hyvä IPS paneeli on kovaan ajoon ja järkivalinta. OLED jos tykkää aallonharjalla ratsastaa ja säätää.
OLED ei ole valmis teknologia vielä kovaan ajoon. En itse hyväksy rajoitteita mitä esiintyy OLED:ssa.
Jos ei työpäivää eli n+8h voi huoletta käyttää ilman panel care huolenpitoa, jättäisin tällaisen teknologian väliin.
PIXEL REFRES googleen ennen ostopäätöstä.
Naurettavaa kotona sanoa että tässä mä istun ruutu mustana ajastimella 10minuuttia että tää uusi 600e näyttö suostuu pelittää ohjeiden mukaan. Ai saakeli mitä arkea luvassa.
Sysi mustasta ei ole arkikäytössä hyötyä. Ellei juuri sitä sysimustaa hae. Minä en huomaa suurta iloa. Youtubessa ABREU - Valheista kaunein daamin musta-asu on kyllä silminnähden mustempaa oled:lla. Pärjäisin vanhalla monitorillakin.
kilpapelillisesti hel let loose, jota pelaan ei ole lisättyä iloa vs vanha hyvä IPS. 120fps avg näyttää minulle ko peli, joten 360hz on itselleni myös ylilyönti. En pysty sanomaan että näkymä olisi parempi. IPS toki valovoimasempi.
3gen samsung paneeli G6:sta tuottaa oikein hyvää tekstijälkeä, en näe eroa itse. Tämäkin asiana outoa panostaa kalliiseen oled, jos joutuu miettimään tekstin näkyvyyttä imo.
Omalle kohdalle IPS => OLED sain käytännössä käytönrajoituksen ja ihan naurettavan näkymän heilumisen, kun pikselitasolla kuva liikkuu aavistuksen tietyn väliajoin, kun paneeli pitää itsestään huolta. Ei saakeli. Tällaista ei voi esitellä naapurille ilman oma häpeää.
Vähän hammasta puren mihin laitoin 600€
otin harppauksen takaasepäin arjen pyörityksessä. Tätä harva OLED käyttäjä noteeraa vaan keskittyy niche asioihin kuten HDR, jota harva peli tukee PC:llä ja perus työ ja windows käytössä ei edes ole käytössä. En itse edes tiedä missä on HDR käytössä, jotta sitä voisi testata, joten tällaiselle nöösille tämä oli vähän ylilyönti, jonka voi ottaa huomioon omassa filtterissä. Fortnitea en pelaa, mutta laitoin latautumaan kun onhan se HDR testattava. =)