On, mutta toisessa päätä pyörätietä. Tosta on kiva oikaista kun kunto on niin huono, että ei jaksa autolla kiertää.Tuossa on nähtävästi ranta, olisiko mahdollisesti jossain lisäkilpi "tontille ajo sallittu"?
On, mutta toisessa päätä pyörätietä. Tosta on kiva oikaista kun kunto on niin huono, että ei jaksa autolla kiertää.Tuossa on nähtävästi ranta, olisiko mahdollisesti jossain lisäkilpi "tontille ajo sallittu"?
Pystytkö kertomaan missä paikka sijaitsee? Kiinnostaisi vähän tutkia mitä siellä on sähelletty.Siinä ajetaan pyörätiellä vaikka vieressä on aivan hyvä ajorata.
![]()
Ei mitenkään harvinainen ilmiö, kyllä näitä näkee.aina kun nopeusrajoitus muuttui pienemmäksi, jarrut pohjaan että sillä millisekunnilla olisi se uusi nopeus.
Näitä näkee usein, mutta tästä voi kyllä suurelta osalta syyttää niiden kameroiden sijoittelua ja rajoituksia. Jos vierailla pätkillä ajelee, väistämättäkin tulee tilanteita, että tolpan kohdalla ei voi olla ihan varma rajoituksesta. Tai vaikka luulisi olevansa varma, silti vielä varmistaa. Hyvä esimerkki siitä, että kamera usein vaarantaa liikennettä, kun sen kameran palvonta on pois muun liikenteen tarkkailusta. Monellakin pätkällä on lukuisia eri rajoituksia sekaisin ja kamerat varsin tyypillisesti on juuri siinä kieroimmassa paikassa.Tolppiin jarrutellaan varmuuden vuoksi (samalla satasen alueella) 60 tai 80, vaikka ennestään mentiin vain 90.
Tämäkin ihan normi homma, suurella osalla kuskeista vauhti nousee kun väylä levenee ohituskaistan kohdalla.tällainen sankari sitten ohituskaistan tullessa kiihdytti 120 km/h:een? Siis mitä? Juu menin ylinopeutta itsekin ohitustilanteessa, mutta eihän tuollaisen taakse viitsi jäädä ihmettelemään kun sama touhu olisi taas jatkunut kun se "turvallinen" tienpätkä loppuu. Tämä oli yksi sellainen 80-90-seilaaja satasen alueella.
Lahti nyt on yksi helvetti muutenkin risteyksiensä kanssa, sieltä löytyy suurinpiirtein kaikki perseilyt ja outoudet mitkä mahdollista. Vieraspaikkakuntalaiselle ja/tai aloittelevalle kuskille paljon mahdollisia miinoja.Kyllä sai lahdessakin miettiä eilen mitä päässä liikkuu kun oikealle kääntyville kolmio ja suoraan menijöille valot. Punanen valo palaa ja jonon etummainen jää sitten siihen kolmion kohdalle venaamaan kunnes vihreä palaa vaikka kolmion takaa ei juurikaan ketään tullut. Mitähän on ajokoulussa opiskeltu... ei auttanut edes useampi torvensoitto miettimään mikä voisi olla pielessä. Jos oisin ollut takana niin melkein pientareen kautta ohi mutta ei viitsinyt useampaa autoa lähteä sieltä koukkaamaan.