Mikä auto minulle?

Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.

Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi? :D
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
 
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
Autoilussa nyt muutenkaan järkeä... :D

Mutta tuolla OP:n 130km päivässä hommalla jää, varsinkin lataus-hybridien, hyödyt kyllä aika pieniksi.

Tällä hetkellä sanoisin että mukavaa dieseliä alle ja kovaa ajoa, ellei sitten ajatellut jotain Teslaa, tms ostaa jossa riittää sähköllä kilometrit päivittäiseen ajoon vaikka joku päivä olisi unohtanut laittaa illalla lataukseen...
 
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.

518d:tä ei voi kyllä suositella kuin pahimmalle viholliselle. Kyseinen nuhapumppu kone pilaa koko auton 100%. Vähintään 20d jos BMW:tä laittaa, muuten kannattaa ennemmin katsella E-mersu, niihin sopii 200cdi paremmin. Muutenkin käytettynä ehkä ennemmin voisin suositella mersua.
 
Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?

Alkuperäinen budjetti oli 40k...
Ja vuonna 1900 suomi oli osa Venäjää.
Toive kolmenkympin budjetissa pysymisestä kyllä ilmeni ennen viestiäsi, niin joo - voin määritellä sen sulle tässä tapauksessa.

Mutta tässä mun osaltani tarpeeksi OT:tä, vastaukset voit pistää /dev/nulliin koska minä en niitä enää tule näkemään...
 
Näin 18d:n omistaneena voin sanoa et vakiona ei oikeastaan kuin yläpään tehoa kaipaa ja tuokin korjaantu softaamalla. Verojen ja ostohinnan takiahan ruo 18d ostetaan
 
Huyndai Ioniq Hybrid style varustepaketilla vähän käytettynä on tuossa budjetin alapäässä. Tai sitten Niro/Kona jos katumaasturia halajaa. Toki jos siinä lähemmäs 200hv pitäisi olla niin hybridinä taitaa toyotan 2.0 ja 2.5 litraiset olla tällä hetkellä ne vaihtoehdot.

Ainakin oman Ioniqin edellinen omistaja oli päästellyt 90k tasan kahteen vuoteen ja itsekkin tullut jo 13k ajettua puoleen vuoteen huolettomia ja mukavia kilometrejä. Kulutus 4.6 l/100km bensaa.

Jos koeajolle asti päädyt niin kannattaa kokeilla miten paljon se sportmoodi parantaa kaasuherkkyyden tuntumaa. Se D on viritetty täysin ekoksi, mutta sportilla sähkömoottorin tuki luo aika vääntävän ja viiveettömän vaikutelman ja 120 on huomaamatta ohituksessa lasissa.

Täyskaasulla toki huomaa 140hv rajallisuuden, mutta kyllä sillä suomen liikenteessä hyvin on pärjänny. :)

Toki dieseleissä huoltoväli taita olla useammin 30k kun vaikka tässä sen 15k. Noilla kilsoilla en kyllä katsoisi kaasu, koska tankilla saat käydä jatkuvasti ja uudehkoissa se bensatankki on alta 10 litraa jos pitää jonnekkin tankkausverkoston ulkopuolelle lähteä.

Edit. Mulla on autossa kaksi sarjaa noita linkin autossa alla olevia 16 tuumaisia Huyndain vanteita. Linkin yksilössä taitaa olla kesärengassarjat 15 tuumaisilla alkuperäisillä "ekorenkailla", mitä pääasiassa näkee näissä(alumiinivanteen päälle kuuluu vielä ilmaohjainpölykapseli). 16 tuumaiset toimineet ainakin hyvin niin kitkoilla kuin kesärenkailla ja mielestäni antavat autolle vähän normaalimman ilmeen.

 
Viimeksi muokattu:
Tuoreempi Alfa sais olla. Jotain mutinaa dieselien kestävyydestä, mutta empä tiedä onko merkittävää. Giulia saa juuri faceliftiä, moni moitittu asia esim media parani.
 
Alfa on kyllä ojasta allikkoon Teslankin jälkeen. Pitää olla harrastusta merkkiin ja sietää sen että joko ei kelpaa vaihtoon missään, tai mitään järkevää hintaa ei saa. Delta ei osaa korjata noita kun vikoja tulee. Osta nyt vaikka mersu Tege, kun väliaikaista vaihtoehtoa etsit.
 
Kiitos kommenteista. Käyn jossain välissä kiertelemässä paikat ja koeajamassa.
 
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...

Mites ton bemarin b47 koneen kestävyys? Vieläkö ketjut venyy ja paukkuu vag-tyyliin?
 
En osaa sanoa, en ole lueskellut bemareista essonbaarikeskusteluja. Muistan tuon jutun kyllä, ja siitä on 10 vuotta kun siitä lueskelin niin varmaan se on parantunut, eihän ne volkkaritkaan enää leviä käsiin.

Ongelma moottori oli n47 ja ongelmia eniten esiintyi 2007-2012 välisissä. B47 on kokonaan uusi moottori mikä löytyy 2015 eteenpäin olevista. Ihan hyvän moottorin maineessa EGR ongelmia taisi olla mitä huollossa päivittävät.
 
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...

Tuo Volvon D3 150hp tuntui huomattavasti riskimmältä S90:sen alla kuin 518d BMW. Tuossa 518d:ssä on jotenkin niin hölmösti rajoitettu vääntöalue/tehoalue, eikä tuo BMW:n B47-moottori yhdellä ahtimella ole kovin vääntävä koskaan ollut alhaalta, kun taas tuo D3 on huomattavasti riskimpi ihan alhaalta. Jos aivan uutta ostaa niin voi olla, että nykyään 18d:ssä on myös kaksoisahdettu moottori.
 
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.

Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.

Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.

Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.

Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.
 
Hyvällä otannalla kokeilemalla onneksi löytyi mieluisa tuskin 220d E ihan pommi on ei kaikki taksarit voi olla väärässä. Mersussa tuskin tarvitsee pelätä viimeistelyssä vastaavia puutteita, kun Teslassa. En tiedä miten itse koit Audin mutta omalla otannalla huomannut miten hyvin ja teknisesti ne on viimeistelty "insinööri auto" tunnetta löytyy paremmin BMW ja MB leiristä. Turvallisia ja mukavia matkoja tähden takana :tup:.
 
Hyvällä otannalla kokeilemalla onneksi löytyi mieluisa tuskin 220d E ihan pommi on ei kaikki taksarit voi olla väärässä. Mersussa tuskin tarvitsee pelätä viimeistelyssä vastaavia puutteita, kun Teslassa. En tiedä miten itse koit Audin mutta omalla otannalla huomannut miten hyvin ja teknisesti ne on viimeistelty "insinööri auto" tunnetta löytyy paremmin BMW ja MB leiristä. Turvallisia ja mukavia matkoja tähden takana :tup:.
Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.

Olihan siinä oma pohdinta mutta lähdin sitten vaan eteenpäin ja nyt tuli koko päivä ajeltua. Tuntuu mukavalta vaikka massaa on ja ei ehkä se ripein mutta riittävä.

Eihän tuo uusi ole ja onhan siinä omat ajojälkensä jo mutta ei ahdista samalla tapaa kuin heti uudessa olisi toleranssin takia puutteita.
 
Kun aikaisemmin oli Seat niin kun vertaili sitä Audiin niin petyin hiukan. Odotin Audilta enemmän mutta tuntui samalta kuin Seat. Audin alla oli 2.0TDI 190hp mutta jotenkin tuntui laiskalta. Sitten kun pääsi Mesen rattiin niin vaikka "laiva" onkin mutta enemmän sellainen johtaja olo ja tuntui heti kotoisemmalta kuin muut.

Olihan siinä oma pohdinta mutta lähdin sitten vaan eteenpäin ja nyt tuli koko päivä ajeltua. Tuntuu mukavalta vaikka massaa on ja ei ehkä se ripein mutta riittävä.

Eihän tuo uusi ole ja onhan siinä omat ajojälkensä jo mutta ei ahdista samalla tapaa kuin heti uudessa olisi toleranssin takia puutteita.
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
 
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
Koskaan ei voi olla varma mikä pamahtaa mutta se on sitten sen ajan murhe. Hyvä auto kyllä ollut ja sopivan letkeä ajella. Tulee fiilis tuolla, että kiire ei ole minnekään.
 
Onko noissa uusissa mersuissa samanlainen ohjaus kuin noissa vanhemmissa? Ei palauta juuri ollenkaan ja tietyn pisteen jälkeen tuntuu että renkaat kääntyy alta kun tiukasti kääntää. Omassa mersussa, vaikka alusta on kuin kivireki, niin silti se on jotenkin leppoisa ajella eikä kovinkaan sporttinen.
 
220 on varmaan aika turvallinen valinta, 250:ssä on jo sitten (edelleen ellen väärin muista?) se toinen ahdin mukana sopassa. Ei mikään raketti (edes 250:nen), muuta liikkuu liikenteen mukana. ;)
Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.

Nyt tuli Mersua ikävä.
 
Eikö vanhemmissa 220:ssä ollut jo tuplaturbo? Mutta joo, 220 cdi on se "järkevä" kone. Tehoero 200:n on huomattava, mutta silti menee vähällä sopalla. Ja suhteellisen rivakkakin 170hp myllyksi ainakin C:n korissa.

Nyt tuli Mersua ikävä.
Mun mielestä se 220 oli juuri se järkevä kone koska siinä ja 200:ssa oli vain yksi ahdin. ;)

200:n tosin saa softattua käsittääkseni heittämällä sinne 220:ksi.
 
220/250 on molemmissa 2 ahdinta, 180/200 yksi, Näin ainakin C-sarjassa. 220:n saa ohjelmoitua n. 250hv, aika eri kone silloin
 
Tegen auto taitaa olla jo W213 koppaa, jossa OM654 eli vain yksi ahdin. Olihan tuossa välissä 220CDI:ssäkin kaksi ahdinta OM651-moottorin ollessa kyseessä ja W205:ssa taitaa olla yhä edelleen.

Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
 
Tegen auto taitaa olla jo W213 koppaa, jossa OM654 eli vain yksi ahdin. Olihan tuossa välissä 220CDI:ssäkin kaksi ahdinta OM651-moottorin ollessa kyseessä ja W205:ssa taitaa olla yhä edelleen.

Nuo 200/220CDI yhdellä ja 250CDI kahdella jutut on jostain W204:n alkuajoilta. Esson baariin ei nyt tieto kulje.
Joo 213 paketti.
 
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.

Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.

Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.

Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.

Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.

Onnittelut hyvästä valinnasta. Erittäin miellyttävä kone/vaihdelaatikko (9gtronic) -kombo mielestäni. Ja jos ei tehot riitä, niin eiköhän jossain vaiheessa tohonkin saa hyvän Tuikun ohjelman sisään (ellei saa jo nyt)... Tosta om654-koneesta en ole kuullut mitään negatiivistä liittyen jakopäähän. Edeltäjä om651 oli ilmeisesti varsinkin alkupäässä vähän ongelmallinen, tosin myöhemmin parempi. Ei tosin missään vaiheessa mitään BMW:n N47 -tasoa.
 
Olen ekaa omaa autoa hankkimassa. Kaupungissa kun olen asunut ja työmatkat varsin lyhyitä, niin en ole aikaisemmin tarvinnut sellaista. :) Ajeltu on kuitenkin enemmän tai vähemmän 2006 lähtien. Auto tulee pääosin normi maantieajoon n. 15tkm vuodessa. Lähinnä itsekseni ajelen, joten kuljettimen ei tarvitse olla kovin iso. Hintapuolelta olen toistaiseksi katellut käytettyjä 5k - 10k haarukalla. Haen toisaalta käytännöllisyyttä ja luotettavuutta, kun pitää ajaa aika harvaan kansoitettua 270km pätkää, ja toisaalta taas jonkinlaista mukavuustasoa, ettei ainakaan siitä syystä ketuta lähteä noin joka toinen viikko tuommoiselle 3h+ reissulle.

Oma autotietous ei ole suunnaton, joten apu auton hankintaan on tervetullutta :) poden jonkinmoista informaatioähkyä, kun olen koittanut etsiä tietoa ja kaivella ehdokkaita. Toistaiseksi ainakin esimerkiksi Volvo C30:t ja jotkut Toyotat ovat vaikuttaneet ihan kiinnostavilta, mutta en ole vielä löytänyt niin hyvää ehdokasta, että olisin koeajoihin asti ehtinyt. Olisiko hyviä ehdotuksia? Tai onko tuossa hintaluokassa joitakin merkkejä / malleja, joista ainakin kannattaisi pysyä kaukana?
 
Renault Clio (st) on pikkuautojen kuningas vuosikymmestä toiseen, siihen on syynä.
 
Mä en kyllä Clioa suosittelisi, mikäli ajossa on jatkuvaa pitkää pätkää. Auto on kuitenkin aika meluisa eikä penkeistä saa pitkälle matkalle kovinkaan paljoa iloa.

Kaupunkiin ja lyhyeen pyöritykseen sitten kyllä ehdottoman hyvä.
 
Edit. Siirsin tämän Rellurantin autonkorjausketjuun, josko saisi jotain keskustelua aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ensiauto olisi hakusessa ja valinta kallistumassa Fiesta mk7.5 ecobuustiin. Mitkä varusteet olisi hyvä olla ja onko mitään mitä kannattaisi tarkistaa ennen auton ostoa? Haluaisin auton led-ajovaloilla, mutta tarjontaa ei ole paljoa, joten onko parempi vain unohtaa ledit? Budjetti on 10k€.
 
Mobile.de appi puhelimeen ja selaamaan, hakumiehiä/firmoja kyllä löytyy jos itse ei ole valmis lähtemään.
 
Pitäisi perheen toinenkin auto päivittää tässä kesällä. Pääautona on VW Passat niin vähän pienemmällä tulisi toimeen. Nykyinen auto on 2006 Citroen C4 niin jotain suurin piirtein samaa kokoluokkaa. Onko noista uusista Skoda Fabioista (2018) kokemuksia kenelläkään? Suhteellisen edullisia ja vähän ajettuja olisi lähialueella tarjolla, esim: Skoda FABIA, Ylivieska
 
Mä en kyllä Clioa suosittelisi, mikäli ajossa on jatkuvaa pitkää pätkää. Auto on kuitenkin aika meluisa eikä penkeistä saa pitkälle matkalle kovinkaan paljoa iloa.

Kaupunkiin ja lyhyeen pyöritykseen sitten kyllä ehdottoman hyvä.
Clio on hienon näköinen, mutta nauratti kun 30tkm ajetulla korjaamon sijaisautolla meni töihin ja auto pomputti motarilla ja maantiellä takaraivoa niskatukeen. Ehkä se sitten 130tkm kohdalla on vähän parempi kun alusta on väsynyt olemaan niin "urheilullisen tuntuinen".
 
Clio on hienon näköinen, mutta nauratti kun 30tkm ajetulla korjaamon sijaisautolla meni töihin ja auto pomputti motarilla ja maantiellä takaraivoa niskatukeen. Ehkä se sitten 130tkm kohdalla on vähän parempi kun alusta on väsynyt olemaan niin "urheilullisen tuntuinen".

En kyllä ole omassa Cliossani huomannut mitään pomputtelua mihinkään suuntaan eli todennäköisesti tuo auto on ollut viallinen.

Koska tosiaan omistan vm. 2015 Clion (48tkm mittarissa), en suosittelisi sitä pitkille matkoille koska eihän sitä ole siihen suunniteltukaan. Autohan on mitä mainioin kaupungissa pyörimiseen.

Pitkille matkoille perheen kanssa mennään sitten Espacella.
 
Kaverin puolesta kysyn, onko J-Astra jo ihan soiva peli? Laadunparannus oli jossain kohtaa niillä agendalla, mutta ehtikö tuo jo siihen mukaan?
 
Olihan noita J-Astroja kolme kappaletta ja kaikki oli hyviä mun mielestä. Yhteen vaihdettiin ohjausvaihde ja parkkitutkan anturi, muuten ei ollut ongelmia. Käsivaihteistoa tosin pitää käsitellä varovaisesti, siinä laakerit ei ole parhaita mahdollisia. Meillä ei ollut käsivaihteiston kanssa ongelmia. Erittäin vakaita autoja ajaa, tosin painavia ja bensat syövät bensaa sen takia kilpailijoita vähän enemmän. Dieselit ovat taloudellisia, etenkin loppupään 1.6 CDTI, joka taisi tulla joskus 2014-2015 malliin.
 
Olihan noita J-Astroja kolme kappaletta ja kaikki oli hyviä mun mielestä. Yhteen vaihdettiin ohjausvaihde ja parkkitutkan anturi, muuten ei ollut ongelmia. Käsivaihteistoa tosin pitää käsitellä varovaisesti, siinä laakerit ei ole parhaita mahdollisia. Meillä ei ollut käsivaihteiston kanssa ongelmia. Erittäin vakaita autoja ajaa, tosin painavia ja bensat syövät bensaa sen takia kilpailijoita vähän enemmän. Dieselit ovat taloudellisia, etenkin loppupään 1.6 CDTI, joka taisi tulla joskus 2014-2015 malliin.

Todellakin, taisi laihduttaa jotain 120 kiloa seuraavaan malliin. Tuota seuraavaa sukupolvea kehuttiinkin ominaisuuksien puolesta maasta taivaisiin. Noiden seuraavan sukupolven autojen hinnat kuitenkin reiluhkosti korkeammat.
 
Sais lähteä jo vanha Citroenin tila-auto vaihtoon. Ajoa noin 10 tkm vuodessa, 80% kaupunkiajoa, loput maantiellä. Vähän osaamattomana autoasioissa tulin ketjuun hyvien vinkkien perässä. Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä järkivalinnoiksi spekseillä:

- budjetti n. 5000 € (voi venyä tarvittaessa)
- luotettava (ei hankalia tyyppivikoja)
- pienikuluinen (kaupunkiajo 9 ltr / 100 km tai mieluiten alle + pieni vero)
- bensakone
- farkku/tila-auto (kaksi turvaistuinta selkä menosuuntaan takapenkillä)
- automaattivaihteisto, jos ko. mallin osalta ei odotettavissa isompia ongelmia sen kanssa, muuten manuaalivaihteisto

Budjetin vuoksi puhutaan siis noin 10 vuoden ikäisistä autoista. Sen ikäisissä voi tulla vastaan mitä vaan, josko täältä saisi vähän apuja pahimpien virheiden välttämiseksi. Mielessä on ollut kaikenlaisia malleja, mutta etsiessä tuntuu mahdottomalta pysyä kärryillä eri merkkien ja vuosimallien tyyppivioista ja muista mahdollisista ongelmista. Vaihtoehtoina tullut pyöriteltyä:

- Volvo V50 (etuakselisto yms ongelmat eivät houkuttele, Volvon ulkonäkö ja turvallisuus kyllä)
- Skoda Octavia -farkut (budjetin autot näitä ikävän maineen TSI-autoja, eli ilmeisesti ei kannata. Harmi, kun muuten olisivat sopivan oloisia)
- Kia Ceed -farkut
- Hyundai i30 -farkut
- Opel Astra -farkut
- Ford Focus -farkut

Näistä alimmista en ole vielä selvitellyt mahdollisia ongelmia. Täältä jos saisi apuja tuon listan tarkentamiseksi tiettyihin vuosimalleihin, jotka olisivat järkeviä vaihtoehtoja harkittavaksi. Muitakin merkkivaihtoehtoja saa esittää!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 735
Viestejä
4 747 502
Jäsenet
77 381
Uusin jäsen
Kimchi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom