Onnistuin vaurioittamaan kuljetuksessa laneille vanhan palvelijan Benq PD2700U.
Vanhan monitorin speksit:
27” IPS, 10bit HDR 2160P ja hyvä väriavaruus. G-Sync tuki löytyi myös.
En oikein osaa edes päättää suuntaa, minkälaista monitoria lähden tilalle hankkimaan. Siinä mielessä olen minimalisti, että ajattelin yrittää pärjätä yhdellä näytöllä.
Käyttötarkoitukset: RTS-pelit, värikriittinen kuvankäsittely, mahdollisesti ajosimulaattorit ja satunnaiset yksinpelit grafiikat tapissa ml. säteenseuranta.
Hertzejä saa uudessa monitorissa olla enemmän, kuin tuo 60. 10-bittisyys ja hyvä väriavaruus ovat ehdottomia ominaisuuksia.
Koon ja reson puolesta en ole kahden vaan kolmen vaiheilla.
Mielestäni 24 tuumainen on paras kilpailulliseen rts-pelaamiseen, tai ainakin minulle sopivin.
Toisaalta taas 27 tuumaa on aika passeli kuvankäsittelyyn.
Kolmantena vaihtoehtona on 57 tuuman ultrawide, joka olisi ajosimuiluun paras, mutta muussa käytössä turhan leveä ja vaatisi paljon ui-tweakkausta.
Laneille kulketukseenkaan se ei hyvin sovellu, vaikka olen nähnyt ainakin 49 tuumaisen lani-setupissa.
Simulaattoriajoon olen käyttänyt tähän mennessä vr-laseja, mutta joissain tilanteissa ultrawide voisi olla toimivampi.
Budjetin yläraja menee siellä noin kahdessa tuhannessa, jolla saa ultrawiden alennuksesta. Pienempään näyttöön en viitsi niin paljoa sijoittaa.
Tällaista tajunnanvirtaa tähän ketjuun. Heittäkää ihmeessä ehdotuksia, minkälaista monitoria näin sekalaiseen tarpeeseen kannattaisi hankkia.
Vielä tuli yksi vaihtoehto mieleen;
Valjastan LG:n 48-tuumaisen oledin monitoriksi ja ostan vaimolle uuden telkkarin.