Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Välillä kun tulee oltua kuskina liikuntarajoitteiselle niin nostattaa v-käyrää nää invapaikoille laputta pysäköivät aivoinvalidit.
 
Itse kun aikoinaan isolla c-pakulla ajelin hesessä vähänaikaa cateringfirmalle romuja ympäri heseä, niin välillä tuli kyllä sitä autoa purettua ties missä kohti. Laillista paikkaa jos ois alkanut hakemaan niin kanna 250metriä romuja.

Toki jos tässä tarkoitettiin jotiin kauppakassien purkua niin sitten ymmärrän. Jos muuttokuormaa tai jotain työhommia niin eri, ne ajetaan tasan siihen mihin lähimmäksi saa (toki pelastustiet yms auki ja ei toisten parkkipaikoille)
 
Jalkakäytävällehän saa pysäyttää auton (huom. ei pysäköidä) esim. lastausta varten mikäli ei ole muuta paikkaa eikä pysäyttäminen haittaa kohtuuttomasti jalkakäytävän liikennettä.
 
Tuossa yhdessä talossa on erään seurakunnan tilat mitä ilmeisesti käytetään erinäisiin tapahtumiin ristiäisistä muistotilaisuuksiin ja kaikkea mahdollista siltä väliltä. Ja aina tuonne tulevat jättävät autonsa siihen talon eteen parkkiin tukkien toisen ajokaistan kokonaan. Alue on myös pysäköintikieltoaluetta ja tuo kieltomerkki selvästi näkyvissä alueelle tultaessa. Kadulla 50m päässä on ihan virallinen parkkialue.
Ja kun nuo tapahtumat on virka-ajan ulkopuolella niin ei pysäköinninvalvontakaan pääse laputtamaan.
Tämä tapahtuu noin kerran pari kuukaudessa.
 
Pirauta poliisit paikalle siivoamaan?

Ensimmäinen positiivinen edistys liikennelakiin jos alinopeus kiellettäisiin. Ja nämä kyltit sinne maantielle sitten.
 
Vähimmäisnopeuskyltti on hyvä idea, mutta voin jo kuvitella että jos tuosta ei tiedoteta kansaa kunnolla, monet luulevat sen olevan nopeusrajoitusmerkki. Pitäisi ottaa käyttöön myös lisäkilpi sen alla, jossa lukee "vähintään" tms.
 
Tietenkin oli. Kyseinen sankari blokkasi koko muun jonon, että joutuivat pysähtymään punaisiin, kun he eivät uskaltaneet kuitata sieltä hänestä ohi.

https://www.google.fi/maps/@65.0269...4!1sFzhLH2SOi9cvDDTFzvfNcw!2e0!7i13312!8i6656

About tähän kohti oli tämä Volvoääliö melkein pysähtynyt matelemaan kävelyvauhtia, eikä hän todellakaan ollut menossa oikealle. Edessä paloi punaiset suoraan ajaville, mutta vihreät oikealle kääntyville. Ajoin ohi oikealta puolelta ennenkuin tuo oikealle kääntyvien kaista vaihtuu keretäkseni vihreistä ja samalla soitin torvea. Kerkesin vihreistä, muut takana tulevat valitettavasti eivät.
Ootahan kun olet vastaavassa tilanteessa ja edessä bensansäästäjäpappa hybridi-priuksen ratissa.. Siinä kun on otettava valoihin tullessa kaikki irti akkujen lataamisesta hidastaessa ja liikkeelle lähtiessä ei missään tapauksessa saa polttomoottori hörähtää käyntiin.
 
Aika harva vissiin tajuaa että ne auton jarrut tykkää siitä varsinkin talven paskakeleillä, että niitä käytetään. Tarpeeksi hellästi kun ajelee niin jää ruosteet levyihin ja seuraavaksi alkaavat humputtamaan.
 
Aika harva vissiin tajuaa että ne auton jarrut tykkää siitä varsinkin talven paskakeleillä, että niitä käytetään. Tarpeeksi hellästi kun ajelee niin jää ruosteet levyihin ja seuraavaksi alkaavat humputtamaan.
Toimii jarrut takanakin paremmin kun antaa niille välillä lämpöä ja läheisyyttä.
 
Olipas todella ärsyttävää ajella Kehä-I ruuhkassa auton perässä jonka jarruvalot paloivat kokoajan...
 
Ite ajaisin vaan siihen incvapaikalle pysäköineen taaks blokaten hänen poistumisensa kunnes omat asiat on hoidettu.
Kannattaa tällaisia kepposteluita tehdessä varmistua ettei kyse ole siitä, että invapaikalla oleva auto onkin oikeasti kuljettamassa jotain liikuntarajoitteista henkilöä, mutta kyyditettävällä ei vain ole syystä tai toisesta virallista invakorttia. Maalaisjärkeä saa ja pitää käyttää näissäkin asioissa.
 
Kannattaa tällaisia kepposteluita tehdessä varmistua ettei kyse ole siitä, että invapaikalla oleva auto onkin oikeasti kuljettamassa jotain liikuntarajoitteista henkilöä, mutta kyyditettävällä ei vain ole syystä tai toisesta virallista invakorttia. Maalaisjärkeä saa ja pitää käyttää näissäkin asioissa.

Tällaisissa tapauksissa oikea menettelytapa on se, että terve kuski auttaa liikuntarajoitteisen matkustajan asiointipaikan edessä pois autosta ja etsii sen jälkeen itselleen tavallisen parkkipaikan. Sitä invapaikkaa saattaa tarvita enemmän sillä aikaa joku muu yksinään liikkeellä oleva liikuntarajoitteinen.
 
Viimeksi muokattu:
Tällaisissa tapauksissa oikea menettelytapa on se, että terve kuski auttaa liikuntarajoitteisen matkustajan asiointipaikan edessä pois autosta ja etsii sen jälkeen itselleen tavallisen parkkipaikan. Sitä invapaikkaa saattaa tarvita enemmän sillä aikaa joku muu yksinään liikkeellä oleva liikuntarajoitteinen.
Tilanteesta riippuen näin voi olla. Ei invapaikan tarve kuitenkaan riipu siitä onko se kortti mukana vai ei. Sakot siitä toki saattaa saada, jos pysäköi invapaikalle ilman korttia, mutta ei ole ulkopuolisten tehtävä arvioida tarvetta ja kehitellä omia rangaistuksia.

Lisäksi invakortti on henkilökohtainen (ei autoon liitetty), joten ilman invalupaa on mahdollista pysäköidä invapaikalle, jos on esimerkiksi menossa vastaan jotain luvan omaavaa henkilöä. Siitä onkin kiva lähteä jatkamaan, jos joku keppostelija on sillä välin vetänyt oman autonsa puskuriin kiinni.
 
Kyllä mä ajan invapaikalle jos kyyditsen faijaa jonnekki, sillä on lappu autossa mikä oikeuttaa pysäköimään invapaikalle.

Hauskaa on myös lentokentällä tms kun faijalle tuodaan rullatuoli ettei tarvitse kävellä kun ne jalat on mitä on ja kun yleensä se rullatuoli pääsee joka paikkaan jonon ohi niin eikö siellä ole joka kerta joku elämäänsä kyllästynyt möhömaha huutelemassa että miksi rullatuolilla pääsee jonon ohi? Faija huus sit kerran takas että ota sä hänen sairaus ja hän saisi terveyden takaisin niin katotaan kumpi on hauskempaa, koko jono rupesi taputtamaan faijalle, oli möhömahan naama norsunvittua loppumatkan.

Kateus on kyllä pahin sairaus niin liikenteessä kuin muuallakin.
 
Eilen vitutti... matkalla Helsinki - Tampere... Vakkari säädettynä sinne 118 km/h nopeuteen, kun tuppaa tuota mittarivirhettä olemaan reippaammin. ja AINA sieltä löytyy joku kenen ohi menee alkuun heittämällä, tyyppi kiihdyttää, jää ajamaan perään, menee ohi, hetken päästä vain tullakseen perä edellä vastaan. Vilkku itsellä vasemmalle, siirryn ohittamaan, ja about kun ollaan rinnalla, kaveri kiihdyttää jälleen mennäkseen ohi.

Joo. Kyllä. Voisin koskea kaasuun jarruun ja kaikkeen, lopulta koskin jarruun tipautin hetkeksi 116 km/h ja sitten... YLLÄTYS YLLÄTYS. Kaveri tulee edelleen perä edellä vastaan. Tätä jatkui sitten seuraavat 100km Tampereelle saakka... huoh. En ymmärrä.
 
Tampereella alkaa ottaa kupoliin tuossa keskustan kupeessa pari risteystä. Rantatunnelin jälkeen kun kääntyy siitä nesteen kulmalta kohti keskustaan päin sen 90° mutkan. Siellä on pari kivaa sivukatua, joku ihmeen ongelma tuntuu olevan ihmisillä, että sieltä tullaan viikoittain eteen niin että räikkää pääsee soittamaan. Tänään joku volvo kääntyi minun kaistan yli kyseiselle sivukadulle. 50cm päässä oli että kolisee. Yleensä sieltä kolmion takaa nimenomaan tullaan ja siinäkin saanut räikkää käyttää kun ovi menee nokan edestä.
 
Yleensä sieltä kolmion takaa nimenomaan tullaan ja siinäkin saanut räikkää käyttää kun ovi menee nokan edestä.
Tuttu paikka ja täsmälleen samat kokemukset. Ja jos edes pysähdytään, niin silti sieltä tullaan niin helvetin lujaa ja viimetingassa liinat kiinni :) Ja ei, en ole mikään mummokuski, vaan lähinnä huolestuttaa tuon 1v taaperon kestävyys potentiaalisessa kolaritilanteessa. Eipä siinä muu auta, kuin olla herkkänä jarrujen kanssa - kuten aina.
 
Tarviiko sanoa edes mitään :facepalm: Miten tuollaisen kirpun edes saa noin päin helvettiä ajettua, oikea takarengas bemarin ruudussa, vasen takarengas "tyhjässä" ruudussa ja loppu kirpusta kolmannessa :sclap:

Loistopysäköinti.jpg
 
Tuttu paikka ja täsmälleen samat kokemukset. Ja jos edes pysähdytään, niin silti sieltä tullaan niin helvetin lujaa ja viimetingassa liinat kiinni :) Ja ei, en ole mikään mummokuski, vaan lähinnä huolestuttaa tuon 1v taaperon kestävyys potentiaalisessa kolaritilanteessa. Eipä siinä muu auta, kuin olla herkkänä jarrujen kanssa - kuten aina.
Juu ajattelinkin, että kun tolla tahdilla tullaan alle niin en varmaan ole ainoa joka kys. paikan läpi ajelee.

Itsekin yritän tehdä niin etten koske jarruun ennenkun on pakko. Koskaan ei ole vielä tosissaan tarvinnut jarruttaa poljin lattiassa noihin jotka ajaa alle. Kunhan talvi tulee niin tuossa on varmaan potentiaalinen kolaripaikka. :vihellys:
 
Tarviiko sanoa edes mitään :facepalm: Miten tuollaisen kirpun edes saa noin päin helvettiä ajettua, oikea takarengas bemarin ruudussa, vasen takarengas "tyhjässä" ruudussa ja loppu kirpusta kolmannessa :sclap:

Loistopysäköinti.jpg
Mitä pienempi auto, sitä enemmän se tarvii tilaa vaikkapa ruokakaupan parkkipaikalla. Et ole yksin tämän kokemuksen kanssa :confused2:
 
Mitä pienempi auto, sitä enemmän se tarvii tilaa vaikkapa ruokakaupan parkkipaikalla. Et ole yksin tämän kokemuksen kanssa :confused2:
Kyllä, on se kumma että jos itse saa sprintterinkin sopimaan ruutuun, niin jotku eivät saa sopimaan micraa. Jossain kohtaa kun kuljin tuolla rupuisella huonolla sprintterillä, niin se oli oikein mukava ajaa ruutuun tällaisen viereeen. Tosiaan mahdolliset vahingot on sen autossa ja itsellä kännykän kuvat autoista rekkareineen vielä varoiksi.

Varsin hauskaa oli etenkin ajaa juuri sopien keskelle omaan ruutua ja muutaman sentin päähän viivan yliolleen kuskinovesta. Siinä sitten sai arpoa kaupasta tullessaan, että onko kiivennyt apukuskin ovesta ja uskaltanut yrittää noin tarkkaa peruutusta pois, vai odottaako se parkkiksella.
 
Itse en viitsi esimerkiksi mökille ajaa motarin kautta, vaan pienempää tietä (motarin kautta matka n. 20km pidempi, mutta hieman nopeampi). Motarilla ajo on vaan jotenkin niin raivostuttavaa ja stressaavaa. Itse ajan vakkarilla aina sen rajoitus +5-10km/h (mittariston mukaan, todellinen varmaan +3-8km/h) Ja oikealla kaistalla ajaen oot koko ajan ,muiden perässä (kun jonossa aina niitä rajoitus -5km/h ja kun vaihdat vasemmalle kaistalle, niin koko ajan on joku ihan perseessä kiinni. Ajan siis vasenta kaistaa vähän sallittua nopeutta kovempaa, oikea kaista on tukossa (autoja alle 100m välein toisistaan ja vauhtia +120km/h ), en voi sinne vaihtaa hidastamatta päästääkseni puskurissa roikkuja ohi. En näe miksi minun pitäisi vaarantaa oma ja muiden turvallisuus tunkemalla oikealle kaistalle liian pieneen väliin ja vielä hidastaen. Tätä kuitenkin takana puskurissa roikkujat selvästi haluavat (fiksuimmat vielä vilkuttelvat valoja tai tunkevat sellaisen 5m päähän) ... Ja sitten kun rako tulee ja pääsen oikealle kaistalle turvallisesti, niin eiköhän se takana oleva aja mun eteen ja jää siihen sitten hidastelemaan.

Tai toinen skenaario. Ajat oikeaa kaistaa vakkarilla sen rajoitus +muutama km/h, niin vasenta kaistaa tulee joku ohi ja vaihtaa kaistaa sihen mun nokan eteen 20m päähän (ja vasemmalla kaistalla ei näy ainakaan 500m matkalla toista autoa ohittajan takana) ja taas on pakko hidastaa, jotta ois järkevä turvaväli... Toi on jotenkin iskostunut suomalaisiin kuskeihin, että vasemmalta kaistalta on poistuttava välittömästi :). Usein näkee kuskeja, jota vaihtaa kaistaa jatkuvasti motarilla ohittaessaan ja aina tietty just sen ohitettavan eteen. Varsinkin kun tie on märkä on kiva saada aina myös rapasuihku ohittajan renkaista.

Jotenkin vaan toi motarilla ajo on ihan syvältä.

Ja kun vauhtiin päästiin niin vielä tätä "liikennekulttuuria". Joka päivä liikenteessä näkee näitä todellä härskisti punaisia päin ajavia sankareita. Ja sit ne on seuraavissa punaisissa oottamassa. En vaan ymmärrä logiikka "vielä ehtii". Toi ei ole mitään muuta kuin vakavaa piittamattomuuta. Yhtään tolla ei kyllä voita ajassa.

Ja lisää. Miedän kotikadulle saatiin pari vuotta sitten vaaralliseen paikkaan Stop-merkki ja siinä liikennettä seuranneena n. puolet autoista ei todellakaan pysähdy. Tosta kulkee mm. paljon koululaisia pyörillä ja ne pompsahta eteen välillä todella yllättäen (siksi siiinä Stop-merkkikin on). EN tiedä tarvitaanko eka onnettomuus, ennekuin oppivat :(. Toi on paha paikka muuteknin ja siinä on peile, josta näkee toisesta suunnasta tulevat autot, mutta ei peilistä pyöriä/lasten skuutteja näe. En vain ymmärrä mitä niiden kuskien päässä liikkuu, jotka eivät tossa pysähdy.
 
Itse en viitsi esimerkiksi mökille ajaa motarin kautta, vaan pienempää tietä (motarin kautta matka n. 20km pidempi, mutta hieman nopeampi). Motarilla ajo on vaan jotenkin niin raivostuttavaa ja stressaavaa. Itse ajan vakkarilla aina sen rajoitus +5-10km/h (mittariston mukaan, todellinen varmaan +3-8km/h) Ja oikealla kaistalla ajaen oot koko ajan ,muiden perässä (kun jonossa aina niitä rajoitus -5km/h ja kun vaihdat vasemmalle kaistalle, niin koko ajan on joku ihan perseessä kiinni. Ajan siis vasenta kaistaa vähän sallittua nopeutta kovempaa, oikea kaista on tukossa (autoja alle 100m välein toisistaan ja vauhtia +120km/h ), en voi sinne vaihtaa hidastamatta päästääkseni puskurissa roikkuja ohi. En näe miksi minun pitäisi vaarantaa oma ja muiden turvallisuus tunkemalla oikealle kaistalle liian pieneen väliin ja vielä hidastaen. Tätä kuitenkin takana puskurissa roikkujat selvästi haluavat (fiksuimmat vielä vilkuttelvat valoja tai tunkevat sellaisen 5m päähän) ... Ja sitten kun rako tulee ja pääsen oikealle kaistalle turvallisesti, niin eiköhän se takana oleva aja mun eteen ja jää siihen sitten hidastelemaan.

Tai toinen skenaario. Ajat oikeaa kaistaa vakkarilla sen rajoitus +muutama km/h, niin vasenta kaistaa tulee joku ohi ja vaihtaa kaistaa sihen mun nokan eteen 20m päähän (ja vasemmalla kaistalla ei näy ainakaan 500m matkalla toista autoa ohittajan takana) ja taas on pakko hidastaa, jotta ois järkevä turvaväli... Toi on jotenkin iskostunut suomalaisiin kuskeihin, että vasemmalta kaistalta on poistuttava välittömästi :). Usein näkee kuskeja, jota vaihtaa kaistaa jatkuvasti motarilla ohittaessaan ja aina tietty just sen ohitettavan eteen. Varsinkin kun tie on märkä on kiva saada aina myös rapasuihku ohittajan renkaista.

Jotenkin vaan toi motarilla ajo on ihan syvältä.

Ja kun vauhtiin päästiin niin vielä tätä "liikennekulttuuria". Joka päivä liikenteessä näkee näitä todellä härskisti punaisia päin ajavia sankareita. Ja sit ne on seuraavissa punaisissa oottamassa. En vaan ymmärrä logiikka "vielä ehtii". Toi ei ole mitään muuta kuin vakavaa piittamattomuuta. Yhtään tolla ei kyllä voita ajassa.

Ja lisää. Miedän kotikadulle saatiin pari vuotta sitten vaaralliseen paikkaan Stop-merkki ja siinä liikennettä seuranneena n. puolet autoista ei todellakaan pysähdy. Tosta kulkee mm. paljon koululaisia pyörillä ja ne pompsahta eteen välillä todella yllättäen (siksi siiinä Stop-merkkikin on). EN tiedä tarvitaanko eka onnettomuus, ennekuin oppivat :(. Toi on paha paikka muuteknin ja siinä on peile, josta näkee toisesta suunnasta tulevat autot, mutta ei peilistä pyöriä/lasten skuutteja näe. En vain ymmärrä mitä niiden kuskien päässä liikkuu, jotka eivät tossa pysähdy.

En tiiä miksi itseäni kidutin viime viikolla ja vaihteeksi kuljin työmatkani motaria.. Talvirajoitukset kun oli jo, niin nopeuserot senkuin kasvoi. sen 108-110km/h vakkarilla kans tulee ajeltua niin ei tarvitse juurikaan ketään ohitella, muitakuin rekkoja ja kärrynhinaajia. Mutta joidenkin mielestä pitäisi sitten ajaa sitä 130km/h siinä vasemmalla sen rekan ohituksen ajan. Ja jos ei tajua sitten puskuria viistäen vaihtaa takaisin siihen rekan eteen niin yleensä ne takanatulevan ajovalot häviää kun ajaa niin lähellä. Ei vaan ymmärrä..

Ja noista Stop merkkien lisäämisistä vaarallisiin risteyksiin. Oon aina ihmetelly että millä ihmeen perusteella se parantaa turvallisuutta siihen kolmioon nähden? Kaikki ei sitä stoppia usko kuitenkaan ja se ei poista sitä mahdollisuutta että sieltä voi silti ajaa jonkun eteen, vrt. liikennevalot joita varmasti kunnioitetaan huomattavasti enemmän.

Mutta kai tähänkin on joku tilastokikkailu olemassa jolla voidaan osoittaa stopin tehokkuus vaikka peltiä taipuu entiseen malliin....
 
Paljon kun ajaa niin äkkiä motorilla alkaa muutamat kuskityypit vituttamaan. Pahin on nämä jäykkäniskaset hermoherkät sokeat, jotka heittää vasemmalle kaistalle satoja metrejä ennen todellista tarvetta. Siinä sit jurtutat jäykkäniskan nopeudesta riippuen vaihtelevan määrän kilometrejä sen perässä, kun järkevällä ajolla olisit päässyt siitä hyvissä ajoin ohi ennen ko. kuskin todellista kaistanvaihdon tarvetta. Pahimmissa tapauksissa olen kyllä jatkanut omaa oikeaa kaistaani ko. pellen ohi.

Toinen rasite on nämä jo mainitut heti oikealle idiootit. Tuntuu, että niiden esiintyminen on yleisempää pk-seudulla, jossa toki on kohteliasta vapauttaa kaista heti kun mahdollista. Maaseudulla enemmän vasuritukkoja. Kai se menee sten, että mitä enemmän liikennettä ja ruuhka-ajoa, sitä pienemmät marginaalit kelpaa.

Kolmas vitute on rekkakuskien laivakiima. Turku-Salo välillä kun sopivaan aikaan osuu, niin parhaimmillaan pääsee nauttimaan useiden rekkojen nokittelua. Ei naurata, kun joutuu ajamaan noiden idioottien takia kymmeniä kilsoja 80 km/h kivisateessa, kun toinen ei hidasta ohituksen onnistumiseksi ja ohittaja ei kulje yhtään sen kovempaa. Prkl "ammattikuskit".

Kunniamaininnan ansaitsee nopeusjumpaajat. Joko ei oo vakkaria ja nopeus jumppaa reilusti ihan sen mukaan miten juttu sattuu kulkemaan vieruskaverin kanssa tai sitten on vaan pakko päästä jonon ensimmäiseksi. Sit se kiire loppuu ja saa taas ohittaa... Oma lukunsa on myös nämä pikkukoneiset hermannit, jotka hyytyy ylämäkeen ja tulee sit alamäissä hiilostamaan. Nistä pääsee onneksi eroon, kun vähön polkaisee jossain ylämäessä.
 
Ja noista Stop merkkien lisäämisistä vaarallisiin risteyksiin. Oon aina ihmetelly että millä ihmeen perusteella se parantaa turvallisuutta siihen kolmioon nähden? Kaikki ei sitä stoppia usko kuitenkaan ja se ei poista sitä mahdollisuutta että sieltä voi silti ajaa jonkun eteen, vrt. liikennevalot joita varmasti kunnioitetaan huomattavasti enemmän.

Mutta kai tähänkin on joku tilastokikkailu olemassa jolla voidaan osoittaa stopin tehokkuus vaikka peltiä taipuu entiseen malliin....

No kyllä tervejärkisen pitäisi tajuta Stop-merkin takana, että tässä on nyt joku syy miksi merkki laitettu ja nyt pitää noudatttaa erityistä varovaisuuutta ja pysäyttää auto. Kolmioitahan on joka puolella, mutta Stop-merkkejä huomattavasti vähemmän. Se, että kaikki eivät usko merkkiä ei poista Stop- merkin tarpeellisuutta vaan osoittaa ihmisten typeryyden.
 
No kyllä tervejärkisen pitäisi tajuta Stop-merkin takana, että tässä on nyt joku syy miksi merkki laitettu ja nyt pitää noudatttaa erityistä varovaisuuutta ja pysäyttää auto. Kolmioitahan on joka puolella, mutta Stop-merkkejä huomattavasti vähemmän. Se, että kaikki eivät usko merkkiä ei poista Stop- merkin tarpeellisuutta vaan osoittaa ihmisten typeryyden.
Jep, se on kuskissa vika jos ei ymmärrä noudattaa liikennemerkkiä. Tuskin ihan joka risteykseen aletaan mitään liikennevaloja laittamaan sen takia kun jotkut urpot ei ymmärrä pysähtyä stop-merkillä.
 
Kunniamaininnan ansaitsee nopeusjumpaajat. Joko ei oo vakkaria ja nopeus jumppaa reilusti ihan sen mukaan miten juttu sattuu kulkemaan vieruskaverin kanssa tai sitten on vaan pakko päästä jonon ensimmäiseksi. Sit se kiire loppuu ja saa taas ohittaa...
Onko siinä mitään uutta? :)
 
Stop-merkkejä on lisätty mielestäni liikaa viimeaikoina, joten niiden painoarvo vähenee joka merkin myötä. Itse miellän merkin sellaiseksi, joka pitäisi laittaa paikkaan jossa on ehdottomasti pysähdyttävä, aina.

Esimerkkinä tässä pienen tuppukylän tuplastop-risteys (miksi niitä merkkejä on kaksi, tietääkö joku?):

https://goo.gl/maps/4n5MWT4kfJx

Tuolta soratieltä kun kaarrat ja olet lähtemässä ajosuunnassasi oikealle, on stop-merkki mielestäni täysin turha, joka vesittää yleisellä tasolla ko. merkin tarkoitusperiä myös muissa tilanteissa, ikävä kyllä. Joskus tuossakin oli muuten (vain yksi) kolmio :D
 
Itse en viitsi esimerkiksi mökille ajaa motarin kautta, vaan pienempää tietä (motarin kautta matka n. 20km pidempi, mutta hieman nopeampi). Motarilla ajo on vaan jotenkin niin raivostuttavaa ja stressaavaa. Itse ajan vakkarilla aina sen rajoitus +5-10km/h (mittariston mukaan, todellinen varmaan +3-8km/h) Ja oikealla kaistalla ajaen oot koko ajan ,muiden perässä (kun jonossa aina niitä rajoitus -5km/h ja kun vaihdat vasemmalle kaistalle, niin koko ajan on joku ihan perseessä kiinni. Ajan siis vasenta kaistaa vähän sallittua nopeutta kovempaa, oikea kaista on tukossa (autoja alle 100m välein toisistaan ja vauhtia +120km/h ), en voi sinne vaihtaa hidastamatta päästääkseni puskurissa roikkuja ohi. En näe miksi minun pitäisi vaarantaa oma ja muiden turvallisuus tunkemalla oikealle kaistalle liian pieneen väliin ja vielä hidastaen. Tätä kuitenkin takana puskurissa roikkujat selvästi haluavat (fiksuimmat vielä vilkuttelvat valoja tai tunkevat sellaisen 5m päähän) ... Ja sitten kun rako tulee ja pääsen oikealle kaistalle turvallisesti, niin eiköhän se takana oleva aja mun eteen ja jää siihen sitten hidastelemaan.

Tai toinen skenaario. Ajat oikeaa kaistaa vakkarilla sen rajoitus +muutama km/h, niin vasenta kaistaa tulee joku ohi ja vaihtaa kaistaa sihen mun nokan eteen 20m päähän (ja vasemmalla kaistalla ei näy ainakaan 500m matkalla toista autoa ohittajan takana) ja taas on pakko hidastaa, jotta ois järkevä turvaväli... Toi on jotenkin iskostunut suomalaisiin kuskeihin, että vasemmalta kaistalta on poistuttava välittömästi :). Usein näkee kuskeja, jota vaihtaa kaistaa jatkuvasti motarilla ohittaessaan ja aina tietty just sen ohitettavan eteen. Varsinkin kun tie on märkä on kiva saada aina myös rapasuihku ohittajan renkaista.

Jotenkin vaan toi motarilla ajo on ihan syvältä.

Ja kun vauhtiin päästiin niin vielä tätä "liikennekulttuuria". Joka päivä liikenteessä näkee näitä todellä härskisti punaisia päin ajavia sankareita. Ja sit ne on seuraavissa punaisissa oottamassa. En vaan ymmärrä logiikka "vielä ehtii". Toi ei ole mitään muuta kuin vakavaa piittamattomuuta. Yhtään tolla ei kyllä voita ajassa.

Ja lisää. Miedän kotikadulle saatiin pari vuotta sitten vaaralliseen paikkaan Stop-merkki ja siinä liikennettä seuranneena n. puolet autoista ei todellakaan pysähdy. Tosta kulkee mm. paljon koululaisia pyörillä ja ne pompsahta eteen välillä todella yllättäen (siksi siiinä Stop-merkkikin on). EN tiedä tarvitaanko eka onnettomuus, ennekuin oppivat :(. Toi on paha paikka muuteknin ja siinä on peile, josta näkee toisesta suunnasta tulevat autot, mutta ei peilistä pyöriä/lasten skuutteja näe. En vain ymmärrä mitä niiden kuskien päässä liikkuu, jotka eivät tossa pysähdy.
Tutulta kuulostaa.

Vinkkinä noihin jotka ajelevat nyt edelleen sen 120-130: menet siihen vasemmalle kaistalle 110km/h ja ohitat sen mitä tarvitsee ohittaa. Annat valojen vilkkua ja räikän soida kun ne roikkuu siinä ja vittuilee.

Pitää kuitenkin muistuttaa, että sinä ajat suurinta sallittua nopeutta. Ei ole sinun tehtävä tehdä tilaan niille jotka ajaa kovempaa. Itselläni on käytössä tämä periaate. Eli en ala erikseen tukkimaan kaistaa jotta nämä eivät pääsisi kaahaamaan, mutta en ala perseessäroikkujiem takia myöskään tilaa antamaan kun en ole velvollinen siihen. Ihan oma vikansa kun ajaa ylinopeutta. Sitten kun täytyy liittyä oikealta vasemmalle ja peilissä näkyy se kaahari joka tulee 20-30km/h kovempaa kun saisi; väliin vaan. Turvallisuus muistaen kuitenkin. Ja tämä koskee siis sitä tilannetta, että ajat itse suurinta sallittua nopeutta, ei kesällä voi liittyä 130 ajavan eteen 110 km/h, töötti soisi ja syystä.

Syy tähän menettelyyn itsellä on ihan simppeli ja se on vakionopeudensäädin. En ala lakia noudattamattomien kanssa säätämään yhtään mitää. Eikä kiinnosta ohituskaistalla ajaa 130km/h kun aikanaan varmaan saa sakot kuitenkin huonolla tuurilla.

Tuon 100km/h talvirajoituksen järkevyys onkin ihan eri asia sitten.


No kyllä tervejärkisen pitäisi tajuta Stop-merkin takana, että tässä on nyt joku syy miksi merkki laitettu ja nyt pitää noudatttaa erityistä varovaisuuutta ja pysäyttää auto. Kolmioitahan on joka puolella, mutta Stop-merkkejä huomattavasti vähemmän. Se, että kaikki eivät usko merkkiä ei poista Stop- merkin tarpeellisuutta vaan osoittaa ihmisten typeryyden.
Tästä tulee varmaan paljon paskaa niskaan kun kerron tämän mutta...

Työmatkalla on kaupan piha, mistä vasemmalle kääntyjällä on käytännössä 0 näkyvyys. Ei meinaa päästä millään menemään kun ei yksinkertaisesti näe. Oikealle kääntyvällä on 100m näkyvyys vasemmalle eli sinne mitä väistetään. Risteyksessä on stop-merkki ja käännyn siitä aina oikealle duuniin mennessä. En ole varmaankaan 10 kertaa noista tuhannesta kerrasta kun olen ajanut pysännyt tuohon stoppiin. Ymmärrän täysin miksi se siinä on, mutta kun ei siitä minulle mitään hyötyä ole. Että tämmöistä...
 
Stop-merkkejä on lisätty mielestäni liikaa viimeaikoina, joten niiden painoarvo vähenee joka merkin myötä. Itse miellän merkin sellaiseksi, joka pitäisi laittaa paikkaan jossa on ehdottomasti pysähdyttävä, aina.

Tätä olen manannut itsekin, noita perhana stoppeja on omalla ajoreitillä kaksi, ja molemmat aivan turhia.
Molemmat ovat kyllä nelisuuntaisia risteyksiä, mutta molemmissa on ihan reilusti näkyvyyttä, joten mielestäni stopit ovat aivan turhia.
- Toisessa on risteävä KLV, mutta näkyvyyttä jälleen roppakaupalla ja kolmio määrää väistämisvelvollisuuden joka tapauksessa.
- Toinen ristää isommalle tielle, jonne liittyessä pienestä alkuvauhdista olisi vain hyötyä, etenkin talvella. Tuo on sitten stoppimerkin takia aina niin perkeleen tukossa työstäpaluuaikaan ettei tosikaan. Sitten siellä pysähdellään yksi kerrallaan stop-merkin kohdalle vaikka olisi pitkä väli tyhjää tilaa ja koko jono voisi tulla kerralla sisään, mutta kun ei, stop-merkki määrää pysähtymään. Kaiken lisäksi stop-merkki ja sulkuviiva määräävät pysähtymään kohtaan, josta on kaikkein huonoin näkyvyys risteävälle tielle aidan takia. Joudut ensin pysähtymään, sitten matelemaan sulkuviivan yli tarkistaaksesi tuleeko sieltä autoja joita et stopin kohdalta nähnyt ja vasta sitten pääset matkaan. :facepalm:
 
Ajan siis vasenta kaistaa vähän sallittua nopeutta kovempaa, oikea kaista on tukossa (autoja alle 100m välein toisistaan ja vauhtia +120km/h ), en voi sinne vaihtaa hidastamatta päästääkseni puskurissa roikkuja ohi.

Oikea kaista ei ole tukossa, jos autoja on 100m välein!

Muutenkin taas vaihteeksi kotipoliisi/minä ensin ajattelutapa voimissaan. Siis juuri se, mikä tekee Suomen liikenteestä ärsyttävää ja ei sujuvaa.

Käykää eteläeuroopassa vähän ajelemassa niin saatte perspektiiviä, kuinka liikenne voi olla sujuvaa huomattavasti ruuhkaisimmilla moottoriteillä.

Ja sitten odottelemaan paskamyrskyä [emoji6]
 
Bapsu, kirjoitelit varmaan tarkoituksella provosoivasti, mutta kannattanee nyt vähän miettiä tuota ehdottomuutta. Ihan sama se kuka siellä moottoritiellä on "oikeassa", kun se joustamattomuus puoleen ja toiseen on se perimmäinen syy miksi kaikilla on siellä niin "mukavaa".

e: Ymmärrät sitten sen stop-merkinkin tarkoituksen siinä vaiheessa, kun sieltä 0-näkyvyydestä tulee jotain ylläriä vastaan väärällä kaistalla. Tarina ei toki kerro millä nopeudella stop-merkin ohitat. Mikä sivuhuomautuksena on paljon törkeämpi rikos kuin hetkellinen ylinopeus vasemmalla kaistalla motarilla ;)
 
Oikea kaista ei ole tukossa, jos autoja on 100m välein!

Muutenkin taas vaihteeksi kotipoliisi/minä ensin ajattelutapa voimissaan. Siis juuri se, mikä tekee Suomen liikenteestä ärsyttävää ja ei sujuvaa.

Käykää eteläeuroopassa vähän ajelemassa niin saatte perspektiiviä, kuinka liikenne voi olla sujuvaa huomattavasti ruuhkaisimmilla moottoriteillä.

Ja sitten odottelemaan paskamyrskyä [emoji6]

120km/h ja 100m on todellakin aivan liian pieni rako. Auto etenee >33m/s tossa nopeudessa. Moottoritiellä turvaväli on ihan minimissään toi 100m. Siis se on kahden auton välissä siis 200m, jos sinne meinaa tunkea oman autonsa. Reaktioaika vaihtelee 1-2s välissä ja tossa ajassa siis auton edennyt jo pahimmassa tapauksessa liki 70m. Liikenneturva taitaa suositella neljää sekuntia turvaväliksi (=133m) 120km/h). Ja tämä siis kuivalla kesäkelilla. Ja usein tilanne on se kuten mainitsin, että oikea kaista ajaa 100km/h, alle 100m väleillä, itse ajan sen +120km/h ja perseessä joku haluaa ohi. Päästääkseni takana tulevan ylinopeutta ajavan ohi, tarttee ensinnäkin mennä liian pieneen rakoon ja hidastaa vauhti +120km/h--100km/h. Itse en tota kyllä tee. Päästän kyllä takana ajavan ohi heti, kun on turvallista siirtyä oikealle kaistalle. En aja vasenta kaistaa turhaan, vaan pitääkseni yllä suurinta sallittua nopeutta, ettei tartte madella hitaampien takana oikealla kaistalla. En vain ymmärrä mitä ne perseessäroikkuvat ajattelevat? Ajavat +120km/h vauhdissa 10-20m päässä ja kuvittelevat, että edessä olevan kuuluu väistää? Ja että väistävät nopeammin, kun ajaa ihan perseeseen kiinni (ja parhassa tapauksessa vilkuttelevat valoja)? Itse ajan ainakin jo suurinta sallittua nopeutta (ja vähän ylikin), niin annan tosiaan vakkarilla mennä niin kauan kunnes oikealla on riittävästi tilaa. Ja todellakin vähintään sen 100m ohitettavan eteen, ei heti nokan eteen.

Siellä Etelä-Euroopassa menee myös peltiä hieman eri tavlla ruttuun kuin meillä motareilla...


Tossa nyt yksi artikkeli aiheesta, tosin 80 km/h ja talvella, mutta antaa ajattelemisen aihetta.
Video: Testasimme autoilijoiden turvavälejä – lyhimmät moottoritiellä alle 20 metriä
 
120km/h ja 100m on todellakin aivan liian pieni rako. Auto etenee >33m/s tossa nopeudessa. Moottoritiellä turvaväli on ihan minimissään toi 100m. Siis se on kahden auton välissä siis 200m, jos sinne meinaa tunkea oman autonsa. Reaktioaika vaihtelee 1-2s välissä ja tossa ajassa siis auton edennyt jo pahimmassa tapauksessa liki 70m. Liikenneturva taitaa suositella neljää sekuntia turvaväliksi (=133m) 120km/h). Ja tämä siis kuivalla kesäkelilla. Ja usein tilanne on se kuten mainitsin, että oikea kaista ajaa 100km/h, alle 100m väleillä, itse ajan sen +120km/h ja perseessä joku haluaa ohi. Päästääkseni takana tulevan ylinopeutta ajavan ohi, tarttee ensinnäkin mennä liian pieneen rakoon ja hidastaa vauhti +120km/h--100km/h. Itse en tota kyllä tee. Päästän kyllä takana ajavan ohi heti, kun on turvallista siirtyä oikealle kaistalle. En aja vasenta kaistaa turhaan, vaan pitääkseni yllä suurinta sallittua nopeutta, ettei tartte madella hitaampien takana oikealla kaistalla. En vain ymmärrä mitä ne perseessäroikkuvat ajattelevat? Ajavat +120km/h vauhdissa 10-20m päässä ja kuvittelevat, että edessä olevan kuuluu väistää? Ja että väistävät nopeammin, kun ajaa ihan perseeseen kiinni (ja parhassa tapauksessa vilkuttelevat valoja)? Itse ajan ainakin jo suurinta sallittua nopeutta (ja vähän ylikin), niin annan tosiaan vakkarilla mennä niin kauan kunnes oikealla on riittävästi tilaa. Ja todellakin vähintään sen 100m ohitettavan eteen, ei heti nokan eteen.

Siellä Etelä-Euroopassa menee myös peltiä hieman eri tavlla ruttuun kuin meillä motareilla...


Tossa nyt yksi artikkeli aiheesta, tosin 80 km/h ja talvella, mutta antaa ajattelemisen aihetta.
Video: Testasimme autoilijoiden turvavälejä – lyhimmät moottoritiellä alle 20 metriä
Tää on tosiaan yksi ongelma jota pääkaupunkiseudun autoilijat eivät tunnu ymmärtävän. Missään muualla päin suomea / euroopassa ajaessani en ole törmännyt näin laajalti tapahtuvaan törttöilyyn ettei pidetä mitään turvavälejä talvellakaan ja aina on päästävä ohittamaan. Motarilla roikutaan ihan siinä metrin / parin päässä ja sitten ihmetellään kun pelti kolisee. :facepalm:
 
Meinaat jotta Vihti-Espoo välinen aamuliikenne pitäis venyttää Turkuun asti, että kaikki sais sen 100 metriä turvaväliä :rofl:

e: Liikennevirran nopeutta ja omaan nopeuteen nähden oikealla kaistalla kun ajaa, niin menee liikenne todella nätisti ja turvavälein esim. 1-tien aamuruuhkassa. Sit alkaa tapahtua, kun joku vajakki köröttää liikennevirran nopeudesta piittaamatta omaa jääräpäistä vauhtiaan vasuria aiheuttaen kilmetrien tulpan. En nyt syytä ketään, mutta tästäkin ketjusta varmaan löytyis pari moisen ilmiön aiheuttavaa "minulla on oikeus" tyyppiä.

e2: Sivuhuomautuksena ei oo sattumaa, että Lahdenväylällä aina sattuu ja tapahtuu :vihellys:
 
Meinaat jotta Vihti-Espoo välinen aamuliikenne pitäis venyttää Turkuun asti, että kaikki sais sen 100 metriä turvaväliä :rofl:

e: Liikennevirran nopeutta ja omaan nopeuteen nähden oikealla kaistalla kun ajaa, niin menee liikenne todella nätisti esim. 1-tien aamuruuhkassa. Sit alkaa tapahtua, kun joku vajakki köröttää liikennevirran nopeudesta piittaamatta omaa jääräpäistä vauhtiaan vasuria aiheuttaen kilmetrien tulpan. En nyt syytä ketään, mutta tästäkin ketjusta varmaan löytyis pari moisen ilmiön aiheuttavaa "minulla on oikeus" tyyppiä.
Ihan sama onko ruuhkaa vai ei niin ei silti ole turvaväleistä tietoakaan.
 
No ei siellä 1:n aamuruuhkassa oikealla mennäkään 120 km/h lasissa... Vasuri pakkautuu aina, kun joku hyppää "rekkaletkasta" törkeää alinopeutta toiselle kaistalle.

Ihan sama onko ruuhkaa vai ei niin ei silti ole turvaväleistä tietoakaan.
Olen kyllä toista mieltä. Jos ei ole häiriöitä, niin porukka ajaa kyllä nätisti. Toki jos tarkastelet aina tilannetta, kun ajat vasuria liikennevirtaan nähden alinopeutta, niin sitten ymmärrän näkökulmasi.
 
Meinaat jotta Vihti-Espoo välinen aamuliikenne pitäis venyttää Turkuun asti, että kaikki sais sen 100 metriä turvaväliä :rofl:

e: Liikennevirran nopeutta ja omaan nopeuteen nähden oikealla kaistalla kun ajaa, niin menee liikenne todella nätisti ja turvavälein esim. 1-tien aamuruuhkassa. Sit alkaa tapahtua, kun joku vajakki köröttää liikennevirran nopeudesta piittaamatta omaa jääräpäistä vauhtiaan vasuria aiheuttaen kilmetrien tulpan. En nyt syytä ketään, mutta tästäkin ketjusta varmaan löytyis pari moisen ilmiön aiheuttavaa "minulla on oikeus" tyyppiä.

e2: Sivuhuomautuksena ei oo sattumaa, että Lahdenväylällä aina sattuu ja tapahtuu :vihellys:

Onko "omaa jääräpäistä vauhtiaan" se, että ajaa jo suurinta sallittua nopeutta? En todellakaan ole vasemmalla kaistalla hidastelemassa, vaan ohittamassa niitä hitaampia, alinopeutta ajavia (ja rekkoja ym. joiden suurin sallittu nopeus on alle ton 120km/h). Miten sillä voi aiheuttaa kilometrien tulpan? Ja aniharvoin ajan ruuhkassa motarilla ja jos ajan, pidän silti turvavälin edelläajavaan. Aina. Toi aiemmin kuvaamani tilanne toistuu vaan aina ja kaikkialla, jos vain motarilla ajaa ja siellä on muitakin autoja...
 
"Minä minä minä". Kyllä tuollainen toiminta nyt vaan aiheuttaa sen kilometrien tulpan aamuruuhkassa, jos ja kun iso osuus muista haluaa ajaa maan tavalla pientä reipasta. Aivan ehdottomasti pahimmat vaaratilanteet motarilla tulee näistä oman elämänsä sankareista, jotka eivät välitä siitä miten kokonaisuus toimii. Sit siellä palaa jonkun käpy ja se tekee jotain saatanan typerää. Ei ole suoraan toki sen "by the book" tyypin vika, mutta pitäis silläkin olla sen verran järkeä olla, että ei turhaan aiheuta häiriöitä. Vaikka miten olisi lain puitteissa "oikeus".

e: Ei se poliisikaan puutu noihin letkanopeuksiin millään tavalla, ei niillä ole mitään mahkuja antaa sakkoja muutamalle sadalle jonossa. Siviiliautot nappaa vaan suurimmat luupäät vekeen, jotka pistää sen 10-20 km/h ylimääräistä vasurin normaaliin tahtiin.
 
Ai niin ja sit on kanssa nää "urheilulliset kuskit", jotka ei käytä vilkkuja ollenkaan. Parhaimmillaan kilsan matkalla motarilla/kehäteillä 5 kaistanvaihtoa ja ei tietenkään vilkkuja voi käyttää... Mikähän tossakin on takana? Ja nyt en puhu mistään yöllä tyhjällä tiellä ajosta, vaan ihan normiliikenteen seassa ajosta. Näitäkin tulee harva se päivä ihmeteltyä. Tai sitten se vilkun väläytys siinä vaiheessa, kun ollaan jo puoliksi toisella kaistalla...
 
Nuo vasemman kaistan tukkijat vituttaa kyllä eniten. Ei voi tajuta saatana. Yleensä vielä ajetaan sitä "oikeaa" nopeutta sen oman paskan mittarin mukaan eli todellista alle rajoituksen. Aamullakin joku taksisuhari änkesi Bemarilla vasemmalle tukkimaan kaistaa Lentokentäntiellä vaikka se ei yrittänytkään kiihdyttää.

Tuo vasemmalle nopeamman eteen hyppääminen on kyllä kans perseestä. Miksei voi odottaa sitä 10-20s että se on mennyt.
 
Ei tuossa vilkuttomuudessa varmaan ole muuta kuin puhdas laiskuus. Motarilla ei niin vituta, mutta jossain ruuhkaisessa risteyksessä, kun sen vilkun käyttämättömyyden takia ei uskalla itse lähteä liikenteeseen ja sit seisot taas odottaen uutta sopivaa väliä mennä :mad:
 
Niitä vasemman kaistan tukkijoita kyllä riittää etenkin Oulussa. Viimeksi eilen sai kahdelle näyttää pitkiä samalla kun jarrutin voimakkaasti 110km/h vauhdista sinne 80km/h vauhtiin kun kohdalla vaan väännetään vasemmalle kaistalle eteen, vaikka aiemmin oli ajettu vaikka kuinka kauan jonkun toisen perseessä kiinni, joka ajaa rekan perseessä kiinni. Jeesus mitä idiootteja.
 
Tuntuu vaan, että kovin moni siellä peltikuorien sisällä muuttuu itsekkääksi kusipääksi... Niin typerästi moni käyttäytyy ratin takana.

Itse olen jo aikaa sitten jättänyt kaiken kiireen stressaamisen ratin takana pois. Kiire ei saa olla, ja vaikka olisikin, niin ihan normivauhtia ja rauhalliseen tahtiin etenen silti. Tientukoksi en itseäni koe, ajan aina vakkarilla maanteillä ja usein muuallakin, jos vain mahdollista. Nopeutta pidän aina sen +5-10km/h yli rajoituksen (autoni mittarin mukaan, joka on nopeusnäyttöjen mukaan näyttää n. 2% liian suurta nopeutta). Eli 120km/h rajoituksella vakkari laitetaan 130km/h ja satasen alueella ehkä 107-109km/h. 80-alueella sitten 86-87km/h. Ei noilla nopeuksilla pitäisi tien tukkona olla.... Punaisia päin en aja koskaan, enkä keltaisia. Usein kun jarrutan valoihin, niin jo pysähdyttyäni joku sankari painaa viereistä kaistaa vielä valoista läpi... Annan käytännössä aina tilaa jalakulkijoille suojatien kohdalla jne. Itse asiassa todella harvoin jossain mökkimatkallakaan ohitan edessä ajavaa, jos on yksikaistainen tie ja mennään vain vähän alle sallitun nopeuden. Ei sillä alle 100km matkalla ole mitään merkitystä. Jos joku ajaa 70km/h 80-alueella, niin sitten kyllä ohitan, mutta jos mennään 78-80, en yleensä ohita. Motareilla vaan tota sterssiä meinaa tulla, kun ei jaksa oikeaa kaistaa rekkojen sun muiden reilusti hitaampien nopeutta ajaa, vaan ohittelen noita sitten. Mutta kuten mainitsin, koetan välttää motareitakin mahdollisuksien mukaan, niin ei tartte stressata :)
 
Niitä vasemman kaistan tukkijoita kyllä riittää etenkin Oulussa. Viimeksi eilen sai kahdelle näyttää pitkiä samalla kun jarrutin voimakkaasti 110km/h vauhdista sinne 80km/h vauhtiin kun kohdalla vaan väännetään vasemmalle kaistalle eteen, vaikka aiemmin oli ajettu vaikka kuinka kauan jonkun toisen perseessä kiinni, joka ajaa rekan perseessä kiinni. Jeesus mitä idiootteja.
Mä en tajua noiden joidenkin tapaa, että ajetaan siihen rekan perseeseen kiinni niin että joudutaan hidastamaan ja sitten siirrytään vasemmalle ihan sama tuliko takaa joku ja aletaan kiihdyttämään sitä Kian paskaa takaisin sataseen.
 
Mä en tajua noiden joidenkin tapaa, että ajetaan siihen rekan perseeseen kiinni niin että joudutaan hidastamaan ja sitten siirrytään vasemmalle ihan sama tuliko takaa joku ja aletaan kiihdyttämään sitä Kian paskaa takaisin sataseen.
Noi lienee niitä samoja, jotka eivät osaa rampilta tulla motarille kiihdyttäen muun liikenteen mukaan...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom