Vieläkin näkee välillä niitä joiden mielestä päättyvää kaistaa ei saisi hyödyntää kun se on "etuilua", vaan kaikkien pitäisi ajaa yhtä kaistaa kiltisti jonossa puolittaen tien välityskyky.
Nyt kaupunkikin alkaa jo puuttua tähän kun autoilijat aiheuttavat ruuhkia ilman syytä, paikassa jossa risteykseen on erikseen tehty ylimääräinen päättyvä kaista sen takia että autoja ehtisi enemmän läpi.
Turun Markulantien ja Nuijamaankadun liittymän liikennevaloihin viime syksynä lisätty nuolivalo ei sujuvoittanut liikennettä, vaan päinvastoin ruuhkautti sitä entisestään. Turun kaupunki totesi liikennevalomuutoksen heikentäneen risteyksen välityskykyä ennakoitua enemmän, jonka vuoksi...
www.ts.fi
"Kaupunki toivoo autoilijoita käyttämään aikaisempaa aktiivisemmin molempia Markulantien suoraan meneviä kaistoja, jotta vihreän valovaiheen aikana etenevä autojen määrä olisi suurin mahdollinen. Tämän edistämiseksi Markulantielle on jo aikaisemmin asetettu yhdistyvät ajokaistat -liikennejärjestely. Merkki määrää siirtymään jatkuvalle kaistalle vuorotellen.
Erityisesti liittymissä, joihin saavutaan kahta ajokaistaa ja joissa liittymän jälkeen toinen kaistoista päättyy, jää vasenpuolisen kaistan käyttö vajaalle. Liikennevaloin ohjatussa kahden kaistan tulohaarassa ongelma näyttäytyy siten, että suoraan menevistä kaistoista edempänä päättyväksi osoitettu on vajaalla käytöllä ja toiselle, oikeanpuoleiselle kaistalle muodostuu jono, joka ei purkaannu vihreän valon aikana."