Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
83
TAAAS.... Hki-Tampere motari. Vakkari siinä 118 km/h. Saavutan edellä ajavaa Dacia Sanderoa... ja ullatus ullatus! Siellä alkaa vauhti kiihtymään... Ilmeisesti vuokra-Yaris on niin pelottava lähestyjä, että pitää hetkeksi nostaa nopeutta. :) Huoh. No, ohi mentiin lopulta ja Sandero palasi omaan, huomattavasti hitaampaan menoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Vähän asiaan viistäen, onko jotain elettä jolla voi ilmaista kanssa-autoilijoille pahoittelut jos tekee itse jonkun mokan?
Muut jos törttöilee niin voi näyttää keskaria ja vilkuttaa valoja jne, mutta jos itte töppää ja haluais sanoa muille että "sori, mun moka". En ole vielä keksiny miten tuon ilmaisisi :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kehillä on kyllä kiva ajella kun saat ohittaa ihmisiä moneen kertaan kun pelkäävät kameroita, kameran kohdalla mittarinopeus putoaa 80km/h ja kameran jälkeen mennään taas 100km/h?

Oispa kesä niin ei tarvii kattoa prätkän kanssa tuota vitun pelleilyä!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
339
Vähän asiaan viistäen, onko jotain elettä jolla voi ilmaista kanssa-autoilijoille pahoittelut jos tekee itse jonkun mokan?
Muut jos törttöilee niin voi näyttää keskaria ja vilkuttaa valoja jne, mutta jos itte töppää ja haluais sanoa muille että "sori, mun moka". En ole vielä keksiny miten tuon ilmaisisi :D
Mulla ei ole tuosta kokemusta mutta jos mokaisin niin nostaisin vain kättä "tervehdykseksi".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Kehillä on kyllä kiva ajella kun saat ohittaa ihmisiä moneen kertaan kun pelkäävät kameroita, kameran kohdalla mittarinopeus putoaa 80km/h ja kameran jälkeen mennään taas 100km/h?

Oispa kesä niin ei tarvii kattoa prätkän kanssa tuota vitun pelleilyä!
Jep, kiitä tästä tätä hienoa uutta rahastuskeinoa nimeltään kameratolppa.
Ite tiputan aina parikymmentä kilsaa jokaisen tolpan kohdalla varmuuden vuoksi. Varsinkin vähänkin vieraassa paikassa liikkuessa. Ne on nykyään sellaisia saatanan sakkoansoja joita ripotellaa mahdollisimman vittumaisiin paikkoihin millä ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa vaan mahdollisimman paljon fyrkkaa valtiolle. Eikä jatkuva sakkojen korotus auta yhtään asiaa. Aijon hidastaa aina jatkossakin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Jep, kiitä tästä tätä hienoa uutta rahastuskeinoa nimeltään kameratolppa.
Ite tiputan aina parikymmentä kilsaa jokaisen tolpan kohdalla varmuuden vuoksi. Varsinkin vähänkin vieraassa paikassa liikkuessa. Ne on nykyään sellaisia saatanan sakkoansoja joita ripotellaa mahdollisimman vittumaisiin paikkoihin millä ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa vaan mahdollisimman paljon fyrkkaa valtiolle. Eikä jatkuva sakkojen korotus auta yhtään asiaa. Aijon hidastaa aina jatkossakin.
Hanki Waze tai navi joka osaa varoittaa. Enemmän kuin kätevä. Näyttää itsellä rajoituksen ja oman nopeuden.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
374
Jep, kiitä tästä tätä hienoa uutta rahastuskeinoa nimeltään kameratolppa.
Ite tiputan aina parikymmentä kilsaa jokaisen tolpan kohdalla varmuuden vuoksi. Varsinkin vähänkin vieraassa paikassa liikkuessa. Ne on nykyään sellaisia saatanan sakkoansoja joita ripotellaa mahdollisimman vittumaisiin paikkoihin millä ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa vaan mahdollisimman paljon fyrkkaa valtiolle. Eikä jatkuva sakkojen korotus auta yhtään asiaa. Aijon hidastaa aina jatkossakin.
Vaihtoehtoisesti voisi toki kiinnittää huomiota nopeusrajoitukseen ja ajaa sen mukaisesti. Tai käyttää navia joka kertoo nopeusrajoituksen/tolppien sijainnin, sen sijaan että törppöilee siellä liikenteessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Vaihtoehtoisesti voisi toki kiinnittää huomiota nopeusrajoitukseen ja ajaa sen mukaisesti. Tai käyttää navia joka kertoo nopeusrajoituksen/tolppien sijainnin, sen sijaan että törppöilee siellä liikenteessä.
Tänks! Täytyykin ruveta tekemään noin!

