Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Änkijät, tunkijat, sählääjät...

Esim liittyminen rampista tielle jossa tuplakaistat, mun edellä rekka, linjuri tms. hitaammine kiihtyvä. Siirrytään jonossa oikealle kaistalle ja kun olen siirtymässä vasemmalle ohittaakseni rekan niin eikös jo jonon takaa joku ole siellä vasemmalla tunkemassa ohi. Yleensä siinä sitten körötellään rekan takan kunnes takanaolijat ovat ohittaneet sitten siirryn vasemmalle ja ohitan rekan plus takanani jonossa olleet autot (nopeutta ehkä + 5kmh sallittuun). Ymmärtäisihän tuon kiireen jos jatkaisi kiireellä mutta kun ei.

Omaan ajotyyliin ei sovi apinanraivolla heti vasemmalle änkeäminen rampista mutta pakkohan se niin on välillä tehdä kun jo rampissa talana olija ajaa metrin päässä imussa.
Ja joka kerta on takana tullut vetänyt herneet nenään kun edessä ollut "vanha paska" onkin yllättänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Joillain se ei rajoitu edes mutkiin.
Päivän WTF:

Eikä edes ollut mikään kännykän räplääjä vaan joku +75-v pappa molemmat kädet tiukasti ratissa. Peilistä katoin niin kohtaamisen jälkeen jatkoi ihan pokkana tuota kaistojen keskellä ajamista :btooth:
Toi perässä tullut taksikuskikin levitteli käsiään aika :confused: ilme naamalla.
Maalaispappa tullut ajelemaan kaupunkiin? Oman kokemuksen perusteella tuollainen puoliksi vastaantulijan kaistalla ajaminen talvikelillä on syrjäseudulla täysin normaalia hommaa, kun pelätään ns. ojaan vetäisemistä. Vastaava tapaus kun kävi omalle kohdalle, oli oman auton perässä vielä aika leveä kärry joka rajoitti mahdollisuutta väistää ojan suuntaan, niin ei montaa senttiä jäänyt peilien väliin.

Pienten autojen omistajat jotka eivät vaivaudu harjaamaan sitä 20cm lumikerrosta autonsa päältä. Sitten motarilla siirrytään aivan nokan eteen ja takanaoleva saa lumipaalin keskelle tuulilasia.

Ajan itse pienellä autolla (kauppakassilla), himmailin satasen rajoutuksella 90/kmh kesänakit alla.
Lumipaalia edellä ajavan katolta en ole silmille saanut, mutta aikoinaan oman auton katolta kylläkin. Silloinen Saab 900 oli seisonut parkkipaikalla pitkän pakkasjakson ajan, ja kun tuli tarve lähteä auton kanssa liikenteeseen niin se paalihan suli irti katolta auton sisätilojen lämmetessä. Paali luiskahti alas katolta just passelisti kesken vasemmalle kääntymisen. Onneksi Saabissa oli varsin "jyrkkäotsainen" tuulilasi, jonka ansiosta paali valahti nätisti konepellin kautta tielle, eikä jäänyt tuulilasin päälle. Siinä oppi kerrasta putsaamaan auton katon talvella aina tilaisuuden tullen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Änkijät, tunkijat, sählääjät...

Esim liittyminen rampista tielle jossa tuplakaistat, mun edellä rekka, linjuri tms. hitaammine kiihtyvä. Siirrytään jonossa oikealle kaistalle ja kun olen siirtymässä vasemmalle ohittaakseni rekan niin eikös jo jonon takaa joku ole siellä vasemmalla tunkemassa ohi. Yleensä siinä sitten körötellään rekan takan kunnes takanaolijat ovat ohittaneet sitten siirryn vasemmalle ja ohitan rekan plus takanani jonossa olleet autot (nopeutta ehkä + 5kmh sallittuun). Ymmärtäisihän tuon kiireen jos jatkaisi kiireellä mutta kun ei.

Omaan ajotyyliin ei sovi apinanraivolla heti vasemmalle änkeäminen rampista mutta pakkohan se niin on välillä tehdä kun jo rampissa talana olija ajaa metrin päässä imussa.
Ja joka kerta on takana tullut vetänyt herneet nenään kun edessä ollut "vanha paska" onkin yllättänyt.
Enemmän huolestuttaa se, että varsinkin kesällä 90% mun liittymisistä ainakin meni kaavalla 60km/h jonkun perässä siihen liittymisalueelle, tämän jälkeen kun pääsen eroon tästä edellä olevasta tulpasta niin sitten saa polkea itsensä samantien vasemmalle ja tulpasta ohi. Parhaissa tapauksissa juuri kun olen päässyt kunnon vauhtiin sielä vasemmalla, tunkee tämä tulppa siihen mun eteen ajamaan sitä 70km/h sillä yariksella kun yrittää vitosella kiihdyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Ajelin eilen Mikkelistä Jykylään. Kangasniemeltä Vaajakoskelle (30km tjs.) joku Corolla kuski oli päättänyt että ehkä parhain idea on ajaa täysperän paska/sumupilvessä 2-10m etäisyydellä.

Luulin alkuun että ohi hän haluaa vaan ei. Sinnikkäästi siinä hän painoi sitten kontissa koko matkan :confused:
Kai se on jokin kuvitelma, että täysperän kuski saa jotenkin maagisesti ajokkinsa kiihtymään yli rajoittimen kun hiillostaa tarpeeksi lähellä perässä kiinni roikkuen. Sama homma taajamassa kun jokin kaivuri/pyöräkuormaajakuski on liikkeellä ruuhka-aikana niin sen perässä pitää osoittaa mieltään ajamalla metrin päässä + "sarvikuono"letkassa sama koko ajan toistuen siten, että kukaan ei pääse siitä työkoneesta ohi.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Enemmän huolestuttaa se, että varsinkin kesällä 90% mun liittymisistä ainakin meni kaavalla 60km/h jonkun perässä siihen liittymisalueelle, tämän jälkeen kun pääsen eroon tästä edellä olevasta tulpasta niin sitten saa polkea itsensä samantien vasemmalle ja tulpasta ohi. Parhaissa tapauksissa juuri kun olen päässyt kunnon vauhtiin sielä vasemmalla, tunkee tämä tulppa siihen mun eteen ajamaan sitä 70km/h sillä yariksella kun yrittää vitosella kiihdyttää.
Kuvittele tuohon että minä ajan teidän takana ja runttaan itseni tuon yariksen kantaan ennen kuin sä ehdit kaistalle tai olet lähdössä ohittamaan tulppaa niin mää oon jo vierellä ja hivuttaudun teistä ohi 2 kmh nopeammin kuin edessäsi 10 kmh alinopeutta ajava yaris.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Kuvittele tuohon että minä ajan teidän takana ja runttaan itseni tuon yariksen kantaan ennen kuin sä ehdit kaistalle tai olet lähdössä ohittamaan tulppaa niin mää oon jo vierellä ja hivuttaudun teistä ohi 2 kmh nopeammin kuin edessäsi 10 kmh alinopeutta ajava yaris.
No luonnollisesti ennen tulpan ohitusta vilastaan pimeät kulmat ja se, että ohituskaistalla on tilaa. Toki sieltä voi joku tehokkaampi vehje vielä tulla takaakin, mutta aika harvassa on tuon 240hv pelin kanssa olleet ne tilanteet.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
No luonnollisesti ennen tulpan ohitusta vilastaan pimeät kulmat ja se, että ohituskaistalla on tilaa. Toki sieltä voi joku tehokkaampi vehje vielä tulla takaakin, mutta aika harvassa on tuon 240hv pelin kanssa olleet ne tilanteet.
Jos haluaa niin kyllä tuolla mun työmatkakulkimella (vain 140 hv) jonon kolmossijalta helposti heittää rinnalle yllätysetua käyttämällä. Eli juuri tuo ärsyttää kanssa-autoilijoissa kun joku siellä pimeässä kulmassa jo on rynnimässä mutta ei sitten kuitenkaan siirry tupeksimasta vasemmalta kaistalta. Ikäänkuin tavoitteena olisi ollut pussittaa edellä ollut hitaamman taakse. Sehän ei haittaisi jos joku suhauttaisi ohi ja häviäisi horisonttiin vaan juuri tuo suluttaminen.

Siiten kun asetelma on tuo että ite olen rekan perässä ja pussittaja hitaasti ohittaa meitä niin kaikki takanamme tulleet siirtyvät vasemmalle kaistalle ja loppupeleissä itse pääsen rekan ohi odotettuani että koko jono on sen ohittanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Jos haluaa niin kyllä tuolla mun työmatkakulkimella (vain 140 hv) jonon kolmossijalta helposti heittää rinnalle yllätysetua käyttämällä. Eli juuri tuo ärsyttää kanssa-autoilijoissa kun joku siellä pimeässä kulmassa jo on rynnimässä mutta ei sitten kuitenkaan siirry tupeksimasta vasemmalta kaistalta. Ikäänkuin tavoitteena olisi ollut pussittaa edellä ollut hitaamman taakse. Sehän ei haittaisi jos joku suhauttaisi ohi ja häviäisi horisonttiin vaan juuri tuo suluttaminen.

Siiten kun asetelma on tuo että ite olen rekan perässä ja pussittaja hitaasti ohittaa meitä niin kaikki takanamme tulleet siirtyvät vasemmalle kaistalle ja loppupeleissä itse pääsen rekan ohi odotettuani että koko jono on sen ohittanut.
Juu tuo pussittaminen on kyllä ihan perseestä jo ihan muutenkin motarilla ja vielä paskamaisempaa noissa ramppitilanteissa jos se edellä oleva tulppa ajaa sitä 80km/h ja joudut siinä sitten ihmettelemään kun odottelet ohituspaikkaa. Kerran nimenomaan hyödynsin tuota ns. yllätysetua eli tulin kolmantena sieltä rampista. No kelasin siitä ohituskaistalle niin johan meinasin mennä kontista sisään siitä jonon toisesta autosta joka vaihtoi katsomatta (tai vittuillakseen) siihen eteen ajamaan ~40km/h hitaammin ja ohittamaan jonon ekan auton. Kaikki kun tulisivat siitä rampista vähintään sen 100km/h alas niin koko episodilta vältyttäisiin.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Juu tuo pussittaminen on kyllä ihan perseestä jo ihan muutenkin motarilla ja vielä paskamaisempaa noissa ramppitilanteissa jos se edellä oleva tulppa ajaa sitä 80km/h ja joudut siinä sitten ihmettelemään kun odottelet ohituspaikkaa. Kerran nimenomaan hyödynsin tuota ns. yllätysetua eli tulin kolmantena sieltä rampista. No kelasin siitä ohituskaistalle niin johan meinasin mennä kontista sisään siitä jonon toisesta autosta joka vaihtoi katsomatta (tai vittuillakseen) siihen eteen ajamaan ~40km/h hitaammin ja ohittamaan jonon ekan auton. Kaikki kun tulisivat siitä rampista vähintään sen 100km/h alas niin koko episodilta vältyttäisiin.
Et voi ajaa kuin 80km/h, ennen kuin tieliikennelain mukainen korkeampi nopeusrajoitus on ilmoitettu liikennemerkillä. Rampille käännyttäessä on aina uutena tienä 80km/h rajoitus voimassa.

Joissakin paikoissa esim. 120km/h rajoitus ilmoitetaan vasta useita satoja metrejä rampin jälkeen. Itse ajan aina max. 80km/h kunnes olen ohittanut muuta määräävän nopeusrajoituksen. Tämä aiheuttaa ajoittain vaikeuksia liittyä moottoritielle, jossa on 120km/h rajoitus. Näistä rampeilla kiihdyttelijöistä on osa jäänyt poliisin haaviin.

Eräs tapaus päätyi korkeimpaan oikeuteen asti, jossa Jaguar-kuski oli kiihdyttänyt 100km/h nopeuteen rampilla joka liittyi moottoritiehen, jossa oli 100km/h rajoitus. Kyseessä oli rikos, koska rampilla oli automaattisesti 80km/h rajoitus ja 100km/h kyltti oli vasta moottoritiellä.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Eilen taksikuski alkoi tööttäillä takana, koska väistin autoja, joita minun olisi pitänyt tieliikennelain mukaan väistää.

Tilanne meni näin:

Minulla on punainen. Liikennevalo-ohjatun risteyksen liikennevalot sammuvat (klo. tulee 02.00). Kolmion takaa tulee edelleen autoja risteykseen, joille paloivat äsken vihreät. Taksikuski takanani alkaa tööttäillä, koska päästän autoja hänen mielestään turhaan.

Taksikuski on väärässä, koska ne autot jotka päästin risteykseen olivat ohittaneet jo vihreän valo-opastimen sen ollessa vielä käytössä. Liikennevalo on kauempana risteyksestä ja kolmio vasta juuri kadunkulmassa. Eivät nämä autoilijat varmaan edes tienneet, että valot olivat sammuneet. Taksikuskin käytöksestä päätellen tein virheen, koska en ajanut päälle (risteyksessä autoja). Tällainen ammattiautoilija tällä kertaa, ei mikään ihme että Uber oli suosittu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Et voi ajaa kuin 80km/h, ennen kuin tieliikennelain mukainen korkeampi nopeusrajoitus on ilmoitettu liikennemerkillä. Rampille käännyttäessä on aina uutena tienä 80km/h rajoitus voimassa.

Joissakin paikoissa esim. 120km/h rajoitus ilmoitetaan vasta useita satoja metrejä rampin jälkeen. Itse ajan aina max. 80km/h kunnes olen ohittanut muuta määräävän nopeusrajoituksen. Tämä aiheuttaa ajoittain vaikeuksia liittyä moottoritielle, jossa on 120km/h rajoitus. Näistä rampeilla kiihdyttelijöistä on osa jäänyt poliisin haaviin.

Eräs tapaus päätyi korkeimpaan oikeuteen asti, jossa Jaguar-kuski oli kiihdyttänyt 100km/h nopeuteen rampilla joka liittyi moottoritiehen, jossa oli 100km/h rajoitus. Kyseessä oli rikos, koska rampilla oli automaattisesti 80km/h rajoitus ja 100km/h kyltti oli vasta moottoritiellä.
Ei ole. Turengista esim. kääntyy hki-tmp motarille, olet ajanut ramppia 20m niin tulee 120 lätkä. Siitä voi sitten talloa lämä tiskissä sen 200m sinne liittymiskohtaan. Hämeenlinnassa kymppitieltä liittyy helsinkiin päin motarille, niin satku tulee tasan puolivälissä ramppia ja 120 sitten rampin jälkeen. Joo kyllähän siinä rampille kääntyessä varmaan on se 80 rajotus, tosin vielä ketään tunne joka kääntyy 80km/h vauhtia ramppiin. :D se rajotus vaan muuttuu usein samantien sataseksi tai 120.

Voi olla toki joku helsinkiläinen hienous ettei rampeissa saa ajella enempää (muistelen naureskelleeni motareiden rampeille sielläpäin joskus kun ei saanut 80 kovempaa ajella).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Sama homma taajamassa kun jokin kaivuri/pyöräkuormaajakuski on liikkeellä ruuhka-aikana niin sen perässä pitää osoittaa mieltään ajamalla metrin päässä + "sarvikuono"letkassa sama koko ajan toistuen siten, että kukaan ei pääse siitä työkoneesta ohi.
Lähinnä noissa vituttaa se kun lähdetään (pimeällä) pyöräkuormaajalla/kaivurilla/tms. ruuhka-aikana jollekin kehälle köröttelemään. Melkoiset jonot aiheuttaa aina.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Voi olla toki joku helsinkiläinen hienous ettei rampeissa saa ajella enempää (muistelen naureskelleeni motareiden rampeille sielläpäin joskus kun ei saanut 80 kovempaa ajella).
Turun motarilla näitä on paljon, koska on automaattiset ”digitaalit” kyltteinä niin niitä eivät ole raskinneet laittaa joka ramppiin. Ovat ajatelleet kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja pistäneen ”digitaalin” vasta motarille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Turun motarilla näitä on paljon, koska on automaattiset ”digitaalit” kyltteinä niin niitä eivät ole raskinneet laittaa joka ramppiin. Ovat ajatelleet kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja pistäneen ”digitaalin” vasta motarille.
On siinä sitten poliisilla miettimistä kun yksi liittyy motarille 80km/h ja sitten oikealla kaistalla ajavat väistävät vasemmalle kaistalle sitä liittyjää. Pysäyttääkkö liittyjä vai laittomasti väistänyt? Eiku niin, oli vissiin tuo 80km/h liittyminen täysin laillista 120km/h nopeusrajoituksella varustetulle tielle? En ole ikinä edes miettinyt, että liittymässä ei muka saisi ajaa yli 80km/h vaan aina kiihdyttänyt liikennevirran nopeuteen. Ehkä siksi täälläkin valitetaan siitä kun porukka liittyy väkisin eteen suurella nopeuserolla aiheuttaen vaaratilanteita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 667
Eräs tapaus päätyi korkeimpaan oikeuteen asti, jossa Jaguar-kuski oli kiihdyttänyt 100km/h nopeuteen rampilla joka liittyi moottoritiehen, jossa oli 100km/h rajoitus. Kyseessä oli rikos, koska rampilla oli automaattisesti 80km/h rajoitus ja 100km/h kyltti oli vasta moottoritiellä.
Tähän haluaisin lähteen/linkin. Jos kyse on korkeimman oikeuden päätöksestä, niin pitäisi kyllä löytyä netistäkin.
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
On siinä sitten poliisilla miettimistä kun yksi liittyy motarille 80km/h ja sitten oikealla kaistalla ajavat väistävät vasemmalle kaistalle sitä liittyjää. Pysäyttääkkö liittyjä vai laittomasti väistänyt? Eiku niin, oli vissiin tuo 80km/h liittyminen täysin laillista 120km/h nopeusrajoituksella varustetulle tielle? En ole ikinä edes miettinyt, että liittymässä ei muka saisi ajaa yli 80km/h vaan aina kiihdyttänyt liikennevirran nopeuteen. Ehkä siksi täälläkin valitetaan siitä kun porukka liittyy väkisin eteen suurella nopeuserolla aiheuttaen vaaratilanteita.
Olet syyllistynyt asiassa rikokseen, jos suurin sallittu nopeus on rampilla ylitetty. Joissain paikoissa voi joutua ajamaan 80km/h 120km/h tiellä jopa kilometrin, ennen kun voi ajaa yhtä kovaa kuin muut.
 
  • Tykkää
Reactions: 119
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Kyllä ainakin itse olen jokaikisen rampin päädyssä nähnyt viimestään sen satasen rajotuksen. Jokusen rampin muistan, että oli 80 rajotuksella.

Aika hauskaahan se olisi liittyä 80km/h 120 rajoituksella olevalle tielle. :D

Toinenkin mielenkiintonen puoli näissä sähkö/keliohjatuissa liikennetauluissa on se, että joskus eri suuntiin menevällä liikenteellä on eri rajoitus. Tietääkö poliisi mikä rajotus toisella puolella on, vai tuleeko sitten kauhea tappelu ja jankkaus jos saat sakot ajettuasi satasta satasen alueella ja konsta on sitä mieltä, että siellä on 80 rajotus. No asiahan voidaan samantien tarkistaa, eri asia kiinnostaako poliisia ja näkeekö jostain jälkikäteen mikä on ollut rajoitus milloinkin.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
799
Talvi tuli.

Lumen varastoiminen auton katolle on jälleen alkanut. Onneksi edellämenijä myös ajoi kymmenen kilometriä nopeusrajoituksen alle huonojen kitkojen tai kesärenkaidensa ansiosta. :grumpy:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Talvi tuli.

Lumen varastoiminen auton katolle on jälleen alkanut. Onneksi edellämenijä myös ajoi kymmenen kilometriä nopeusrajoituksen alle huonojen kitkojen tai kesärenkaidensa ansiosta. :grumpy:
Se myös meni. Täällä pärjää kesänakeilla taas varmaan ainakin kuukauden. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 616
Se myös meni. Täällä pärjää kesänakeilla taas varmaan ainakin kuukauden. :)
Aika sulaa, mutta on jossain varmasti liukastakin. Katsastusaseman pihassa oli mustaa jäätä ja aivan meinasin kaatua, kun en tajunnut sitä liukkautta :)

Lisäksi yksi Volvo oli ajanut autonsa vastaantulikoiden kaistan yli kaiteen päälle. Oli jäänyt neliveto sitten siihen vähän kuin ilmaan pohjasta kiinni.

Tänne lupailee -5 vielä ti-ke yöksi, eli pakkasta on. Sitten taas lämpenee. Nastat toki alla kahdessa autossa.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 717
Huomaa että olen pitkin rannikkoa asunut kunnen koskaan ole ymmärtänyt tuota että pelkästään nähdään lumesta vaivaa. Yöpakkaset kuitenkin on tulleet ja päivällä märät tiet on yöpakkasten jälkeen peilijäisiä. Tietysti minne suola-autot ehtii niin pysyy sulana matalilla yöpakkasilla. Ei toi lumi varsinaisesti ollut syy miksi eukolle nastat laitoin alle yhtään miettimättä. Syy oli se että pakkasta oli ollut jo viikko joka aamu ennen lumen tuloakin. Maassa on vielä lämpöä ettei hevin peilijäätä, mutta aletaan pikkuhiljaa oleen pistees että sekin jäähtynyt.
Ja jossain +5C tai alle niin alkaa talvinakit toimimaan kesänakkeja paremmin jo lämpötilankin puolesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
No yötöissä käyn itsekin mutta ei ole ongelmaa tuplata sitä turvaväliä vs. mitä talvinakeilla käyttäsin tai ongelmaa hidastaa mutkiin/liikenneympyröihin/risteyksiin enemmän kuin normaalisti.

No eiköhän ensi viikonloppuna voisi kys. toimenpidettä harkita jos ehtii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Miten tuplaat turvavälin hirveen tai muuhun elukkaan yms. Eikä varsinaisesti tarvi vastata kun olin vaan logiikan virheelliseksi osoittamiseksi.
Onko sillä enää väliä mitkä renkaat on alla kun ajat sitä hirveä päin? Talvinakeilla tärmäysvauhdiksi jää vaikkapa 40km/h 80 alueella ja kesänakeilla 60km/h. En myöskään ajele useasti semmosilla aluieilla (varsinkaan nyt kun on kesänakit alla niin ei jaksa kaupungin ulkopuolelle paljoa mennä)missä hirviä tarvitsee väistellä.

Jos joku aivoton tulee kolmion takaa/juoksee alle tms. kamikaze niin ei ne kesärenkaat sitä syyllistä mihinkään muuta.

Eli en nyt ymmärrä mikä vika logiikassa on.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Onko sillä enää väliä mitkä renkaat on alla kun ajat sitä hirveä päin? Talvinakeilla tärmäysvauhdiksi jää vaikkapa 40km/h 80 alueella ja kesänakeilla 60km/h.
....
Eli en nyt ymmärrä mikä vika logiikassa on.
Vika on siinä että ainoa skenaario ei ole se hirvi siinä tuulilasilla nopeudessa X, voipi olla tilanteita joissa talvirenkailla saat sen väistettyä ja kesärenkailla ajat pulkkana päin. Ja toisekseen, törmäät mihin vain niin varmaan mukavempi törmätä edes 40kph vs. se 60kph, eikö?

Törmäysnopeus Ajonopeus

Ajoneuvon törmäysenergia nelinkertaistuu, kun törmäysnopeus kaksinkertaistuu. Esimerkiksi jos auto törmää 50 km/h:n nopeudella periksi antamattomaan esteeseen tai toiseen samanlaiseen samalla nopeudella vastakkaisesta suunnasta tulevaan autoon, 80 kg painavan ihmisen aiheuttama ja ihmiseen vaikuttava törmäysvoima on 3 000 kg. Jos törmäys tapahtuu vastaavasti 100 km/h:n nopeudella, törmäysvoima on 12 000 kg.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 618
Joo, aivan älytöntä tuo rengaspohdinta. Jos kelit edellyttävät niin ajaa kesänakeilla kuka ajaa, mutta jos ne eivät edellytä niin sitten talvirengasta alle. Kolmion alle tulevankin syyllisyys voi olla selvä, mutta entäs kun selviää, ettei etuajo-oikeutetulla ole jäisellä kelillä talvirenkaita? Tottakai siitäkin tulee raippaa. Nyt sitä järkeä käteen.

Itse olen välttynyt ärtymyksiltä kun en ole juuri ajellut kesäauton päästyä talviteloille. Onneksi ei pk-seudulla asuvana ja töissäkäyvänä tarvitse ajaa jos ei halua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Joo, aivan älytöntä tuo rengaspohdinta. Jos kelit edellyttävät niin ajaa kesänakeilla kuka ajaa, mutta jos ne eivät edellytä niin sitten talvirengasta alle. Kolmion alle tulevankin syyllisyys voi olla selvä, mutta entäs kun selviää, ettei etuajo-oikeutetulla ole jäisellä kelillä talvirenkaita? Tottakai siitäkin tulee raippaa. Nyt sitä järkeä käteen.

Itse olen välttynyt ärtymyksiltä kun en ole juuri ajellut kesäauton päästyä talviteloille. Onneksi ei pk-seudulla asuvana ja töissäkäyvänä tarvitse ajaa jos ei halua.
No ei siitä raippaa ennen joulukuun ekaa päivää pitäisi tulla vaikka on kesärenkaat alla. Laki on laki.

Tarkotuksena ei ole säästää niitä talvinakkeja, ei vaan ole ollut sopivaa kohtaa laittaa alle. Ja tampereella asun itse, eikä nyt ole ollut tarvista lähteä mihinkään lumiselle seudulle ajelemaan. Ihan itsestä on kiinni haluaako niillä käydä siellä töissä sen pari kertaa vuodessa kun on liukasta. Mua ei haittaa, että on liukasta ja oma asiansahan se on jossei osaa ajaa sitten kahtena päivänä vuodessa kesärenkailla ja ajaa kaiteeseen tms.

Itellä kuitenkin pyörät eri kaupungissa missä asun, eli ei niitä ihan tunnissa kaiveta alle jos lunta tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Vika on siinä että ainoa skenaario ei ole se hirvi siinä tuulilasilla nopeudessa X, voipi olla tilanteita joissa talvirenkailla saat sen väistettyä ja kesärenkailla ajat pulkkana päin. Ja toisekseen, törmäät mihin vain niin varmaan mukavempi törmätä edes 40kph vs. se 60kph, eikö?

Törmäysnopeus Ajonopeus
No enpä ole nyt liukkailla ajanut missään missä elukoita olisi. Sellaisia siis mitä väistetään.

Toki mieluummin 40kph törmäilee johonkin kun 60kph. Tosin sen sijaan että alkaa jarruttamaan suoraan hirven nähdessään itse ainakin ottasin varman päälle ja jarrutan ojaan mieluummin kuin pamautan sitä hirveä päin sitten jossei jarrutus riittänyt.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
No ei siitä raippaa ennen joulukuun ekaa päivää pitäisi tulla vaikka on kesärenkaat alla. Laki on laki.

Tarkotuksena ei ole säästää niitä talvinakkeja, ei vaan ole ollut sopivaa kohtaa laittaa alle. Ja tampereella asun itse, eikä nyt ole ollut tarvista lähteä mihinkään lumiselle seudulle ajelemaan. Ihan itsestä on kiinni haluaako niillä käydä siellä töissä sen pari kertaa vuodessa kun on liukasta. Mua ei haittaa, että on liukasta ja oma asiansahan se on jossei osaa ajaa sitten kahtena päivänä vuodessa kesärenkailla ja ajaa kaiteeseen tms.

Itellä kuitenkin pyörät eri kaupungissa missä asun, eli ei niitä ihan tunnissa kaiveta alle jos lunta tulee.
Sinulla ei taida olla kokemusta kesärenkaat+musta jää yhdistelmästä? Minulla on ja voin sanoa, että ei ole kauhean kivaa kun auto lähtee äkkiarvaamatta lapasesta. Kuljettajasta tulee äkkiä matkustaja. Siihen ei esim. turvavälin pitäminen hirveästi auta.

Ja mitä tulee hirviin, niin kyllä niitä aina silloin tällöin kaupungissa käy liikkumassa ja ylittävät moottoriteitä.
Hirvet eksyivät moottoritielle Haminassa - katso aamuöiset kuvat!
Hirvenvasa sekoili Puijonlaaksossa ja kävi uimassa KYSin lammessa
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 811
Turun motarilla näitä on paljon, koska on automaattiset ”digitaalit” kyltteinä niin niitä eivät ole raskinneet laittaa joka ramppiin. Ovat ajatelleet kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja pistäneen ”digitaalin” vasta motarille.
Nyt tais kyllä tulla vähän ripulia... Ajan tuota väliä useita kertoja viikossa ja olen kyttäillyt noita ramppien kylttejä, niin järjestäen niissä on näyttötaulu. Niistä näkee hyvin, jos jonkun rempan takia laskettu rajoitus on vaihtumassa takaisin normaaliin. Jos noita kyltittömiä on paljon, niin annapa vaikka google mapsilla 5 esimerkkiä, jossa rampilla ei ole kylttiä.

e: Tuohon toiseen kommenttiisi liittyen. Jos koet joutuvasi ajamaan alinopeutta jopa 1 km verran ennen sopivaa kylttiä, niin ehkäpä kanttaa raportoida ko. paikat tien kunnossapidosta vastaavalle taholle. Ei ole kenenkään etu, että on turhaa epäselvyyttä yms. Jos siis haluaa mennä pilkulleen ohjeiden mukaan eikä noudattaa maalaisjärkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 131
Kesärenkailla selviämisestä..

[offtopic]

Vanhat talvirenkaat oli loppuunajettu, puolet nastoista jäljellä, niin piti hankkia uudet.

Torstaina selvisin 4km matkasta kotoa rengasliikkeen pihaan, johon parkkeerasin auton odottaakseni vuoroani.

Sitten kun piti ajaa se auto siitä rengasliikkeen pihasta sinne liikkeeseen sisälle, niin eihän se enää lähtenyt siitä työntämättä. Sen verran oli liiikkeen pihassa mäkeä väärään suuntaan ja parkkipaikan asfaltti liukas.

[/offtopic]

Ja sitten ketjun aiheeseen: Ärsyttää ihmiset, jotka eivät ole vaihtaneet alle niitä talvirenkaita ja sen takia köröttelevät neljääkymppiä 50km/h rajoitusalueella (myös ihan suoralla tiellä)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Sinulla ei taida olla kokemusta kesärenkaat+musta jää yhdistelmästä? Minulla on ja voin sanoa, että ei ole kauhean kivaa kun auto lähtee äkkiarvaamatta lapasesta. Kuljettajasta tulee äkkiä matkustaja. Siihen ei esim. turvavälin pitäminen hirveästi auta.

Ja mitä tulee hirviin, niin kyllä niitä aina silloin tällöin kaupungissa käy liikkumassa ja ylittävät moottoriteitä.
Hirvet eksyivät moottoritielle Haminassa - katso aamuöiset kuvat!
Hirvenvasa sekoili Puijonlaaksossa ja kävi uimassa KYSin lammessa
Onhan tota mustaa jäätä tuola pitkin poikin iltasin ja nyt päivälläkin. Silmä käteen ja maltti niin ei ole ongelmaa. Ja oppii käyttämään vaihteita jarrutteluihin.

Musta jää voi yhtä hyvin yllättää talvinakeillakin, idea on siinä ettei sen olemassaolo tulisi yllättää lainkaan. Jos se yllättää niin vauhtia on liikaa.

Mustan jään olemassaolosta puheenollen, sitä on ollut tässä teillä enemmän tai vähemmän jo syyskuun lopusta saakka. Epäilisin ettei kovin monella ole talvirenkaita alla lokakuun alkupuolella..
Kesärenkailla selviämisestä..

[offtopic]

Vanhat talvirenkaat oli loppuunajettu, puolet nastoista jäljellä, niin piti hankkia uudet.

Torstaina selvisin 4km matkasta kotoa rengasliikkeen pihaan, johon parkkeerasin auton odottaakseni vuoroani.

Sitten kun piti ajaa se auto siitä rengasliikkeen pihasta sinne liikkeeseen sisälle, niin eihän se enää lähtenyt siitä työntämättä. Sen verran oli liiikkeen pihassa mäkeä väärään suuntaan ja parkkipaikan asfaltti liukas.

[/offtopic]

Ja sitten ketjun aiheeseen: Ärsyttää ihmiset, jotka eivät ole vaihtaneet alle niitä talvirenkaita ja sen takia köröttelevät neljääkymppiä 50km/h rajoitusalueella (myös ihan suoralla tiellä)
Kyllähän kesärenkuloilla jää kiinni helposti hankeen, mutta ei se ole uutta talvirenkaillakaan.

Torstaina oli yhdellä parkkiksella vähän ongelmia pakittaessa kun ei meinannut nokka irrota hangesta. Vähän jumppasi niin lähti.

Asun itse semmosen 30m mäen päällä, joka arviolta semmonen melkein 30° jyrkkä. Ekalla meni ylös kesärenkaillakin. Moni jäi talvirenkailla ongelmiin.

OT: Tämän mäen jälkeen on rengasliike heti. Onkin jokavuotinen huvi seurata ihmisiä, jotka tuleevat ensilumien myötä joko kesärenkailla tai huonoilla talvirenkailla ylös mäkeä ja aina on joku jumissa jossakin.

Eiköhän tämä kesä ja talvirengas jankkaus voida lopettaa kun menee vähän ohi aiheen ja aika pitkään mennyt. Jos joku jaksaa niin voi perustaa rengaskeskustelulle oman langan jossei vielä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 007
Taas tuli tällänen vastaan:

Ajan risteykseen ja oon kääntymässä vasemmalle. Vasemmalle kääntyville on oma kaista ja vihree palaa. Mun edessä ajaa auto, joka on menossa suoraan. Suoraan ajava auto alkaa himmaamaan punasiin valoihin sata metriä ennen kun pitää pysähtyä ja samalla se blockkaa hidastelemalla mun pääsyn sinne vasemmalle kaistalle missä olis vihreet kääntyville.

Jos se edessä ajava ajais normaalisti (50kmh) ja jarruittais niihin punasiin, niin ei tarvis ite joutua hidastelemaan sellasen takana ja missata vihreet, joihin kerkeis normaalisti hyvin jos edessä ei kukaan hidastelis.

Jos ajat risteykseen ja takana on autoja, ni et sä vittu ala moottorijarruttelemaan sataa metriä ennen sitä risteystä, ettei sun jarrut kulu, vaan sä ajat siihen risteysalueelle ja jarrutat, etkä blockkaa niitä takana tulevia sillä sun moottorijarrutuksellas.

:sangry:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
No voi vittu taas :D
Fillaristi pyöränsä selässä nojaa tolppaan aikeissa ylittää ajorata suojatietä pitkin. Tai siis pyörätien jatketta pitkin. Auto lähestyy, minä autolla tämän ensimmäisen auton takana. Fillaristi ei tee mitään etenemiseen liittyvää elettä. Silti edessäni ajava autoilija pysähtyy antamaan tietä. :facepalm:

Ei muuten oman postauksensa veroista, mutta vittu valo-ohjaus ja autoilijalla vihreät! Sijainti, Google Maps Ei tuon pitäisi niin vaikealukuinen paikka olla, ettei tiedä, kuinka toimia. Tuo valo-ohjauskaan ei kata, kuin ajoradan ja suojatien / pyörätien jatkeen, ei edes risteäviä ajoratoja. Aika erikoista suorittamista mun silmään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 618
Tänään olosuhteiden pakosta autoilleena näin mm seuraavaa: Sisäänpäin liikenneympyrässä vilkuttaja joka aloitti vasemmalle vilkutuksen jo 20 metriä ennen ympyrää. 100 rajoituksen motarille liittyminen 60km/h kun edessäolijat eivät ajaneet sen kovempaa. Kehä1 vasemmalla kaistalla vauhdin pudotus mun mittarin mukaan 71km/h edelläolijalta kun tuli kamera eteen ja ennen sitä liikuttiin n. 85 (80 rajoitus). Perus päivä pääkaupunkiseudulla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Tänään olosuhteiden pakosta autoilleena näin mm seuraavaa: Sisäänpäin liikenneympyrässä vilkuttaja joka aloitti vasemmalle vilkutuksen jo 20 metriä ennen ympyrää. 100 rajoituksen motarille liittyminen 60km/h kun edessäolijat eivät ajaneet sen kovempaa. Kehä1 vasemmalla kaistalla vauhdin pudotus mun mittarin mukaan 71km/h edelläolijalta kun tuli kamera eteen ja ennen sitä liikuttiin n. 85 (80 rajoitus). Perus päivä pääkaupunkiseudulla.
Eihän pottiin osunut vielä se tilanne, että ajelet jotakin kehätietä tms. missä esim. 70 rajotus. Ensin oikealla ajava ajaa vaikkapa 65, vaihdan vasemmalle ja ohitan jo oikealla ajavan lähes kokonaan kunnes tämä löytää kaasun ja nousee rinnalle. Tämän jälkeen edessä tulee vastaan toinen auto, joka roikkuu vasemmalla kaistalla ajaen siihen 60 pintaan. Jään tämän perään odottamaan että saisi perseensä pois alta. No ei siinä, kun oikealla ajava auto huomaa että jään vasemmalle jumiin, tämä himmaa myöskin kätevästi siihen rinnalle toisen kuppaajan kaveriksi. Ihan hieno tapa tukkia koko saatanan tie. Audissa (edelläni ajava hidastelija) ei luonnollisesti mitään reaktiota valojen vilkutteluun. Oikealla ajanutta bemmiä ei myöskään tilanne kiinnostanut.

Kilometrin verran madeltiin sitten kuuttakymppiä. Ensi kerralla taidan ajaa räikkä pohjassa niin kauan kunnes edessä herätään/ei enää pää kestä tööttiä.:mad: Näin Tampereella.

Ja siksi siis lähinnä quotasin, että käykö pk-seudulla samalla tavalla vaikka kaistoja on kolmekin kpl? Muistaakseni liikenne ei sieläkään ollut mitään sujuvaa vaikka autoja usein sama määrä mutta enemmän kaistoja...
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Taas tuli tällänen vastaan:

Ajan risteykseen ja oon kääntymässä vasemmalle. Vasemmalle kääntyville on oma kaista ja vihree palaa. Mun edessä ajaa auto, joka on menossa suoraan. Suoraan ajava auto alkaa himmaamaan punasiin valoihin sata metriä ennen kun pitää pysähtyä ja samalla se blockkaa hidastelemalla mun pääsyn sinne vasemmalle kaistalle missä olis vihreet kääntyville.

Jos se edessä ajava ajais normaalisti (50kmh) ja jarruittais niihin punasiin, niin ei tarvis ite joutua hidastelemaan sellasen takana ja missata vihreet, joihin kerkeis normaalisti hyvin jos edessä ei kukaan hidastelis.

Jos ajat risteykseen ja takana on autoja, ni et sä vittu ala moottorijarruttelemaan sataa metriä ennen sitä risteystä, ettei sun jarrut kulu, vaan sä ajat siihen risteysalueelle ja jarrutat, etkä blockkaa niitä takana tulevia sillä sun moottorijarrutuksellas.

:sangry:

Samanlainen pelle XC70 Volvollansa Kuusamontiellä Oulussa teki juuri samaa. Jäi hidastelemaan pitkän matkan päähän kun edessä seisoi punaisissa jono, vaikka oikealle moottoritielle kääntyville paloi vihreät. Ajoin ohi pientareen puolelta juuri ennen kuin kaista alkaa ja soitin tälle idiootille torvea vierestä. Kerkesin vihreistä. Tollasia pitäisi käydä lyömässä, niin pahasti vituttaa. En ole tosin koskaan ollut väkivaltainen, mutta voi jeesus...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 618
Eihän pottiin osunut vielä se tilanne, että ajelet jotakin kehätietä tms. missä esim. 70 rajotus. Ensin oikealla ajava ajaa vaikkapa 65, vaihdan vasemmalle ja ohitan jo oikealla ajavan lähes kokonaan kunnes tämä löytää kaasun ja nousee rinnalle. Tämän jälkeen edessä tulee vastaan toinen auto, joka roikkuu vasemmalla kaistalla ajaen siihen 60 pintaan. Jään tämän perään odottamaan että saisi perseensä pois alta. No ei siinä, kun oikealla ajava auto huomaa että jään vasemmalle jumiin, tämä himmaa myöskin kätevästi siihen rinnalle toisen kuppaajan kaveriksi. Ihan hieno tapa tukkia koko saatanan tie. Audissa (edelläni ajava hidastelija) ei luonnollisesti mitään reaktiota valojen vilkutteluun. Oikealla ajanutta bemmiä ei myöskään tilanne kiinnostanut.

Kilometrin verran madeltiin sitten kuuttakymppiä. Ensi kerralla taidan ajaa räikkä pohjassa niin kauan kunnes edessä herätään/ei enää pää kestä tööttiä.:mad: Näin Tampereella.

Ja siksi siis lähinnä quotasin, että käykö pk-seudulla samalla tavalla vaikka kaistoja on kolmekin kpl? Muistaakseni liikenne ei sieläkään ollut mitään sujuvaa vaikka autoja usein sama määrä mutta enemmän kaistoja...
En ainakaan juuri tällaista keissiä muista käyneen. Ruuhka aikoina liikenne ei vaan muuten suju.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
576
Samanlainen pelle XC70 Volvollansa Kuusamontiellä Oulussa teki juuri samaa. Jäi hidastelemaan pitkän matkan päähän kun edessä seisoi punaisissa jono, vaikka oikealle moottoritielle kääntyville paloi vihreät. Ajoin ohi pientareen puolelta juuri ennen kuin kaista alkaa ja soitin tälle idiootille torvea vierestä. Kerkesin vihreistä. Tollasia pitäisi käydä lyömässä, niin pahasti vituttaa. En ole tosin koskaan ollut väkivaltainen, mutta voi jeesus...
Oliko sulla vilkku päällä?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 547
Vitun mopoautot. Aina Kehällä, Itä ja länärillä aiheuttamassa vaaraa ja eilen Tampereen päässä piti käydä oikein sanomassa sankareille että koska tuo paska ei kulje kuin x kmh niin se on varsin herkkä kolareille, aiheuttaen sen että olisi ehkä parempi jos kuski näkisi ulos muustakin kuin tuulilasin parista aukosta. Kauhea napina meinasi aluksi tulla kun haukuin autoa hitaaksi mutta pojjat alko skrapaamaan ikkunoita mutisten ja uhoten samalla.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
99
Vitun mopoautot. Aina Kehällä, Itä ja länärillä aiheuttamassa vaaraa ja eilen Tampereen päässä piti käydä oikein sanomassa sankareille että koska tuo paska ei kulje kuin x kmh niin se on varsin herkkä kolareille, aiheuttaen sen että olisi ehkä parempi jos kuski näkisi ulos muustakin kuin tuulilasin parista aukosta. Kauhea napina meinasi aluksi tulla kun haukuin autoa hitaaksi mutta pojjat alko skrapaamaan ikkunoita mutisten ja uhoten samalla.
Tuo on jännä juttu jos käyt ihan asiasta sanomassa, niin teiniuho lähtee samantien päälle. Tuollasella pikkukipolla kolaroidessa jää tuolla isolla tiellä melko varmasti kakkoseksi.
Ihan jo kaupungissa iso osa noiden ajajista on aivan täysiä reikäpäitä. Kaipa siellä on se näyttämisen halu taustalla, varsinkin jos nuorella klopilla on naaras kyydissä.
Kerran tuli pikku peltikolari mopoauton kanssa risteyksessä. Olin kääntymässä oikealle kun juuri sieltä oikealta tuli mopoauto oikaisten oikein kunnolla sen kurvin minun kaistan kautta. Ei jääkelillä wanhan kärryn jarrut saaneet autoa pysähtymään ja mopoautosta kuskin puolen etukulma sisään. Koitin selittää hänelle kolarin olleen hänen vikansa, koska ajoi vastaantulijan kaistalla mutta kovasti oli sitä mieltä että minun vika kun ajoin kolmion takaa hänen eteensä.
Pollarit paikalle, lumessa olevien urien tutkinta ja aika pikaisesti sieltä sitten jannulle sakkoa tuli kouraan. En ollut poliisien mielestä ajanut hänen eteensä kun kolari tapahtui monta metriä ennen risteystä ja jo ennen kärkikolmiota. Toivottavasti ottivat opikseen. Onneksi omassa kärryssä puskuri on aika vankkaa tekoa niin ei tarvinnut edes maalaamassa käydä.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Oliko sulla vilkku päällä?
Tietenkin oli. Kyseinen sankari blokkasi koko muun jonon, että joutuivat pysähtymään punaisiin, kun he eivät uskaltaneet kuitata sieltä hänestä ohi.

https://www.google.fi/maps/@65.0269...4!1sFzhLH2SOi9cvDDTFzvfNcw!2e0!7i13312!8i6656

About tähän kohti oli tämä Volvoääliö melkein pysähtynyt matelemaan kävelyvauhtia, eikä hän todellakaan ollut menossa oikealle. Edessä paloi punaiset suoraan ajaville, mutta vihreät oikealle kääntyville. Ajoin ohi oikealta puolelta ennenkuin tuo oikealle kääntyvien kaista vaihtuu keretäkseni vihreistä ja samalla soitin torvea. Kerkesin vihreistä, muut takana tulevat valitettavasti eivät.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
En ainakaan juuri tällaista keissiä muista käyneen. Ruuhka aikoina liikenne ei vaan muuten suju.
Eipä juu, itse liikkunut ruuhka ajan ulkopuolellakin siellä, joka kameran kohdalla voi jo varautua jarruttamaan vaikka ajaa alinopeutta valmiiksi. :facepalm:

Kirkkonummella liikuin aikanaan, siitä vie kolmoskehältä semmonen perus 2 kaistanen maantie sinne kirkkonummelle päin, voi herranjumala sitä ajonopeutta kun oli vähän kameroita ympärillä. :D

Kertaakaan ei menty 80km/h kuten taulu sanoo. Eikä ollut siis edes ruuhkaa, vaan peruspötkö josta eka päättää ajaa 60km/h koko matkan. Kerran sai kiihdytettyä 70km/h :tup:

Taisi olla sillon eka kerta kun meinasi mennä pk seudulla hermo liikenteen sujuvuuteen, vaikka olen aina varautunut kaikenlaiseen seisoskeluun ja mietiskelyyn täkäläisessä liikenteessä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Se edellä mennyt ohittaja veti varmasti joku markkakymmenen lasissa pikkuhiljaa hivuttautuen rekan rinnalle ja ihmetteli kun perseessä valoja vilkuttelee seitsemän auton jono. En kyllä ihmettele jos siinä joltain hermot menee. Ei tarvi kun pientä vesitippaa tulla tuulilasiin, niin järjestään 10-20 kmh putoaa nopeudet motarilla, aivan kun alla olis joku -78 Ascona ja millin pinnalla olevat nypityt nastarenkaat samalta vuodelta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 964
Se edellä mennyt ohittaja veti varmasti joku markkakymmenen lasissa pikkuhiljaa hivuttautuen rekan rinnalle ja ihmetteli kun perseessä valoja vilkuttelee seitsemän auton jono. En kyllä ihmettele jos siinä joltain hermot menee. Ei tarvi kun pientä vesitippaa tulla tuulilasiin, niin järjestään 10-20 kmh putoaa nopeudet motarilla, aivan kun alla olis joku -78 Ascona ja millin pinnalla olevat nypityt nastarenkaat samalta vuodelta.
Kannattaa opetella hallitsemaan hermonsa. Ei muiden alinopeus oikeuta tuollaiseen kaahaamiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Se edellä mennyt ohittaja veti varmasti joku markkakymmenen lasissa pikkuhiljaa hivuttautuen rekan rinnalle ja ihmetteli kun perseessä valoja vilkuttelee seitsemän auton jono. En kyllä ihmettele jos siinä joltain hermot menee. Ei tarvi kun pientä vesitippaa tulla tuulilasiin, niin järjestään 10-20 kmh putoaa nopeudet motarilla, aivan kun alla olis joku -78 Ascona ja millin pinnalla olevat nypityt nastarenkaat samalta vuodelta.
Tai sitten se kuuluu siihen kansanosaan joka ajaa motarilla aina vähintään 140-150 ja roikkuu perseessä ohituskaistalla tilanteesta riippumatta. Minä ainakin suoritan ohitukseni sillä omalla vauhdilla (130km/h) vaikka mimmonen vilkuttelu käy perässä. Menköön muualle ajamaan jossei sitä vähää osaa sääntöjä noudattaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 224
Koulukyytejä ajaessa ärsyttävät koululaisten vanhemmat/isovanhemmat, jotka ajavat autonsa koulukyydeille varatulle alueelle. Monella koululla on vielä liikennemerkkikin asiasta, mutta silti se kottero pitää tunkea sinne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 325
Myös ihmiset jotka purkaa autoa jalkakäytävällä on mielenkiintoisia. Vieressä on leveä tie jossa mahtuu hyvin ohittamaan pysähtyneen auton, niin vitut kun jalkakäytävälle vaan muista välittämättä.

Opetetaanko autokoulussa ettei autoa saa pysäyttää ajoradalle vai mitä noiden päässä oikeen liikkuu?
Tiedä häntä. Vai luuleeko ne, että jalkakäytävältä ei tule sakkoa kun ei ole virallinen tie?

Se pysäköintikielto varmaan sitä porukkaa sinne jalkakäytävälle ajaa. Itse en edes harkitsisi, renkaat ja vanteet olisi paskana kokoajan jos rotvallien yli ajelisi töikseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 129
Viestejä
4 212 841
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom