Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Minä taasen en ymmärrä, että miten yhden 30km/h kulkevan traktorin ohittaminen voi olla niin vaikeata. Vasta sitten löytyi ohitushaluja ilman vilkkua, kun itse oli takaa jo kummastakin lähtemässä ohi tietty vilkkua näyttäen. Onneksi seurasin edellä ajavaa Fusionin kuskia. Muuten olisi voinut kolista.
 
Monet pitää tuollaista vauhdin muuttelua sujuvana, eli välillä vaihdellaan kaistaa ja vasemmalla jostain syystä on tarve mennä kovempaa ja samalla ohittaa itseä keskimäärin kovempaa ajajia.

Monelle se vasen kaista on ohituskaista, joten siellä ajetaan lämä tiskissä ja palataan takaisin oikealle ajamaan normaalia vauhtia.
Osa toiminnasta selittyy tällä, mutta suurin osa tasanopeuteen kykenemättömistä vaikuttaa tekevän tätä, vaikkei kaistaa vaihtaisikaan.
 
Itsellä ei mene jakeluun nämä motarilla ajavat, jotka ensin köröttävät 105 km/h oikealla kaistalla, sitten hetken päästä tulevat ohi 140 km/h ja muutaman minuutin päästä jumittavat taas oikealla kaistalla. Samaa saattaa jatkua jopa koko matkan Tre-Helsinki välillä. Ja kyse ei ole vakionopeudensäätimen puutteesta, kun suurimmilta osin ihan uudehkoista autoista on viimeaikoina ollut kyse o_O
Ne on tätä porukkaa joiden mielestä vakionopeudensäädin yms. ajoa helpottavat välineet ovat ihan turhia, sillä he haluavat itse ajaa autoa. Lopputulos on sitten tuota sahaamista.

Noista valoista kun on ollut puhetta, niin tänään aamulla ohitin jonkun lisävaloilla varustetun Hiacen. Oli muuten pikkasen valoa tiellä , mutta voisi kuitenkin vähän häiritä jos tollanen vastaan tulee. Jotenkin pakujen valot on muutenkin ne jotka tuolla häiritsee. Ikävän monella tuntuu sojottavan valot vähän mihin sattuu. Toki kärsin jonkinasteista valoherkkyydestä ja syksyn pimeät sadekelit on välillä hieman hankalia.
 
Ne on tätä porukkaa joiden mielestä vakionopeudensäädin yms. ajoa helpottavat välineet ovat ihan turhia, sillä he haluavat itse ajaa autoa. Lopputulos on sitten tuota sahaamista.

Noista valoista kun on ollut puhetta, niin tänään aamulla ohitin jonkun lisävaloilla varustetun Hiacen. Oli muuten pikkasen valoa tiellä , mutta voisi kuitenkin vähän häiritä jos tollanen vastaan tulee. Jotenkin pakujen valot on muutenkin ne jotka tuolla häiritsee. Ikävän monella tuntuu sojottavan valot vähän mihin sattuu. Toki kärsin jonkinasteista valoherkkyydestä ja syksyn pimeät sadekelit on välillä hieman hankalia.
No jossei ilman vakkaria osaa pitää tasasta nopeutta niin ei tarvitse ajokorttiakaan.

Itsekin kiskon melkein päivittäin noista jumppaajista ohi jo ihan työmatkalla (15km), vielä kun auto on automaatti (vanhan koulun 4v mehumaija) niin olen samantien puskurissa kiinni aina kun toinen nostaa kaasua. Kivoja sitten nämä jotka ajelee 80 alueella välillä 70 ja välillä 80.
 
Vähänkään erikoisemmista autoista provosoituminen.

Pelkäsin vähän tätä, kun tuon S3 Audin ostin. Muuten tuo on nyt ihan perus A3:n näkönen ummikon silmään pl. 4 pakoputkea perässä. Tämähän näyttää riittävän. Ajelen moottoriteillä aika paljon niin tässä 3 viikon ja 1200km:n omistuksen aikana jo 9 sankaria on jo täysin samalla kaavalla halunnut käydä ajamaan "kisaa". Menet autosta ohi, niin hetken päästä nämä ovat rinnalla osoittelemassa sormilla ja tekemässä pikku vetoja tai parhaassa tapauksessa heittävät eteen ja moottorijarrulla nopeutta pois. Sitten kun lähtee ohittamaan niin lyödään siitä BMW:stä urku auki. Toistetaan pari kertaa, ennenkuin uskotaan, ettei minua kiinnosta. Hauskaahan se on moottoritienopeuksissa tuollaista edessä hidastelua harrastaa, lähtisi ainakin auto kivasti tangentin suuntaan jos perään sattuisi törmäämään.

Mikä ihme saa ihmiset käyttäytymään noin varsinkin kun heillä itsellään on alla joku 3.2 Passatti tai 330d BMW tms. mopo, jolla ei olisi edes mitään jakoa tuota omaa ~400hp koirankoppiani vastaan mikäli liikenneturvallisuutta kävisin vaarantamaan :confused: :grumpy:
 
Tänään ärsytystä ovat aiheuttaneet kymmenet kesärenkailla liukastelevat urpot, vaikka lunta oli jo aamulla maassa niin paljon että vähän yksinkertaisemmankin luulisi tajuavan vaihtaa renkaat tai menevän taksilla.

Ei siinä jos vaarantaisivat vain itsensä, mutta kun siellä on aika paljon sivullisiakin.
 
No varmaan just se, kun ei ne tajua että sulla on tehoa. Mielessä on ne ajat ammattikoulun penkillä kun tuonkin mallin tehot oli vähän maltillisempia. Ajatellaan että siinä taas joku parisataaheppainen pikkuaudi, kiusataanpa sitä jonnesoftatulla pappadieselillä.

Vaihda perseeseen A3 1.6TDI kirjaimet niin saat olla rauhassa.
Tuon takia otin vielä auton ilman mallimerkintöjä. Vissiin pitää hankkia tuo 1.6 TDI. Ehkä luulevat putkia sitten feikeiksi.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
S3 vai RS3? Noihin pitäisi saada just joku 1.6 TDI ulkonäköpaketti. :D
Ihan vaan S3 sedan valitettavasti. En nähnyt uutta RS3:sta lisähintansa arvoiseksi, vaikka nätti se kyllä olisi.

Edit: Tehot tulevat APR:n stage 2:sta, eli jotakuinkin saman verran tehoa kuin RS3, vääntöä vähän enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään ärsytystä ovat aiheuttaneet kymmenet kesärenkailla liukastelevat urpot, vaikka lunta oli jo aamulla maassa niin paljon että vähän yksinkertaisemmankin luulisi tajuavan vaihtaa renkaat tai menevän taksilla.

Ei siinä jos vaarantaisivat vain itsensä, mutta kun siellä on aika paljon sivullisiakin.
Kesärenkailla menin itsekin kun renkulat toisessa kaupungissa enkä kerkiä töistä irrottautumaan.

Mitään ongelmaa kun muistaa pitää pirusti väliä kaikkiin muihin, jotka ei osaa ajaa niillä talvirenkaillakaan (ja niihinkin jotka osaa). Mielenkiintoista kun erityisesti tuo kolmion takaa eteen tunkeminen senkun jatkuu vaikka olisi miten liukasta.

Motarilla oli eilen muutama ajanut ulos. Luulisi että huomaa ihan tien ulkonäöstä, että on aika helvetin liukasta ja varsinkin jos niillä kesänakeilla ajelee vielä.
 
Kesärenkailla menin itsekin kun renkulat toisessa kaupungissa enkä kerkiä töistä irrottautumaan.

Mitään ongelmaa kun muistaa pitää pirusti väliä kaikkiin muihin, jotka ei osaa ajaa niillä talvirenkaillakaan (ja niihinkin jotka osaa). Mielenkiintoista kun erityisesti tuo kolmion takaa eteen tunkeminen senkun jatkuu vaikka olisi miten liukasta.

Motarilla oli eilen muutama ajanut ulos. Luulisi että huomaa ihan tien ulkonäöstä, että on aika helvetin liukasta ja varsinkin jos niillä kesänakeilla ajelee vielä.
Itsekkin ajelin aamulla kesärenkailla töihin. Kaupungissa tiet jäässä kun eivät ole suolanneet ja aivan hyvin pärjäsi kun ajoi vain rauhallisesti. Yhtä huono pito jäätyneellä asfaltilla olisi kyllä ollut nastoillakin.
 
Taas ärsyttää kun tullaan mutkassa vastaan väärällä kaistalla. Esimerkiksi jos täytyy oikoa vasemmalle kääntyvässä mutkassa 50 tai 60 rajoituksella, niin mitä kuskin päässä pyörii? Mieluummin keulaan tai sohjossa äkkiväistö? No ei kannata hiljentää ja ennakoida jos joku tuleekin mutkassa vastaan...kyllä sinne reunaan voi mennä tai edes ajaa omaa kaistaa kun hiljentää sopivasti. :rage:
 
Taas ärsyttää kun tullaan mutkassa vastaan väärällä kaistalla. Esimerkiksi jos täytyy oikoa vasemmalle kääntyvässä mutkassa 50 tai 60 rajoituksella, niin mitä kuskin päässä pyörii? Mieluummin keulaan tai sohjossa äkkiväistö? No ei kannata hiljentää ja ennakoida jos joku tuleekin mutkassa vastaan...kyllä sinne reunaan voi mennä tai edes ajaa omaa kaistaa kun hiljentää sopivasti. :rage:

Joka talven riesa, etenkin niillä pienemmillä teillä. Koskemattomalla tiellä muutamat ehtii ajaa lumeen urat jotka leikkaavat reilusti vastaantilijoiden kaistalta. Loput jatkaa samaa rataa, vaikka vastaan tulisikin autoja, koska ajourat. Omaa päätä ei voi (tässäkään) käyttää ja katsoa, että siellä oikealla missä lunta onkin, kuuluisi ajaa, niin ei peilit kolisi vastakkain.
 
Itsekkin ajelin aamulla kesärenkailla töihin. Kaupungissa tiet jäässä kun eivät ole suolanneet ja aivan hyvin pärjäsi kun ajoi vain rauhallisesti. Yhtä huono pito jäätyneellä asfaltilla olisi kyllä ollut nastoillakin.
Ainakin täällä Tampereella oli nuo motarit siinä kunnossa, että aivan se ja sama onko hakkapeliitat vai kesänakit alla niin ei paljoakaan eroa.

Eniten pelkäsin sivuttaispidon puolesta kun ajelin yli 60km/h ettei lähde yhtäkkiä jossakin loivassa kurvissa kylki edellä. Edessä ajeli rekka, näki vaan kun perä vemppasi yhdessä mäessä kokoajan edestakasin, tosin samassa kohtaa omasta autostakin meinasi alkaa nokka vempaamaan vaikka mentiin täysin suoraan.
No nyt yleistettiin oikein kunnolla. Mitäpä niitä nastarenkaita hommaamaan, kun eivät edes jäällä pidä sen enempää kuin kesärenkaat. :D
No ei ne nyt välttämättä ihan yhtä huonot ole, mutta täällä ainakin näki tien varressa kun nastoilla varustellutkin autot junkasivat paikallaan. Kuskissahan se vika useimmiten on.

Asun itse semmosen jyrkän mäen päässä, viimetalvena vastaavalla kelillä nastoilla sai yrittää kolme kertaa ettp meni ylös, kesänakeilla meni ekalla eilen. Kai niistä nastoista jotakin apua on, mutta kesärenkailla ajaessa ei ainakaan tule vähäteltyä ajon rauhallisuutta. Tuntuu, että vuosittain löytyy näitä joilla on nastarenkaat alla kuvittelee, että se auto pysää kuin kesällä. :D

Ei se nyt ihan niin kuitenkaan ole, varsinkaan tollasella peilijäällä.
 
Kyllä ainakin eilen Tampereen motarilla oli sellainen keli, että ei tulis mielenkään ajaa kesärenkailla. Mutta joo kaupungissa taas tiet on täysin auraamatta ja aivan karseita perunapeltoja kauttaaltaan. Yhtäkään auraa en ole edes nähnyt talvisesta kelistä huolimatta.
 
Kyllä ainakin eilen Tampereen motarilla oli sellainen keli, että ei tulis mielenkään ajaa kesärenkailla. Mutta joo kaupungissa taas tiet on täysin auraamatta ja aivan karseita perunapeltoja kauttaaltaan. Yhtäkään auraa en ole edes nähnyt talvisesta kelistä huolimatta.
Kelasin kanssa Hml tmp edestakasin, kaksi auraa näin, molempien kauhat ylhäällä (kai sen kauhan voi alas laittaa vaikkei olisikaan ns. ajokohteessa?).

Turhaa sivuttaisliikettä ei saanut eilen olla ja tuplaten ennakointia mitä tapahtuu, plus rampit 30-40km/h ettei mene seinään. Jarrutehoa oli sen verran kun oli, aika nopeasti otti abssät jos polkimeen koski
 
kaksi auraa näin, molempien kauhat ylhäällä (kai sen kauhan voi alas laittaa vaikkei olisikaan ns. ajokohteessa?).

Mitäpä luulet minkälainen auraustulos tulee jos siinä pyöräkoneessa on kauha kiinni ja lasketat menemään yhtenäistä siirtoajoa lunta puskien?

Polttoainetaloudesta ja urakoitsijan vastuusta nyt puhumattakaan, jos nyt joku edes haluaisi ilmaiseksi lumia aurailla :vihellys:
 
Tuntuu, että vuosittain löytyy näitä joilla on nastarenkaat alla kuvittelee, että se auto pysää kuin kesällä. :D

Ei se nyt ihan niin kuitenkaan ole, varsinkaan tollasella peilijäällä.
Joo, kyllä jää on liukasta nastoillakin, mutta ilman nastoja (tai kitkoilla) kiillottuneella lumella/jäällä kuskista tulee saman tien matkustaja.
 
Taas ärsyttää kun tullaan mutkassa vastaan väärällä kaistalla. Esimerkiksi jos täytyy oikoa vasemmalle kääntyvässä mutkassa 50 tai 60 rajoituksella, niin mitä kuskin päässä pyörii?
Joillain se ei rajoitu edes mutkiin.
Päivän WTF:

Eikä edes ollut mikään kännykän räplääjä vaan joku +75-v pappa molemmat kädet tiukasti ratissa. Peilistä katoin niin kohtaamisen jälkeen jatkoi ihan pokkana tuota kaistojen keskellä ajamista :btooth:
Toi perässä tullut taksikuskikin levitteli käsiään aika :confused: ilme naamalla.
 
Kaksikaistainen tie ja vastaantulevien reunassa autoja parkissa, mutta normi henkilöauto mahtuu ihan nätisti niistä ohi ilman, että tarvitsee ylittää keskiviivaa, monta autoa jo tullut vastaan ihan nätisti molemmilla kaistoilla keskellä ajaen ja sitten löytyy yllä mainitun tapainen kuski (ikä ja sukupuoli mitä tahansa). Itse pysyn sivuttaissuunnassa paikallani ja käyn katselemaan, että mitähän vastaantulija mahtaa tehdä, toisinaan tulee pysähdyksiä ja hirveitä huitomisia kun ei väistä. Onpa tullut nähtyä sellanenkin, että edestäni peruutettiin pois vapaaseen tilaan ja mulkoiltiin, kun hän ei mahtunut (edellä mennyt jo isompikin auto) koska en tehnyt tilaa.

Välillä tulee tehtyä taas ihan, voisko sanoa tahallinen provosoiminen, kun huidotaan ja ollaan niin keskellä etten itsekään mahdu, niin etenen minkä pääsen, odottelen ja tarjoan sen jälkeen torven pohjaan...
 
Pienten autojen omistajat jotka eivät vaivaudu harjaamaan sitä 20cm lumikerrosta autonsa päältä. Sitten motarilla siirrytään aivan nokan eteen ja takanaoleva saa lumipaalin keskelle tuulilasia.

Ajan itse pienellä autolla (kauppakassilla), himmailin satasen rajoutuksella 90/kmh kesänakit alla.
 
"LOPULTA molemmat autot jatkoivat matkaa Kehä I:lle itään päin. Myöhemmin videolla näkyy vielä, kuinka Volkswagen ohittaa oikealta vasemmanpuoleisella kaistalla ajavan auton."

No huhhuh, on kyllä taas sen tason rikkeitä että kortti pois ja kuski linnaan.

Edit: noniin, video lähti pyörimään. Toi jarruttelu oli kyllä käsittämätöntä perseilyä, mutta mitä helvettiä nyt. Missä kohtaa toi passatti vaihtoi kaistaa mukamas liian lähelle? Taitaa toi Jawad olla turhan hermoheikko auton rattiin ainakin yli 50 km/h nopeuksilla.
Jawadia hirvitti, kun ei ollut tiet yhtä hyvin hiekoitettu kuin kotopuolessa. :D Vaikka aika formulakuski tuo kansanautoilijakin kyllä jarruvaloineen ja selvästi tärkeä mies, kun ei joutanut muiden perässä ajeleen. Näitä 3M:n miehiä on kyllä aika paljon liikenteessä (minä, minä, minä).
 
"LOPULTA molemmat autot jatkoivat matkaa Kehä I:lle itään päin. Myöhemmin videolla näkyy vielä, kuinka Volkswagen ohittaa oikealta vasemmanpuoleisella kaistalla ajavan auton."

No huhhuh, on kyllä taas sen tason rikkeitä että kortti pois ja kuski linnaan.

Edit: noniin, video lähti pyörimään. Toi jarruttelu oli kyllä käsittämätöntä perseilyä, mutta mitä helvettiä nyt. Missä kohtaa toi passatti vaihtoi kaistaa mukamas liian lähelle? Taitaa toi Jawad olla turhan hermoheikko auton rattiin ainakin yli 50 km/h nopeuksilla.

Sitten on näitä tapauksia jotka tulevat taajama-alueella vasemmalta ohi ja kääntyvät heti oikealla jolloin joudut tekemään itse lukkojarrutuksen.
 
Voisko olla näitä, jotka ei uskalla ajaa auton leveyttä lähempää pysäköityä autoa?
Ihan mahdollista ja liikkuisiko jossakin taas semmosta tietoa, että jos ajat toisen oven irti (ajaessasi ohi tämän autosta) olet jotenkin syyllinen siihen tilanteeseen.

Kerran meinasi joku avata oven tielle kun istuin bussissa. Kuski kerkisi jarruttamaan, mutta tuskinpa olisi paljoa kuskia liikuttanut jos olisi lähtenyt ovi mukaan.
 
"LOPULTA molemmat autot jatkoivat matkaa Kehä I:lle itään päin. Myöhemmin videolla näkyy vielä, kuinka Volkswagen ohittaa oikealta vasemmanpuoleisella kaistalla ajavan auton."

No huhhuh, on kyllä taas sen tason rikkeitä että kortti pois ja kuski linnaan.

Edit: noniin, video lähti pyörimään. Toi jarruttelu oli kyllä käsittämätöntä perseilyä, mutta mitä helvettiä nyt. Missä kohtaa toi passatti vaihtoi kaistaa mukamas liian lähelle? Taitaa toi Jawad olla turhan hermoheikko auton rattiin ainakin yli 50 km/h nopeuksilla.
Vähän sama meininki täällä, mikä tossa passatin toiminnassa nyt on väärin. Toki sieltä se perus paskasuihku tulee, mutta kannattaisi ulkoiluttaa sitä autoansa jossakin muualla jos ei ole valmis paskastamaan sitä.

Pääsinpähän itsekin vilkuttamaan valoja eilen yhdelle viron rekisterissä olevalle audille. Ensin tullaan oikealta ohi mun ja rekan välistä (myönnän, olin ohituskaistan paremman kunnon takia vaihtanut ohituskaistalle jo vähän aikasemmin kuin normaalisti), tämän jälkeen tullaan siihen eteen sen näkösellä liikkeellä, että kohta audin nokka ei enää sojota eteenpäin. Vauhtia varmaan sen 120km/h ja vaappumisesta päätellen kesärenkaat alla. :facepalm:

Kys. paikalla tilannenopeus varmaan siinä 80 kulmilla jos halusi tiellä varmasti pysyä.
 
Jawadia hirvitti, kun ei ollut tiet yhtä hyvin hiekoitettu kuin kotopuolessa. :D Vaikka aika formulakuski tuo kansanautoilijakin kyllä jarruvaloineen ja selvästi tärkeä mies, kun ei joutanut muiden perässä ajeleen. Näitä 3M:n miehiä on kyllä aika paljon liikenteessä (minä, minä, minä).

Ymmärrän kyllä tuon loskan ja ravan roiskumisen herra Jawadin päälle, mutta jos tuollaisista kanssa-autoilijoiden idioottimaisista viime hetken manöövereistä vilkuttelisi valoja niin niitä saisi olla vilkuttelemassa harva se päivä, ainakin täällä pk-seudulla. Se mikä videolla ei kovin hyvin näy on noiden kahden keskinäinen nokittelu tai kisailu tuon jälkeen. Videolla näkyy pari kertaa kuinka horisontti heilahtaa alhtaalta ylös ja myöhemmin ylhäältä alas kun tämä Jawadi yrittää vuorostaan kiihdyttää Passatin eteen. Kannattaa katsoa sitä todella tarkkaan. Heilahtelua ei näe kovin selkeästi varmaan koska Jawadin BMW:n vetoluistonesto ja yleinen tienpinnan liukkaus ei saa pohjaan poljettua kaasupoljinta tekemään kovinkaan paljoa.

JOS tämä Jawadi olisi oikeasti pelännyt jotain liukkautta, kolaria ja tapetuksi tulemista ym. (niin kuin Hesarin artikkelissa itkee) niin sehän olisi hidastanut ja antanut Passatin painella menojaan. Sen sijaan päässä kilahti ja kun tämä jäi keskinäisissä kaistanvaihtokarkeloissa toiseksi niin päätti postata videon skeidalehtiin sekä poliisille. Ja keksiä sopivan tarinan, kuinka muka pelästyneenä vilkutteli pitkiä ja sitä rataa.

JOS en aivan väärässä ole niin vanteiden, auton mataluuden ja korin (takapuskuri, kromilistat, helmat) perusteella tuo Passatti saattoi hyvinkin olla sellainen 3.6 FSI nelikko, eli tälläinen:

V1.jpg


400px-VW_Passat_Variant_2.0_FSI_4Motion_Individual_Heck.JPG
 
Tuo passatin kuskihan ajaa tuohon eteen ja jarruttaa äkillisesti jos huomasitte tuolla videolla. Varmaan siksi herra Jawad vilkutteli pitkiä (mitä itse en olisi tehnyt) ja suivaantui. Sitten kumpikin käyttäytyivät lapsellisesti.
 
Tuo passatin kuskihan ajaa tuohon eteen ja jarruttaa äkillisesti jos huomasitte tuolla videolla. Varmaan siksi herra Jawad vilkutteli pitkiä (mitä itse en olisi tehnyt) ja suivaantui. Sitten kumpikin käyttäytyivät lapsellisesti.
Onhan se vähän kyseenalaista tollaseen vilkutella ja aika turhasta provoontuu jawad.

Sehän on täysin eri asia mitä tuolla on tapahtunut ennen videon alkua. Bmw kuskit tuntien volkkarilla saattoi olla ihan hyvä motivaatio vittuuntua. Ja jawadhan tosiaan provoontuu tuossa itsekkin mitä ei huolimaton katsoja huomaa.
 
Ajan Bemarilla ja voin kertoa että useammankin kerran joku on ohittanut, kiilannut eteen ja heti jarruttanut ilman että olen mitään valoja vilkutellut tai yhtään mitään itse perseillyt muuta kuin tasanopeutta ajanut omalla kaistalla. Se taitaa mennä toisilla ihmisillä tunteisiin pelkästään tietoisuus siitä että kanssakilpailijalla on parempi auto alla kuin se oma skoda tai volkkari, ja se riittää kiusaamisen syyksi.
 
Ajan Bemarilla ja voin kertoa että useammankin kerran joku on ohittanut, kiilannut eteen ja heti jarruttanut ilman että olen mitään valoja vilkutellut tai yhtään mitään itse perseillyt muuta kuin tasanopeutta ajanut omalla kaistalla. Se taitaa mennä toisilla ihmisillä tunteisiin pelkästään tietoisuus siitä että kanssakilpailijalla on parempi auto alla kuin se oma skoda tai volkkari, ja se riittää kiusaamisen syyksi.
Niin tai se että on ihan tilastollisesti osoitettu, että bemmi ja audikuskeista (en muista kumpi tilaston kärjessä)huomattavasti suurempi osa kaahaa kuin peruskippojen omistajat. :D

Kumma homma kun motarilla koittaa bemmiä ohittaa niin aika monesta löytyy yhtäkkiä lisää vauhtia.

Sitä on myöskään vaikea tajuta miksei ylläolevista merkeistä löydy sitä vilkkua.
 
melko ärsyttävää sekin että ajetaan 88km/h satasen alueella, sitten kun alkaa ohituskaista vauhtikiihtyy 117km/h ja loppuessa tippuu takaisin 88km/h
 
melko ärsyttävää sekin että ajetaan 88km/h satasen alueella, sitten kun alkaa ohituskaista vauhtikiihtyy 117km/h ja loppuessa tippuu takaisin 88km/h
No mutta nuo humppaajat voi kuiteskin ohittaa niin pääsee koko ongelmasta?

Toki jos on semmonen humppaaja, että alkaa kirittämään tai sitten tulee myöhemmin uudestaan ohi ja jää eteen munimaan, mikä tuntuu olevan jonkinlainen saavutus liikenteessä nykyään kun on niin suosittua.
 
Miten se vilkun käyttö voi olla niin vaikeaa? Vilkku laitetaan ajoissa ennen suoritettavaa sivuttaisliikettä tai kääntymistä, ei vasta siinä vaiheessa kun ohjauspyörä lähtee kääntymään tai on jo kääntynyt. Etenkin tietyn autoryhmän omistajilla tuntuu se vilkun käyttö olevan haastavaa.

Sitten se suojatie käyttäytyminen. Niille fillaroitsille ei tarvitse eikä kannata antaa tietä, ellet ole itse kääntymässä tai sulla ole kolmio. Tolla käyttäytymisellä opetat itse niitä vääriä tapoja fillaroitsijoilla, eivätkä tule ikinä oppimaan liikennesääntöjä.

Ja kolmas: Jos auto on pysähtynyt suojatien eteen niin sinäkin pysähdyt, ei mitään muttia. Se ei sun matkaasi hidasta tippaakaan. Onneksi poliisit nykysin katsovat noita tarkemmin ja kuulemma vastaava käytös on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen nykyisin (HYVÄ!).

Nyt on avauduttu, kiitos!
 
Suomalaisten eniten ostetuimmista autoista löytyy eniten niitä pösilöitä, jotka eivät sitä vilkkua osaa näyttää. Samoiten jokaisella automerkillä ajavista niitä kyllä löytyy ja runsaasti, se kun suomessa on niin pirun vaikeata yleisesti. Turha yleistää automerkkejä/malleja tämän asian suhteen.
 
Itsellä aikoinaan kävi niin, että ohitin audia 60 km/h rajoituksen alueella. Ei vaan mennyt putkeen kun Audi alkoi kiihdyttämään kesken ohituksen. Pääsin kumminkin audin edelle, eikä kolaria tullut. Toki oli aivan liikaa ylinopeutta ja piti jarruttaa, että ei sakkoja tulisi ja kun mutka oli ohi, niin yht äkkiä audista taas löytyi vauhtia ja kaahasi ohi. Mahtoi käydä Audi kuskin hermoille, kun tdi seat tuli ohi? Ei oikein muuta selitystä keksinyt tuolle erittäin vaaralliselle teolle?
 
Itsellä aikoinaan kävi niin, että ohitin audia 60 km/h rajoituksen alueella. Ei vaan mennyt putkeen kun Audi alkoi kiihdyttämään kesken ohituksen. Pääsin kumminkin audin edelle, eikä kolaria tullut. Toki oli aivan liikaa ylinopeutta ja piti jarruttaa, että ei sakkoja tulisi ja kun mutka oli ohi, niin yht äkkiä audista taas löytyi vauhtia ja kaahasi ohi. Mahtoi käydä Audi kuskin hermoille, kun tdi seat tuli ohi? Ei oikein muuta selitystä keksinyt tuolle erittäin vaaralliselle teolle?

Tämä on näitä toheloita, joilla keskittyminen ajamiseen herpaantuu ihan niin yksinkertaisessa tilanteessa kuin handsfree -puhelussa. Eli kuski voi jorista kännykässä vaikka sitä ei sinulle näkyisi. Sitten tälläinen tahvo herää kun joku on tulossa ohi ja tottakai tämä libidoa ärsyttävä epäkohta pitää kuitata ASAP.
 
No mutta nuo humppaajat voi kuiteskin ohittaa niin pääsee koko ongelmasta?

Toki jos on semmonen humppaaja, että alkaa kirittämään tai sitten tulee myöhemmin uudestaan ohi ja jää eteen munimaan, mikä tuntuu olevan jonkinlainen saavutus liikenteessä nykyään kun on niin suosittua.

Ohi toki pääsee, kerran saanu sakotkin, kun ohituskaistalla menny reippaasti niin tullut maija tutkapäällä vastaan.
 
Ohi toki pääsee, kerran saanu sakotkin, kun ohituskaistalla menny reippaasti niin tullut maija tutkapäällä vastaan.
Tässäpä koko humppausongelman ydin, imho. Ohi kun et laillisesti pääse ja siinä eessä hidastellaan, paitsi semmoisissa paikoissa missä olis vaarana et joku pääsis ohi.
 
Itse katsoin, niin kyllä video olisi ihan syystä netissä?

On aika erikoinen video. VW Passat kuski jarruttaa kahteen kertaan BMW:n edessä. Lisäksi Passat kuski avaa ikkunan ja yrittää huutaa BMW kuskille? Huutaminen nyt ei ole kiellettyä, mutta tuo turha jarruttelu edessä on kyllä hyvin outoa?

edit:
En toki ymmärrä että miksi BMW räpsytteli valoja :) Ja sitten alkoi Passatin jarruttelu :D Tuollaiset kisailut liikenteessä kannattaisi jättää sinne leikkipuistoon vaikka? :)

Ilmeisesti siis BMW sai paskahalvauksen ja rupesi vilkuttamaan valoja ja kisaamaan?
 
Viimeksi muokattu:
Miten se vilkun käyttö voi olla niin vaikeaa? Vilkku laitetaan ajoissa ennen suoritettavaa sivuttaisliikettä tai kääntymistä, ei vasta siinä vaiheessa kun ohjauspyörä lähtee kääntymään tai on jo kääntynyt. Etenkin tietyn autoryhmän omistajilla tuntuu se vilkun käyttö olevan haastavaa.

Toi vilkuin käyttämättömyys kyllä suoraan sanottuna vituttaa. Mikä siinä oikeesti on niin vaikeeta vähän hipasta sitä vilkkua että ystävällisesti kerrot muille minne oot menossa/siirtymässä? Hyvä arpoa takana tullessa että onkos sillä ongelmia ja sen takia hiljentää, kääntyykö vasemmalle/oikeellle vai onko se mahdollisesti lähdössä kuuhun.... Se vilkun käyttö ei oikeesti maksa niin paljoa ja kohtuu pieni vaiva.

Sitten se suojatie käyttäytyminen. Niille fillaroitsille ei tarvitse eikä kannata antaa tietä, ellet ole itse kääntymässä tai sulla ole kolmio. Tolla käyttäytymisellä opetat itse niitä vääriä tapoja fillaroitsijoilla, eivätkä tule ikinä oppimaan liikennesääntöjä.

Noi kamikaze pyöräilijät on kyllä ihan oma lukunsa... Tässä vajaan 15 vuoden aikana ku kortti ollu ni olis ollu mahdollisuus "opettaa" jo niin montaa pyöräilijää miten se kuuluisi mennä mutta toisaalta itekkään haluu sitä paskaa niskaan mitä siitä seuraa. Vaikka kuinka oikeessa olis. Ja paskalla meinaan sitä poliisi tutkintaa ja siitä aiheutuvaa härdelliä.

Ja kolmas: Jos auto on pysähtynyt suojatien eteen niin sinäkin pysähdyt, ei mitään muttia. Se ei sun matkaasi hidasta tippaakaan. Onneksi poliisit nykysin katsovat noita tarkemmin ja kuulemma vastaava käytös on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen nykyisin (HYVÄ!).

Jos nyt pilkkua aletaan nussia ni kyllä se hidastaa sen muutaman sekunnin... Mutta toisaalta sen "voiton" häviää seuraavissa valoissa. Itekkin toivois vielä vähän enemmän ja näkevämpää valvontaa että tota pysähtymistä noudatettaisiin.
 

Tässä on Paskatti-kuski yksin munakuski. Kuvaajan Bemari ajaa nätisti oikeaa kaistaa, kun ohituskaistaa kaahaa Volkkari ohi, vaikka on heti sadanmetrin päästä ryhmittymässä pois, joka tietenkin tarkoittaa jonon eteen kiilaamista. Tyypillistä munakuskeille ja tätä näkee joka päivä ihan tarpeeksi. Ja jos joku kääntää eteen liian pieneen turvaväliin, niin se on jo laissa kielletty ja näitä saa muistuttaa valo- ja/tai äänimerkein. (Tähän tulee varmaankin taas muilta munakuskeilta kommenttia, että turvaväli on liian pieni vasta kun kolisee, tieliikenne laki haisee, minä olen paras, ja ajaa ne italiassakin puskureissa kiinni jne jne....)

Tietenkin sillointällöin viimehetken kaistanvaihtoja ja eteen kiilaamisia tapahtuu väistämättä, mutta useimmiten kaupunkialueella tai aluetta tuntemattomalle kuskille kun ei tiedä mikä kaista jatkuu mihinkin. Näitä sattuu minullekin vieraissa ympäristöissä, ja jotkut muistuttavat valoilla ja tööteillä että olisit nyt ryhmittynyt vähän aikaisemmin, mutta minä en niistä suutu, koska tiedän tasan tarkkaan että tein tyhmästi, mutta en halunnut kääntyä väärästä liittymästä aivan vika suuntaan. Jos olisi mahdollista niin kumartaisin syvään ja pyytäisin anteeksi, mutta en varsinkaan lähtisi haastamaan riitaa. Mutta tässä videon tapauksessa VW oli selvästi äärimmäisen agressiivisella kaahaamis tarkoituksella liikenteessä, kun piti saada kusipään Passatti seuraavaan liittymään 0.01 sekuntia muita aikaisemmin :facepalm:

Eikä vielä olla päästy edes jarrutteluun. Tämän tapauksen munakuski on selvästi teiden valtias, kuningas ja yksinhallitsija ylväällä hienolla kansanautollaan. Hänelle ei muut ala valoja vilkuttemaan, varsinkin jos edes etäisesti näyttää siltä että kanssa-autoilijalla on arvokkaampi merkki alla. Tuollainen valojen räpsiminen alamaisten toimesta on Hänen Kaikkitietävän Ylhäisyytensä halventamista, ja tuollaisille maan matosille täytyy heti antaa opetus. Mikä onkaan parempaa kuin kiilata eteen ja lyödä jarrut pohjaan. Siinhän oppii että kun minä ajan, niin muut vikisee, saatana. Ei idiootti tajunnut että hyvin monissa autoissa alkaa olla jo kamerat aina päällä.
 
Onhan se vähän kyseenalaista tollaseen vilkutella ja aika turhasta provoontuu jawad.
Mikä helvetin jawad? Ja miten se tähän kuvattuun liikennekäyttäytymiseen liittyy?

Edit.
Jaa, tämä Jawad olikin toisen osapuolen sukunimi (Stevan Jawad). Oletin tuosta kirjoitusasusta että se oli joku etnistä alkuperää kuvaava yleisnimi.
 
Viimeksi muokattu:
Ajelin eilen Mikkelistä Jykylään. Kangasniemeltä Vaajakoskelle (30km tjs.) joku Corolla kuski oli päättänyt että ehkä parhain idea on ajaa täysperän paska/sumupilvessä 2-10m etäisyydellä.

Luulin alkuun että ohi hän haluaa vaan ei. Sinnikkäästi siinä hän painoi sitten kontissa koko matkan :confused:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom