Mikä auto minulle?

Melkein suosittelen katsomaan tila-autoja, joissa on 3 samankokoista istuinta (Touran, (Grand)Scenic, C4 Picasso, 5008...).
Ne on vaan niin helvetin rumia ettei niillä kehtaa ajaa. Skoda Oktaviaan kuulemma saa etupenkille isofixeillä yhden istuimen kiinni, pitänee tutustua sellaiseen.
 
IMG_20200712_102855.jpg


Pahoittelut sotkusta mutta tuolta näyttää - 18 Peugeot 5008 Allure:n takapenkki. Kontin puolella lisäpenkeillä itsekin oltuani mahtuu siellä olemaan. Isofixit on jokaisella 3 penkillä.
Kiskot jokaisella penkillä ja reunimmaisia saa kallistettua taaksepäin lekotteluasentoon.
 
Uus 3008/5008 on enemmän SUV look a like kuin tila-auto ja Renault Espace myöskin ei näytä enää edeltäjältään. Katsoisin myös S-Max.
 
5008 ja Grand Picasso ovat kyllä aivan mainioita tiloiltaan, kuten myös astetta pakuisammat Partner/Berlingo ja Caddy. Valitettavasti ulkonäkö ja käytännöllisyys ovat kytköksissä toisiinsa. Mitä laatikompi, sitä käytännöllisempi.
 
5008 ja Grand Picasso ovat kyllä aivan mainioita tiloiltaan, kuten myös astetta pakuisammat Partner/Berlingo ja Caddy. Valitettavasti ulkonäkö ja käytännöllisyys ovat kytköksissä toisiinsa. Mitä laatikompi, sitä käytännöllisempi.
Picasso taitaa pohjautua C4:een, C5 Aircross 5008 sisarena on isompi. Opein sisarmalleja ei kannata myöskään unohtaa. C5 lienee jousitukseltaan paras.
 
IMG_20200712_102855.jpg


Pahoittelut sotkusta mutta tuolta näyttää - 18 Peugeot 5008 Allure:n takapenkki. Kontin puolella lisäpenkeillä itsekin oltuani mahtuu siellä olemaan. Isofixit on jokaisella 3 penkillä.
Kiskot jokaisella penkillä ja reunimmaisia saa kallistettua taaksepäin lekotteluasentoon.
Nuo uudet Pösöt on melko suosittuja. Tässäkin meidän tiellä on viidessä talossa 3008 tai 5008 ja muutamassa sitten 208. Itselläkin poltteli se 2008 hullujen päivien tarjous ja vähän jopa kaduttaa, etten siihen tarttunut.
 
Uusi tosiaan olisi ehkä pitänyt kirjoittaa "uusin", koska onhan tuo ollut jo tovin markkinoilla.

Nyt halusivat sekoittaa pakkaa ja nimesivät jo olemassaolevan mallin uudella nimellä. Näemmä osasyynä se, että 5-paikkainen malli on nykyään C5 Aircross ja 7-paikkainen sitten Grand C4 Spacetourer.
 
Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla :rofl:.

Onko @Joukahaine katsonut Hyundai Tucsonia tai vastaavaa Kiaa ainakin lukenut uudempien korealaisten olevan hyvinkin eurooppalaiseen makuun tehyjä.

No kallis tehokas auto kalliine vikoineenko on parempi? Pitää verrata samalla hintatasolla ja tuo uudemman mallin qashkai on ihan pätevä kastissaan. SAmaan mene KIA ja huyndai, malleja erittelemättä.
 
C-Max lienee myös ihan luotettava auto, kuten Focuskin. Volkswagen Touranin heitän myös soppaan, joku muu voinee tulla kertomaan millä moottori ja vaihteistoyhdistelmillä noita ei kannata ostaa. Oma valinta olisi Honda Odyssey, mutta tahtovat olla kaikki oikealta ajettavia, joka ei itseäni varsinaisesti haittaa, mutta rouvaa kuulemma haittaa. :hammer:
2.0TDI touran oli ainakin Autobildin testeissä kaikista vikasin. C-maxista en tiedä mutta S-maxia on pidetty vikasena. Focus on vähän niin ja näin. Riippunee vuosimalleista.
 
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
S-max lienee levein. Muihin pitää tunkea.
Älä nyt katkomaan rupea. Luonnotonta. Tulee eturauhassyöpä vielä..
 
Mulla ei ollut mitään isompaa vikaa sen kolmen vuoden aikana Grand C-Maxissa. Perushuollot ohjelman mukaisesti, ei muuta.
 
Opelit kuluttaa sitten eniten luokassaan...eivätkä ole mitään kiihtyjiä mutta mikäs siinä tasanopeuttahan sitä yleensä ajellaan matkoja ja hyvä matka-auto varmasti. Luotettavuus - no ne opelin viat aina vain...
 
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
 
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
jos noita valitaan niin toi KIA/hyundai ei niin suurta huolta tule : työ porukoilla ollu noita PSA autoja 3 autoa ja jolaine ollu max kuukauden pajalla:cigarbeye:
 
Meganen farmari? Hyundai/Kia ihan perusvarmoja, Toyota Corolla farkku myös jos ei hinta karkaa.
 
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
Allekirjoittaneella on 2010 focus farmari ja se on älyttömän pieni. Kuskin takana jos on istuin niin kuskin maksimipituus on noin 160cm liioittelematta. Itse olen 170 ja on liian vähän tilaa. Muuten hyvä auto mutta jos on turvakaukalo tai lapsi istuu selkä menosuuntaan niin ei vaan itse mahdu.
 
Kiitoksia vastauksista. Megane tosiaan myös ihan varteenotettava vaihtoehto. Noista vaihtoehdoista omaan silmään ehkä tylsimmän näköinen. Hyundai saanut suosituksia myös lähipiirissä, että ehkä semmonen pitäs käydä koeajamassa. Vanhempaa korimallia on tullut aiemmin ajettua ja siinä nyt ei ainakaan valitettavaa ollut.
 
Itsellä kokemusta nyt kolmen vuoden ajalta vuoden 2017 Astra 1.4T farmarista. Ei kyllä voi mitään pahaa sanoa: penkit todella hyvät (AGR penkit), joilla voi istuskella tunnista toiseen ilman mitään ongelmia tai ikäviä tuntemuksia. Bluetooth yhdistää todella nopeasti, eikä ole katkaissut yhteyttä kertaakaan tähän mennessä. Matrix LED-valot myöskin ihan huiput, etenkin jos ajaa pimeällä maantiellä. Hyvä ajettavuus: menee suoraan, ei vaeltele. Kaistavahti ei pyri jatkuvasti pitämään autoa keskellä kaistaa vaan tekee korjausliikkeitä vasta kun auto on siirtymässä kaistaviivan päälle eikä vilkku ole päällä. Tämä ominaisuus kannattaa tosiaan kokella kunnolla, koska olen ajanut autoja joissa kaistavahti tekee jatkuvasti korjausliikkeitä ja se on ollut hieman häiritsevää. Hyvät istumatilat: itsellä pituutta 190 cm ja mahdun tarvittaessa istumaan itseni taakse, joten turvaistuinten kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos haluaa hieman isompaa takakonttia, niin sitten varmaan kannattaa kääntyä Octavian puoleen

Kulutuksesta joku mainitsi, ja nyt kun mittarissa 49000 ja liikkuminen 95% pk-seudulla niin kulutus on siltä ajalta 6.4, jota en pitä lainkaan pahana. Mitään muuta vikaa ei ole kuin toinen ajovaloumpio meni takuuhuollon piikkiin. Hinta/laatu/ominaisuudet-suhte on omalla kokemuksella hyvällä tasolla. Ja jos jotain häikkää tulee, niin takuutakin jäljellä vielä toista vuotta. Se mitä lapsiperheellisenä ja koiranomistajana otan seuraavaan autoon on ilmastoinnin suuttimet takapenkkiläisille, joita ei Astrassa jostain syystä ole.
 
Allekirjoittaneella on 2010 focus farmari ja se on älyttömän pieni. Kuskin takana jos on istuin niin kuskin maksimipituus on noin 160cm liioittelematta. Itse olen 170 ja on liian vähän tilaa. Muuten hyvä auto mutta jos on turvakaukalo tai lapsi istuu selkä menosuuntaan niin ei vaan itse mahdu.
En tiedä onko makuasioita vai mitä, mutta itsellä 2009 Focus farmari ja ihan tyytyväinen takatiloihin. Kuskin 176cm takana mahtuu hyvin esikoinen 180cm+ istumaan eikä tarvitse olla jalat kiinni penkissä. Takakontissa myös tilaa hyvin. Turvaistuinten suhteen sitten en tiedä kun ei ole enää vuosiin ollut ajankohtainen, mutta verrattuna vaikka edelliseen mk1 focus sedaniin, tässä on paljon paremmat takatilat, tai vaikka BMW E46 farkkuunkin verrattuna imo tilaa on enemmän. Tai sitten en vain paremmasta tiedä, toki luulisi että kokoluokan mondeo/passat/superb/A6 tms tilat ovat varmasti paljon isommat.
 
Testailin myös 5008:n samasta syystä kuin kysyjä ja oli aivan hirveä auto minusta. Ehkä se oli joku hinnat alkaen kone (130hv kolmisylinterinen), mutta ei jaksanut kulkea mihinkään ja vaihteisto muistutti 2000-luvun alun robottivaihteistoa ja vaihdot oli hirveitä töksähdyksiä. Ja ajomelu oli yllättävän kova. Selvästi kovempi kuin 5v vanhassa Octaviassa.
 
En tiedä onko makuasioita vai mitä, mutta itsellä 2009 Focus farmari ja ihan tyytyväinen takatiloihin. Kuskin 176cm takana mahtuu hyvin esikoinen 180cm+ istumaan eikä tarvitse olla jalat kiinni penkissä. Takakontissa myös tilaa hyvin. Turvaistuinten suhteen sitten en tiedä kun ei ole enää vuosiin ollut ajankohtainen, mutta verrattuna vaikka edelliseen mk1 focus sedaniin, tässä on paljon paremmat takatilat, tai vaikka BMW E46 farkkuunkin verrattuna imo tilaa on enemmän. Tai sitten en vain paremmasta tiedä, toki luulisi että kokoluokan mondeo/passat/superb/A6 tms tilat ovat varmasti paljon isommat.
Lastenistuimet on nykyään aivan valtavia. Hirvittää katsoa porukoilla että millaisissa vempeleissä itse istui 90-luvun alussa :D Takakontti on tosi hyvän kokoinen, mahtuu rattaat ja pari koiraa kyytiin. Jos taakse saisi kolmannen istuimen niin ajaisin varmaan ikuisesti tällä fordilla
 
Testailin myös 5008:n samasta syystä kuin kysyjä ja oli aivan hirveä auto minusta. Ehkä se oli joku hinnat alkaen kone (130hv kolmisylinterinen), mutta ei jaksanut kulkea mihinkään ja vaihteisto muistutti 2000-luvun alun robottivaihteistoa ja vaihdot oli hirveitä töksähdyksiä. Ja ajomelu oli yllättävän kova. Selvästi kovempi kuin 5v vanhassa Octaviassa.
Minkäköhän olet ajanut, koska automaattina tuossa on pikaisella googletuksella Aisinin eat6 tai eat8, joita ei kyllä tökkiväksi voi sanoa kyllä millään ilveellä. Kuulostaa sun kokemukset vähän siltä, että olet ottanut rivistä muutaman vuoden vanhan robottivaihteisen 2008:n. Yhden 170 km siivun motaria olen 2017 dieselillä ajanut 5008:a ja melun puolesta lähinnä rengasäänet puski läpi. Octaviasta ei ole kokemusta, mutta aika perussuorituksensa pidin.

e: Näköjään jotain wanhaa 1. sukupolven mallia on saanut robotilla. Suosittelen ottamaan uusiksi kokeilun jollain toisella (2. versio) autolla, jossa on kunnon laatikko. 2008 ajoin robolla 1/2 km ja kaarsin takaisin kaupalle päin. Se laatikko oli ihan helvetin kamala.
 
Viimeksi muokattu:
Lastenistuimet on nykyään aivan valtavia. Hirvittää katsoa porukoilla että millaisissa vempeleissä itse istui 90-luvun alussa :D Takakontti on tosi hyvän kokoinen, mahtuu rattaat ja pari koiraa kyytiin. Jos taakse saisi kolmannen istuimen niin ajaisin varmaan ikuisesti tällä fordilla
Tullut huomattua tuo isofix istuinten koko. Foresteriin vielä menee hyvin, mutta Saab 9-3:ssa pitää vänkärinä ollessa uhrata omaa mukavuutta jo. Moneen väliin olen miettinyt Saabin vaihtoa farmariin, mutta kun miettii kuinka halpa tuo on ja kaikki lastentaudit korjattu, niin ei ole paljoa järkeä.
 
Minkäköhän olet ajanut, koska automaattina tuossa on pikaisella googletuksella Aisinin eat6 tai eat8, joita ei kyllä tökkiväksi voi sanoa kyllä millään ilveellä. Kuulostaa sun kokemukset vähän siltä, että olet ottanut rivistä muutaman vuoden vanhan robottivaihteisen 2008:n. Yhden 170 km siivun motaria olen 2017 dieselillä ajanut 5008:a ja melun puolesta lähinnä rengasäänet puski läpi. Octaviasta ei ole kokemusta, mutta aika perussuorituksensa pidin.

e: Näköjään jotain wanhaa 1. sukupolven mallia on saanut robotilla. Suosittelen ottamaan uusiksi kokeilun jollain toisella (2. versio) autolla, jossa on kunnon laatikko. 2008 ajoin robolla 1/2 km ja kaarsin takaisin kaupalle päin. Se laatikko oli ihan helvetin kamala.

Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
 
Mikä auto olisi hiljainen kevään nastojen rouhimalla asfaltillakin? Lähinnä käytetty saksalainen hakusessa, mutta miksei ehkä muunkin maalainen. Mitään budjettia vaikea sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
Nuo ovat oppivia laatikoita, yllättäen koeajoauton laatikko lienee hieman hämillään. Reilun 100 tkm ajolla sanoisin, että jos noiden tuntuma ei kelpaa, niin vika on kyllä sitten ratin ja penkin välillä. Hidastaessa jos yllättäen lämää kaasun pohjaan, niin eat6 arpoo hetken, mutta muuten toimii kyllä hyvin pehmeästi ja sujuvasti. Ei tuosta robottiviboja kyllä saa sitten millään.
 
Mikä auto olisi hiljainen kevään nastojen rouhimalla asfaltillakin? Lähinnä käytetty saksalainen hakusessa, mutta miksei ehkä muunkin maalainen. Mitään budjettia vaikea sanoa.
Karhea asfaltti on hirveän haastava pinta kaikille autoille. Katselisin autoa jossa on täysi ilmajousitus ja hyvät äänieristykset, että kori olisi mahdollisimman eristetty renkaista. Koeajamistani E-mersu on ollut ihan hyvä mutta S-mersu on selkeästi omassa luokassaan. Mutta ei sekään niin hiljainen ja tunnoton ole, ettei sitä kuulisi selkeästi millaisella asfaltilla liikkuu. Kun on vielä ympäriinsä tuplalasit niin ei kuule mitään suhinaa.
 
Ässämersu mahtaa olla ainoita autoja mitä itsekkin olen kokeillut jossa tuo karkea asfaltti ja nastat ei aiheuta niin hirveää sisämelun muutosta...monenlaista hiljaiseksi kehuttua autoa on tullut kokeiltua mutta tuo rengasmelu on ollut yleensä aina se kompastuskivi.

Toinen hiljainen vaihtoehto on jos löytää jostakin timanttisessa kunnossa tiivisteiltään olevan 90-luvun lopun paremman(buick jne) pään ison jenkkiauton.
 
Nythän on tulossa "toisen sukupolven" vastameluteknologiat autoihin. Hyundaille oli vissiin johonkin parempaan malliin tulossa ensimmäisenä. Näitähän on premiumeissa ollut kymmenisen vuotta, mutta on ollut vielä aika alkeellisia ja nyt pitäisi olla jo selvästi parempia. Tosin kun katsoo mitä taajuuksia se kumoaa, niin ne matalat jyrinät on vaikeita vieläkin. Ilmajousitus ja korkean profiilin renkaat lienee hyvä lähtökohta.
 
Pitäisi ostaa kakkosauto, koska sitä tarvitsisi lasten kuskaamiseen harrastuksiin. Vaihtoehtoisesti sillä voisi hurauttaa itse toimistolle Länsiväylän vähän saastuttavien kaistaa ja vaimo saisi sitten ajella isolla autolla. Ajattelin jotain ladattavaa hybridiä. Plussaa olisi, jos takapenkille saisi kolme kapeaa turvaistuinta mahtumaan vierekkäin. Sanotaanko, että alle 40k euroa voisi olla hinta. Voi olla ylikin tai jopa reilusti alikin. Riittää, että täyttää tarkoituksensa, ts. ei tarvetta olla egon jatkeena.
 
Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
Todennäköisesti 6 vaihteinen oppinut rivakan koeajon jäljiltä äkäseen vaihtamaan. Osaa 5008 pehmeästikkin vaihtaa. T. 34tkm ajettu.
 
Pitäisi ostaa kakkosauto, koska sitä tarvitsisi lasten kuskaamiseen harrastuksiin. Vaihtoehtoisesti sillä voisi hurauttaa itse toimistolle Länsiväylän vähän saastuttavien kaistaa ja vaimo saisi sitten ajella isolla autolla. Ajattelin jotain ladattavaa hybridiä. Plussaa olisi, jos takapenkille saisi kolme kapeaa turvaistuinta mahtumaan vierekkäin. Sanotaanko, että alle 40k euroa voisi olla hinta. Voi olla ylikin tai jopa reilusti alikin. Riittää, että täyttää tarkoituksensa, ts. ei tarvetta olla egon jatkeena.

Onko kotona latausmahdollisuus? Jos on niin katsoisin myös täyssähköjä vaikka tiloiltaan riittäviä ei kovin montaa olekaan.
 
Onko kotona latausmahdollisuus? Jos on niin katsoisin myös täyssähköjä vaikka tiloiltaan riittäviä ei kovin montaa olekaan.

Mieluiten hybridi. Talon edellisillä omistajilla oli joku ladattava Porsche ja sen laturille on vedetty 3-vaihe töpseli, joten sähkötyöt on tehty valmiiksi. En kuitenkaan siitä syystä välttämättä täyssähköä hankkisi, että ovat yleensä vähän pienempiä ja isot täyssähköt ovat sitten reippaasti kalliimpia. Ehkä suurempi ongelma on, että kesällä on tapana tehdä duunia mökiltä sekä ajella sieltä töihin parina päivänä viikossa. Molemmat autot olisi tarkoitus ajaa mökille.

Luultavasti kun nykyisen ykkösauton päivitän noin 3-4 vuoden päästä, niin voisi harkita uudestaan ja jos täyssähköt ovat silloin järkevä ostos, niin voi sitten tehdä mökilllekin tarvittavat sähkötyöt.
 
Tarkotus ois uus käytetty auto ettiä. Kriteerejä autolle:
hiljaisuus, mukavuus, farmari, luotettava, bensa, manuaali, vakkari, yhdistetty kulutus n. 6-7L. budjetti 10-12k€

Tässä yksi mikä osui silmään, onkohan näissä vastaavissa mitään suurempia tyyppivikoja? BMW 318 i E91 Touring Business Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onko ihan täys pommeja vai mitä tässä kannattais lähtee kattelemaan?

Itse skippaisin n-sarjalaiset koneet tyystin, mikä tuostakin löytyy. En tiedä onko mersun bensat sen kummempia.

Tuossa budjetissa kannattaa unohtaa myöskin vag konsernin tuotokset.
 
Tuossa budjetissa kannattaa unohtaa myöskin vag konsernin tuotokset.

Eikös tuohon rahaan jo saa esim. Octavian 140-heppaisella TSI:llä, jossa on jakopää hihnalla? Onko niissäkin vielä ongelmia?
Itse harkitsisin Astraa tuossa tilanteessa. Budjettti riittää juuri viimeisimpään korimalliin ja noissa vanhimmissa (2015->) saattaa vielä olla myöhemmin tehtyjä parempi äänieristys.
 
Onko porukoilla kokemusta 2010-2015 vuosien kia ceedeistä?

Olisi etsinnässä perhefarkku hintaluokassa 10-14k, ja katsellut lähinnä toyotia, mutta jostain pisti silmään, että kiat olisi suht halpoja. Onko noissa mitään yleisiä vikoja?
 
Itse skippaisin n-sarjalaiset koneet tyystin, mikä tuostakin löytyy. En tiedä onko mersun bensat sen kummempia.

Tuossa budjetissa kannattaa unohtaa myöskin vag konsernin tuotokset.
Katoppas en huomannu googletellessani, että on tollanen pommi koko viritys :rolleyes: joo menee uusiks mietintää koko hommeli taas
 
Tarkotus ois uus käytetty auto ettiä. Kriteerejä autolle:
hiljaisuus, mukavuus, farmari, luotettava, bensa, manuaali, vakkari, yhdistetty kulutus n. 6-7L. budjetti 10-12k€

Tässä yksi mikä osui silmään, onkohan näissä vastaavissa mitään suurempia tyyppivikoja? BMW 318 i E91 Touring Business Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onko ihan täys pommeja vai mitä tässä kannattais lähtee kattelemaan?
Meillä oli samankaltainen - 06 220tkm ajettuna. Öljypohja, joku 150€ jäähdyttimen osa yms, vanteet vaihtoon
Ostettaessa liikkeen piikkiin 1200€ arvosta vanoksen osia. En alkanut jarruputkia laittaa kun lähti vaihtoon.
 
Katoppas en huomannu googletellessani, että on tollanen pommi koko viritys :rolleyes: joo menee uusiks mietintää koko hommeli taas

Jos ajettavuus kiinnostaa niin, focuksella tuskin voi mennä vikaan ja tietääkseni nuo ecoboostit eivät ole mitään pommeja. Melutasosta en osaa sanoa.

Katsoisin myös astran.

Tuolla budjetilla löytyy molempia kohtuu metreillä vm. 2011 ylöspäin.
 
Focus on melutasoltaan peruskulkija. On se nyt jotain japsia parempi, mutta rasittavaa kuunneltavaa motarinopeuksissa kuitenkin. 1.0 ecoboost ja manuaaliloota oli sellainen kombo, että sitä ei edes vihamiehelle suosittele. Kyllä silläkin toki pärjäs, mutta pieneen ylämäkeen lähtö aiheutti kengurubensaa useamman tonninkin ajon jälkeen. Tuo kone-loota-kytkin kombo ei vaan toiminut. Vanteista kannattaa katsoa ettei ole kovin tiheät, keräävät talvella lumet ja sit tulee pomppuisaa menoa. Kuulemma jonkun vakiovanteen tyyppivika myyjän kertomana. Litranen mylly oli kovin janoisa motarinopeuksissa, mutta jos hitaampaakin on joukossa, niin 6 pintaan satasella varmaan pääsee. Melkein 10 tkm tuolla rullasin, en ostais itselle, jos hiljaisuus ja mukavuus on kriteereinä.
 
Litranen 125-heppanen ecoboost on kyllä aivan hyvä ajaa manuaalina. Ei moitteita. Omasta mielestä oli oikeastaan todella hyvä, moottorin ominaisuudet ovat hyviä ja kytkimen tuntuma hyvä, sekä vaihdekepin tuntuma myös hyvä.

Tuosta myös puuttui nykyautojen ärsyttävä kierrosten todella hidas lasku kun päästää kaasupolkimen.
 
Viimeksi muokattu:
Focus on melutasoltaan peruskulkija. On se nyt jotain japsia parempi, mutta rasittavaa kuunneltavaa motarinopeuksissa kuitenkin. 1.0 ecoboost ja manuaaliloota oli sellainen kombo, että sitä ei edes vihamiehelle suosittele. Kyllä silläkin toki pärjäs, mutta pieneen ylämäkeen lähtö aiheutti kengurubensaa useamman tonninkin ajon jälkeen. Tuo kone-loota-kytkin kombo ei vaan toiminut. Vanteista kannattaa katsoa ettei ole kovin tiheät, keräävät talvella lumet ja sit tulee pomppuisaa menoa. Kuulemma jonkun vakiovanteen tyyppivika myyjän kertomana. Litranen mylly oli kovin janoisa motarinopeuksissa, mutta jos hitaampaakin on joukossa, niin 6 pintaan satasella varmaan pääsee. Melkein 10 tkm tuolla rullasin, en ostais itselle, jos hiljaisuus ja mukavuus on kriteereinä.
Tuo 1.0 ecoboost + manuaali on kyllä hirveä ajaa :beye:
Kone ei meinaa kerätä tai tiputtaa kierroksia millään joten jos ja kun sitä tuhrua joutuu poljettamaan niin varsinkin 1->2 vaihto on tehtävä korostetun hitaasti, muuten ei kerkeä kierrokset laskemaan ja tuloksena sellainen kytkinpommimainen vaihto :rofl2:
 
Tarkotus ois uus käytetty auto ettiä. Kriteerejä autolle:
hiljaisuus, mukavuus, farmari, luotettava, bensa, manuaali, vakkari, yhdistetty kulutus n. 6-7L. budjetti 10-12k€

Tässä yksi mikä osui silmään, onkohan näissä vastaavissa mitään suurempia tyyppivikoja? BMW 318 i E91 Touring Business Farmari 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onko ihan täys pommeja vai mitä tässä kannattais lähtee kattelemaan?
Oman pommin kokemuksella en suosittele.
Noilla kilometreillä meni uusiksi jakoketju kiristimineen, kalliit Vanoksen hammasrattaat (käsittääkseni ketjun venymisen takia). Aika yleinen nautinto noiden saksalaisen insinööritaidon taidonnäytteiden kanssa. Lisäksi polttoainesuuttimet uusiksi, vaikutti olevan kans suhteellisen yleinen vaiva noilla main.

Yhden pyöränlaakerinkin pääsin vaihtamaan samaan syssyyn, mutta en tiedä onko tuo kovin yleinen ongelma.
Yksi iskari alkoi myös vuotaa, mutta meni vielä katsastuksesta läpi normaaleilla mittausarvoilla, joten en onneksi päässyt sitäkin vaihtamaan ennen kuin hankkiuduin eroon koko autosta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 696
Viestejä
4 746 270
Jäsenet
77 379
Uusin jäsen
furuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom