Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 587
Eipä tuollaisen kanssa liikenteen tukkona tarvitse olla varsinkaan näin talvella. Itsellä oli pari vuotta sitten yhden talven (reilu 10tkm) ihan jokapäiväisenä käyttöautona 39 hv 1.0 C Kadetti ja täysin normaalisti tuollaisella liikenteessä ajaminen menee.
Vaikka itse aloitin autoilun 30hp Kuplalla niin ehkä tässä nyt on enemmän pelkona tuo että on tottunut huomattavasti tehokkaampiin viime vuosina. Alle 60hp ja vääntöä vähemmän mitä omassa sähköfillarissa on (autossa 76nm, fillarissa 80nm)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 844
Etäisesti samankaltainen tilanne oli itsellä vajaa viikko sitten kun olin toisen kuskin kyydissä, ajeltiin raisiossa jäähalleille 30km/h rajoitusalueella tasan sallittua maksimia(ei tarvitse alkaa vääntöä mittarinopeuksista). Tien vasemmalla laidalla oli kevlillä poliisin sininen kamerapaku ja juuri tuon pakun kohdalla meistä ajoi vastaantulijoiden kaistan kautta ohi arviolta hitusen alle 40km/h kulkeva taksi. Kamera ei välähtänyt(en tiedä reagoivatko nuo molempiin suuntiin edes)Taksi kääntyi pihatielle parinsadan metrin päästä jonka takia jouduttiin turhaan jarruttelemaan.

Itse tulkitsin aika tolloksi taksikuskiksi. Ei vilkuteltu valoja :)
Kyllä mäkin olisin mennyt ohi, jos joku epämääräinen sähläri matelee alinopeutta 40 km/h aluerajoituksen kohdalla. Ei varmaan välähtänyt ei.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 118
- Paluumatkalla kotiin taas joku vatipää ajeli 70km/h kaheksankympin alueella, mutta jokaisen ohituskaistan kohdalla nosti nopeutta 85-90km/h.
Tätä ilmiötä nähny ittekki kohtuullisen useinkin. Mikä helvetti saa ihmisen käyttäytymään näin. Joko ajotaidoissa on puutteita tai sitten ihan kiusantekoa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 189
Tätä ilmiötä nähny ittekki kohtuullisen useinkin. Mikä helvetti saa ihmisen käyttäytymään näin. Joko ajotaidoissa on puutteita tai sitten ihan kiusantekoa.
Vauhti tuntuu pienemmältä leveämmällä tiellä. Eli voisi sanoa olevan ajotaidoton tai sitten tyyppi joka ei katso vauhtiaan mittarista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Oululainen tapa noudattaa varovaisuutta huonon ajokelin (runsas lumisade) vallitessa: suoralla tiellä (kaksi kaistaa suuntaansa, ei suojateitä eikä minkäänlaisia muitakaan kohtaamisia kevyen liikenteen kanssa) ajetaan reilusti alle rajoituksen, mutta valoristeyksissä taas sitten ajetaan "normaaliakin" huomattavasti röyhkeämmin päin punaisia. Aivan käsittämättömiä suorituksia tuli nähtyä, useampi auto peräkkäin päin punaisia kun risteävälle suunnalle oli jo vihreät vaihtuneet.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 189
Sun kaverilla varmaan, jos luulee jäähallin ympäristössä olevan 30 km/h rajoitus...
Vaikka en sanonutkaan että ajettiin siellä ympäristössä vaan oltiin raisiossa matkalla sinne, niin on siellä ollut puolisen vuotta jo, onko jäänyt huomaamatta jos itse sielläpäin ajelet?


https://goo.gl/maps/eYC9S1xDJ5n

Nykyään 30km/h alue vaihtuu muistaakseni tuossa Kerttulantie - Venheenkatu risteyksen jälkeen vasta 40km/h aluerajoitukseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 328
Varmaan se voi silti olla syy.

Ite en oikeen pääse tehottomalla pakettiautolla ohi, jollon täytyy tyytyä pumppaamaan takana. Firman logoilla ei viitsi alkaa tekemään mitään, kun joku mielensäpahoittaja ulisee kuitenkin iltapaskaan.
Nuo jumppaajat ja alinopeutta nillittävät ovat juu vielä isompi ongelma pakuille ja raskaammalle kalustolle. Helpompi pysätä minuutiksi tauolle paitsi, että aikataulu ei anna periksi.

Kesällä mentiin kanssa nuhampumppu Transitin karvalakkimallilla vähän sohvia muuttamaan eteläsuomessa, Valkeakosken Turun rampin kohdalla onneksi tajuttiin yksi eläkeläinen ohittaa vielä moottoritien puolella (tässä kohtaa on se kilometrin pätkä missä kolme kaistaa), tämä kun ajoi jo n.60-80km/h edelleen keskellä moottoritietä. Samaa vauhtia varmaan jatkoi loppuun asti, tolla Transitilla ei olisi ollut mitään jakoa ohitse missään normaalissa ohituspaikalla ysitiellä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
72
Miten jaksatte nostaa aina saman ihmetyksen ylös siitä minkä takia hitaammat nostavat nopeutta ohituskaistojen aikana vähän suuremmaksi? Tietysti koska rajoituskin nousee siinä. Ajavat sitten siinäkin sen 10 ali. Joskus kyllä nämä sankarit vetävät 10 yli niissä, mutta harvemmin. Toki ilmiön syntyä helpottaa "leveämpi tie", mutta eivät kyllä sitä tekisi jos rajoitus olisi sama 80, ehkä vähän lähemmäs sitä hinaisivat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Miten jaksatte nostaa aina saman ihmetyksen ylös siitä minkä takia hitaammat nostavat nopeutta ohituskaistojen aikana vähän suuremmaksi? Tietysti koska rajoituskin nousee siinä. Ajavat sitten siinäkin sen 10 ali. Joskus kyllä nämä sankarit vetävät 10 yli niissä, mutta harvemmin. Toki ilmiön syntyä helpottaa "leveämpi tie", mutta eivät kyllä sitä tekisi jos rajoitus olisi sama 80, ehkä vähän lähemmäs sitä hinaisivat.
Eiköhän tässä kuitenkin ole kyse siitä, että kiihdytetään, vaikka rajoitus ei nouse? Tai kiihdytetään 75@80 --> 110@100.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
72
Eiköhän tässä kuitenkin ole kyse siitä, että kiihdytetään, vaikka rajoitus ei nouse? Tai kiihdytetään 75@80 --> 110@100.
Joo onhan nuo 110@100 ihan perseestä kuten sanoin, mutta suurin osa on niitä 70-75@80 --> 90-100@100. Ne on ihan ymmärrettäviä, mutta ärsyttäähän nekin hieman.
Onko muuten tuollaisia ohituskaistoja missä ei 80-rajoitus nouse? Itse en ainakaan sellaisilla seuduilla ole koskaan ajanut, enkä ole edes miettinyt onko niitä missään.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Talvikeleillä muistan 80 rajotuksen jatkuneen ohituskaistoilla jossain.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 954
Onko muuten tuollaisia ohituskaistoja missä ei 80-rajoitus nouse? Itse en ainakaan sellaisilla seuduilla ole koskaan ajanut, enkä ole edes miettinyt onko niitä missään.
Jos en nyt ihan väärässä ole niin talvinopeuksilla JKL-> Jämsä välillä on näitä ohituskaistoja jossa säilyy 80
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 048
Vitostiellä noita ohituskaistakirittäjiä riittää. Juvalla tulee muutaman kerran vudessa käytyä. Paras tälläinen jota seurasin yhden auton takaa, ajoi alinopeutta, ja kun ohituskaistalla toinen alkoi ohittamaan, nopeus nousikin 160km/h.:facepalm: (ajoin siis tämän perässä, olen myös munakuski)

Päätin siis itse, kuten mersumiehilläkin on tapana, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen, ja ohitin kun ei oltu 3kaistaisella.

Seuraavan kerran näin tämän sankarin, kun pyyhkäisi ohi noin 5km päässä reilulla ylinopeudella.

Mikkelin keskustassa taas ohitin tämän sankarin.:facepalm:(nelikaistaisella, rajoitusnopeutta)

Se tässä on uskomatonta, että noita osuu matkalle ihan joka kerta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 328
Joo onhan nuo 110@100 ihan perseestä kuten sanoin, mutta suurin osa on niitä 70-75@80 --> 90-100@100. Ne on ihan ymmärrettäviä, mutta ärsyttäähän nekin hieman.
Onko muuten tuollaisia ohituskaistoja missä ei 80-rajoitus nouse? Itse en ainakaan sellaisilla seuduilla ole koskaan ajanut, enkä ole edes miettinyt onko niitä missään.
Esim tmp pori välillä on tuollainen kaista, missä rajoitus ei talvella vaihdu 80 --> 100. Siellä nousi nopeus 130 ylämäkeen porukalla kun ohittelin kerran. No menin kyllä ohikin sitten. :)

Vitostiellä noita ohituskaistakirittäjiä riittää. Juvalla tulee muutaman kerran vudessa käytyä. Paras tälläinen jota seurasin yhden auton takaa, ajoi alinopeutta, ja kun ohituskaistalla toinen alkoi ohittamaan, nopeus nousikin 160km/h.:facepalm: (ajoin siis tämän perässä, olen myös munakuski)

Päätin siis itse, kuten mersumiehilläkin on tapana, että onnistunut ohitus perustuu yllätykseen, ja ohitin kun ei oltu 3kaistaisella.

Seuraavan kerran näin tämän sankarin, kun pyyhkäisi ohi noin 5km päässä reilulla ylinopeudella.

Mikkelin keskustassa taas ohitin tämän sankarin.:facepalm:(nelikaistaisella, rajoitusnopeutta)

Se tässä on uskomatonta, että noita osuu matkalle ihan joka kerta.
Tulee kanssa joskus ajeltua tuolla ja ainoa muistikuva kyseisestä tieosuudesta on audi joka tunki keltasella vielä väkisin ohi takana olevasta ja samantien minustakin ja toinen keissi samalla reissulla kun joku maserati tms. urheiluvehje vastaantulijoiden puolella ohitteli ohituskaistalla, mutta meni samalla tavalla pitkäksi keltaraidalle viimeisen auton kanssa. Ohitettava kiitti valojen avulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 738
Johan tästä on kai muutama viikko aikaa, mutta tulin risteykseen missä oikealta tulevia piti väistää. Siinä ei ollut kolmiota vaikka järjen mukaan pitäisi olla koska muutaman kaupan pihatie. Noh, edestä tuli pari autoa ja oikealta tuleva jumppaaja ei uskaltanut mennä oikealta tulevien, jotka hidasteli vaikka olisi voinut. Sitten mun takana tulevalla paloi päreet oikein kunnolla, torvi pohjassa, välkytteli valoja, pitkät päälle, lisää tööttiä apinan raivolla:rolleyes:, johan siinä menetti aikaa ainakin parikymmentä sekuntia paikassa missä ei ole mitään muuta tärkeää liikennettä tai ruuhkaa. Siitä mitä peilistä vilaisin niin nastat laudassa ilman vilkkua seuraavasta risteyksestä vasemmalle välittämättä vastaantulijasta. Varmasti oli kiire ja kova. Alueella 40kmh rajoitus.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 189
Tku - Rauma välillä ohituskaistoista yhdellä taisi nousta rajoitus, muissa samalla rajoituksella ympäri vuoden.

Monesti törmää ilmiöön että ohitettavat nostavat noilla vauhtiaan, muttakun itse en ole perässä kiinni provosoimassa niin luulisin että juuri tuosta leveän tien vähentyneestä vauhdintunteesta tuo johtuu.


https://goo.gl/maps/5JDLBfu6Njo
Tässä esimerkki toiseen suuntaan, eli tie kapenee ja vauhdintunne lisääntyy huomattavasti, itsekkin ekat 5 vuotta kortin saannin jälkeen menin selkeästi alle rajoituksen kaarteessa kun molemmillla sivuilla oli kaiteet lähellä, vaikka kaarre ei ollut tiukka eikä todellista syytä hidastamiselle ollut, pelkästään vauhdin tunne oli huomattavan erilainen. Tien levetessä vauhti tuntui taas heti pieneltä.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Paljonkohan nuo rekat mahtaa kulkea rajoitinta vasten? Ihan hitusen rupesi tuossa vituttamaan. Ohitin täysperävaunun ohitustiellä ja ainakin omasta mielestä jätin reilun (50-80m) ennenkuin vaihdoin takaisin kaistalle. Pistin vakkarin 85km/h koska kameroita tiellä, muuten 90km/h aina. Mittari valehtelee gps:n mukaan 2km/h eli ajoin 83km/h kasikympin alueella.

Tämä teiden sankari päätti sitten ruveta ilmeisesti rekkamies-termein puskemaan. Kirjaimellisesti eroa 1-2 m eli ajoi jostain syystä aivan luukussa kiinni. En jaksanut ruveta kiihdyttämään vaan tiputin vakkarista 30s välein 5km/h pois. Päästiin 60 iin asti ennenkuin sitä väliä rupesi tulemaan. Olisi kyllä kiinnostanut kuulla mitä moisella urpolla liikkuu päässä kun minä kuitenkin ajan yli rajoituksen ja hän päättää ajaa luukkuun kiinni 50+ tonnin yhdistelmällä. Ei saatana, vieläkin verenpaine nousee.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
159
Paljonkohan nuo rekat mahtaa kulkea rajoitinta vasten?
88km/h ne vissiin kulkee ja sitä ne käytännössä aina ajaakin. Kasikympin alueella turha mennä ohi jos ei itse aio minimissään semmoista 95km/h mittarinopeutta hieman autosta riippuen ajella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Joo onhan nuo 110@100 ihan perseestä kuten sanoin, mutta suurin osa on niitä 70-75@80 --> 90-100@100. Ne on ihan ymmärrettäviä, mutta ärsyttäähän nekin hieman.
Onko muuten tuollaisia ohituskaistoja missä ei 80-rajoitus nouse? Itse en ainakaan sellaisilla seuduilla ole koskaan ajanut, enkä ole edes miettinyt onko niitä missään.
Tuollaisia ohituskaistoja, joissa talvella rajoitus ei nouse, on hyvin paljon ympäri Suomea. Keskikaiteella ajosuunnat erotetuissa paikoissa harvemmin on talvellakaan rajoituksena 80 km/h, joskin sellaisiakin löytyy. Uskaltaisin jopa väittää, että yli puolet Suomen ohituskaistoista on tällaisia, joissa rajoitus ei nouse. Täyttä mutua toki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Paljonkohan nuo rekat mahtaa kulkea rajoitinta vasten? Ihan hitusen rupesi tuossa vituttamaan. Ohitin täysperävaunun ohitustiellä ja ainakin omasta mielestä jätin reilun (50-80m) ennenkuin vaihdoin takaisin kaistalle. Pistin vakkarin 85km/h koska kameroita tiellä, muuten 90km/h aina. Mittari valehtelee gps:n mukaan 2km/h eli ajoin 83km/h kasikympin alueella.

Tämä teiden sankari päätti sitten ruveta ilmeisesti rekkamies-termein puskemaan. Kirjaimellisesti eroa 1-2 m eli ajoi jostain syystä aivan luukussa kiinni. En jaksanut ruveta kiihdyttämään vaan tiputin vakkarista 30s välein 5km/h pois. Päästiin 60 iin asti ennenkuin sitä väliä rupesi tulemaan. Olisi kyllä kiinnostanut kuulla mitä moisella urpolla liikkuu päässä kun minä kuitenkin ajan yli rajoituksen ja hän päättää ajaa luukkuun kiinni 50+ tonnin yhdistelmällä. Ei saatana, vieläkin verenpaine nousee.
Lähtökohtaisesti yhdistelmäohjastajan toiminta vaikuttaa vittumaiselta. Vähän meni tuo ohitustilanne ohi. Onko ohitustiellä rajoitus 100 km/h? Tarkoitatko ohitustiellä ohituskaistaa?
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Lähtökohtaisesti yhdistelmäohjastajan toiminta vaikuttaa vittumaiselta. Vähän meni tuo ohitustilanne ohi. Onko ohitustiellä rajoitus 100 km/h? Tarkoitatko ohitustiellä ohituskaistaa?
Ihan kaupungin ohitustiellä mitä on varmaan jokaisen pientä isomman kaupungin vieressä. Eli ei moottoritie vaan kaksikaistainen valtatie tjs.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Välillä tuntuu että kulkee vähän enemmänkin, mutta mene ja tiedä.

Mikset nostanut nopeutta vähän? Sakkoraja on kuitenkin vasta 87 km/h, eli varmuusvähennyksen kanssa sun GPS-nopeus olis saanut olla 89 km/h sen 83 km/h sijaan. Ei siinä, toimiva ratkaisu tuo hidastaminenkin on.

Itse kalibroin noin 5 kertaa viikossa oman auton mittarin kameratolppaan. :smoke:
Yhden huomautuksen olen saanut himaan 90km/h vakkarissa tolpasta ja se oli varmuusvähennyksen kanssa 85km/h. Vaan onko sillä nyt loppujen lopuksi mitään merkitystä kun ajoin kuitenkin yli rajoituksen ja toinen päättää "kouluttaa" koska en aja yhtä kovaa kuin hänen rajoitin antaisi periksi?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 587
Niin tai sitten rekkarunkkari olisi vain jatkanut tasaista nopeutta ja ei olisi tarvinnut hidastaa. Itse olisin pudottanut vauhdin paljon vikkelämmin. Vituttaa nuo "ammattiautoilijat" moisella käytöksellään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 605
Paljonkohan nuo rekat mahtaa kulkea rajoitinta vasten? Ihan hitusen rupesi tuossa vituttamaan. Ohitin täysperävaunun ohitustiellä ja ainakin omasta mielestä jätin reilun (50-80m) ennenkuin vaihdoin takaisin kaistalle. Pistin vakkarin 85km/h koska kameroita tiellä, muuten 90km/h aina. Mittari valehtelee gps:n mukaan 2km/h eli ajoin 83km/h kasikympin alueella.

Tämä teiden sankari päätti sitten ruveta ilmeisesti rekkamies-termein puskemaan. Kirjaimellisesti eroa 1-2 m eli ajoi jostain syystä aivan luukussa kiinni. En jaksanut ruveta kiihdyttämään vaan tiputin vakkarista 30s välein 5km/h pois. Päästiin 60 iin asti ennenkuin sitä väliä rupesi tulemaan. Olisi kyllä kiinnostanut kuulla mitä moisella urpolla liikkuu päässä kun minä kuitenkin ajan yli rajoituksen ja hän päättää ajaa luukkuun kiinni 50+ tonnin yhdistelmällä. Ei saatana, vieläkin verenpaine nousee.
Kusipäistä toimintaa kummaltakin. Sympatiat rekkamiehelle, koska kyllähän se vituttaa kun ohittaja jääkin köröttelemään eteen eikä niistä isommalla kulkupelillä tahdo päästä ohi. Köröttelijöillä on aina omasta mielestään juuri oikea nopeus...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Vissiin ensin 100 alueella ohi ja jääty eteen sitten 80 alueella?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 587
Siis hetkinen, miksi ohittaa, jos kuitenkin ajaa hitaammin?
Rekkarunkkari päättänyt läppästä tallan pohjaan koska ei ole tykännyt ohitetuksi tulemisesta.

Toisekseen, rekoilla on syy siihen miksi rajoitus on 80kmh ja limitter 88kmh tms. Se syy on hyvä, sen noudattamatta jättäminen aiheuttaa Konninkangas v2 tyylisiä koska ei olekaan sitä hätävaraa kaasuttaa ulos tilanteesta. Mutta mitä vittua nämä "ammattiautoilijat" muka tosiasiassa tietäisivätkään. Pääasiassa osaavat ajaa ylinopeutta, hiillostaa muita, kuvitella osaavansa ajaa paremmin kuin kukaan muu ja että kaikkien pitää kumartaa heitä. Nimimerkillä jokusen tunnen ja nämä kaikki yhdistävät 99% kaikkia heitä. Lisänä vielä työn puolesta useat yhteenotot näiden sankareiden kanssa. Vittu ei voi ymmärtää miten voi olla vaikea muistaa oman ajoneuvonsa mitat, tai miten vaikea on ymmärtää perus liikennemerkit, tai lisäkilvet jossa lukee kahdella kielellä esim suurimmat sallitut massat, tai jos kolaroit niin myös jäät selvittämään, tai että lastaus ei tapahdu ajamalla rekka sisään pääovista vaan sille on omat paikkansa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulla cruise aina 90km/h ja vuoden aikana kymmeniä kirjallisia huomautuksia tullut, mutta noin pääsääntöisesti itse olisin laittanut pari kilsaa enemmän cruiseen niin ei olisi välähtänyt, rekkapena ei olisi puskenut ja kaikilla olisi hyvä mieli ja tänne ei olisi tarvinnut kirjoitta?

Asiat voi tehdä monella tapaa
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Unohtu lainata ja enää en osaa (jaksa)mobiililla mutta kaikki varmaan ymmärtää kelle puhun.

No. Vastaas nyt. Menitkö miksi ohi jos ajoit hitaammin kuin rekka vai kiihdyttelikö rekkapena kakkoseen? Vai kävikö niinkö arvelin, että ensin menit 100 alueella ohi ja jäit sitten tössimään rekan eteen?

Ei sillä, ei se sille rekalle noita hiillostamisia yms. oikeuta, tosin oisit säkin voinut päästää sen ohi noiden hidastelujen sijaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 189
Oikeastikko ihmiset miettii ettei rekkaa saa ohittaa satasen tiellä siltä varalta että rajoituksen laskiessa rekka alkaa myöhemmin ajaa ylinopeutta, jos vaikka sattuu tulemaan samaan suuntaan? :)
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Ei, vaan mä mietin sitä pitääjö sen eteen jäädä sitten tössimään.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Juu menin rekasta ohi satasen alueella. Jäin sitten tössimään siihen eteen ajaen ylinopeutta. Kyllähän sen nyt vähäjärkisempikin ymmärtää että rekka teki täysin oikein ajaessaan miun puskurissa kiinni 83km/h 80-alueella. On se kumma kun en itse moista tajunnut aikaisemmin. Lupaan tästä lähtien ajaa vähintään 90km/h todellista nopeutta että en vahingossakaan häiritse näitä teiden ritareita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 605
Kumma juttu kyllä että minä olen köröttelijä täällä joidenkin mielestä kun haluan ajaa kameroiden kansoittamalla, hirviä vilisevällä tiellä vain lievää ylinopeutta... Ohhoijaa.
Kun sinulla oli kerta aikaa kouluttaa rekkakuskia hidastamalla mopovauhtiin, olisit voinut antaa samalla vaivalla tietä nopeammille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 328
Rekkarunkkari päättänyt läppästä tallan pohjaan koska ei ole tykännyt ohitetuksi tulemisesta.

Toisekseen, rekoilla on syy siihen miksi rajoitus on 80kmh ja limitter 88kmh tms. Se syy on hyvä, sen noudattamatta jättäminen aiheuttaa Konninkangas v2 tyylisiä koska ei olekaan sitä hätävaraa kaasuttaa ulos tilanteesta. Mutta mitä vittua nämä "ammattiautoilijat" muka tosiasiassa tietäisivätkään. Pääasiassa osaavat ajaa ylinopeutta, hiillostaa muita, kuvitella osaavansa ajaa paremmin kuin kukaan muu ja että kaikkien pitää kumartaa heitä. Nimimerkillä jokusen tunnen ja nämä kaikki yhdistävät 99% kaikkia heitä. Lisänä vielä työn puolesta useat yhteenotot näiden sankareiden kanssa. Vittu ei voi ymmärtää miten voi olla vaikea muistaa oman ajoneuvonsa mitat, tai miten vaikea on ymmärtää perus liikennemerkit, tai lisäkilvet jossa lukee kahdella kielellä esim suurimmat sallitut massat, tai jos kolaroit niin myös jäät selvittämään, tai että lastaus ei tapahdu ajamalla rekka sisään pääovista vaan sille on omat paikkansa.
Ammattiautoilija kuitenkin ajaa siellä joka päivä satoja kilometrejä, sinä sen 10-100km pääsääntöisesti. Ammattiautoilija tapaa kymmenkertaisen määrän kaikenmaailman bmw-kyrpiä ja eläkeläisjääriä vs. mitä sinä tapaat.

Omat kokemukset rekkakuskeista on erittäin positiivisia eikä yksikään ole vittuillut sen enempää. Osaavat jopa laittaa vilkun päälle etukäteen kun menevät ympyrästä heti ulos oikealle. Ohituspaikka löytyy niin näyttäävät sen vilkulla (joskin tässä oma järki ja auton teholuokka huomioon), ohittaessa kerran pimeällä kuski pisti ystävällisesti pitkät päälle ohituksen ajaksi vaikka edellä ajoi joku muutamansadan metrin päässä. Kun olin päässyt ohi niin heitti takaisin lyhyille.

Tosiaankin vittuuntuisin jos on ensin mentävä ohi ja sen jälkeen auto ei kulje kovempaa kuin omakaan. Talvella ainakin saa mun puolesta rekka ajaakin ylinopeutta niin ei tarvitse edes ohittaa jos se kulkee sen 90km/h melkein.

En oikein millään löydä pointtia miksi rekkakuski lättää kaasun pohjaan ohitusta yrittäessä. Kouluttamaton mongolialainen apinakin tietäisi että jalkoihin tulee jäämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Viime yönä kun ajelin Tampereelta Espooseen 00-02 välisenä aikana huomasin jännän "pk-seutu ilmiön".
Tampereelta Hyvinkäälle asti sai luukuttaa pitkät päällä about kokoajan ilman että vastaantulijoiden kaistalla kukaan niihin reagoi.

Vastaantulijoiden kaistalla miltei kaikki ajelivat kohti pohjoista myös pitkät päällä eivätkä ne haitanneet edes kaarteissa, kun niitä päin ei vartavasten katsellut.
Mukana kuitenkin oli jos jonkinlaista valopaneelia ja irtolamppuja keulalla.



Hyvinkään jälkeen etelään päin ajaessa omat valoni olivat sitten maagisesti muuttuneet tehokkaammiksi tai jotain, kun alkoi järjestäen vastaantulijoiden kaistalla mielenosoitus pitkiä valoja kohtaan. o_O
Tie säilyy kuitenkin vielä samanlaisena about Klaukkalan kohdille.



Kiitokset Hämeen autoilijoille, kun keskitytte omaan ajamiseen ettekä turhaan vilkutteluun. :tup:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
391
Kytken pitkät pois kun moottoritie kaartaa oikealle jos joku tulee vastaan. Muuten käytän pitkiä päällä jos edessä mennään tarpeeksi kaukana. Välillä tulee valoshowta ja ihmettelen miksi. Ei vastaavasti ajelevan pitkät häikäise, tottakai sen huomaa sivusilmällä että on kirkkaammat valot. Aika moni tosin tuntuu ajavan lyhkäsillä vaikka olisi ainut auto näkyvissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 605
Osui liian lähelle? Jos et osaa kantaa vastuuta raskaan ajoneuvon kuljettamisesta turvallisesti niin you can bet some of us normal road users will react.
Just tuollaiset kouluttajat, kaksinaismoralistiset pykälänatsit ja joustamattomat minäminä-kuskit ovat suomalaisen liikenteen syöpä riippumatta millä kulkupelillä liikkeellä.

Tehkää palvelus kaikille ja ottakaa se taksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 830
Just tuollaiset kouluttajat, kaksinaismoralistiset pykälänatsit ja joustamattomat minäminä-kuskit ovat suomalaisen liikenteen syöpä riippumatta millä kulkupelillä liikkeellä.

Tehkää palvelus kaikille ja ottakaa se taksi.
Kyllä se liikennekäytös lähtee siitä että kaikki noudattaa samoja sääntöä eikä edes ammattilaiset ala leikkimään että heillä on jokin maaginen oikeus ajaa rajoitusta lujempaa tai protestoida pitämällä laitonta turvaväliä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 348
Viestejä
4 233 623
Jäsenet
71 192
Uusin jäsen
Pyrhiss

Hinta.fi

Ylös Bottom