Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miks mersua ja bmw ei voi tehä toyotan tekniikalla? Sais sellasen auton missä ei oo kaikki tehty päi vittua.
Bemarin peruspata. Jotkut internet-lähteet väittää että se olisi softattu Supraa varten vähän eri lailla. Ja laatikkohan nyt taitaa olla ZF riippumatta minkä auton alla se on.onko siellä konehuoneessa bemarin vai toyotan kone ja loota.
Bemarin 5-sarjalainen nyt ainakin on hiljainen. Sedanina hiljaisempi kuin farkkuna. Minusta E60 lci (2007-2010) hiljaisempi kuin F10 (2010-). Toki myös Mersun E-sarja ja Audin kutonen on hiljaisia. S-mersu omassa luokassaan. Näiden hintaskaala on sitten iso riippuen iästä, kilsoista, vetotavasta ja varusteista.Mikä auto olisi hiljainen kevään nastojen rouhimalla asfaltillakin? Lähinnä käytetty saksalainen hakusessa, mutta miksei ehkä muunkin maalainen. Mitään budjettia vaikea sanoa.
Itsellä kokemusta nyt kolmen vuoden ajalta vuoden 2017 Astra 1.4T farmarista. Ei kyllä voi mitään pahaa sanoa: penkit todella hyvät (AGR penkit), joilla voi istuskella tunnista toiseen ilman mitään ongelmia tai ikäviä tuntemuksia. Bluetooth yhdistää todella nopeasti, eikä ole katkaissut yhteyttä kertaakaan tähän mennessä. Matrix LED-valot myöskin ihan huiput, etenkin jos ajaa pimeällä maantiellä. Hyvä ajettavuus: menee suoraan, ei vaeltele. Kaistavahti ei pyri jatkuvasti pitämään autoa keskellä kaistaa vaan tekee korjausliikkeitä vasta kun auto on siirtymässä kaistaviivan päälle eikä vilkku ole päällä. Tämä ominaisuus kannattaa tosiaan kokella kunnolla, koska olen ajanut autoja joissa kaistavahti tekee jatkuvasti korjausliikkeitä ja se on ollut hieman häiritsevää. Hyvät istumatilat: itsellä pituutta 190 cm ja mahdun tarvittaessa istumaan itseni taakse, joten turvaistuinten kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos haluaa hieman isompaa takakonttia, niin sitten varmaan kannattaa kääntyä Octavian puoleen
Kulutuksesta joku mainitsi, ja nyt kun mittarissa 49000 ja liikkuminen 95% pk-seudulla niin kulutus on siltä ajalta 6.4, jota en pitä lainkaan pahana. Mitään muuta vikaa ei ole kuin toinen ajovaloumpio meni takuuhuollon piikkiin. Hinta/laatu/ominaisuudet-suhte on omalla kokemuksella hyvällä tasolla. Ja jos jotain häikkää tulee, niin takuutakin jäljellä vielä toista vuotta. Se mitä lapsiperheellisenä ja koiranomistajana otan seuraavaan autoon on ilmastoinnin suuttimet takapenkkiläisille, joita ei Astrassa jostain syystä ole.
Varovasti sen laatikon kanssa sitten. Noista on mennyt ihan jonkun verran laatikoita paskaksi. Vahvistivat sitä jossain vaiheessa mutta sekin oli purkkaviritys. Kestää tosin hieman pidempään.
Sen takia ei emännän kanssa lopulta hommattu käytettynä tollasta. Nettiautossakin muutamia joissa synkroja yms korjattu, mutta kun kerran korjaa niin täytys uusia kaikki tai kohta prosii seuraavat pykälät.
Älä missään nimessä käytä täyttä vääntöä isommilla vaihteilla. -> porsii nopeammin.
M32-6 laatikko varsin ongelmallinen olut, uudemmissa päivitetty versio vissiin? Päätylaakerit paremmat, jäähdytystä parannettu, mutta mutta....
Jos alkaa ääntää niin äkkiä eroon.
Manuaaleissa siis näin, mutta eikös automaatit ole noissa momentinmuuntimella ja ihan hyvässä maineessa?
Astra on itselläkin yksi ehdokas seuraavaksi pirssiksi, joten kokemukset tuosta automaattilootasta ja autosta yleisestikin ovat tervetulleita.
Niin joo unohtu mainita että tosiaan manuaalina![]()
Näissä K korimallin manuaali astroissa on 1.4 koneen kanssa lie joku toinen kun M32? Vaiko kö onko tuohon tullut konsensusta mikä aski siellä luuraa?
Tuskin se 7 vuotta uudempi Kasvain "monin tavoin huonompi" on, mutta kyllä Golf on aika premium ja jokseenkin urheiluauto vrt. Kasvain. Vanhempikin, jos nyt siis puhutaan siitä, mitä auto oli uutena eikä nettiauton parhaista tänä päivänä.Jotenkin vaikea usko että 7vuotta nykyistä Golfia uudempi auto olisi monin tavoin huonompi
opel-infos.de
www.opel-infos.de
opel-infos.de
www.opel-infos.de
Lexus is300h? 30ke budjetilla saa alta 50tkm ajettuja mutta ei ihan vm 18.Tommonen corolla ois nyt mielessä hankkia ja ois kiva kuulla oisko tohon luokkaan jotain järkevämpää?![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
Vaatimuksia:
-ei kaks ovista
-hybridi
-vm 18- tai ainaki alle 50000 ajettu
-max 30t euroo
-rengasmelulla ei oo väliä (kuitenki eukko huutaa ja rokki soi)
-tehoja sais olla vähintään 150 heppaa
Tommonen corolla ois nyt mielessä hankkia ja ois kiva kuulla oisko tohon luokkaan jotain järkevämpää?![]()
Myyty! Ei ilmoitusta.
www.tori.fi
Vaatimuksia:
-ei kaks ovista
-hybridi
-vm 18- tai ainaki alle 50000 ajettu
-max 30t euroo
-rengasmelulla ei oo väliä (kuitenki eukko huutaa ja rokki soi)
-tehoja sais olla vähintään 150 heppaa
2011 vuosimallin Opel edelleen liikenteessä? Ei kai tuota uskota kuin Oulussa....Yksi niistä vuosimallia 2011 1.4t on edelleen Oulussa liikenteessä, olen nähnyt monta kertaa.
Pidä se Focus. Todennäköisesti varmempi ja toimivampi.
Briteissä valmistettu ongelmapesä tuolla hintaa mitä todennäköisimmin. Ei ole Minikään mikään nautinto, kauhea kaikukoppa ja siihen päälle vielä Brittien sähköpuolen osaaminen.Nojaa, mitä se nyt on pari vuotta ollut käytössä ja pajalla käynyt varmaan viisi kertaaTietysti se on aina vähän yksilöstä kiinni jne, osunut varmaan vaan paskempi kappale. Voihan olla että nyt menisi monta vuotta ihan vaan perushuolloilla... Mutta en Focuksesta välitä muutenkaan yhtään, en tykkää ajaa enkä tykkää ulkonäöstä.
Briteissä valmistettu ongelmapesä tuolla hintaa mitä todennäköisimmin. Ei ole Minikään mikään nautinto, kauhea kaikukoppa ja siihen päälle vielä Brittien sähköpuolen osaaminen.
Eihän Focus varmasti intohimoja tai muitakaan positiivisia tunteita herätä, mutta siihen voi kuitenkin kutakuinkin luottaa.
Ei mitään erityistä tarvetta ole uudelle autolle, eikä välttämättä mitään järkeäkään vaihdolle, mutta jostain syystä pieni mieliteko olisi vaihtaa viistoperä Focus Mini Cooperiin. Autoista en ymmärrä juuri mitään, haluan päästä paikasta A paikkaan B. Suuri plussa on se, että ei jäisi jalkoihin jokaisessa liittymässä ja kiihdytyksessä. En myöskään jaksa viedä autoa ihan jatkuvasti pajalle ja itse osaan korkeintaan polttimot vaihdella, eli toimintavarma peli haussa. Ajo aika monipuolista, sekä kaupunkia että moottoritietä. Vuodessa kilometrit jotain 15 000. Ministä ei itsellä juuri kokemuksia ole, eli kysynkin viisaammilta millaisia pelejä nuo on nykyään? Budjetti on luokkaa 5000 euroa tai ehkä vähän päälle, eli mitään ihan uutta en kuitenkaan ole ostamassa.
Briteissä valmistettu ongelmapesä tuolla hintaa mitä todennäköisimmin. Ei ole Minikään mikään nautinto, kauhea kaikukoppa ja siihen päälle vielä Brittien sähköpuolen osaaminen.![]()
Sitten vain on tilalle tullut ranskalaista moottorisuunnittelua, tosin en tiedä että onko niitä pommeja vielä tuossa hintaluokassa...Mini on sentään ollut vuodesta 2001 lähtien BMW:n valmiste, joten ei siinä kaikkia vanhojen brittiautojen ongelmia ole, vaikka punakat hörökorvaiset britit sen kasaavatkin.![]()
Sitten vain on tilalle tullut ranskalaista moottorisuunnittelua, tosin en tiedä että onko niitä pommeja vielä tuossa hintaluokassa...
-12 Avensiksen voisi tässä syksyn aikana vaihtaa johonkin toiseen autoon. Automaatti on pakollinen, ei jaksa enää vatkata keppiä. Budjetti lienee 20-25t€, joten mitään ihmeellistä ei saa irti. Kontissa saisi olla ikkunat koiran iloksi joten farkku tai kitumaasturi varmaankin. Nelivedosta ei olisi haittaa, mutta jos sitä ei saa niin sitten mennään ilman. Käyttövoimalla ei ole merkitystä, kilometrejä tulee joku vähän yli 20t vuodessa eli bensa ja diesel ovat aika tasoissa. Luotettavuus on ensiarvoisen tärkeää ja siksi mietin, että olisiko seuraava auto vielä kuitenkin toyo vaikka ne aina yhtä ankeita ovatkin.
Lähinnä harkinnassa on RAV4 -16-> bensa tai hybrid awd (ei tahdo istua silmään minkään värisenä) ja mahdollisesti jopa rx450h aven ikäisenä. Budjettiin menisi kyllä -16-> A6 2.0tdiq ja myös esim lähes uusi i30 1.4t. Uuteen saa vain lisätä lohkon, talvirenkaat ja koukun, niihin menee helposti pari tonnia. Uuden mallin rolla 2.0 hybridinä olisi vuoden vanhana muuten mielenkiintoinen, mutta kytkentämassa jarruttomana on vain 450kg, sillä ei oikein juhlita 750kg venepaketin kanssa (se neliveto myös tähän tarkoitukseen).
Jos hankittava auto osoittautuu toimivaksi yksilöksi niin sillä ajetaan 3v ja 60-70tkm. Ostaessa mittarissa voi olla vähän autosta riippuen 100-150tkm. Ave ei ole istunut ikinä käteen vaikka olen sen kanssa 1,5v ja 33tkm elänytkin. En tiedä mikä siinä tökkii eniten, mutta ainakin penkit ovat enemmän tai vähemmän surkeat (ei ole tullut vastaan toyoa jossa ei olisi). Enemmän tykkäsin ajaa aiemmalla -06 Corolla Versolla kuin tällä.
Kia Niro Hybrid?
Saman voimalinjan Ioniqillä tuli ajettua Tammi-Maaliskuussa 10k. Mukava ajaa niin Helsingin keskustassa, pienemmässä taajamassa kuin myös maantiellä. Tuollaisilla 80 km/h mäkisillä kantateillä kun pääsee vähän auton kanssa sinuiksi niin sähköllä "alamäkien glaidailu" mukavaa ajanvietettä nopeusrajoituksia rikkomatta.
Adaptiivista vakkaria olen loppujen lopuksi hyödyntänyt aika vähän, limitteriä enemmänkin. Osassa malleista on vain tavallinen vakkari + limitteri ja näin jälkiviisaana en pitäisi sitä enää must have ominaisuutena.
Ainakin Ioniqissa integroitu Tomtomin navi löytää nopeuskamerat kännykän wifi hotspottin kautta. Sen verran hyvä, että käytän sitä useammin kuin Google Mapsia Android auton kautta.
Ainut miinus tässä voimalinjassa tähän mennessä luistonrajoitin. Liikkeellelähtö loppuunajetuilla kitkoilla oli alkuun vaikeaa ensilumilla pieneen ylämäkeen. Epäilen, että ei käytä jarruja aktiivisesti jarruttamaan sutivaa pyörää, koska eivät ole halunneet ajaa pientä sähkömoottoria jarrua vasten? Toisaalta uusilla kitkoilla (Conti Viking Contact 7) ei sitten mitään ongelmaa.
Kaikenkaikkiaan palanut bensaa kitkoilla 11500 kilsan aikana 4,7 l/100. Viimeisin koronatankki sitten 2kk 430km lähiseutu pyöritystä 5,5. Ihan parin kilsan pätkäajossa systeemi ei vielä pääse oikeuksiinsa, mutta jo 5km kauppaan ja 5km takaisin niin päästään alle kuuteen. Suuremman ilmanvastuksen takia niro toki hörppii vähän enemmän, mutta ei hirveästi ainakaan taajamassa.
Alla Niro koeajoauto syksyltä, ennen kuin Ioniqiin päädyin. Hyvin kriittisellä korvalla kun olin liikkeellä niin rengasmelun huomasi moottoritienopeuksissa, Ioniqissa ei sitten ole häirinnyt.
Ruksin hakuun sähkösäätöiden kuskinpenkin ristiseläntuella, niin vaihtoehdot tippuivat 240 -> 30.
![]()
Vaihtoautot ja uudet autot
Kaikki vaihtoautot ja uudet autot. Nettiauto on Suomen suurin ja suosituin ajoneuvojen kauppapaikka. Tervetuloa tutustumaan yli 90 000 auton valikoimaamme!m.nettiauto.com
Tää on näköjään saksantuonti:
[/URL]![]()
Kia Niro 1,6 GDI Hybrid Business Luxury DCT / ADAPT.VAKKARI / NAVI / KAISTAVAHTI / DIGIMITTARISTO / P-KAMERA / BT AUDIO / KOUKKU / | Kamux
Myytävänä käytetty Kia Niro 1,6 GDI Hybrid Business Luxury DCT / ADAPT.VAKKARI / NAVI / KAISTAVAHTI / DIGIMITTARISTO / P-KAMERA / BT AUDIO / KOUKKU / vaihtoauto hintaan 18 900,00 €€. Katso tarkemmat tiedot ja varaa koeajo!www.kamux.fi
Suomiauto
![]()
KIA Niro 1,6 GDi Hybrid - *NYT ON OSTAJAN MARKKINAT!* Farmari 2017 - Vaihtoauto
Nyt myynnissä KIA Niro 1,6 GDi Hybrid - *NYT ON OSTAJAN MARKKINAT!*, 125 000 km, 2017 - Vantaa. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.m.nettiauto.com
Muutamalla tonnilla menee yli budjetista, mutta muuten speksien mukainen.
-Sisätilat väljät, kontti pienehkö, jos verrokkina tilava farmari.
-Bensaa menee tuossa korissa 5-5,5 litraa satasella kaupungissa + maantiellä 100h lasissa. Adaptiivinen vakkari, joskaan sen käyttäminen vähentää sähköllä ajoa ja lisää jonkinverran kulutusta. Itse käytän lopulta enemmän limiteriä. Joissain malleissa löytyy vain tavallinen vakkari, joka nykyisillä kokemuksilla riittäisi limiterin kanssa.
-Vetokoukku. Nirot piti tilata koukulla tehtaalta, kaikissa ei sallita vetomassaa rekisteriotteessa.
-hyvä tomtomin navi, johon merkkiliikkeessä päivitykset. Nopeuskameravaroituksetkin löytyy kunhan liittää auton puhelimen wifihotspottiin ja vaihtoehtona tietysti vielä android auto. Käytän enemmän auton integroitua, kun siinä saa sen navin myös pimeällä mittariston puolelle (ainakin Ioniqissa).
-Bensahybridiautomaatti mukava ajaa. Huom. Voimalinjan yhteisteho 140hp/265nm, ei 100hp kuten ilmoituksessa. Sporttimoodissa sähköavustus antaa hyvän väännöntunteen ja sähköajon maksimointi mukavaa ajanvietettä.
Jos ei nelivedolle ole tarvetta, niin samoilla saatesanoilla suositus myös sinne.
Manuaaleissa siis näin, mutta eikös automaatit ole noissa momentinmuuntimella ja ihan hyvässä maineessa?
Astra on itselläkin yksi ehdokas seuraavaksi pirssiksi, joten kokemukset tuosta automaattilootasta ja autosta yleisestikin ovat tervetulleita.
Täältä myös vahva suositus Nirolle. Rengasmelua on jonkin verran, etenkin kun autossa 18-tuumaiset vanteet, muttei häiritse kuitenkaan. Polttoainekulutus on melko tarkkaan viisi litraa sataselle ja se saadaan melko tarkkaan ajamalla kolmannes kaupungissa, kolmannes 80/km/h rajoitusta ja kolmannes 100km/h rajoitusta. Mun mielestä erinomaiset sisätilat suhteessa ulkomittoihin. Helppo pyöritellä kaupungissa, mutta kuitenkin kelpo ajettava maantielläkin.Tuollaisessa i30 1.4t:ssä näyttää olevan jarruton vetomassa 600kg, meneekö se vielä kriteereihisi? Kia Niro/ Huyndai Konissa on sama 600kg vetokykyä (tarkista rekisteriotteesta, sarjan ensimmäiset tuli myyntiin ilman vetopainoa) ja hyvin toimiva automaatti kohtuu kulutuksella. Budjettiin pitäisi menny myös alle 100k ajettu yksilö, jossa on akkutakuita jäljellä mainitsemaasi kilometrimäärään.
Uutta autoa hakusessa vanhan -05, 307 pösön tilalle. Budjettina 12-14k€ ja mielellään hatchback, mutta jos joku helmi löytyis, niin voisi olla farkkukin. vm. 2016 alkaen ja sijainti Pori-Turku-Tampere akselilta, manuaali ja bensakone pitäis olla. Lähinnä samaa kokoluokkaa katsellut kuin vanha 307, ensimmäisinä ajatuksissa oli Kia Rio tai Ford Fiesta, mutta taitaa olla pykälän pienempiä sisätiloilta jos pösöön vertaa? Nyt ajatuksiin osunut esim. tälläiset vaihtoehdot:
Ford Focus 1,0 EcoBoost 100 hv Trend 5-ovinen - Korko 1,9% + kulut Viistoperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hyundai i30 1,4 Classic **Korkotarjous 1,95% + kulut** Viistoperä 2017 - Vaihtoauto - Nettiauto
Opel Astra 5-ov Enjoy 1,4 Turbo ecoFLEX 92kW MT6 - Korko 3,9% + kulut! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hyundai kovasti himottelisi, ilmeisen perusvarma auto, toki meluisa, mutta mahtaisko olla sille haastajaa jostakin muusta tuossa hintaluokassa?
Isuzu on aika kova sana, Mitsubishi olis muutoin kova rauta, mut...
Unohda Hilux, 2,8 diesel on... "" Ford Ranger ei ole ongelmattomin välttämättä, mut ei huono sekään.
Eikö noista Opelin 1.4T + manuaali komboista ole ollut jo pitkään juttua, onko ne viimeisimmät jo kuranttia kamaa? Muistan vaan lukeneeni joskus tältäkin palstalta että tossa leviää turbo vähäisillä kilsoilla ja manuaalilootakin on aika vikaherkkä.
Neljänkympin kriisi iskemässä (no on siihen vielä muutama vuosi) ja pickuppi kiinnostaisi. Tähän asti olen ajellut vanhoilla pommeilla joita olen itse korjaillut ja halpoja kilometrejä on takana paljon. Jotenkin nyt muutaman vuoden on hotsittanut jonkinlainen maastokelpoinen vehje ja olen miettinyt joko navaraa, hiluxia tai rangeria. Amarok ei nappaa koska luottoa ei löydy pätkääkään noihin VAG roskiin.
Hiluxin ongelma on aneeminen varustetaso ja korkea hinta, tosin se pitää myös hintansa hyvin. Navaraa saisi N-Guardina samaan rahaan kun huonosti varustettua hiluxia joten se tuntuu kiinnostavalta. Myös ford ranger on ihan varteenotettava, en ole mitään näistä vielä käynyt koeajamassa.
Onkos täällä väkeä jotka omistaa jonkun noista tai osaa kommentoida mikä olisi paras? En ole mitenkään kiireellä liikenteessä tässä, tarkoitus olisi muutaman vuoden sisällä realisoida tämä ja ostaa joku noista kolmesta pois.
Lisätään nyt vielä se, että intuitio sanoo itselle, että tämmöinen pitäisi olla manuaalivaihteisena ja semmoisilla olen myös ikäni ajellut, tekeekö noilla moderneilla automaateilla mitään varsinkaan jos maastoon aikoo?