Ei, vaan kyse on nimenomaan näistä uusista sakkoautomaateista joita laitetaan mahdollisimman vittumaisiin paikkoihin pelkästään sakkojen toivossa. Siksi yleensä kun näen tolpan niin pelkään että olen missannut nopeuskyltin tai muuta vastaavaa. Siksi tiputan aina vauhtia tolppien kohdalla. Varmuuden vuoksi. Tolppa herättää aina epäluulon että sillä on joku syy olla tuossa, joten nopeus on varmaan tippunut mutta en ole huomannut.
GPS on ja tolppavaroitukset, mutta nää ei ole vaan kovin luotettavia kun nopeudet vaihtelee niin nopeasti ja tolppia nousee kuin sieniä sateella.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Vähän asiaan viistäen, onko jotain elettä jolla voi ilmaista kanssa-autoilijoille pahoittelut jos tekee itse jonkun mokan?
Muut jos törttöilee niin voi näyttää keskaria ja vilkuttaa valoja jne, mutta jos itte töppää ja haluais sanoa muille että "sori, mun moka". En ole vielä keksiny miten tuon ilmaisisi :D
Se menee parhaiten kun keksii jotain lennosta, mahdollisimman erikoisen näköinen käsien heiluttelu niin muilta osapuoliltakin voidaan ottaa tilanne huumorilla sen jälkeen :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Voihan se olla että joku tuore kamera jää merkkaamatta. Mulla on hälyttänyt kaikista.

Tarkkana pitää silti olla kamerapakujen kanssa joten nollat taulussa ei silti voi ajaa. Eikä kuulu ajaa muutenkaan.
Juurikin niin. Nykyään vaan kun tosiaan ne ripottelee näitä sakkokameroita sinne tänne ni niitten kanssa tulee niin vainoharhaseks nopeuksien kanssa että ihan vaan varmuuden vuoksi tiputtaa nopeutta. Vaikka itsekkin aina ajan sallittiua nopeutta niin kameroiden kohdalla en ota riskejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Tottakai, tuollatavoin ne onkin fiksusti sijoitettu sinne, missä on paljon kävelijöitä. Tuossa pari kk sitten oli myös erään koulun lähellä paku parkissa puiden välissä, jota erehtyi luulemaan huoltoautoksi. Sehän väläytti itelle, muttei siitä sakkoa ole tullut vielä perään, oli ylinopeus sen verta pieni (noin 54-56 km/h 50-alueella), että ilmeisesti tasoituksien jälkeen ei ollut sakolle aihetta. Mutta paikkana oli just oikea, siinäkin tienpätkällä moni laskee melkoisen railakkaasti ja lapsia kulkee jokapuolella.
Olihan tiellä merkitty että valvonta käynnissä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Juu noista liikutettavista vehkeistä ei ilmotella. Mikäs järki niissä enää sitten olisikaan?

Muutenkin naurattaa tahvot jotka onnistuu sakot ottamaan noista kameroista kun usein on kyltti kilsaa ennen kameraa.

Täytyy ihan myöntää, että kävi moka itellekkin tänään. Olin valoissa tiellä, missä lähtee kaksi kaistaa samaan suuntaan kääntymään. Mun kaistalla ei liikkunut kaksi edellä olevaa autoa oikein yhtään mihinkään. No kiskasin siitä sitten vasemmalle eli sinne toiselle kaistalle siinä risteyksessä ja lähdin siitä menemään. Ihan vaan vittuunnuin siihen kun ei saada taas autoa liikkeelle valon vihertäessä. Joku vähän vilkutteli valoja takana kun oli sieltä tulossa ja menin siitä sulkuviivan yli. Eli mun moka ja paskaa tulee varmaan niskaan. Mutta kun vitutti taas se kuppaaminen

Selvisi sitten sen hidastelijankin ohiteltuani, että kyseessä oli autokoulun auto. Eli ei mitään ihmeellistä ja ihan ymmärrettävää että on vähän vaikeaa liikkellelähtö. Mutta eipä sitä sieltä jonon kolmospaikalta oikein nähnyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 673
Juu noista liikutettavista vehkeistä ei ilmotella. Mikäs järki niissä enää sitten olisikaan?

Muutenkin naurattaa tahvot jotka onnistuu sakot ottamaan noista kameroista kun usein on kyltti kilsaa ennen kameraa.
Juu noista liikutettavista vehkeistä ei ilmotella. Mikäs järki niissä enää sitten olisikaan?
Totta helvetissä siinä on järki ilmoittaa ratsioista. Sehän se saa ihmiset ajamaan hiljaa.
Muutenkin naurattaa tahvot jotka onnistuu sakot ottamaan noista kameroista kun usein on kyltti kilsaa ennen kameraa.
Edelleen, näitä nykyajan tolppia sijoitellaan pelkiksi sakkorysiskis mahdollisimman vittumaisiin paikkoihin, kuten tulevien liikenneympyröiden kylttien kohdalle jne. millä ei ole mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, vaan pelkkää rahastusta.
Kamera- ja ratsiavalvonnassa ei pitäisi se sakon antaminen olla pääasia vaan turvallisuuden lisääminen. Se on nykyaikana päässyt hiukan unohtumaan ja se vituttaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
164
Totta helvetissä siinä on järki ilmoittaa ratsioista. Sehän se saa ihmiset ajamaan hiljaa.
Puhallusratsioista sitten myös ilmoitus etukäteen, niin juopot osaavat ajaa eri reittiä. Eiköhän tarpeeksi monta sakkoa kotiin saa ihmiset ajamaan hiljaa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
Taas pari tapausta:
Tänään pakkasyön jälkeen ihemttelin kun yks Polokuski matelee sellaista 20 km/h. No lähempänä huomasin, että tuulilasista oli skrapannu noin yheden neljäsosan leveydestä, loppu oli umpijäässä... Vittu mitä urpoilua. Eilen illalla taas Kehä II:lla Turun motarin rampista pyrki iso Mersumaasturi väkisin mun eteen. Kun en pikkuautoni kanssa väistänyt (=jarruttanut, kun ko. kohdassa on vain yksi kaista) kolmion takaa tulevaa möhköä, tuli mun taakse valoja vilkuttelemaan...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
Pakko myöntää, että joskus nuorena ja tyhmänä tuli kans ajeltua sellasen vitun postiluukun läpi, kun ei rapaa ollutkaan autossa.. Nykyään en lähtisi, jos ei ole millä raapia ikkunoita niin sitten ootellaan että sulaa..
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
424
Jos ei jaksa raappailla niin kannattaa ostaa AutoGlymin De-Iceria AutoGlym De-Icer jäänpoistoaine 500ml | Motonet Oy Sulattaa jään lasista muutamalla suihkautuksella eikä jäädy uudestaan.

Ja yksi mikä nyt lähiaikoina hatuttanut liikenteessä on se, kun itse on jo liikenneympyrässä mutta silti jonkun on pakko kauheeta lentoa pujahtaa eteen vaikka pitäisi väistää. Takana ei edes tule autoa, että olisi voinut hetkeksi nostaa kaasua ja siten antaa mennä ensin. Ei nyt juurikaan ole tarvinnut itse jarrutella ympyrässä ollessa, mutta en itse pakkaskeleillä uskaltaisi niin rohkeasti pujahtaa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Ja yksi mikä nyt lähiaikoina hatuttanut liikenteessä on se, kun itse on jo liikenneympyrässä mutta silti jonkun on pakko kauheeta lentoa pujahtaa eteen vaikka pitäisi väistää. Takana ei edes tule autoa, että olisi voinut hetkeksi nostaa kaasua ja siten antaa mennä ensin. Ei nyt juurikaan ole tarvinnut itse jarrutella ympyrässä ollessa, mutta en itse pakkaskeleillä uskaltaisi niin rohkeasti pujahtaa.
Samaa kiroilin eilen, Cayennekuski luuli pääsevänsä täysjäiseen ympyrään sujuvasti nelivedon ansiosta, mutta todellisuudessa olisin tullut takaovesta sisään jossei hakkakasit olisi purrut tarpeeksi niinkuin onneksi nyt kävi.

Onneksi osasin jo vähän varautua, kun yleensä nuo tulevat eteen silloin kun ympyrää kiertää ns. kolme varttia, en tiedä mistä se sitten johtuu :confused:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Lasien skrapaamisen voi laskea oman matkustusmukavuuden lisäämiseksi, kopissa kerkiää lämpökin nousemaan kunnolla. Ja koneen elinikäkin pitenee kun ei heti kylmänä lähdetä laukomaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
945
Kevyellä kuormalla ajaminen on katsottu paremmaksi useissa ohjeistuksissa, kuin tyhjäkäynti. Koneen lämmöt ja öljynpaine nousee nopeammin ja kuin paikallaan kolistellessa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
364
Ärsyttää parkkipaikka kaahaajat.

Kaikilla maatalouskoneilla ym ajellaan aivan turhan kovaa autojen välissä, jossa näkyvyyttä ei pahemmin ole.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Ärsyttää parkkipaikka kaahaajat.

Kaikilla maatalouskoneilla ym ajellaan aivan turhan kovaa autojen välissä, jossa näkyvyyttä ei pahemmin ole.
Odotas vaan, 2018 heinäkuun alusta lähtien 15v jannut saavat ajella tämmöisillä 60km/h 40 tonnin kokonaispainolla peräkärryn kanssa ja kortin tähän saa pelkällä teoriakokeella ;) Ja siis tuo voi olla ihan laillista työajoa, koska liikennetraktorilla rekan peräkärryä kuskatessa ei tarvitse edes ammattipätevyyksiä. Niin ja sen kärryn voi sitten laittaa vielä täyteen taksikyytiläisiä halutessaan.

Eli jatkossa kun joku vähän tönäisee autoasi prisman parkkipaikalla niin sen huomaa kun konepellissä on traktorinrenkaan kuvio :D


Mopokorttia toisaalta ei saa enää niin helpolla koska siihen tulee jatkossa 1 tunnin ajokoe, sama kuin henkilöautoille.

Ja polkupyöräilijät saavat myös jatkossa ajaa 1-suuntaista autotietä väärään suuntaan.

Berner...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Kevyellä kuormalla ajaminen on katsottu paremmaksi useissa ohjeistuksissa, kuin tyhjäkäynti. Koneen lämmöt ja öljynpaine nousee nopeammin ja kuin paikallaan kolistellessa.
Toki lämmöt nousee vähän nopeammin (tosin ajoviima kumoaa lämmöntuotannon määrän suhteessa kierroksiin jossain määrin), mutta jos otetaan huomioon koneen kuluminen esim 2000rpm vs 1000rpm niin ensimmäinenhän kuluttaa enemmän. Varsinkin vanhempaa pataa missä voi olla jo paikat vähän väljinä.

Myöskin lämpöjen liian nopea nousu altistaa kansipahvin / kannen halkeamille.

Öljynpaine nousee normaalilukemaan parissa sekunnissa paukkupakkasillakin. Jossei nouse niin koneessa on aika pahasti häikkää.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Eilen taas kusipää-ämmä luuri korvalla veti ihan keulan edestä suoraan vasemmalta kaistalta rampille, vaikka mun takana olisi ollut 200 metriä tyhjää. Piti vaan ängetä vielä yhdestä autosta ohi, vaikka itsekin ajoin lievää ylinopeutta.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
86
Tänään Hämeenlinnaväylä pohjoiseen Kaivokselan liittymän kohdilla.
Jos vasen kaista kulkee 90 km/h niin mikä siinä on että sieltä oikealta on pakko vaihtaa kaistaa pikkurakoon?
Kun ei se oikea kaista kulje kun sen 70kmh niin sillon pitää painaa kaasua jos meinaa turvaväliin kiilata.
Nyt jouduin polkemaan jarrua ja näyttää pitkiä.. ja tätä tapahtuu lähes joka päivä klo 15 jälkeen.
Ja myös silloin kun linja-auto lähtee pysäkiltä niin tapahtuu näitä "hätäkaistanvaihtoja", vaikka väistämisvelvollisuutta ei ole yli 60km/h rajoituksella.
 

