Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten minä teen jonkun elämän epämukavaksi jos vaihdan 110km/h vauhdilla 130km/h ajavan eteen kun mennään talvirajoituksilla? No siis tietenkin ylinopeudenajajan, mutta kenenkä muun?Bapsu, kirjoitelit varmaan tarkoituksella provosoivasti, mutta kannattanee nyt vähän miettiä tuota ehdottomuutta. Ihan sama se kuka siellä moottoritiellä on "oikeassa", kun se joustamattomuus puoleen ja toiseen on se perimmäinen syy miksi kaikilla on siellä niin "mukavaa".
e: Ymmärrät sitten sen stop-merkinkin tarkoituksen siinä vaiheessa, kun sieltä 0-näkyvyydestä tulee jotain ylläriä vastaan väärällä kaistalla. Tarina ei toki kerro millä nopeudella stop-merkin ohitat. Mikä sivuhuomautuksena on paljon törkeämpi rikos kuin hetkellinen ylinopeus vasemmalla kaistalla motarilla
Satasen rajotukset täällä ainakin on.Ettekö te nyt muista, että siinä rampilla on 80 km/h rajoitus !!! Oikeasti elämänsä saa kyllä hankalaksi, jos ihan pilkulleen tekee järkeä käyttämättä.
Nyt talvirajotuksilla näitä keissejä tuntuu olevan vähemmän kun aika harva ajaa 80 motarilla ja jos takaa tullaan satasta vähän yli niin ero ei ole niin iso kuin kesällä kun joku työntää sitä 98km/h siihen vasemmalle kun takaa tullaan 130.Mä en tajua noiden joidenkin tapaa, että ajetaan siihen rekan perseeseen kiinni niin että joudutaan hidastamaan ja sitten siirrytään vasemmalle ihan sama tuliko takaa joku ja aletaan kiihdyttämään sitä Kian paskaa takaisin sataseen.
No vilkkaalla motarilla se tuhnuilu siinä edessä aiheuttaa kertautumisen takaatuleville. Vasen kaista aamumotarilla on yhtä tuskaa, kun pumppaa niin maan perkeleesti 80-130 km/h väliä ihan riippuen mikä hermanni siellä kulloinkin on edessä. Ei ollenkaan hyvä sujuvuuden kannalta.Miten minä teen jonkun elämän epämukavaksi jos vaihdan 110km/h vauhdilla 130km/h ajavan eteen kun mennään talvirajoituksilla? No siis tietenkin ylinopeudenajajan, mutta kenenkä muun?
Ei, sinä ajat lain mukaan, et asianmukaisesti. Suosittelen pohtimaan eroa, varsinkin jos ihmettelet muiden vittuuntumista. "Minä minä minä". Sun elämää ei saa vaikeuttaa, mutta sä saat perseillä ihan vapaasti toisten kiusaksi. Kyllähän sulla kuitenkin sitä joustoa lakiasioissakin löytyy, kun kyse on stop-merkeistä...Jos ajan rajotuksen mukaan ja joku einari haluaa ajaa 130 tai enemmänkin niin senkun ajaa, mutta minä en ala hänen takiaan kaahaamaan/ jarruttelemaan rekan perään. Ihan vapaasti saa mun puolestani kaahata kunhan ei vaikeuta muiden elämää. Lähinnä vituttaa se, että nuo kaaharit vittuuntuu siitä, että ajan asianmukaisesti. Eikä mulla nyt ollu mikään tarkoitus provota yhtään mitään, kerroin vain oman näkökulmani asiaan.
Tuo nyt oli sarkastinen kommentti siihen yhteen puheenvuoroon, jossa "lakia en riko" tyyppi valitteli, kun joutuu ajamaan useasti pitkät pätkät motarilla 80 km/h tunnissa, kun rampilla ei ole erikseen kylttiä isommasta nopeudesta.Satasen rajotukset täällä ainakin on.
Senkun ajaavat mutta en ala itse jarruttelemaan sen takia että toiset kaahaa. Eikä nyt välttämättä se eteen tuuppaaminen mutta se kun roikutaan sitten 2m päässä siinä rekkajonoa ohittaessa. Antaa roikkua mun puolesta.Jos osaa ennakoida, niin tietää kyllä hyvissä ajoin, että joku muu tulee takaa 130km/h ja voi sen päästää eka hitaammista ohi ja sitten vasta vaihtaa itse kaistaa. Antaa muiden ajaa, vaikka haluaisivatkin lujaa ajaa. Ei kannata eteen vetää paljon hitaampaa vauhtia ajavana ilman kiihdyttämistä, voi nimittäin käydä itselle todella huonosti ja sitten se "oikeassa" oleminen ei paljoa paina kun on henki pois.
No jos mulla tulee rekka vastaan sieltä niin vaihdan kaistaa sillon kun se tulee vastaan, jos näen jonkun puolen kilsan päässä tulossa kauhealla höökällä niin en ala odottamaan että herra kaahailee sieltä itsensä edelle, vaan ohitan sen rekan ja sen jälkeen tämä voi jatkaa toimintaansa. Eihän ketään nyt kiilaamaan sentään aleta, sitten on jo päässä vikaa.No vilkkaalla motarilla se tuhnuilu siinä edessä aiheuttaa kertautumisen takaatuleville. Vasen kaista aamumotarilla on yhtä tuskaa, kun pumppaa niin maan perkeleesti 80-130 km/h väliä ihan riippuen mikä hermanni siellä kulloinkin on edessä. Ei ollenkaan hyvä sujuvuuden kannalta.
Ja vaikka olis vaan muutama auto liikenteessä, niin ihan samanlailla se vakkarin säätö vituttaa sitä toista kuin sinuakin. Monesti vaan kummankaan ei edes tarvitsis säätää mitään erityistä, jos molemmat käyttää pelisilmää. Ohitettava odottaa sen sekunnin pari pidempään ennen kaistanvaihtoa ja ohittaja nostaa vakkari päällä hetkellisesti nopeuttaan. Ehdottomasti rasittavin tyyli on jollain perslävillä, että ne kiihdyttää oikealla kaistalla, vaihtaa vasemmalle siihen eteen ja sit himmaa vauhdin. Ei sitten pienintäkään tolkkua touhussa.
Ei, sinä ajat lain mukaan, et asianmukaisesti. Suosittelen pohtimaan eroa, varsinkin jos ihmettelet muiden vittuuntumista. "Minä minä minä". Sun elämää ei saa vaikeuttaa, mutta sä saat perseillä ihan vapaasti toisten kiusaksi. Kyllähän sulla kuitenkin sitä joustoa lakiasioissakin löytyy, kun kyse on stop-merkeistä...
Tuo nyt oli sarkastinen kommentti siihen yhteen puheenvuoroon, jossa "lakia en riko" tyyppi valitteli, kun joutuu ajamaan useasti pitkät pätkät motarilla 80 km/h tunnissa, kun rampilla ei ole erikseen kylttiä isommasta nopeudesta.
120km/h ja 100m on todellakin aivan liian pieni rako. Auto etenee >33m/s tossa nopeudessa. Moottoritiellä turvaväli on ihan minimissään toi 100m. Siis se on kahden auton välissä siis 200m, jos sinne meinaa tunkea oman autonsa.
No vilkkaalla motarilla se tuhnuilu siinä edessä aiheuttaa kertautumisen takaatuleville. Vasen kaista aamumotarilla on yhtä tuskaa, kun pumppaa niin maan perkeleesti 80-130 km/h väliä ihan riippuen mikä hermanni siellä kulloinkin on edessä. Ei ollenkaan hyvä sujuvuuden kannalta.
Ja vaikka olis vaan muutama auto liikenteessä, niin ihan samanlailla se vakkarin säätö vituttaa sitä toista kuin sinuakin. Monesti vaan kummankaan ei edes tarvitsis säätää mitään erityistä, jos molemmat käyttää pelisilmää. Ohitettava odottaa sen sekunnin pari pidempään ennen kaistanvaihtoa ja ohittaja nostaa vakkari päällä hetkellisesti nopeuttaan.
Senkun ajaavat mutta en ala itse jarruttelemaan sen takia että toiset kaahaa. Eikä nyt välttämättä se eteen tuuppaaminen mutta se kun roikutaan sitten 2m päässä siinä rekkajonoa ohittaessa. Antaa roikkua mun puolesta.
No jos mulla tulee rekka vastaan sieltä niin vaihdan kaistaa sillon kun se tulee vastaan, jos näen jonkun puolen kilsan päässä tulossa kauhealla höökällä niin en ala odottamaan että herra kaahailee sieltä itsensä edelle, vaan ohitan sen rekan ja sen jälkeen tämä voi jatkaa toimintaansa. Eihän ketään nyt kiilaamaan sentään aleta, sitten on jo päässä vikaa.
Eli asianmukainen ajaminen on sun mielestä se, että ohituskaistalla ajetaan 130km/h vuodenajasta riippumatta jos takana on joku joka haluaa sitä vauhtia ajaa? Ei se nyt ihan noin mene. Sen ymmärrän, että ihmisiä vituttaa jos joku ajaa 100kmh mittarin mukaan (eli pyöreät 90 oikeasti), muttaettä siellä pitäisi alkaa kiskomaan 130kmh kokoajan. Ihan senkään takia suostu ajamaan kovempaa, että nastat ei oikein kovemmasta vauhdista tykkää ja ne tulee muiden lasiin kun alkaa tempomaan siinä ohituskaistalla.
Niinkuin sanoin niin mua ei kiinnosta paskan vertaa jos siitä stoppia päin ajosta tulee sakkoa, antaa tulla. Tässä lain kiertelyssä se ero että sillä ei ole mitään vaikutusta kenenkään ajeluun pysäänkö sen taulun kohdalle vai ajanko siitä 10km/h mönkimällä ohi. Tai no nopeuttaahan se takanaolijoiden elämää. Yhtä hyvin voisin mennä sen kolmion kohdalta mutta en viitsi kieputella ylimäärästä pitkin parkkista.
Ei, sinä ajat lain mukaan, et asianmukaisesti. Suosittelen pohtimaan eroa, varsinkin jos ihmettelet muiden vittuuntumista. "Minä minä minä". Sun elämää ei saa vaikeuttaa, mutta sä saat perseillä ihan vapaasti toisten kiusaksi. Kyllähän sulla kuitenkin sitä joustoa lakiasioissakin löytyy, kun kyse on stop-merkeistä...
Faktisesti tuo pitänee paikkaansa, mutta erittäin harvoin jos koskaan olen nähnyt autojonoa missä turvavälit on OK. Ja jos ajattelet tuota 200m, niin se on sellainen 4 valotolpan väliä, 2 heijastinkepin väliä, reilu 40 auton menevä väli -> ei todellakaan ole oikea kaista noilla väleillä täynnä.
Niin, se nopeusrajoitusmerkki tien laidassa on max rajoitus. Itse pidän siihen vielä +5 todellista nopeutta vakkarilla, mutta en todellakaan ala vaihtelemaan kaistaa jonkun minäminä-idiootin takia, joka luulee ajavansa eri säännöillä kuin muut.Idiootit vasemmalla kaistalla tientukkona ärsyttävät, kaistaa ei voi vaihtaa vaikka tilaa olisi, ja vauhtia max rajoitus.
Kuten jo aikaisemmin sanoin niin en ole ketään erikseen blokkaamassa.Tämä sun viesti antaa kyllä sellaisen kuvan, että olet juuri sen tyyppinen "minä, minä ja minä" ihminen, jota ei kyllä halua kohdata liikenteessä. En puolustele missään nimessä niitä, jotka haluavat kaahata niinku pöljät, mutta järki käteen. Ei kukaan ole sanonut, että pitäisi ajaa kovempaa, vaan ihan vaan sitä, että antaa muiden tosiaan mennä, eikä ruveta blokkaamaan muita jos haluavat ajaa kovempaa. Siinä ei paljoa tarvitse kaasua nostaa, että se noin 20km/h kovempaa ajava hujahtaa ohi ja itse pääset siirtymään sen hitaamman ohittamiseen. Kaikilla parempi mieli ja turvallisempi mennä.
Mietippä tilannetta jos se on vaikkapa siviilipoliisiauto varjostamassa jotain rikollista ja sä blokkaat sen rekan taakse ja se rikollinen pääsee karkuun. Okei, erittäin epätodennäköistä, mutta kuitenkin.
Muistan itse tilanteen mikä sattui itselleni. Olin ohittamassa toista autoa noin 120km/h mittarissa kun takaa tulee poliisiauto pillit päällä todella lujaa. Kuuntelin musiikkia aika kovalla, jolloin en tosiaan huomannut ollenkaan sitä poliisiautoa. Kun viimein tajusin, vilkaisin peiliin ja tietenkin, että hetkinen poliisiauto takana ja valot vilkkuu, mutta kun en punaista valoa nähnyt, painoin kaasun pohjaan ja ajoin niinsanotusti pois edestä. Poliisit jatkoivat matkaa ajaen arviolta 160km/h, heillä oli todella kiire. Kyllä muuten hävetti olla tiellä.
Niin miksi minun pitää ajaa yli rajoituksen? Jos siellä riittää ohiteltavaa niin en näe mitään syytä ajella kovempaa kuin rajoitus sallii.Idiootit vasemmalla kaistalla tientukkona ärsyttävät, kaistaa ei voi vaihtaa vaikka tilaa olisi, ja vauhtia max rajoitus.
Joskus muinoin ajelin motarilla välillä Hki-Lahti. Vettä tuli aivan kaatamalla ja puolet porukasta ajoi n. 60km/h kun näkyvyys oli niin huono että just edellä menevän takavalot näkyi.
Niin se toinen puoli kuskeista: 120km/h lasissa pyyhittiin surutta menemään vasenta kaistaa. Ei tuntunut olevan noilla oman hengen arvostus kovinkaan korkeella
Ja kristallipallosta oli hyvä katsella mitä siellä edessä näkymättömissä tapahtuuEi se auto siitä mihinkään lähde jos et rupea veivaamaan rattia puolelta toiselle. Suoraa tietä on hyvä ajaa ja kyllä sen siinä tuntee nouseeko renkaat vesipatjan päälle. Kannattaa muutenkin valita semmoset renkaat millä voi ajaa myös sateessa. Muorilla oli joskus aivan pilipali ensiasennukset jotka nousi vesipatjalle heti 80km/h vauhdeissa. Uusilla renkailla pystyi hyvin ajamaan satasta samoissa olosuhteissa.
Itsellä oli se neuvottu turvaväli eli noin yksi lampputolppaväli onko se joku 150m, riittää juuri ja juuri kuivalla tiellä.
Tunteehan sen, mutta miksi turhaan riskeerata? Kaikki renkaat joutuvat vesiliirtoon, kun nopeus ylittää tietyn rajan. Toisekseen lainaamassasi viestissä pointti oli huono näkyvyys. Taidat vaihteeksi taas trollata.Ei se auto siitä mihinkään lähde jos et rupea veivaamaan rattia puolelta toiselle. Suoraa tietä on hyvä ajaa ja kyllä sen siinä tuntee nouseeko renkaat vesipatjan päälle. Kannattaa muutenkin valita semmoset renkaat millä voi ajaa myös sateessa. Muorilla oli joskus aivan pilipali ensiasennukset jotka nousi vesipatjalle heti 80km/h vauhdeissa. Uusilla renkailla pystyi hyvin ajamaan satasta samoissa olosuhteissa.
Ei kai siellä yli rajoituksen tarvitsekkaan ajaa, paitsi jos ohitat rajoituksen mukaan ajavia. Se tärkeä juttu on sun nopeusero oikealla meneviin, jos sun nopeus on sama tai pienempi kuin oikealla menevillä olet tukkona.Niin miksi minun pitää ajaa yli rajoituksen? Jos siellä riittää ohiteltavaa niin en näe mitään syytä ajella kovempaa kuin rajoitus sallii.
Tässä kyllä oli tasan kyse siitä, että toinen osapuoli haistattaa paskat sujuvalle liikennöinnille. Ihan sama juttu, kun jotkut hermannit estää vetoketjuperiaatteen toiminnan, kun "minä menen ensin". Aina ei voi joustaa ja jää hetkellisesti nopeampien "jalkoihin", mutta yleisenä periaatteena nopeampien autojen huomiotta jättäminen moottoritiellä on nyt vaan ihan hemmetin typerää. Ihan sama kuka ajaa mitäkin nopeutta ja rajoitusta. Paljon kivempaa kaikille, että "blokkaus"tilanteessa ohittaja pikkaisen kaasulla säätää vauhtia isommaksi, että molemmat pääsee hiljentämättä rekan ohi. Ja vastaavasti jos nopeampi saavuttaa reippaasti ja näkee blokkaustilanteen olevan tulossa, ei paljoa maksa vaivaa napauttaa paria kilsaa pois vakkarista hetkeksi. Tai vaikka pistää kokonaan pauselle muutamaksi sekunniksi. Aikalailla mukavampaa kuin se kaahari metrin päässä perseestä...Niin kummalla osapuolella on se minäminäminä asenne? Toinen haluaa ajaa kovempaa ja toinen haluaa ajaa rajotuksen mukaan, mutta kumpikaan ei halua joustaa?
Harvemmin olen tällaisten tapauksien kanssa ollut tekemisissä, kun tarkoituksella käytän työaikaliukumaa hyväksi ja lisäksi nyt tuon "Pölijäntien" työmaan tietäen käytän parasta vaihtoehtoreittiä.Jos osaa ennakoida, niin tietää kyllä hyvissä ajoin, että joku muu tulee takaa 130km/h ja voi sen päästää eka hitaammista ohi ja sitten vasta vaihtaa itse kaistaa. Antaa muiden ajaa, vaikka haluaisivatkin lujaa ajaa. Ei kannata eteen vetää paljon hitaampaa vauhtia ajavana ilman kiihdyttämistä, voi nimittäin käydä itselle todella huonosti ja sitten se "oikeassa" oleminen ei paljoa paina kun on henki pois.
Pienen ohikiitävän hetken luulin, että luen omaa postaustani....
Niinpä. Aika moni on sitä mieltä, ainakin mitä olen liikenteessä moottoritiellä huomannut, ettei sinne oikealle kaistalle tarvi palata jos perässä ajava ei tule perseeseen kiinni. Minulla on autossa mukautuva vakionopeudensäädin ja se pitää edellä ajavaan tiukimmillakin asetuksilla sellaista väliä ettei edellä ajava koe tarvetta palata oikealle kaistalle. Aiheuttaa yleensä sellaisen tilanteen, että kun palaan oikealle kaistalle ohituksen jälkeen edellä ajava erkki sitten vaihtaa myöhemmin myös oikealle ihan nokan eteen, koska autoni on jo ryhtynyt kiihdyttämään tavoitenopeuteen. Ja taas jarrutellaan, jos en vaihda heti takaisin vasemmalle kaistalle ja mene ohi tästä teiden kuninkaasta.
Ja vilkun käytöstä sen verran, että kun se tulee automaattisesti selkäytimestä niin tulee käytettyä myös yöaikaan yksin ajellessa.
Kaverin siis näkee useinmiten pyöräilevän klo 21 jälkeen, eikä hänellä ole mitään heijastimia tai valoja. Näinä pimeinä ja kosteina syysiltoina on usein säikähtänyt, kun jonkun nurkan takaa tulee eteen. [...] Saisikohan tuo syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta, jos jäisi alle ilman heijastimia tai valoja..?
Niin, se nopeusrajoitusmerkki tien laidassa on max rajoitus. Itse pidän siihen vielä +5 todellista nopeutta vakkarilla, mutta en todellakaan ala vaihtelemaan kaistaa jonkun minäminä-idiootin takia, joka luulee ajavansa eri säännöillä kuin muut.
Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää körötellä vasemmalla kaistalla?Eiköhän se ole sen tehtävä joustaa joka haluaa ajaa kovempaa. Kuten sanoin saavat ajaa kovempaa, mutta en ala koko päivää kuluttamaan turhiin kaistanvaihtoihin näiden kanssa (nyt tuntuu että kesänopeudet päällä suurinpiirtein puolella motarilla olijoista).
Niin miksi minun pitää ajaa yli rajoituksen? Jos siellä riittää ohiteltavaa niin en näe mitään syytä ajella kovempaa kuin rajoitus sallii.
Eniten noissa tempojissa vituttaa kun alkaavat polkea sitten kun saavat tilaa niin rapisee joka kerta tuulilasissa. Tämä ongelmahan koskee talvinakkeja luonnollisesti. Jotkut toki kelaa rauhallisemmin siihen vanhaan nopeuteen.
Yleisesti näin. Kuitenkin täytyy muistaa, että autoissa on eroja. Usein sen tuntee hyvinkin, kun ollaan rajalla, jonka jälkeen hyppää keula "pysyvästi" vesipatjalle. Sopiva auto/rengas/rengaspaine -yhdistelmä saa pahimmillaan aikaan sen, että vesipatjalle nousun huomaa kunnolla siinä vaiheessa, kun kaikki neljä pyörää ovat jo täysin irti tiestä. Joskus oli huollon sijaisautona karvalakkimallin Fabia joillain hyytelörenkailla. Aidosti jännitti keväällä, kun ohjaustunnossa(kaan) ei ollut merkittävää eroa kuivan asfaltin ja lumisen/jäisen tien välillä, jos nopeus oli yli 0 km/h. Aika rauhallisesti edettiin.Ei se auto siitä mihinkään lähde jos et rupea veivaamaan rattia puolelta toiselle. Suoraa tietä on hyvä ajaa ja kyllä sen siinä tuntee nouseeko renkaat vesipatjan päälle. Kannattaa muutenkin valita semmoset renkaat millä voi ajaa myös sateessa. Muorilla oli joskus aivan pilipali ensiasennukset jotka nousi vesipatjalle heti 80km/h vauhdeissa. Uusilla renkailla pystyi hyvin ajamaan satasta samoissa olosuhteissa.
Olin tänään töihin mennessä Kuusamontie-Vaalantie risteyksessä sattuman kautta täysperän rinnalla ns. paalupaikalla, ja ei tuota XC70 2.5T:tä tarvinnut edes kunnolla kutitella, puhumattakaan kickdowniin asti polkasemisesta. "Oikealle poistu" kävi oikein näppärästi. Sinne ne muut jäivät suolaa nauttimaan.arska638 olen kyllä aivan samaa mieltä. Vituttaa yli kaiken juuri tuollaiset pellet, jotka ajavat rekan viereen juurikin siinä kuusamontiellä ja eivät perkele kiihdytä niillä 320cdi mersun paskoillansa tai D5 Volvoillansa.
Itte jos oon siinä niin se on pedaali konehuoneen puolelle kun se valo vaihtuu jos ekana satun olemaan ja takana on autoja paljon. Toki jos joku asiakas kyydissä niin pitää pikkasen hillitä, mutta yksin on eri asia...
Luetun ymmärtäminen?
Luetun ymmärtäminen. Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää ajaa vasemmalla kaistalla tientukkona?
Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää körötellä vasemmalla kaistalla?
Luetun ymmärtäminen: Missä vaiheessa sanoin tarkoituksella tukkivani ohituskaistaa? Sanoin, että en tee ylinopeutta ajaville tilaa jos oma ohitus on kesken.Luetun ymmärtäminen?
Luetun ymmärtäminen. Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää ajaa vasemmalla kaistalla tientukkona?
Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää körötellä vasemmalla kaistalla?
No ei tässä nyt vissiin puhuttu ohitukseen lähtemisestä vaan jotkut ymmärtää että ajelen täällä huvikseni ohituskaistalla. Jos on kaksi rekkaa pötkössä 100m välein ja joku roikkuu naama punasena perässä kun on ensin ajanut 130km/h kiinni puskuriin, niin ei tosiaankaan ole motivaatioita alkaa vaihtelemaan kaistaa moisen takia. Noiden rekkojen väliin edes ole hyvä mennä kun ei riitä turvaväli enää.On se jos lähtee ohitukseen takana tulevista piittaamatta. Lisäksi jatkuvasti näitä spedejä saa ohitella oikealta. Jälkimmäinen ei oikeastaan ole ongelma muiden kuin sen ohitettavan hytissä valoshowsta päätellen.
Niin tai vielä pahempi niin päin, että se rekka lähtee ohittamaan sitä corollajormaa joka ei osaa ajaa 80 kovempaa (eli oikeasti max 75).Niin, no noissa tapauksissa susta pääsee ohi oikealta puolelta joten sama se.
Sen sijaan alinopeudella muita ohittelevat voisi vaan jättää sen ohittelun niille jotka sen osaa suorittaa. Vähän väliä saa ihmetellä kun dösät ohittelee toisiaan tai sitten rekat. Erityisesti Onnibussin apinat on tässä perseilyssä kunnostautuneet. Välillä siellä on myös joku corollajorma hinaamassa rekasta tai dösästä 1 km/h nopeuserolla ohi.
Ei se 140 km/h kuski mitään ongelmia aiheuta kun se hidastaa vauhtia jos edessä on etana.
Haitariefektihän siitä syntyy tietysti, mutta ei lähellekään yhtä vittumaista kun siitä alinopeudella spedeilevän kuskin jumppaamisesta.
Aina kun motarilla alkaa nopeudet tippua alle satasen niin kohta edestä löytyy joku Onnibus josta tietää heti että kuka oli syypää tuohonkin haitariin.
En ihan usko että ne yksinäisellä motarille pelleilevät kotipoliisit mitään haitariliikeittä siinä välttelee vaan ovat muuten vaan idiootteja.
Loppukaneettina voisi vielä todeta että koska kukaan ei koskaan tule ajamaan samaa nopeutta muiden kanssa ennen roboautoja, niin on ihan yksi paskan maku ajaa sitä 140 km/h. Vaikka ajaisit mitä tahansa muuta nopeutta niin aina on joku hitaampi edessä tekemässä haitaria kun tungetaan väkisin ohituskaistalle.
Oikealla kaistalla on tilaa, miksi pitää körötellä vasemmalla kaistalla?
Niin. Kumpikohan on todennäköisempi skenaario?
Kyllähän se 140km/h kuski aiheuttaa vitutusta siinä missä hidastelijatkin, oikealla ajava joutuu jarruttamaan rekan perään kun joku pojottaa 20-40km/h kovempaa takaa. Samalla ne kymmenen muuta autoa sielä takana jarruttaa. Tämän jälkeen viisi niistä siirtyy ohituskaistalle ajamaan 80km/h ja takana ihmetellään mikä maksaa taas.Ei se 140 km/h kuski mitään ongelmia aiheuta kun se hidastaa vauhtia jos edessä on etana.
Haitariefektihän siitä syntyy tietysti, mutta ei lähellekään yhtä vittumaista kun siitä alinopeudella spedeilevän kuskin jumppaamisesta.
Aina kun motarilla alkaa nopeudet tippua alle satasen niin kohta edestä löytyy joku Onnibus josta tietää heti että kuka oli syypää tuohonkin haitariin.
En ihan usko että ne yksinäisellä motarille pelleilevät kotipoliisit mitään haitariliikeittä siinä välttelee vaan ovat muuten vaan idiootteja.
Loppukaneettina voisi vielä todeta että koska kukaan ei koskaan tule ajamaan samaa nopeutta muiden kanssa ennen roboautoja, niin on ihan yksi paskan maku ajaa sitä 140 km/h. Vaikka ajaisit mitä tahansa muuta nopeutta niin aina on joku hitaampi edessä tekemässä haitaria kun tungetaan väkisin ohituskaistalle.
Tai sen takia siitä on turha puhua että toi utopistinen höpötys siitä että kaikki ajais rajoitusten mukaan ei vaan yksinkertaisesti tapahdu koskaan missään. Sen takia täytyy valita seuraavaksi loogisin vaihtoehto joka on olla menemättä tukkimaan muiden tietä.
Melnaat että sakkoa tulee myös jostain 10-20 km/h alinopeudesta vai mihin tuo argumenttisi oikein perustuu?
Sitä koitan tässä sanoa että ei se sun haitariefektis tai eteen tunkeminen häviä ylinopeutta sakottamalla. Samalla tavalla sitä samaa tapahtuu silloinkin, koska alinopeutta ajavaa sakkia riittää ihan pirusti.
Eli sun utopistinen kaikki ajaa samaa nopeutta -skenaariosi ei toteudu käytännössä ikinä. Silloin on parempi vaan ajaa sujuvasti itse eikä alkaa tunkemaan sillä minäminä-asenteella ohituskaistalle.
Ajelen eri autoilla 130, 120, 100 ja 80 nopeuksia niin kyllä mulla joku tuntuma on.
Olkoot sitten kun ei ne sun opettajalasit tunnu oikeen väistyvän.