Tai sitten se edessä oleva onnistui väistämään juuri siksi, että rekka oli tappituntumalla. Vaikka jonon pysähtyminen tulisi yllättäen, niin onhan siihen mahdolliseen äkkipysähdykseen voitu varautua jo pitkään. Huonot olosuhteet, pitkä jono autoja, rekka hiillostaa puskurissa -> mitä teen jos tulee äkkijarrutus. Sitten kun äkkijarrutus on tullut ja oma turvaväli on kunnossa, niin suurin haaste on ollut se takana tuleva rekka eikä se, että pysähtyykö oma auto, ja on voitu keskittyä siihen takanakin tulevan liikenteen väistämiseen.Jos se rekka olisi ollut ihan tappituntumalla, niin tuskin edellä olevalle olisi jäänyt aikaa a) hidastaa itse, b) todeta, että nyt tuo tulee yli ja c) väistää. Tuo kaikki vaatii aikaa.
Itse ainakin olen hyvin tietoinen aina takana ilman turvaväliä roikkuvista, johan ne talvisäällä häikäiseekin.