Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja perusmuro, 18.10.2016.

  1. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    628
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    TL: DR Lanssi oli tekemässä U-käännöstä ohituskaista loppuessa, kun sitä ohittanut auto törmästi siihen. Ei ole tietoa, oliko lanssi hälytysajossa, tai syyllisestä.
     
  2. N1kkel

    N1kkel

    Viestejä:
    508
    Rekisteröitynyt:
    24.02.2017
    No totta, olin liian huolimaton.
     
  3. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Yleensä ne ei kyllä aja sinne risteykseen ns. maksimit joten täytyy vähän ihmetellä. Prioriteetti on saada lanssi ehjänä perille, joten noi riskipaikkojen tunnistamiset on kyllä kuskeille opetettu.

    Youtubestakin kun katsoo lanssivideoita niin ei niihin risteyksiin täysiä ajeta ennenkun tiedetään ettei sieltä tule kukaan alle.
     
  4. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Lanssikuskit ajaa paljon kolareita. Useat eivät saa mitään koulutusta nopeaan ajoon ja osa saa jotain, mutta käytännössä ilmeisesti b-kortti ja lähihoitajan paperit riittää sinne kuskin pallille pääsyyn. Viimeisin tuleva lanssikuski jonka kanssa aiheesta pidempään juttelin, kertoi että heilläkin on käytössä koulutusauto, mutta se ei liiku koskaan.
     
  5. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Lanssikuskeilleko ei ole mitään kurssitusta joissa kerrotaan millon mennään varovasti risteykseen ja millon ei? Oikeasti?
     
  6. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Teoria ja käytäntö eri juttuja, eli tarkennetaan nyt että puhuin käytännöstä.
     
  7. Lumimies

    Lumimies

    Viestejä:
    531
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
    Vantaalla on niin ystävälläistä väkeä (armoton yleistys ja kärjistys ;)). Olin kävelemässä suojatietä kohden kun tietä pitkin tuli isohko katumaasturi, yllätys kyllä suurin piirtein sitä 40km/h. Eikä tuosta voinut olla epäselvää että olin tulossa suojatielle ja olinkin kadunlaidassa ennen kuin auto edes suojatien kohdalla. Näkihän sen että ei se kuski osannut liikennesääntöjä vaan ajoi pysähtymättä ohi jolloin niin ystävällisenä näytin mulkun merkkiä. Takaisin tuli torven soitto, käsi ulos kuskin ikkunasta ja keskari pystyssä.
     
  8. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    No ei nyt ole eka ammatti missä teoriaopetusta on ja käytäntöä ei ole. Ihan perus autokoulusta lähtien käytännön opetuksen määrä ja taso on niin hanurista ettei ole edes tosi.
     
    Bapsu tykkää tästä.
  9. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    997
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itellä on usein tapana kääntää nuppi kohti autoa ja astua tielle, kyllä sitä voi kesällä astua vähän tiukempaankin väliin, sitä varten autossa on jarrut. Kuski saattaa jopa muistaakin vähän aikaa suojatien merkityksen jos joku meinaa tulla ns. puskista tielle. Talvella varovaisuus erikseen sitten.
     
  10. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Viimeksi muokattu: 15.05.2018
    SR50La ja Diaz\ tykkäävät tästä.
  11. Masturbo

    Masturbo

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Tuossa on vähän tuo, että ihmiset ovat aivan liian kainoja sinne suojatielle menonsa suhteen, niin se on sitten sellaista arpomista puolet ajasta. Vaan ei se jämäkkyyskään aina riitä.

    Kerran sain itsekkin ottaa taka-askelia äkkiä, kun akka meinasi ajaa lujaa päälle. Kyllä sen verran pelästyin, että meininkin oli kuin hidastetussa elokuvassa. Oli aikaa yrittää peiliäkin mukaan, mutta en saanut muuta kuin repsottamaan vähän, ei kuitenkaan pysähtynyt. ;)
     
    Bapsu tykkää tästä.
  12. kjns

    kjns

    Viestejä:
    1 402
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Tänään taas näin omanlaisensa mulkun moottoritiellä vastaantulevien puolella.

    Jo pitkän matkan päästä näkyi lanssi tulossa pillit ja valot päällä helvetinmoista lentoa ohituskaistalla, niin siinäpä sitten joku punainen pikkuauto rauhassa ohitti kahta oikealla kaistalla menevää autoa, eikä tehnyt elettäkään väistääkseen lanssia, vaikka olisi ihan hyvin voinut vaikka mennä siihe ohitettavien autojen väliin hetkeksi ja odottaa lanssin menevän ohi. Mikä vittu noita joitain ihmisiä oikein vaivaa :facepalm:


    Tuosta suojatiellä jalankulkijoille tilan antamisesta, monesti ongelma on myös siinä, ettei kuskina meinaa tietää aikooko jalankulkija "antaa tietä" vai haluaako se tulla sieltä heti yli. Monta kertaa on tullut tilanne eteen, jossa olen itse alkanu tekemään tietä, ja sitten se jalankulkija vaan tönöttää siellä tien reunassa eikä lähde millään liikkeelle vaikka itse olen selvästi hidastanut ja matelen kävelyvaihtua kohti suojatietä. Sitten siinä lopuksi seisotaan molemmat paikallaan ja ihmetellään kuka menee ensin :btooth:

    Ihmisten pitäisi tulla vähän hanakammin sieltä reunasta suojatielle niin tietäisi varmaksi haluaako se tulla vai odotella. Monestihan jalankulkijatkin käyttää pelisilmää ja odottaa vaikka parin auton menevän ohi jos niiden takana on tyhjää ettei turhaan liikenne pysähtele, mikä on tosi hieno juttu mun mielestä, mutta silloin jos sieltä haluaa tosissaan tulla, niin pitäisi alkaa vaan pistämään itseään kadun puolelle niin osaisin jarruttaa kun näen selkeästi, että sieltä joku haluaa tulla yli.
     
    Bapsu tykkää tästä.
  13. Mikkos

    Mikkos

    Viestejä:
    1 639
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    ..tai mitä jos heilauttaisit sille jalankulkijalle hyvissä ajoin kädellä että mene vaan..
     
  14. kjns

    kjns

    Viestejä:
    1 402
    Rekisteröitynyt:
    21.11.2016
    Niin mä yleensä aina teenkin jos ei sieltä muuten huomata lähteä, mutta ne jalankulkijat ei kauhean tarkasti tunnu seuraavan mun antamia käsimerkkejä ja yleensä huomaavat sen vasta kun olen suojatien kohdalla. Parhaimmillaan sitten molemmat heilutellaan toisillemme, kun tässä tapauksessa etuoikeutettu haluaa antaa mulle tietä vaikka olen jo pysähtynyt suojatien eteen päästämään häntä yli....
     
    Bapsu tykkää tästä.
  15. Mikkos

    Mikkos

    Viestejä:
    1 639
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No toi on kyllä totta. Ja varsinkin kun tuntuu että suurinosa jalankulkijoista kävelee naama kännyssä kiinni niin ei voi koskaan tietää näkikö se autoa vai ei..
     
    Masturbo tykkää tästä.
  16. muppelo

    muppelo

    Viestejä:
    604
    Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Päällehän ei koskaan saa ajaa mutta silti jalankulkijoiltakin unohtuu tieliikennelaki 44 §:
    "Suojatielle tai muuten ajoradalle astuvan jalankulkijan on noudatettava sitä varovaisuutta, jota lähestyvän ajoneuvon etäisyys ja nopeus edellyttävät. Hänen on ylitettävä ajorata tarpeettomasti viivyttelemättä."

    Joskus irkissä sain tuohon autoilua karttavalta hyvän vastauksen: "Tuo pykälä ei merkitse mitään."
     
  17. jonesky12345

    jonesky12345

    Viestejä:
    1 512
    Rekisteröitynyt:
    21.10.2016
    Omalla työmatkalla muodostuu tehokas suojatiegiljotiini. Pihatien risteys ja seuraavan valoristeyksen väli on niin pieni, että pihatien risteyksen taakse valoihin mahtuu pari-3 autoa, tästä seuraava valoihin aikova joutuu luonnollisesti pysähtymään ennen tuota pihatienristeystä, jossa sattumoisin on suojatie. Seuraavassa risteyksessä on suojatie valojen kanssa ja edelliseen suojatiehen on n. 20m matkaa, joten tämä suojatie on vieläpä melko tarpeeton (vaikka kohdasta tien ylittäisi, joutuu jompaan kumpaan suuntaan lähteä eli muita suojateitä voisi käyttää).

    Kohdassa on 2 kaistaa, joista toinen aina täynnä, koska mestasta tullaan kehätien liittymäalueelle. Toista kaistaa ajavat vetävät jatkuvasti giljotiinilla ohitseni (pysähdyn useimpina päivinä siihen suojatien eteen, sillä edessä risteys ajetaan myös tavanomaisesti tukkoon).
     
  18. muppelo

    muppelo

    Viestejä:
    604
    Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Sinänsä aika perseestä että käytännössä laki vaatii molemmilta varovaisuutta mutta sitä edellytetään vain toiselta osapuolelta. Itsellä ainakin jalankulkijana on ajatus että mieluummin väärässä ja terve kuin oikeassa ja auton alla.
     
    Myrkky tykkää tästä.
  19. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    997
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Asiaa hipoen, kaupunkien sähkönsäästöinto on ainakin Hämeenlinnassa kesäsin johtanut tilanteeseen, että yöllä ei ole katuvaloja lainkaan. Edes keskustassa.

    Mukava ajella säkkipimeässä, mitään et näe jos suojatielle joku kävelee ennenkun oot kohalla. Jonkun pyöräilijän yli ajeltiin viimekeväänä, tupsahti sieltä pimeästä suoraan auton eteen.

    Katuvalaistuksen puute pistää myös kaikki elukat liikekannalle, ei kerta eikä ensimmäinen kun meinaa mällätä jonkun rusakon kotikulmilla.
     
  20. muppelo

    muppelo

    Viestejä:
    604
    Rekisteröitynyt:
    25.11.2016
    Täälläpäin vuosia sitten tehtiin nerokas ratkaisu: pyörätiellä oli suojatielle tullessa ennen kolmio jota kukaan ei noudattanut joten se poistettiin.
     
  21. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    575
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Harvoin noita reikäpäitä ambulanssin ratissa on, mutta olen kyllä itsekin päässyt todistamaan useampaan otteeseen varsin vastuutonta ajoa. Pahin paikka itselle oli, kun olin ohittamassa ohituskaistalla, ja ambulanssi ilmestyi vastakkaiseen suuntaan sitä ohituskaistaa pitkin mäen takaa.

    Sen sijaan hälytysajo ilman äänimerkkiä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus. Pelkillä vilkuilla ambulanssilla vaan ei ole minkäänlaista etuajo-oikeutta muihin tielläliikkujiin nähden, ei oikeutta ajella päin punaisia tai ohittaa stop-merkkiä pysähtymättä.
     
    Bapsu tykkää tästä.
  22. Yeenoghu

    Yeenoghu Neighbour of the beast Make ATK Great Again

    Viestejä:
    301
    Rekisteröitynyt:
    07.11.2016
    No katsos kun ohituksen jälkeen toiselle kaistalle vaihdettaessa pitää aivan ehdottomasti olla riittävä turvaväli, eli 150m eteen ja 150m taakse. Eli alle 300m rakoon ei vain kerta kaikkiaan mahdu. Ei edes hätätilanteessa.:dead:

    Turvavälit! Kuulikko!
     
    Corle, Kvarkki, Bapsu ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  23. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    997
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Varmaan tullutkin mainittua täällä, mutta itte meinasin kerran jäädä melkein anssin alle kun päätti motarilla kiskasta ohituskaistalle mun eteen siihen auton etukulman kohdalle. Mukavan lähellä kävi, missään hälyajossa tuo ei siis ollut.

    Paras kohta tuli kun ohitin sen sitten myöhemmin, siellähän joku 19v jannu räpläsi luuria eikä katsettakaan muualle.
     
  24. sedf

    sedf

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ambulanssi kaahasi vastaantulevien kaistalla 170 km/h - "Ei voi kuvitella, että olisi ollut tarvetta"
    Olen itsekin aikoinaan käynyt hälytyasjokurssin ja sillon siihen ei ainakaan kuulunut käytännönharjoittelua :tdown:
     
  25. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
  26. sedf

    sedf

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Paljon painotettiin omaa vastuuta. En muista tarkalleen sisältöä, mutta periaate oli, että mitä isompi nopeusero, sen vaarallisempaa.
     
  27. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Oliko mitään teoreettista opetusta siitä, miten minimoidaan riskit kun on pakko liikkua vauhdilla? Tyypit jotka on tuon kurssin käyneet eivät osanneet jutellessa kertoa mitään esimerkkejä mieleen jääneistä jutuista. Voisi kuvitella että esim. käytäisiin läpi tapahtuneita ambulanssi kolareita yksityiskohtaisesti ja eroteltaisiin sieltä syitä miksi homma on mennyt pieleen. Kuitenkin on olemassa kaikenlaisia jippoja joilla eteneminen vauhdittuu ilman että tulee paljoa lisää riskiä. Vaatii kuskilta vaan todellista ennakointi taitoa että pystyy toteuttamaan.

    Vauhti kasvaa niin riskit kasvaa tietenkin on tiivistettynä sama asia, mutta vaikuttaa hieman kevyehköltä vaihtoehdolta kattavaan koulutukseen(jossa ne karsittaisiin jotka ei opi) verrattuna.
     
  28. Tellervo

    Tellervo

    Viestejä:
    628
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Minulle kävi kerran niin, että kävelin itsevarmalla askeleella liikenneympyrän suojatielle. Ympyrästä tullutta autoilijaa ei väistäminen kiinnostanut ja olin suojatiellä, kun auto meni varpaiden edestä ohi. Heti suojatien toisella puolella katsoin auton menosuuntaan, jossa auton takana ajanut poliisi oli laittanut vilkut päälle ja kääntyi samaan suuntaan tuon autoilijan kanssa. Pisti hymyilyttämään.
     
    rane58, rikyy6, H0rna ja 7 muuta tykkäävät tästä.
  29. Masturbo

    Masturbo

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Tuossa kohtaa on mukava, jos on kojelautakamera, sekä saa vielä kännettyä sen kohti lanssikuskia.

    Se on vähän sen luokan ammatti, että tuollaista ei katsota hyvällä, kun videon uppaa ensin tubeen ja sitten linkittää lanssin alueen sairaalan seinälle. :D
     
  30. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    997
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Monta kertaa ollut kamera mielessä... tosta kun tosiaan pätkä leviäisi niin kaveri saisi aika todennäköisesti etsiä uuden työpaikan. :)
     
  31. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Huomasiko kukaan et tuossa videossa toi kameraa kantava auto ajaa muuten aivan liian lähellä edellä ajavaa autoa. Näkee noista lyhtypylväistä et se ajaa alle yhden välin etäisyydellä edellä ajavan takapuskurista joka on AIVAN LIIAN VÄHÄN 80km/h alueella.

    Tuollasia vatipäitä pitäis myös sakottaa samalla tavalla ku sitä ohittelevaa pakettiautoa :rage:.
     
  32. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Näytti tuollaista 1sek väliä tosiaan olevan, kyllähän siitä poliisi jo pääseekin sakottamaan.
     
    FireExit tykkää tästä.
  33. Masturbo

    Masturbo

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Näinpä, jos turvaväli olisi kohdallaan, olisi pakettiauto sopinut hyvin tuon väliin hidastamatta, sekä voinut ohittaa seuraavan heti perään. Tämä on juuri sitä, että vain toisissa on vikaa, itsessä ei ole mitään vikaa, vaikka on jo kilometritolkulla ajettu ilman turvaväliä ja blokattu toisten ohittamista, ilman yritystäkään ohittaa itse.

    Videosta on myös "kätevästi" leikattu pois kaikki mitä on tapahtunut aikaisemmin. Etten sanoisi että on hyvin todennäköistä, että kun laiska paku on lähtenyt ohittamaan on painettu kaasua ja kurottu tuo väli kiinni, sekä itse aiheutettu koko tilanne.

    Sitten on vielä kehdattu ihmetellä, että miksi se ajaa vain rajoitusta, joka lienee ollut tuon tarkoitus koko ajan. Sille vain tehtiin kiusaa mulkun toimesta, että saataisiin hyvää kameramatskua someen.
     
    Zyrppa tykkää tästä.
  34. miloytyn

    miloytyn

    Viestejä:
    163
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Hienosti saadaan tuokin kusipäinen ohitus täällä käännettyä kaikkien muiden syyksi. :facepalm:
     
  35. Masturbo

    Masturbo

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Osoita kohta, jossa sanoin ohituksen olleen viheetön tai asiallinen.
     
  36. miloytyn

    miloytyn

    Viestejä:
    163
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    En moista missään väittänytkään. Mutta kyllä tuossa aikalailla selvästi tehdään pakukuskista uhria, jonka oli pakko turvaantua "epäasialliseen" ohitukseen, kun häntä kiusataan muiden toimesta.
     
    SR50La tykkää tästä.
  37. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Toi sana "mutta" nollaa kaiken mitä sä sanoit ennen sitä sanaa "mutta".

    Itekkään en väittäny et se veetun paku kuski ois jotenki uhri. 5 vuotta linnaa sais antaa sille mun puolesta ja saman verran tuolle kuvaajalle turvavälin noudattamatta jättämisestä.

    [edit] @Masturbo spekuloi turhan paljon omaan makuuni, mut ymmärrän kyllä pointin myös.
     
  38. Masturbo

    Masturbo

    Viestejä:
    517
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Miten niin et väitä? Onko äidinkieli vähän hakusessa molempien kommenttiesi suhteen?

    E: @FireExit Olettamus perustuu paljolti kokemukseen liikenteestä. Paitsi että tuon tyyppinen toiminta on enemmän sääntö kuin poikkeus, niin aivan samalla tavalla vastaavat vaaratilanteet ovat yleisimmillään silloin, kun useita urpoja osuu samaan tilanteeseen.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2018
  39. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Ihan totta puhelet.
     
    Masturbo tykkää tästä.
  40. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Kaikkiin videoihin ja kuviin sekä tarinoihin kannattaa suhtautua kriittisesti.

    Ihmisillä on tapana värittää ja saksia asiat itselleen edullisemmiksi.

    Eli tossa tilanteessa on kaksi puolta ja vain toinen niistä on esitetty, eikä ole tietoa onko se toinen puoli erilainen.
     
    Masturbo tykkää tästä.
  41. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 433
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Ykspäivä ajelin ruuhka-aikaan liikkennevaloilta toiselle ja edessä ajo auto äärettömän hitaasti ja se pysähty aina pari autonmittaa edessä olevan taakse ja sit metrin eteenpäin ja jarrutti ja taas metrin eteenpäin ja jarrutti, niin kauan, että se oli edessä olevan takana.
    Seuraavissa liikennevaloissa sama homma.

    Mikä aivovamma saa ihmisen ajamaan tolleen ja vielä ruuhka-aikaan? :facepalm:
     
  42. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    1 773
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Joku uusi kuski saattaa tuolla hakea tuntumaa kytkimeen. Tuliko tuosta jotain haittaa jos valot kuitenkin oli punaisena edessä? En väitä yleiseksi tilanteeksi, mutta jos oli tuo kyseessä niin parempi että se tuntuma haettiin siinä kohtaa valmiiksi kun ei ole vielä vihreät vaihtuneet.

    Tai ehkä sillä oli aivovamma.
     
  43. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Kyllä tuosta videosta selviää varsin selvästi et kyseessä on kaks kus*päätä liikenteessä. Toinen tekee vaarallisen ohituksen ja toinen ei osaa noudattaa turvaväliä.

    Noita jotka ei osaa noudattaa sitä turvaväliä matka-ajossa vaan löytyy moninkertainen määrä ympäri Suomea.
     
  44. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Niiiiin? Mitä sitten?

    Lues nyt uusiksi mistä puhuin.
     
  45. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    Ymmärsin viestisi niin et et oo samaa mieltä siitä et toi kuvaaja ei ois toiminu mitenkään väärin liikenteessä. Ilmeisesti olin väärässä.
     
  46. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Tossa on niin monta kieltosanaa etten jaksa parsia.

    Tarkoitin siis sitä että vaikka ohittaja on videolla ja varmaan oikeastikin idiootti, niin ihmisillä on tapana värittää näitä tapahtumia.

    Eli en ainakaan itse tämmöisten videoiden ja juttujen perusteella poissulje sitä ettei se toinen osapuoli olisi myös mulkku tai idiootti.

    Onko sillä sitten väliä että oliko vai eikö? En tiedä, mutta sanoinpahan nyt vaan että kaikkea informaatiota ei kannata niellä pureskelematta.
     
  47. FireExit

    FireExit

    Viestejä:
    568
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2016
    :facepalm: Ihan normaaleja murresanoja...
     
  48. Janttura

    Janttura

    Viestejä:
    8
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2017
    Joo kyllä motarilla näkee noita ohittajia(tarkotan tota kuvaajaa ja edessä ajavaa ) 120km rajotus opel kuski teki kyllä väärin, ymmärrän kyllä opel kuskin teon...
     
  49. Korppikuningas

    Korppikuningas

    Viestejä:
    1 433
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Jaa'a, vois hakea sitä tuntumaa jossain muualla ku liikennevaloissa ruuhka-aikaan.
    Ja haitta on lähinnä se, että siihen liikennevalojen väliin mahtuis enemmän autoja, jos autot ajais suoraan edessä olevan taakse hidastelematta, eikä jättäis eka sitä parin auton väliä ja siitä hitaasti liu'uttaa (tai tässä tapauksessa välillä pysähtyen) siihen auton taakke.
     
  50. Diaz\

    Diaz\

    Viestejä:
    5 659
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Ok.