Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo tuota on hankala huomata. Ite kun olen ambulanssin kyydissä ollut potilaana, niin veteli 160km/h motarilla kun oli semisti kiire, mutta kiireellisyysluokka ei ollut kuitenkaan se kovin, niin eivät hälytysvilkkuja käyttäneet. Toki hyvien tapojen mukaista olisi jättää turvaväliä ja mennä fiksusti ohi, mutta jos oli ei-maailman-kiireellisin-mutta-tilanne-kuitenkin päällä, niin kyllähän siinä tallaa laittavat reilusti.Ehkä enemmänkin ihmetyksen aihe. Ajoin 63-64 todellista 60 alueella ja tuli vauhdilla paku perään, niin lähelle että vain maski näkyi. No sitten se meni ohi ja se oli ambulanssi,eikä hälytysajossa.
Tämä on meillä päin enemmän sääntö kuin poikkeus. Pahimmat lyövät vaan vilkun päälle ja alkavat hivuttaa autoansa rampilta kaistalle. Siinä sitten mietitään kun vasemmallakin kaistalla on auto ja itse on siinä välissä. Edessä ja takana rutkasti tilaa.
Itsehän siirryin työmatka-aamuissa käyttämään paljon hiljaisempaa ramppia vaikkakin joutuu tekemään 1,5km lenkin. Liian monta kertaa viikossa oli tilanteita jossa koitettiin liittyä 60km/h letkassa moottoritielle.
Video: Audi-kuskin touhuilu vaaransi liikenteen useaan otteeseen Helsingissä - ”Olin järkyttynyt”
Kojelautakamera taltioi hurjastelun moottoritiellä.www.iltalehti.fi
Malliesimerkki, kun kotipoliisi saa toisen idiootin ärsyyntymään. Video on harmittavan lyhyt, mutta Volvon maksimikiihdytys heti kun kaista vaihtuu kertoo kyllä, että ”pariskunnalla” taisi olla jo ongelmaa ennen videon alkua.
e: Viesti tässä siis se, että ei tällaiset häiriköt sattumalta osu kohdalle vaan yleensä tangoon tarvitaan kaksi.
Video: Audi-kuskin touhuilu vaaransi liikenteen useaan otteeseen Helsingissä - ”Olin järkyttynyt”
Kojelautakamera taltioi hurjastelun moottoritiellä.www.iltalehti.fi
Malliesimerkki, kun kotipoliisi saa toisen idiootin ärsyyntymään. Video on harmittavan lyhyt, mutta Volvon maksimikiihdytys heti kun kaista vaihtuu kertoo kyllä, että ”pariskunnalla” taisi olla jo ongelmaa ennen videon alkua.
e: Viesti tässä siis se, että ei tällaiset häiriköt sattumalta osu kohdalle vaan yleensä tangoon tarvitaan kaksi.
En kyllä oikein ymmärrä tuota Audi kuskin toimintaa jos oli tarkoitus alunperinkin poistua päätieltä niin miksi sitten noin viime tippaan ja yllättäen poistuu. Tosin näitä Audeja näkee täälläkin paljon kun ollaan kiireisiä ja tärkeitä ja tehdään viime hetkellä näitä usean kaistan leikkauksia kun pitää poistua päätieltä ja päästä toki kaikkien muiden eteen.Molemmilta kortti pois pitkäksi aikaa. Audi ehti vielä rampille liittyessään vaarantaa liikenteen toistamiseen ja ainakin teknisesti oli isompi idiotti myös tuossa alkutilanteessa, joten siitä hyvästä pidempi jäähy kuuluisi sinne.
En kyllä oikein ymmärrä tuota Audi kuskin toimintaa jos oli tarkoitus alunperinkin poistua päätieltä niin miksi sitten noin viime tippaan ja yllättäen poistuu. Tosin näitä Audeja näkee täälläkin paljon kun ollaan kiireisiä ja tärkeitä ja tehdään viime hetkellä näitä usean kaistan leikkauksia kun pitää poistua päätieltä ja päästä toki kaikkien muiden eteen.
No ei se silti selitä tuota outoa käytöstä Kehä ykköselle liityttäessä ihan viime hetkellä sulkuviivan yli kun sulkuviivakin alkaa loppumaan kesken.Video on niin lyhyt että ei nähdä kuinka pitkään volvo maleksii tuossa vasemmalla kaistalla, mutta mitä kokemuksesta voin sanoa niin tuossa tuusulan motarilla kukaan ei tunnu ymmärtävän sitä että vasen kaista on vain ohitusta varten ja jos taakse ilmestyy nopeampi niin anna tietä ohituksen jälkeen.
No ei se silti selitä tuota outoa käytöstä Kehä ykköselle liityttäessä ihan viime hetkellä sulkuviivan yli kun sulkuviivakin alkaa loppumaan kesken.
Varmaan oli huomio vähän muualla kuin mihin piti mennä... Pieni mahdollisuus tuossa on siihenkin, että Audi yritti luovia liikenteen läpi sopivista väleistä liittymään "etanoiden" edelle ja Volvon temppu pilas saumat siihen. Loppu meni sitten terveisten lähettämisessä puolin ja toisin.No ei se silti selitä tuota outoa käytöstä Kehä ykköselle liityttäessä ihan viime hetkellä sulkuviivan yli kun sulkuviivakin alkaa loppumaan kesken.
Ja molemmat hämmentävät. Luulisi olevan epämiellyttävääkin huomata, että koko ajan mennään tuurilla ja vahinko on lähellä. Pitää siis todellakin olla jotenkin tyhmä ja ymmärrykseltään vajaa, jotta ei edes huomaa ja täten jatkaa touhua. Pelkkä kusipäisyys ei selitä asiaa.
Siitä huolimatta:
Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?
Jos se rekka olisi ollut ihan tappituntumalla, niin tuskin edellä olevalle olisi jäänyt aikaa a) hidastaa itse, b) todeta, että nyt tuo tulee yli ja c) väistää. Tuo kaikki vaatii aikaa. Tai sitten se edessä oleva onnistui väistämään juuri siksi, että rekka oli tappituntumalla. Vaikka jonon...bbs.io-tech.fi
Jos on töhöilevien vastaantulijoiden pelko, joten käyttää rekkaa kilpenä, tiedä häntä.Äitillä (ihan normaali ihminen, ei vajaa, eikä tyhmä, eikä kusipää) on/oli tapana harrastaa tuota perässä roikkumista pääväylillä. Syynä tais olla jännitys ajaa teillä, joilla hän normaalisti ei joudu ajamaan. Hänestä se tuntui jostain syystä turvallisemmalta roikkua 60t. painavan rekan perseessä kuin pitää väliä siihen. Kerran siittä hänelle mainitsin kun jouduin olemaan hänen kyydissä 130km pitkän ajomatkan, että minua pelottaa kun hän ajaa niin lähellä sitä edellä olevaa rekkaa. Ainakin sillä kertaa hän uskoi ja otti etäisyyttä siihen rekkaan.
Muista kerroistan en tiedä kun hän todellakin välttää vähänkään pidemmän matkan ajamista, jos vain joku muu kortillinen perheestä on saatavilla.
Eli ei tarvitse olla tyhmä, ymmärrykseltään vajaa, kusipää, tjms. että sitä harrastaa. Se saattaa olla joku outo turvallisuuden tunteen hakeminen, tjms.
Hyväksytään. Voihan se johtua jostain tilanhahmottamisen vaikeudesta muuten normaalilla ihmisellä.Eli ei tarvitse olla tyhmä, ymmärrykseltään vajaa, kusipää, tjms. että sitä harrastaa. Se saattaa olla joku outo turvallisuuden tunteen hakeminen, tjms.
Jos mennään sen mukaan mitä videolla näkyy ja mitä jutussa kerrotaan, niin Volvo kuskin kiihdyttely outoa, ajelee turvavälin päässä, joten mitään syytä ei kiihdytellä, olis vaan jatkanut matkaa.https://www.iltalehti.fi/iltv-lukijan-videot/a/291543f6-a4a0-4eba-8c58-9a2a0413f4ad
Malliesimerkki, kun kotipoliisi saa toisen idiootin ärsyyntymään. Video on harmittavan lyhyt, mutta Volvon maksimikiihdytys heti kun kaista vaihtuu kertoo kyllä, että ”pariskunnalla” taisi olla jo ongelmaa ennen videon alkua.
e: Viesti tässä siis se, että ei tällaiset häiriköt sattumalta osu kohdalle vaan yleensä tangoon tarvitaan kaksi.
Katsoin videon uudestaan.Siinä on ollut Volvon ja Audin itsestään virittyvä kahden idiootin systeemi. Aika sama kumpi aloitti, päiväsakoille olisi molemmat päässeet jos videon kuvaaja olisi ollut poliisi.
Onko tuo nyt oikeasti Teslan autokameralla kuvatta ja videon lähettäjä sen sitten puhelimellaan kuvannut näytöltä (PYSTY KUVA), vai olisiko käsivaralla kuvannut, samalla kun itse ajeli toisen kontissa.IL sanoi:Teslan autokamera taltioi 17. marraskuuta järjetöntä ajamista Helsingissä.
Ei se kyllä samalla kaistalla ollessa kiihdyttänyt. Heti kun Audi lähti ohittamaan, niin sisäinen mulkku löytyi vollesta ja oikea jalka suoristui. Jarruvalo löytyy siinä kohtaa, kun vollerassukka tajuaa, että Audi kiihtyy paremmin ja ehtii väliin. Tai jos oli automatiikka päällä, niin saattoi volle jarruttaa kuskin tahdosta huolimatta kun meni jo lähelle edellä ajavaa. Tuosta tyylipuhtaampaa "vittu sä et mee mun ohi" raivaria ei paljon löydy. Jos vollekuski olisi ennakoinut, niin siis se olisi ollut eri kaistalla.Katsoin videon uudestaan.
Volvo pysyi ajolinjallaan ja kaistalla, , kiihdytti, kun Audi liimas kontiin ja siitä Audi lähti vaihtamaan oikealla kaistalle. Se ei vaarantanut Audin menoa, päinvastoin, siinä vaiheessa kun Audi lähti ohittaan tullen Volvo rinnalle, niin Volvon jarruvalo syttyi, eli Audi ei ollut enään Volvon takana.
Oma tuomio:Ei se kyllä samalla kaistalla ollessa kiihdyttänyt. Heti kun Audi lähti ohittamaan, niin sisäinen mulkku löytyi vollesta ja oikea jalka suoristui. Jarruvalo löytyy siinä kohtaa, kun vollerassukka tajuaa, että Audi kiihtyy paremmin ja ehtii väliin. Tai jos oli automatiikka päällä, niin saattoi volle jarruttaa kuskin tahdosta huolimatta kun meni jo lähelle edellä ajavaa. Tuosta tyylipuhtaampaa "vittu sä et mee mun ohi" raivaria ei paljon löydy. Jos vollekuski olisi ennakoinut, niin siis se olisi ollut eri kaistalla.
e: Tuo automatiikan jarruttaminen vollessa on jopa aika luultavaa, koska sen verran monta kertaa vuokra V90:llä olen sitä adaptiivista kironnut. Varmaan ajellut nollat taulussa vasuria audi perässä ja sit provosoitunut audin ohitusliikkeestä ja kiihdyttäessä unohtanut automatiikan estävän törmäämisen edellä menevään. Ainakin V90:ssä se lyö jarrut yllättävän tiukasti kiinni, jos on nopeuseroa tarpeeksi edessä menevään.
Suurin liikenneongelma suomessa on juuri pelkäävät kuskit joilla ei pitäisi olla korttia ollenkaan. Loppuisi "turhat" ohitukset, nämä "liikenneraivot" jotka saadaan aikaiseksi itse tötöilemällä, ja raivopäiset ohitukset pienin väleihin.Jos hakee turvallisuudentunnetta ajamalla vaarallisemmin, niin kyllähän se jotain kertoo siitä, että perustason fysiikan ymmärrys on puutteellista, tai että on muuten vain rajallinen käsitys auton käyttäytymisestä, hallinnasta ja/tai omista kyvyistä.
Ei se varmastikaan tahallista ole, mutta ei typerän käyttäytymisen aina sellaista tarvitsekaan olla.
Autolla ajamisen ei pitäisi olla mikään perusoikeus, joka kuuluu suunnilleen kaikille, kunnes lääkäri lopulta toteaa ettei joku fyysinen ominaisuus enää riitä.
Ei kyllä se on 2/100. T: se toinenAiniin ja ainakin Oulun seudulla jossain parin isomman marketin parkkipaikalla on se väistämisvelvollisuuden sisäistäminen vitun suuri juttu. Siellä on ihan samat säännöt että oikealta tulevaa yleensä väistetään, mutta jostain ihmeen syystä varmaan yksi sadasta sen älyää. Ja se yksi olen minä.
Katsoin eri ruudulla, videosta toki vaikea sen auton kiihtyvyyksiä arvioida, voi olla virhe tulkinta että kiihdytti kun audi oli kontissa, selkeämmin kiihdytti kun audi oli oikealle kaistalle siirtynyt. Mutta ei siitä pitäisi audi kuskille olla vaaraa, Volvo jatkoi ajolinjallaanEi se kyllä samalla kaistalla ollessa kiihdyttänyt.
Jarruvalot syttyi kun Audi alkoi saapua Volvon rinnalle.. Jarruvalo löytyy siinä kohtaa, kun vollerassukka tajuaa, että Audi kiihtyy paremmin ja ehtii väliin.
Tuskin sillä Audi kuskilla edes oli kiire, vaan vaikutti enemmän ajotavalta (viitaten huomioosi ja "reittivalintaan").Oma tuomio:
Audi kuskilla oli joku pakko päästä volvosta ohi ja volvokuski ei ymmärtänyt miksi helvetissä jonossa sija 321 olis pitänyt luovuttaa takana ajaneelle.
Tuskin tarkoitit, mutta tässä videoyhteysessa sanavalinta, "jarrutan johonkin väliin" tuo mieleen se että, olemalla avulias kaaharille, tekemällä kunniakujaa, tuuppimalla muita kanssaliikkujia sivuun.Jos esim moottoritiellä vasemmalla kaistastalla tulee joku selvästi nopeampi taakse, niin toki jarrutan johonkin väliin ja päästän edelle. se ei matkaani hidasta kuin sekunteja.
Parin kaljankin jälkeen pidän mielessä, että video on lyhyt ja volvokuskilla on voinut muutenkin olla tarkoitus kiihdyttää, mutta tuolla videolla tilanne näyttää juurikin tältä.Tuosta tyylipuhtaampaa "vittu sä et mee mun ohi" raivaria ei paljon löydy
Toki se siltä näyttää. Toisaalta tässä tavallaan keskustellaan siitä, miten joku kehtasi kirota karkeasti ja näyttää keskaria, kun toinen kusi kenkään, kertoi että taskussa on mutka ja yritti lyödä nyrkillä naamaan ennen kuin juoksi piiloon ja näytti jollekin toiselle vastaantulijalle sadetakin alta kullia. Olen ihan samaa mieltä siitä, että on tosi rumaa huutaa kirosanoja ja näyttää käsimerkkejä. Kertoo siitä, että joku on päässyt ihon alle eikä päivä mennyt salonkikelpoisesti.Parin kaljankin jälkeen pidän mielessä, että video on lyhyt ja volvokuskilla on voinut muutenkin olla tarkoitus kiihdyttää, mutta tuolla videolla tilanne näyttää juurikin tältä.
Aika todella hyvin toimii meidän idioottien liikenne, sekä itse pyytäessä että nopeampia väistettäessä. Vain vähemmistö ei kaupunkimotareilla toimi noin, vaan jää roikkumaan vasemmalle kaistalle hidastamaan nopeampiaan. Toki kun motari alkaa olla täynnä, niin vasen kaista ei pian enää vedä oikeaa kovempaa, eikä oikealle ole tilaa väistää. Silloin on turha haaveilla ohittelusta."toinen antaa väistöpyynnön ajamalla perseessä kiinni" ei se ole väistöpyyntö vaan osoitus idiotismista
Joo kyllähän näitä vittuilijoita on. Sitten polkaistaan oikealta ohi, tai jätetään turvaväli ja ohitetaan oikealta sitten kun on tilaa.Onko tullut mieleen että edellä oleva ei edea vittuillessaan anna tilaa, jos joku roikkuu perseessää vaarantaen liikenteen
Voin tunnustaa... jos joku tulee aivan konttiin kun itselle ei ole sopivaa väliä mihin puikahtaa päästämään ohi ja ajan jo itse sen 7kmh+ GPS nopeutta yli rajoituksen, päästän hitaasti kaasulta. Viimeisin vitun runkkari firman teipeillä olevalla pakulla oli varmaan valehtelematta 50cm kontista Transportterillaan 100kmh alueella ja oikea kaista täynnä joten en voinut hypätä sinne. Takaa ei tullut ketään joten himmasin hitaasti kaasulta (ettei ylläty eikä ehdi reagoida) ja 60kmh asti päästiin kunnes tajusi idean ja jätti väliä edes sen 2m jonka jälkeen runttasin itse kaasun pohjaan jotta saan etäisyyttä ja etsin sopivan raon mihin vetää jotta kyrpä pääsisi ohi kun vihdoin saisi kiinni. Vieläkin vituttaa etten muista firman nimeä vaikka erikseen vielä katselin jotta muistan kun pääsen perille. Olisin soittanut toimarille ja kertonut mielipiteeni heidän työntekijöiden ajotavoista. Parin firman toimarille olen soittanut ja toimittanut videot kuskien toiminnasta ja ovat olleet varsin vittuuntuneen kuuloisia, omia työntekijöitään kohtaan. Yksikin sanoi että on prkl tehnyt hyvin selväksi että firman teipeillä olevalla autolla ei perseillä vaan ajetaan oikeasti kiltisti ja kiitti erikseen koska sai videon jonka lyödä työntekijälle kun kuitenkin kiistää koko homman. Toki, yksi näistä oli itse firman toimari kenelle soitin jo ajaessa ja alkoi heti huutaa että sinäkö se olit siinä autossa x ja haukkumaan ja riehumaan kuin sekopää.Joo kyllähän näitä vittuilijoita on. Sitten polkaistaan oikealta ohi, tai jätetään turvaväli ja ohitetaan oikealta sitten kun on tilaa.
Saatanhan itsekin vittuilla jos joku esim. 40 alueella ajaa kontissa kiinni, pudottamalla vauhtia vähän entisestään.
Jos tuota Audi ja Volvo kuskia kommentoit, niin videon perusteella ei näkynyt järkevää syytä että Audi kuskilla olisi jokin muita etuoikeutetumpi kiire.Aika todella hyvin toimii meidän idioottien liikenne, sekä itse pyytäessä että nopeampia väistettäessä. Vain vähemmistö ei kaupunkimotareilla toimi noin, vaan jää roikkumaan vasemmalle kaistalle hidastamaan nopeampiaan. Toki kun motari alkaa olla täynnä, niin vasen kaista ei pian enää vedä oikeaa kovempaa, eikä oikealle ole tilaa väistää. Silloin on turha haaveilla ohittelusta.
Ota myös puhelut nauhalle ja sitten seuraavaan portaaseen, jos vaikka kyseinen firma tekee alihankintaaToki, yksi näistä oli itse firman toimari kenelle soitin jo ajaessa ja alkoi heti huutaa että sinäkö se olit siinä autossa x ja haukkumaan ja riehumaan kuin sekopää.
Vaikka onkin jonoutunut, niin mieluummin luovutan paikkani tuossa tilanteessa kun oikealla on tilaa väistää, kuin jatkan ajamista audikuski takanani ilman turvaväliä, saati kamppailen paikastani ohitusta aktiivisesti estämällä. Audikuskin kiire olisikin loppunut seuraavaan autoon, kun ohi ei olisi päässyt oikealta eikä vasemmalta. Ei se yhden paikan "häviäminenkään" vaikuta ajallisesti yhtään mitään.Jos tuota Audi ja Volvo kuskia kommentoit, niin videon perusteella ei näkynyt järkevää syytä että Audi kuskilla olisi jokin muita etuoikeutetumpi kiire.
Videossa liikenne oli jonoutunutta, jos siellä yhdellä mielestään muita etuoikeutetumpi kiire, niin muut joutuu sitten luopuun omasta kiireestään, kokonaissumma on negatiivinen.
Nääh... liikaa vaivaa. Plus en anna sille tälle ja tuolle ohjelmalle lupia nauhoittaa mitään (tosin, en tiedä onnistuuko enää nyky Androidissa ilman muutoksia).Ota myös puhelut nauhalle ja sitten seuraavaan portaaseen, jos vaikka kyseinen firma tekee alihankintaa
Oletin että autosta vaikka handsfree kaiutinpuhelua olisit soittanut tilanteen ollessa päällä, joka olisi tallentunut jo autokamerallekin.Nääh... liikaa vaivaa. Plus en anna sille tälle ja tuolle ohjelmalle lupia nauhoittaa mitään (tosin, en tiedä onnistuuko enää nyky Androidissa ilman muutoksia).
Missäs sitä sanottiin että vituttaa jos menee ohi? Itsehän ilmaisin hyvin selkeästi ettei vierellä ollut tilaa vetää rakoon turvallisesti (ramppeja, vaihtelevia määriä kaistoja yms säätöjä ja kaikki ajoivat roimaa alinopeutta). Mitä itse olisi tehnyt? Itse otin eroa takana olevaan tavalla joka ei aina ole optimaalinen ja löysin raon miihin vetää ilman että tarvitsi riskeerata itseä tai muita. Pakko lisäksi kysyä, missäs päin suomea ajelet?Joillain tuntuu liikenteessä olevan jotain syystä pakottava tarve leikkiä kotipoliisia. Tuollainen keskimääräistä heikompi ajotaito/tilannetietoisuus/itsehillintä ei ainakaan paranna liikenneturvalisuutta vaikka toimareille soitellessa kuinka luulee se oman elämän sankari olevansa. Tube on täynnä videoita missä nämä muiden kouluttajat kohtaavat karman. Oikeesti, liikenne ei oo se paikka minne lähdetään paikkaamaan heikkoa itsetuntoa.
Yhtään älykkäämpi kuski ei ajaudu toistuvasti ongelmiin. Fiksumpaa ei voisi vähempää liikuttaa se jos joku ajaakin ohi.
Jos tilaa on ja muita häritsemättä sen voi tehdä, niin se on toki vaihtoehto listalla.Vaikka onkin jonoutunut, niin mieluummin luovutan paikkani tuossa tilanteessa kun oikealla on tilaa väistää,...
Ai ei ollut tilaa volvolla siirtyä?Jos tilaa on ja muita häritsemättä sen voi tehdä, niin se on toki vaihtoehto listalla.
Videon tapauksessa ei ollut sellaista tilannetta. Ja onneksi ei lähtenyt väistämään toiselle kaistalle.
Mitähän vittua...? Nakkelet tavaraa ja aiheutat tahallasi niin itsellesi kuin muille huomattavaa akuuttia vaaraa moisella.Teen myös samaa. Ja jos ei mene muutoin perille niin ikkunasta on tullut nakeltua tavaraa ja talvella pystyy kunnon lumisumun pölläyttämään.
En pysty ymmärtämään tuota miten toiset kuvittelee heillä olevan niin vahva oikeus ylinopeuteen, että saavat oikeuden aiheuttaa vaaraa muille ajamalla perseessä kiinni.
Voi vittu jos olet tosissasiJos sitä turvaväliä ei muutoin ala löytyä niin pieni kivi tekee poikaa
Mutta niinkuik mainittu, jos ei muutoin mene perille, niin äärimmäisille idiootelle on varattuna äärimmäiset keinot..
Voi vittu jos olet tosissasi
Nooo... Sakeita ja sakeita. En tiedä mikä nyt kovin sakeaa on tähän mennessä ollut mutta en ole ainakaan aiheuttanut tahallista välitöntä vaaraa nakkelemalla tavaraa tai pyrkimällä aktiivisesti sokaisemaan kontissa hinaavan perskärpäsen.Aika sakeita juttuja olet sinäkin kertonut.