Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 686
Kyseisessä kohdassa on 80-rajoitus, jota ne rekat kyllä kulkee. Etelään päin mennessä alkaa melko pian motari ja 100-rajoitus, jossa pääsee kyllä rekoista helposti ohi. Vastaavasti pohjoiseen päin ajaessa on ohituskaista ja kaksikaistaista osuutta enemmänkin, joten ei ole pakko kärvistellä kahdeksaakymppiä satasen alueella. Siitä huolimatta joku lähtee sieltä paahtamaan kuin viimeistä päivää, päästäkseen sen rekan mitan edelle.
Olisko pohjoiseenpäin noin kilometrin päässä ohituskaista. Satunnaiselle kuskille voi olla toki tietämätön paikka, se ei tietenkään ole peruste hölmöillä, mutta ajatus ajella jonkin polttoainetta säästävän rekanperässä voi saada hölmöileen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Yksi hyvä peruste maltilliselle ajovauhdille ja esim. 60 km/h rajoituksille pienemmillä teillä on huono näkyvyys liittymissä. Tiet ovat maaseudulla tyypillisesti mutkaisia ja mäkisiä, eikä sivuteiltä tulevilla ole mitään mahdollisuuksia ajaa päätielle turvallisesti, jos joku tulee mäen tai mutkan takaa tuulispäänä. Eikä tällä vauhdin hurmasta nauttivalla ole myöskään aikaa reagoida riittävästi. Lisäksi usein se sivutieltä liikenteen sekaan kömpivä on näillä paikoilla hidas ajoneuvo. Tämän olen kokenut, kyn ajoin kesäduunina kuorma-autoa maaseudulla.

"Tyhjällä tiellä" Teemu Selännekin törmäsi Kummolan kanssa.
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 686
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Tässä nyt taisi olla puhe noista maaseudun sorateistä, joissa jokin yleisrajoitus, jos siellä painaa menemään 60-80km/h jonkun kylkeen, peitteisessä kohtaa, niin se että pienen peltivaurin sijaan voi olla vakavia vammoja.

Toki jos ei kiinnosta, eikä kortilla ajeta, eikä tuomiot häiritse, jos ei linnaan joudu.

Sillä ei nyt välilä onko se joku 90 luvun transit, vai 2020 luvun hybridi. siellä nyt liikkutaan, jalan, pyörällä, kaikenlaisilla moottorikulkijoilla. Vähän isompaakin , painavampaa voi tulla niskaan, jolloin hyvää säkää jos vain kroonista kipua.

ja ei tavatonta että tiet menevät pihojen/talouskeskusten läpi.

ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Tutulla tiellä voi tietää missä kohtaa on liittymiä ja niissä oikealta tulevalla kolmio tai muu merkki. Se ei titenkään tee sen takaa tulevasta ainaista maksumiestä, jos itse tosiaan kajauttaa sen kylkeen reippaalla vauhdilla tilanteeseen nähden. Saati jos kajauttaa takakulmaan, tai keulaan.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
424
Melko paska peruste, etuajo-oikeutetulla tiellä se on vain ja ainoastaan sen liittyjän ongelma. Ja jos auto on joku muu kuin -98 transporter 68hv koneella tai 80-luvun 200d mese niin liittymään pääsee kyllä missä vaan/milloin vaan kun vaan osaa painaa kaasua.

Ihmeellisiä perusteita ihmisillä on laskea nopeutta… Jos kerran/kaks elämässä miedosti kopsahtaa (joka sekin lähtökohtaisesti ihan helvetin epätodennäköistä) ja vika ei ole itsessä niin mitä sitten, who cares paitsi se tuuhio ja kyvytön kuski joka lystin maksaa…
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina missä tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 788
Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Näin edellytetään tieliikennelaissa, eli on se myös etuajo-oikeutettua tietä ajavan ongelma. Esimerkiksi peltotieltä tuleva traktori perävaunun kanssa asettuu aika hitaasti päätien liikennevirtaan.

Liikenteessä edellytetään myö ennalta arvattavaa käytöstä, jota esimerkiksi ylinopeudella rällääminen pikkutiellä ei ole. 2021 ajoi Nurmijärven Klaukkalassa mopoilija ylinopeudella ilman valoja kääntyvän auton kylkeen ja kuoli. Autoilija vapautettiin syytteestä. Tuomiolauselman mukaan autoilijalla ei ollut mahdollisuutta varautua siihen, että joku lähestyisi risteystä peräti kahdeksaakymppiä.
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 686
Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
Tien suurinsallittu nopeus ei ole sama kuin tilanne nopeus. Jos saisi kokoajan ajaa sitä suurintasallittua nopeutta, niin sitten pitäisi yleisrajoitusta tiputtaa rajusti ja ja tiekohtaisia rajoituksia tiputtaa rajusti, tai sitten viljellä niitä tikkareita joka mutkaan ja ristykseen.

Sorateillä varsinkin on paljon kohtia joissa ei ole asetettu tikkaria sen mukaan mikä kohdassa hyvissä oloissa olisi turvallinen nopeus, eikä jokin 40 tikkarikaan tarkoita että koko tien voisi ajaa sillä vauhdilla.

Vaikka tie olisi tuttu ja tiedät että kulman takana on risteys ja oikealta tulevalla on kolmio, niin jos siihen tuikkaat vajaa 80, ja sieltä kolmion takaa joku on tullut tielle ja pamautat kylkeen, niin eihän tuossa voi edes vedota yllätykseen.

Juu-u, mutta edelleen nopeusrajoitusta ajava etuajo-oikeutetulla tiellä ei ole syyllinen yhtään mihinkään. Mikään kuvailtu lehmä ratsastaa meteoriitilla skenaario ei ole ennalta-arvattavaa. Tien näkyvä osuus on niin häilyvä käsite että se käytännössä täyttyy aina ja missä tahansa.
Uusi laki on oikeastaan lisännyt sitä kuljettajan vastuuta. Jos sillä kahdeksan kympin tiellä näet navetan kulman, niin voit olettaa että siellä voi olla niitä lehmiä, tai traktori jotain pyöröpaali siirellä. Ei se 80 ole mikään vapauta vastuusta kortti.

Ihan oikeasti pitää ajaa niin että sen ajoneuvon saa pysäytetty näkyvällä tienosuudella, jos vetelee jotain kahdeksaa kymppiä, niin siinä on jo mennyt useamman autonmitan ohi, siitä navetan kulmasta ennekuin auton jarrupalat alkaa puristaan. Jos siinä oli joku lapsi tai vanhempi, niin ei sillä enään väliä, jos siinä oli paalikuorma, niin ei silloinkaan.

Ensimmäisessä voi itse selittää paikanpäällä, , paalikuormaa tapausta varten kannattaa kirjoittaa lapulle tutkijolle luettavaksi. "ajoin korkeinta salittua, virhemarginaalin rajoissa"

etuajo-oikeutetulla tiellä e
Niillä sorateillä on harvoin liikennemerkkiä että etuajo-oikeutettu tie, ja ei siellä useinkaan varoitella risteyksistä, ja kolmioita ei viljellä kuin valtionteiden liittymissä. ja soratiellä tielle voi tulla väistettävää muultakin kuin selkeistä risteyksistä. Ja risteyksetkin voi olla niin peitteisiä että se neljäkymppiä on liikaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 805
Viestejä
4 323 273
Jäsenet
72 104
Uusin jäsen
kehveli62

Hinta.fi

Ylös Bottom