- Estetty
- #23 001
- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 2 884
Joo. Tuossa katsotaan koko matka peilistä viherkaistaleen yli sopivaa rakoa motarilla, ja vedetään himmailun jälkeen reippaasti nilkka suorana sulkualueen ja oikean kaistan yli suoraan vasemmalle, ohittaen koko hässäkkä vaivattomasti ja välttäen satasen vauhtiin muiden jalkoihin kuuttakymppiä liittyminen.Tampere, Pirkanmaa
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Klassinen esimerkki tuollaisesta rampista on esim. tuo. Jos tuo ramppi jonoutuu, niin himmailen suosiolla hieman, että tietä vapautuu riittävästi turvalliseen liittymiseen. Sitten hyvissä ajoin nilkka suoraksi. Takana tuleville vapautuu kaistaa tehdä sama temppu perässä tai muodostaa uusi possujuna.
Samoin tuota liittymää ohittaessa ajetaan vasurilla ylinopeutta ettei tarvitse pumpata osana vetoketjua.
Vaikeampi liittymä on kuitenkin samassa paikassa toiseen suuntaan (partola/sarankulma), kun kiihdytyskaista nousee ylämäkeen. Siinä ei vaan saatana ne autot jostain syystä kiihdy millään tavoitenopeuteen vaikka kiihdytyskaista on pidempi kun tuo linkattu. Se suorastaan aina hätkähdyttää ja herättää kunnioitusta jos edellä ajava onnistuukin kiihdyttämään sataseen ennen liittymistä. Olen nähnyt tilanteen jossa liittymää ohittaessa koko motarilla on vain kaksi autoa, minä ja liittyjä, vakkarissa 100, ja liittyjä liittyy eteeni niin että joudun jarruttamaan (väistämään vasemmalle).
Kun kiihdytyskaistaa edeltää kiertoliittymä, niin siihen rampille olisi kiertoliittymän jälkeen käytännössä pysähdyttävä, jos haluaisi että 80-100m turvaväli säilyy ja liittyessä on vauhtia sata. Vaikka ajat yli puolet rampista kolmeakymppiä ja vasta sitten kiihdytät sataan, niin olet sen edeltävän kontissa kiinni ennen kuin on sata lasissa.
Viimeksi muokattu: