevilla ole mitään mahdollisuuksia ajaa päätielle turvallisesti, jos joku tulee mäen tai mutkan takaa tuulispäänä. Eikä tällä vauhdin hurmasta nauttivalla ole myöskään aikaa reagoida riittävästi. Lisäksi usein se sivutieltä liikenteen sekaan kömpivä on näillä paikoilla hidas ajoneuvo. Tämän olen kokenut, kyn ajoin kesäduunina kuorma-autoa maaseudulla.

"Tyhjällä tiellä" Teemu Selännekin törmäsi Kummolan kanssa.
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Tässä nyt taisi olla puhe noista maaseudun sorateistä, joissa jokin yleisrajoitus, jos siellä painaa menemään 60-80km/h jonkun kylkeen, peitteisessä kohtaa, niin se että pienen peltivaurin sijaan voi olla vakavia vammoja.

Toki jos ei kiinnosta, eikä kortilla ajeta, eikä tuomiot häiritse, jos ei linnaan joudu.

Sillä ei nyt välilä onko se joku 90 luvun transit, vai 2020 luvun hybridi. siellä nyt liikkutaan, jalan, pyörällä, kaikenlaisilla moottorikulkijoilla. Vähän isompaakin , painavampaa voi tulla niskaan, jolloin hyvää säkää jos vain kroonista kipua.

ja ei tavatonta että tiet menevät pihojen/talouskeskusten läpi.

ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Tutulla tiellä voi tietää missä kohtaa on liittymiä ja niissä oikealta tulevalla kolmio tai muu merkki. Se ei titenkään tee sen takaa tulevasta ainaista maksumiestä, jos itse tosiaan kajauttaa sen kylkeen reippaalla vauhdilla tilanteeseen nähden. Saati jos kajauttaa takakulmaan, tai keulaan.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
426
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina missä tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
Tien suurinsallittu nopeus ei ole sama kuin tilanne nopeus. Jos saisi kokoajan ajaa sitä suurintasallittua nopeutta, niin sitten pitäisi yleisrajoitusta tiputtaa rajusti ja ja tiekohtaisia rajoituksia tiputtaa rajusti, tai sitten viljellä niitä tikkareita joka mutkaan ja ristykseen.

Sorateillä varsinkin on paljon kohtia joissa ei ole asetettu tikkaria sen mukaan mikä kohdassa hyvissä oloissa olisi turvallinen nopeus, eikä jokin 40 tikkarikaan tarkoita että koko tien voisi ajaa sillä vauhdilla.

Vaikka tie olisi tuttu ja tiedät että kulman takana on risteys ja oikealta tulevalla on kolmio, niin jos siihen tuikkaat vajaa 80, ja sieltä kolmion takaa joku on tullut tielle ja pamautat kylkeen, niin eihän tuossa voi edes vedota yllätykseen.

Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
Uusi laki on oikeastaan lisännyt sitä kuljettajan vastuuta. Jos sillä kahdeksan kympin tiellä näet navetan kulman, niin voit olettaa että siellä voi olla niitä lehmiä, tai traktori jotain pyöröpaali siirellä. Ei se 80 ole mikään vapauta vastuusta kortti.

Ihan oikeasti pitää ajaa niin että sen ajoneuvon saa pysäytetty näkyvällä tienosuudella, jos vetelee jotain kahdeksaa kymppiä, niin siinä on jo mennyt siitä navetan kulmasta useamman autonmitan ohi, ennekuin auton jarrupalat alkaa puristaan. Jos siinä välillä oli joku lapsi tai vanhempi, niin ei sillä enään väliä, jos siinä oli paalikuorma, niin ei silloinkaan.

Ensimmäisessä voi itse selittää paikanpäällä, , paalikuormaa tapausta varten kannattaa kirjoittaa jo lähtiessä lapulle tutkijolle luettavaksi. "ajoin korkeinta salittua, virhemarginaalin rajoissa"

etuajo-oikeutetulla tiellä e
Niillä sorateillä on harvoin liikennemerkkiä että etuajo-oikeutettu tie, ja ei siellä useinkaan varoitella risteyksistä, ja kolmioita ei viljellä kuin valtionteiden liittymissä. ja soratiellä tielle voi tulla väistettävää muultakin kuin selkeistä risteyksistä. Ja risteyksetkin voi olla niin peitteisiä että se neljäkymppiä on liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
589
Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Hämmentävä asenne. Itselläni kun tuo itsetunto ei ole rakennettu ajonopeuden varaan, niin minulla ei ole ongelmaa sovittaa tilannenopeutta olosuhteiden mukaan. Yritän myös välttää miedotkin kopsahdukset, vaikka olisinkin syyttömänä mukana tilanteessa. Jos nyt siis haluaa kuvitella, että maantienopeuksissa törmäykset nyt lähtökohtaisesti edes ovat kovin mietoja. Enkä tiedä miten paljon se siellä lasareetin pahnoilla tai kylmäkomerossa lohduttaa, että lain silmissä syy oli sen toisen.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 822
Kuulostaa kieltämättä todella houkuttelevalta skenaariolta täräyttää jonkun tienvieren pellolta tulevan traktorikuorman tai ahtaassa risteyksessä venkslaavan puoliperävaunun perään. Ihanalta suorastaan. Koska mulla on siihen ihan itse keksimäni oikeus.

Puhumattakaan lapsista, koiranulkoiluttajista, ratsastajista, invamopoista ja mitä kaikkea sitä tänäkin kesänä on tullutkaan nähtyä liikenteessä landella.

edit. Oudointa tässä minulla on oikeus ajaa kahdeksaa kymppiä tai vaikka ihan niin kovaa kuin haluan olosuhteista riippumatta -ajattelussa on se, että unohdetaan kokonaan ihan kaikkien muidenkin tienkäyttäjien oikeus olla siellä tiellä. Seistä vaikka paikallaan siellä tiellä, jos haluavat tai jostain syystä joutuvat. Sun oikeutesi siihen tienkäyttöön ei ole tippaakaan suurempi kuin kenenkään muunkaan, ei vaikka sulla olisi kuinka upea Kankkus-Celica ja kylän nopeimmat karvanopat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 877
Taas huomasi eilen maantiellä miten skootteista on vaan pako mennä ohi, on pikassa sulkuviivaa ja mitätöntä näkyvyyttä tai ei.
Tänään ajelin taas sähkövikaisen mustan auton perässä. Ainoastaan jarruvalot toimivat. Ja ei: ei ollut kännyä ja sähkötupakkaa kädessä. Ne kai on aina lieventävä asianhaara jos ajaa "mitään ei saa enää tehdä'" tyylisesti ;-)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 713
Tuo näkyvyys on muuten todella raivostuttava asia nykyautojen kanssa. Niin paljon näitä "maastureita". Corollankaan ratissa ei näe noiden korkeampien autojen läpi eteenpäin ja ei voi siten ennakoida jonossa paremmin. Saati Mazdalla ajaessa, koska oma kupoli on matalammalla kuin kyykkyprätkän kuskin pää, taustapeilistä loistaa ajovalot silmiin (niistä joilla ne on päällä) ja toisaalta siinä missä Corollasta näkee normi autojen läpi, Mazdassa joutuu kyllä todella kuikuilemaan jos haluaa jonossa nähdä yhtään pidemmälle. Näkee melkein paremmin korkeiden autojen ali. Oma valinta toki ajaa moisella autolla, mutta ymmärtää kyllä hyvin miksi jengi monesti kiirehtii pakujen ja muiden isojen autojen eteen rampeilta yms. Paljon parempi ajaa kun näkee jo parin kolmen auton reaktiot sen sijaan että joutuu reagoimaan edellä ajavan jarruvaloihin paljon hätäisemmin koska et näe mitä edessä tapahtuu.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 043
Omien aikeiden esittämättömyys... Yleensä vilkun käytön pois jättämisellä taikka sen käyttämisellä vasta jo auton kääntyessä. En ymmärrä miksi tuota on pakko pantata. Väittäisin, että enemmän aivotyötä vaatii vilkun käyttämättömyys kuin sen käyttäminen. Nimittäin jos ottaisi tavaksi aina käyttää vilkkua, kun on tarkoitus kääntyä liittymässä, niin pääsisi itse vähemmällä ja liikenne sujuisi paremmin.

Toisaalta toive myös siitä, että kun vilkkua käytetään ja oli tarkoitus kääntyä liittymästä, mutta sitten pyörretäänkin päätös, niin siinä kohtaa toivoisin malttia liikenteessä. Valitettavan usein näkee kovaa kaasun käyttöä tuossa, vaikka olet signaloinut muille väärin aikeesi. En toki lähde tuollaisen auton eteen, ennen kuin on varmasti kääntymässä, mutta on tullut nähtyä läheltä piti tilanteita tuon vuoksi.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 195
Toisaalta toive myös siitä, että kun vilkkua käytetään ja oli tarkoitus kääntyä liittymästä, mutta sitten pyörretäänkin päätös, niin siinä kohtaa toivoisin malttia liikenteessä. Valitettavan usein näkee kovaa kaasun käyttöä tuossa, vaikka olet signaloinut muille väärin aikeesi. En toki lähde tuollaisen auton eteen, ennen kuin on varmasti kääntymässä, mutta on tullut nähtyä läheltä piti tilanteita tuon vuoksi.
Tuon takia en itse luota vilkkuun. Liikenneympyrässä monesti vilkutettu miten sattuu ja sitten meinataan ajaa toisen kylkeen. Pahin oli, kun olin liittymässä maantielle ja vasemmalta tuleva Primera vilkutti oikealle ja oli jo ryhmittynyt ja kääntymässä. Ihan viime tipassa koukkasikin voimakkaasti takaisin maantielle ja melkein ajoi kylkeen. Vaikea tuossakaan todistaa mitään, kun itsellä oli kolmio ja kojelautakamera kuvasi vain eteenpäin.

Muistelen tuosta olleen vuosia sitten jonkun ennakkotapauksen, eli vilkun käyttö ei velvoita kääntymään. Kolarin syylliseksi katsottiin kolmion takaa tullut, joka luuli vilkkua käyttäneen kääntyvän.

Välillä käy itsellekin sitä, että meinaan kääntyä vahingossa väärästä risteyksestä ja on jo vilkku päällä. Jos väistämisvelvollinen auto on jo lähdössä liikkeelle oman vilkutuksen takia, niin sitten kyllä päästän menemään edeltä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Taas huomasi eilen maantiellä miten skootteista on vaan pako mennä ohi, on pikassa sulkuviivaa ja mitätöntä näkyvyyttä tai ei.
Tuosta tuli mieleen viikolla nähty tapaus, pienehkö jono kantatiellä, hyvä näkyvyys, ei vastaantulijoita, pari pyöräiliää asiallisesti, niin auto jonon pari ekaa esimerkillisesti vilkun kanssa reilusti vastaantulijoiden puolta käyttäen ohitus. kolmannella ei edes oikeareuna ylittänyt keskiviivaa. Voisi kuvitella että edessä menijöiden esimerkkillinen toiminta olisi saanut ajattelemattomankin toimiee mallin mukaan.

Muistelen tuosta olleen vuosia sitten jonkun ennakkotapauksen, eli vilkun käyttö ei velvoita kääntymään. Kolarin syylliseksi katsottiin kolmion takaa tullut, joka luuli vilkkua käyttäneen kääntyvän.
Vähän kärjistäen vilkun käyttämättömyys on lupaus ajaa suoraan.
Vilkun käyttäminen on varoitus, ei lupaus mistään (tai no siitä ettei ole T- risteyksessä kääntymässä vastakkaiseen suuntaan)

Elis jos T- risteyksen alahaarassa kolmiontakana odottamassa vuoroa ja vasemmalta tuleva auto vilkuttaa, niin ei voi tietää onko kääntymässä tuossa risteyksessä, vai seuraavassa, vai siirtymässä tienreunaan, tai onko se vain vanhingossa päällä.

Mutta jos hän ei vilkuta, niin hänen pitäisi jatkaa suoraan.

Siksi niin kovin hämmentävää kuskien vähäinenvilkunkäyttö, vaikea tehdä virhettä sitä käyttämällä, mutta käyttämättä jättämisellä tekee järjestäin virheen, vaarantavanvirheen.
 
Liittynyt
14.01.2024
Viestejä
337
Pitää olla vähintään kusipäinen , jos ohittaa mopoilijan aivan vastaantulijan edessä risteyksessä. Huhhuh, no ehdin soittaa torvea ja hän puikkelehti leveästi edestä omalle puolelleen. Onnea! Tätä tämä liikenne nykyisin on, kun on kokoomus Suomen suurin puolue. ( Sarkasmia) Lol
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
126
Näköjään tuo as.vaunu on todellakin punainen vaate joillekin. Tuli koettua, kun kiskoin tuota kiimakoppia ympäriinsä. Ohitse vaikka tuplakeltaisilla vastaantulijoita uhmaten, ja niin lähellä perässä ettei näe edes lisäpeilistä kuin vähän ajovaloa, sieltähän sitä näkeekin lähteä ohi :rofl: Ajelin cruisella 87kmh, kun ei tuota lujempaakaan oikein saa vetää. Ohitusmerkkiä näytin varoen, koska sen merkitys tuntuu hämärtyneen nykyään ja citikka tekee pakolla se 3 vilkautusta. Isoja letkoja en saanut kerättyä perään, niin ei tullut tarvetta väistää p-paikoille. Ja kestoärsytys, häikäisevät valot. Muutamia kärryä vetäviä joilla valot häiki ihan helvetisti päivälläkin, uuden näköisiä autoja, niin kuvittelisi että olisi automaattinen korkeudensäätö. Vai vaaditaanko halogeeneille vieläkään, jos vaihdettu esim. ledit sinne. Ledejä tai xenoneita olivat.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
126
Jäi sanomatta että mittarinopeutta 87,eli todellista n. 84-85. Mutta 80 vs 87 on mielestäni merkityksetön ero kun keskimääräisellä henkilöautolla lähdetään ohi. Oma ajatus oli, että rekat ei saavuta ihan hetkessä jos ollenkaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 835
Jäi sanomatta että mittarinopeutta 87,eli todellista n. 84-85. Mutta 80 vs 87 on mielestäni merkityksetön ero kun keskimääräisellä henkilöautolla lähdetään ohi. Oma ajatus oli, että rekat ei saavuta ihan hetkessä jos ollenkaan.
Toki satkun alueella on merkitystä ajaako ohitettava 80, vai 87. Mutta jos ajelee 87, niin se päinvastoin vähentää tarvetta ohittaa ja varsinkaan paikassa missä ei nyt saisi ohittaa vaikka ohitettava ajaisi neljääkymppiä. Vaan se nopeus(ero) vaikuttaa lähinnä niillä hyvännäkyvyyden kohdissa, kuinkapaljon sitä vapaata näkyvää tilaa pitää olla ohituksenaloittamiseen.
 
Liittynyt
26.04.2022
Viestejä
107
Tuon takia en itse luota vilkkuun. Liikenneympyrässä monesti vilkutettu miten sattuu ja sitten meinataan ajaa toisen kylkeen. Pahin oli, kun olin liittymässä maantielle ja vasemmalta tuleva Primera vilkutti oikealle ja oli jo ryhmittynyt ja kääntymässä. Ihan viime tipassa koukkasikin voimakkaasti takaisin maantielle ja melkein ajoi kylkeen. Vaikea tuossakaan todistaa mitään, kun itsellä oli kolmio ja kojelautakamera kuvasi vain eteenpäin.

Muistelen tuosta olleen vuosia sitten jonkun ennakkotapauksen, eli vilkun käyttö ei velvoita kääntymään. Kolarin syylliseksi katsottiin kolmion takaa tullut, joka luuli vilkkua käyttäneen kääntyvän.

Välillä käy itsellekin sitä, että meinaan kääntyä vahingossa väärästä risteyksestä ja on jo vilkku päällä. Jos väistämisvelvollinen auto on jo lähdössä liikkeelle oman vilkutuksen takia, niin sitten kyllä päästän menemään edeltä.
Tänään meinasi käydä juuri tämä.
Pitkä jono oli tulossa ja etsin paikkaa liittyä päätielle sivutieltä.
Näin vähän pidemmän raon ja seuraavana jonossa tulevalla oli vilkku päällä.
Kun jonon eka meni ohi, liityin (jälkikäteen sanotttuna onneksi) nopeasti hänen taakse.
Sitten huomasin, että se vilkuttava auto näkyikin peruutuspeilissä?

Takana olevalla oli varmasti ärräpäät lennellyt.
Takana olevan vilkku pysyi päällä vielä seuraavat kaksi risteysaluetta, noin pari kilometriä.
Sitten kuski tajusi sen laittaa pois päältä.
Toivottavasti hänkin tajusi sitten tuolla hetkellä, miksi allekirjoittanut tolloili edessä.
Onneksi ei käynyt vahinkoa.

Risteystä edeltävällä pätkällä on liikenneympyrä, niin vilkku on todennäköisesti siitä jäänyt päälle.
Tulipahan opittua, että ei niihin vilkkuihin tosiaan voi luottaa.
 
Liittynyt
22.12.2022
Viestejä
175
Tuo näkyvyys on muuten todella raivostuttava asia nykyautojen kanssa. Niin paljon näitä "maastureita". Corollankaan ratissa ei näe noiden korkeampien autojen läpi eteenpäin ja ei voi siten ennakoida jonossa paremmin. Saati Mazdalla ajaessa, koska oma kupoli on matalammalla kuin kyykkyprätkän kuskin pää, taustapeilistä loistaa ajovalot silmiin (niistä joilla ne on päällä) ja toisaalta siinä missä Corollasta näkee normi autojen läpi, Mazdassa joutuu kyllä todella kuikuilemaan jos haluaa jonossa nähdä yhtään pidemmälle. Näkee melkein paremmin korkeiden autojen ali. Oma valinta toki ajaa moisella autolla, mutta ymmärtää kyllä hyvin miksi jengi monesti kiirehtii pakujen ja muiden isojen autojen eteen rampeilta yms. Paljon parempi ajaa kun näkee jo parin kolmen auton reaktiot sen sijaan että joutuu reagoimaan edellä ajavan jarruvaloihin paljon hätäisemmin koska et näe mitä edessä tapahtuu.
Kannattaisi varmaankin omaa turvaväliä pidentää, jos tällaisia ongelmia on että "ei näe kuin edessä olevan maasturin". :rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 320
Viestejä
4 329 849
Jäsenet
72 194
Uusin jäsen
Ahaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom