- Estetty
- #21 901
- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 2 884
Tässä on käynyt niin, että aluksi ajettiin kahta kaistaa ja yhdistyttiin lähempänä kiertoliittymää, mutta kun paikka on tullut kaikille tutuksi, niin yhdistyminen tapahtuu jo aiemmin. Mielestäni tuossa paikassa on aika samantekevää jonotetaanko pullonkaulaan yhtä vai kahta kaistaa, se vetää joka tapauksessa samalla vauhdilla.Hervantaan valtaväylää pitkin tullessa on tuo ajokaistojen yhdistyminen nyt työmaan aikaan. Siinäkin näkee aika-ajoin miten toinen kaista on käytännössä täynnä ja toisella ei oikeastaan ketään, onneksi oikealla kaistalla ajelijat eivät yleensä ala blokkailemaan kaistojen yhdistyessä. Sinänsä ihan hyvä harjoittelupaikka tuota merkkiä varten, kun suoraa riittää ennen ja jälkeen valojen.
Vetoketjuperiaate toimii Tampereella muutenkin hyvin, esim. tuota paikkaa edeltävä erkanemiskaista ohitustieltä hervantaan päin, tai keskustassa alarannan suunnasta tuleva jono, pääsee nykyään liittymään jonoutuneelle väylälle vetoketjuperiaatteella ihan ilman mitään merkkejä. Ei se vielä muutama vuosi sitten mennyt yhtään niin.
Mutta voi veljet pyörällä on vaarallista noudattaa omia liikennesääntöjen mukaisia ajovuorojaan, vaikka autoilijoille olisi kolmion alla vielä erikseen varoitus väistettävistä pyöräilijöistä. Pakko se on vaan silti mennä vähän niin kuin melkein alle, eivät ne muuten ikinä opi.