FearF

POMI Performance Parts
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
131
Se että nokan eteen tullaan niin, että se vilkku laitetaan nanosekuntia ennen päälle kun ollaan vaihtamassa kaistaa ja saman tien vaihdetaan kaistaa. Ei ollut kaukana maalinvaihto. Voi että otti päähän tänään tämä C3 kuski. Päätin sitten kiihdyttää hänen viereen ja näyttää kansainvälistä sormimerkkiä tästä ansaitusta suorituksesta hänelle ja kuskin ilme oli niinkuin :| "ei kiinnosta". Mitä nyt... jos olet tulossa minun eteen, niin annan tietä jos ajoissa näytät suuntamerkkiä?!
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Välillä tuntuu, että olisi ilo ajaa vanhahkolla romulla, jonka voisi miedolla vauhdilla sen enempää harmittelematta tysäyttää kolmion takaa kiilaajien kylkeen. Nyt viikon sisään liian monta kertaa olen saanut tehdä kunnon jarrutuksen ehkäistääkseni kolarin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Välillä tuntuu, että olisi ilo ajaa vanhahkolla romulla, jonka voisi miedolla vauhdilla sen enempää harmittelematta tysäyttää kolmion takaa kiilaajien kylkeen. Nyt viikon sisään liian monta kertaa olen saanut tehdä kunnon jarrutuksen ehkäistääkseni kolarin.
Toi on oikeasti varmaan ihan toimiva tapa tehdä rahaa jos niin haluaa. Joskin kun enemmän kolareita kertyy niin vakuutusyhtiö kiinnostuu asioista.

Ostat halvalla esim jonkun kansivammasen tms ruoskan missä ei päällenäkyvää vikaa, mahd uusi ja arvokas auto toimivana ja käyt mälläämässä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Välillä tuntuu, että olisi ilo ajaa vanhahkolla romulla, jonka voisi miedolla vauhdilla sen enempää harmittelematta tysäyttää kolmion takaa kiilaajien kylkeen. Nyt viikon sisään liian monta kertaa olen saanut tehdä kunnon jarrutuksen ehkäistääkseni kolarin.
Taas voi kyllä niin yhtyä tähän. Pitää varmaan hommata nykyvolvon kaveriksi vanha pitkänokkaumpirautavolle niin voisi huoletta täräyttää noiden janiksenpetke maastureiden perään.
Taas motarin vasenta kaistaa hiihdellessä _noin_ satasta (koska oikea kaista oli täynnä pyhäkuskimicroja) pyyhkäisi samalla 10km pätkällä kolmesta rampista pari X bemaria ja yksi Q audi suoraan rampista vasemmalle kaistalle ja näemmä välittömästi eteen päästyä se kaasupoljin mitä ilmeisimmin irtosi ja tippui sinne jalkatilaan. Paskoja kamppeita nuo nykyajan saksalaiset...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Ei mitän umpirautakeulavolleja vaan haet jonkun vanin tms fullsize jenkin ja ajat sillä jonkun katumaasturin paalikuntoon. Omaa autoa ei tarvitse edes korjata. :)
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Ei mitän umpirautakeulavolleja vaan haet jonkun vanin tms fullsize jenkin ja ajat sillä jonkun katumaasturin paalikuntoon. Omaa autoa ei tarvitse edes korjata. :)
Vanit ym vanhat jenkit on jo niin oksidoituneet, ettei juuri käy kuin pölähdys, kun niillä junttaa suurlujuusterästä omaavaan kehikkoon. Toki kävelyvauhdissa muovipuskuri halkeaa ennen, mutta kovemmissa käy äkkiä toisinpäin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Vanit ym vanhat jenkit on jo niin oksidoituneet, ettei juuri käy kuin pölähdys, kun niillä junttaa suurlujuusterästä omaavaan kehikkoon. Toki kävelyvauhdissa muovipuskuri halkeaa ennen, mutta kovemmissa käy äkkiä toisinpäin.
Niissä on se erillisrunko noissa amerikan vehkeissä...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 286
Ei se erillisrunko tee jäykemmäksi vaan melkeinpä toisinpäin. Varsinkin jos ruoste raiskannut. Korjaus voi joissain tapauksissa olla helpompaa. Itsekantavan korin törmäyspalkit on varsin ikäviä vaihdettavia. Mutta törmäyspalkit + apurunko ovat helposti lujempi yhdistelmä kuin pelllä U-palkkirunko. Nykyauton ensimmäiset sentit on pehmeää jalankulkijoiden takia. Mut tietyn painumisen jälkeen se vanha kovapintainen pelkillä naarmuilla puskuriin voikin alkaa myötää sitä kuskia ahdistaen.

Tässäkin on vahva alumiininen vaakapalkki törmäysiskareissa kiinni puskurin alla. Törmäysiskarit kiinnitetty pyöreisiin törmäyspalkkeihin. Antean ensimmäiset 5cm pehkeämmin tulla. Apurungot edessä ja takana lisänä jäykistämässä.

Näin,

Mutta jos esim kaupungissa jossakin 60km/h nopeudessa Micra ja Van ottaa yhteen niin ei se Vani kovin huonoon kuntoon päädy. Varsinkin jos on niitä uudempia. Micra sen sijaan lentää kuin leppäkeihäs kun painoa on osapuilleen puolet vs van.

Ei kauheasti enää vahva kori auta Micrassakaan jos se auto itse on niin kevyt, että matka tyssää täysin seinään törmäyksen sattuessa. Eihän se välttämättä rusinaksi mene.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
80
Vähemmän aktiivisesti tätä ketjua seuranneena, voisin veikata että muutama muukin on jo samasta asiasta saattanut kertoa ärsyyntyneensä. Ikäväkseni töiden puolesta nyt on joutunut ajelemaan enemmän kehä 1:llä, ja se nopeuden vaihtelu niihin kameroihin sapettaa. Sama matka-ajossa Varkaus-Joensuu tms. pätkät, jossa on kameroita. Uskomatonta, miten vaikea on pitää vauhti tasasesti edes tasan 80km/h, jos sakkoja pelkää. Vaan kun pitää parhaimmillaan kameran jälkeen kiihdyttää 95km/h ja kameran kohdalla 70km/h. Tänään kehä 1 länteen: molemmat kaistat tukossa, kun vierekkäin ajetaan juuuuri edellä mainitulla tyylillä, samaa vauhtia. Tekisi mieli paasata myös tuosta ohituskaistalla ajamisesta, onko 1km/h enemmän ruuhka-aikaan tarpeeksi hyvä syy ohittaa turun motarilla tai väylillä mutta jätetään sikseen..
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Näin,

Mutta jos esim kaupungissa jossakin 60km/h nopeudessa Micra ja Van ottaa yhteen niin ei se Vani kovin huonoon kuntoon päädy. Varsinkin jos on niitä uudempia. Micra sen sijaan lentää kuin leppäkeihäs kun painoa on osapuilleen puolet vs van.

Ei kauheasti enää vahva kori auta Micrassakaan jos se auto itse on niin kevyt, että matka tyssää täysin seinään törmäyksen sattuessa. Eihän se välttämättä rusinaksi mene.
Tosi järkevä vertaus. o_O
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Kävin tankilla. Edellä joku vanhempi herra tankkaili Nissan Moccaciccel tms. pikkumaasturia ja saatuaan toimituksen valmiiksi siirsi autoa puoli autonmittaa eteen päin ja meinasi lähteä sisälle maksamaan. Huikkasin siitä takaa, että pystytkö millään vielä toisen mokoman siirtämään, että mäkin pääsen tankkaamaan jolloin em. herra katsoi helvetin vihaisesti, tuumi hetken jaksaako kävellä 2m takas autolle ja siirtää sitä. Ajoi kuitenkin parkkiin ja kun itse tulin maksamasta näin setämiehen ulkona tupakalla, eli mikään kiire ei varmaan olis ollu sitä autoa hetkeen siitä siirtää. Aika jännä homma kun kaikki pumput kuitenkin käytössä ja pientä ruuhkaa siinä keskellä päivää. Itseäni ei siis vituttanut, mutta tätä kaveria vitutti, joten päätin senkin puolesta postata tänne.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
374
Kävin tankilla. Edellä joku vanhempi herra tankkaili Nissan Moccaciccel tms. pikkumaasturia ja saatuaan toimituksen valmiiksi siirsi autoa puoli autonmittaa eteen päin ja meinasi lähteä sisälle maksamaan. Huikkasin siitä takaa, että pystytkö millään vielä toisen mokoman siirtämään, että mäkin pääsen tankkaamaan jolloin em. herra katsoi helvetin vihaisesti, tuumi hetken jaksaako kävellä 2m takas autolle ja siirtää sitä. Ajoi kuitenkin parkkiin ja kun itse tulin maksamasta näin setämiehen ulkona tupakalla, eli mikään kiire ei varmaan olis ollu sitä autoa hetkeen siitä siirtää. Aika jännä homma kun kaikki pumput kuitenkin käytössä ja pientä ruuhkaa siinä keskellä päivää. Itseäni ei siis vituttanut, mutta tätä kaveria vitutti, joten päätin senkin puolesta postata tänne.
Täälläpäin ei ole enään kuin kylmäasemia pääosin, niin ei tankkausparkkihörhöt hirveämmin enää häiritse kun maksu suoritetaan ennen tankkausta.
Ei tuo nyt itseäkään hirveämmin häiritsisi mutta tälläinen yleinen ajattelemattomuus ja epäsosiaalisuus liikenteessä kyllä pistää vähän väliä keittämään. Ei ole montaa viikkoa kun Kehä I:llä jonon takaata tuli ambulanssi pillit päällä ja yleisen kohteliaisuuden mukaan jengi meni siinä sitten tien sivuun jotta hälytysajoneuvot pääsevät jonon ohitse, lukuunottamatta yhtä Liettualaista puoliperäkuskia, joka pysytteli tiukasti tien keskellä. Sai se paloauto siellä rekan takana tuutata jonkin aikaa ennenkuin rupesi raksuttamaan että pitäisikö tässä vähän väistellä. :rage:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Muista että tuolla voi olla laki että pysähdy ja ole paikoillaan jos hälytysajoneuvo tulee. Suomessa taas moista ei ole vaan pitäisi siirtyä sivuun niin hyvin kuin mahdollista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Jos nuo vanit ja muut jenkit on yhtä hyvin tehty kun vanhat letukat niin ei kiitos kolarissa, mielummin istun uudessa micrassa.



 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Niin anteeks siis mikä? :D

Omasta mielestä nuo liikenteessä koheltajat on yleensä niitä "kansanautoilla" ajavia.
Jotenkin tulee sellanen fiilis että sillä rellulla on pakko koittaa jotenkin näyttää että "kyllä se tääkin kulkee poika perkele".
Itse ajelen vakkari päällä niin aina siellä on joku talismaani tai farkkumondeo ajamassa "dynaamisesti". Yleensä uudehkon + 80 000€ "premiumin" omistajalla ei ole välttämättä tarve näyttää muille.
No sen muille näyttämisen voi ottaa monella tavalla. Jos ittellä olis + 80 000€ cdi neliveto Mese alla valoissa samalla viivalla märkiä tukkeja täyteen lastatun täysperän rinnalla niin en todellakaan alkaisi vittuilemaan takana tuleville kiihdyttämällä tasan tarkkaan samaan tahtin kuin se vierellä oleva tukkilastilla kuormattu täysperä saa vauhtia kelattua, vaan poistuisin siitä taysperän viereltä nopeasti ja antaisin edes jollekulle takana tulevalle mahdollisuuden päästä siitä juuttaan suolasumusta pois. Tuon kun pitäisi onnistua sillä ihan perus peheautollakin, mutta ainakin täälläpäin noita ns. kotipoliiseja riittää käytännössä joka päivälle ja se on ihan sama vaikka alla olis Porsche 917/30 niin jotenkin ne jopa senkin senkin saisivat pysymään siinä täysperän rinnalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Minua alkoi tänään ärsyttää itseni liikenteessä. Lähinnä siksi, että nyt kun sain autoni pajalta, ajan sisäänajon vuoksi samaan mummotyyliin mistä olen paheksunut muita. En ehkä ole aiemmin tarpeeksi ottanut huomioon, että osalla saattaa olla lonnimiseen hyvä syy.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Minua alkoi tänään ärsyttää itseni liikenteessä. Lähinnä siksi, että nyt kun sain autoni pajalta, ajan sisäänajon vuoksi samaan mummotyyliin mistä olen paheksunut muita. En ehkä ole aiemmin tarpeeksi ottanut huomioon, että osalla saattaa olla lonnimiseen hyvä syy.
Sisäänajo tulisi suorittaa progressiivisesti kovenevilla vedoilla 50-80% max RPM:stä ja siitä moottorijarrulla kierroksia pois. N. 30 min tuota, jonka jälkeen öljyt vaihtoon ja moottori on valmis :tup:
Toistakymmentä moottoria vedetty noin, jota ennen 7 "normaalilla" kaavalla. Moottorin kun ottaa auki, on sylinterissä ja männissä aika mielenkiintoinen ero tuon vedoilla ajetun hyväksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Sisäänajo tulisi suorittaa progressiivisesti kovenevilla vedoilla 50-80% max RPM:stä ja siitä moottorijarrulla kierroksia pois. N. 30 min tuota, jonka jälkeen öljyt vaihtoon ja moottori on valmis :tup:
Toistakymmentä moottoria vedetty noin, jota ennen 7 "normaalilla" kaavalla. Moottorin kun ottaa auki, on sylinterissä ja männissä aika mielenkiintoinen ero tuon vedoilla ajetun hyväksi.
Onko totta? Millainen ero?
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
Uuden Audi S3:n ajoin tuolleen sisään, että sen verran luottoa proseduuriin. Samoin muutaman katupyörän, road racing pyörän ja 9 motocrosspyörää tehty tuolla kaavalla. Yhdessäkään ei ongelmia. "Normaalisti" sisäänajetun laitteen männän päällinen ja venttiilit ovat olleet ihan mustia, vedoilla ajetun käytännössä kirkkaita.
Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power tuosta voi lukea lisää aiheesta. Samaa kuultu ammattilaismekaanikoilta, ketkä esim. motocrossin MM-sarjaa kiertävät, ja soveltuu ihan mihin vaan moottoriin heidänkin mukaansa.

Öljyn vaihtojen venyttäminen pidemmälle on myös hauska homma uusissa laitteissa. Mukavan täynnä metallihilua oli Audissakin öljyt, saati sitten noissa crossipyörissä. Varmasti arvostaa moottori ajella sinne huoltovälin sanomaan 30tkm:ään noilla, kun kaikki ei edes jää filtteriin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
980
Kyllä ne uudet kiesit on vaan muutenkin pullistumisen lisäksi turvavarustuksen takia painoa saaneet. Ennen pikkuauto painoi 700 kilon paikkeilla niin nyt sama auto painaa tonnin. Mainittu Micra niin 80-luvun micra omapaino 650 kg kun nykyinen painaa 1038 kg

Mut mitä siihen niin kolaroitavaks jotain saab 900 tai vanhaa kantti volvoa. Painoa piisas ja panssarivaunukoria. Mädät ikivanhat jenkit niin leikki osuu omaan nilkkaan äkkiä kunnei kolariturvallisuudesta tietoakaan.
Ei nuo kanttivolvotkaan enää pärjää:

Ei sillä, itselläkin 2kappaletta 945 turboja.Muksua silti yleensä kuskataan, ja reissuun lähdetään uudemmalla, vaikka nuo 945set onkin paljon hauskempia ajaa.

Kyllä tuo kolaritusvallisuus on kehittynyt niin pirusti, ettei nyky "muoviauton" ja 20v vanhan kanssa tarvitse kysellä kumpi on turvallisempi. Toki parkkipaikkanopeuksissa uusi kärsii enemmän.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Ei nuo kanttivolvotkaan enää pärjää:

Ei sillä, itselläkin 2kappaletta 945 turboja.Muksua silti yleensä kuskataan, ja reissuun lähdetään uudemmalla, vaikka nuo 945set onkin paljon hauskempia ajaa.

Kyllä tuo kolaritusvallisuus on kehittynyt niin pirusti, ettei nyky "muoviauton" ja 20v vanhan kanssa tarvitse kysellä kumpi on turvallisempi. Toki parkkipaikkanopeuksissa uusi kärsii enemmän.
Tuon itse kolari turvallisuuden paraneminen saati sitten itse sen ehkäisy. ESP, aktiiviajarrutukset, hätäjarruavustin yms. Omakin vetää itsensä pysähdyksiin 40kmh tms vauhteihin asti jos kuski nuokkuu vaikka ruuhkassa tms ja auto havaitsee esteen eikä reagoi. Tuolla vauhdilla kuolee jo jalankulkija eli ihan näppärä varuste esim keskustassa jos ehkäisee tai edes lievittää kolaria.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 436
Viestejä
4 161 739
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom