Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Työpöytäkäytössä ollut AOC U2879VF 28" 4K v.2020 TN-paneeli WLED 60 Hz. Se meni muualle ja nyt Samsung S43BM700UU 42" 4K LED TV, joka liian iso :( Olen harkinnut kaarevaa:
Toi halvempi siis Mini LED 165Hz ja satasta kalliimpi on VA 180Hz. Olen käsittänyt, että mini-led olis parempi ja toi Hz ero mulle ei merkitsevä, kun näyttis RTX 2080Ti, joka ei käsittääkseni kovin korkeisiin pystykkään isolla resolla?
Jos hakis verkkiksestä kaarevan testiin, niin nyt ilmeisesti pidennetty 32pvän palautusaika? Onko siinä käyttötuntirajoituksia?

Tiedä sitte onko paluuta pystyresolla enään 1440, kun tottunut 4K. Sellaseen oon harkinnut:
Liekkö tossa hintaluokassa löytyy parempaakaan?

Työpöytäkäytössä ollut AOC U2879VF 28" 4K v.2020 TN-paneeli WLED 60 Hz. Se meni muualle ja nyt Samsung S43BM700UU 42" 4K LED TV, joka liian iso :( Olen harkinnut kaarevaa:
Toi halvempi siis Mini LED 165Hz ja satasta kalliimpi on VA 180Hz. Olen käsittänyt, että mini-led olis parempi ja toi Hz ero mulle ei merkitsevä, kun näyttis RTX 2080Ti, joka ei käsittääkseni kovin korkeisiin pystykkään isolla resolla?
Jos hakis verkkiksestä kaarevan testiin, niin nyt ilmeisesti pidennetty 32pvän palautusaika? Onko siinä käyttötuntirajoituksia?

Tiedä sitte onko paluuta pystyresolla enään 1440, kun tottunut 4K. Sellaseen oon harkinnut:
Tuo M32U pitäisi olla ihan kelpo näyttö, se oli yksi vaihtoehto ennen kuin päädyin olediin. On ollut jopa io-tech:issä testissä. Tuohon hintaan laittaisin kyllä testiin.

Kyllä minäkin melkein tuon 4k-näytön ottaisin työnäytöksi. Terävempi teksti nyt ainakin ja enemmän työpöytätilaa. Aina voi laittaa pelit vaikkapa 1440p, jos ei muuten pyöri.

Mutta tuo miniled vie kyllä voiton sarjoissa ja leffoissa ylivoimaisesti paremman kontrastin ansiosta ja pystyy jopa toistamaan HDR-sisältöä uskottavasti. Jos tulee katseltua paljon tämmöistä sisältöä niin saattaisin kokeilla riittääkö se 1440p omaan käyttöön.

Black fridayna ostin Dell P2723QE. Näyttö on toiminut käyttötarkoitukseensa hyvin, nyt pitäisi vaan hommata toinen näyttö rinnalle, josta löytyy DP-out portti, jotta saa ketjutettua näytöt DP-piuhalla.

Kysymys kuuluu. Mikä toiseksi näytöksi? Olen miettinyt joko:
Dell P2423DE
Dell P2723DE

Molemmat QHD-resoluutiolla. Näyttääkö hölmöltä, jos 27" 4K näytön vieressä on 27" QHD näyttö? Vai huomaako käytännössä eroa?

Periaatteessa minulle riittäisi yksi päänäyttö, joka on 27" ja toinen voisi olla 24". Hintaeroa noilla kahdella Dellin näytöllä on vain 10€ Proshopissa.

Työkäyttöön tulevat, lähinnä Exceliä, Wordia, Outlookia, ERP:n käyttöä.

9v poika haluaa joululahjaksi ekan pelinäytön koskaan. Meneekö metsään kun hän ehdotti tätä LG 24GS50F-B? Itse ajattelin AOC 24G4X näyttöä. Halpoja molemmat. LG:ssä VA paneeli. AOC:ssä IPS.

9v poika haluaa joululahjaksi ekan pelinäytön koskaan. Meneekö metsään kun hän ehdotti tätä LG 24GS50F-B? Itse ajattelin AOC 24G4X näyttöä. Halpoja molemmat. LG:ssä VA paneeli. AOC:ssä IPS.

VA-paneeleissa lähes aina hitaammat pikselien vasteajat = liikkuva kuva "puuroutuu" etenkin tummilla sävyillä, IPS-näytöissä taas yleensä asiallinen liikkuva kuva, mutta IPS-näytöissä taas huonompi kontrasti eli tummat sävyt on ns. tukossa. Mun mielestä IPS-näytön miinukset on pienempi paha pelatessa. Noin nuoren käytössä varmasti menee molemmat oikein hyvin.

Niin ja korjataan pojan iäksi siis 11v. Iskä hieman pihalla. Olisko IPS siis kuitenkin se parempi? Ja AOC merkkinä myös parempi?

Niin ja korjataan pojan iäksi siis 11v. Iskä hieman pihalla. Olisko IPS siis kuitenkin se parempi? Ja AOC merkkinä myös parempi?
Kyllä IPS taidetaan nykyään pelimonitoreissa suosia.
AOC:sta kannattaa tosiaan ottaa juurikin paremmalla jalustalla varustettu G4X kuin uudempi halpuutettu G4XE, jos sattuu noin samaan rahaan tai peräti halvemmalla saamaan.
Tässä arvio E versiosta, jossa pariin otteeseen mainitaan tuosta erosta versioiden välillä:

Jaa näköjään tuli vielä eteen Asuksen näyttö. Näitä Elisa mainosti, että olisi käytetty ammattilaiset e-sport turnauksessa. Verkkokauppa.comista löytyy myös. Peseekö tämä nuo molemmat?

Asus TUF Gaming VG249Q3A 23,8" -pelinäyttö​

Jaa näköjään tuli vielä eteen Asuksen näyttö. Näitä Elisa mainosti, että olisi käytetty ammattilaiset e-sport turnauksessa. Verkkokauppa.comista löytyy myös. Peseekö tämä nuo molemmat?

24G4X:ssä ilmeisesti hieman parempi kirkkaus (300cd vs 250cd), hieman parempi kontrasti (1300:1 vs 1000:1) ja suurempi väriavaruus (130% vs 99% sRGB).
Ja toki tuo säädettävä jalusta, jos ottaa nimenomaisesti G4X eikä G4XE.

Ja toki tuo säädettävä jalusta, jos ottaa nimenomaisesti G4X eikä G4XE

Joo kyllä se kannattaa ostaa semmoinen, missä on säädettävä jalusta. Tuo on oikeastaan aika tärkeä asia, että näytön saa halutulle korkeudelle ilman, että tarvitsee pinon kirjoja yms. näytön alle

Aika vastaava kuin edelliset. Ja ei varmasti ole nuo näytöt olleet ainakaan ammattilaisten käytössä tuolla turnauksessa, vaan ehkä jossain oheistoiminnassa. CS2-turnauksissa käytetään 360 Hz näyttöjä.

Jos haluat leipoa pojastasi ammattilaisen, niin ostat sille vähintään 240 Hz IPS- tai TN-näytön. Muuten suosittelen IPS:ää 2560x1440 eli QHD-resoluutiolla. Kai nuo Full HD:tkin menee, mutta eivät oikein ole tätä päivää.

Aika vastaava kuin edelliset. Ja ei varmasti ole nuo näytöt olleet ainakaan ammattilaisten käytössä tuolla turnauksessa, vaan ehkä jossain oheistoiminnassa. CS2-turnauksissa käytetään 360 Hz näyttöjä.

Jos haluat leipoa pojastasi ammattilaisen, niin ostat sille vähintään 240 Hz IPS- tai TN-näytön. Muuten suosittelen IPS:ää 2560x1440 eli QHD-resoluutiolla. Kai nuo Full HD:tkin menee, mutta eivät oikein ole tätä päivää.
Jos noista kolmesta sinä valitset niin mikä voittaa?

Jos noista kolmesta sinä valitset niin mikä voittaa?
Jos nyt neljättä vielä saa ehdottaa, niin Samsung Odyssey G4:ää saisi useammasta paikasta alle 200€. Siinä on 240 hertsin IPS-paneeli ja korkeussäätö. Tuota enempää en Full HD -näytöstä viitsisi maksaa, vaan katselisin sitten 27 tuumaisia 1440p IPS-näyttöjä.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 292
Jäsenet
74 783
Uusin jäsen
subs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom