Mikä auto minulle?

No Leafin itse ottaisin, jos katto on 20ke ja ajoprofiili tuollainen. Saa sillä isommalla akulla, pienillä kilsoilla ja vain 2-3 vuotta vanhoja yksilöitä - tilaa on myös riittävästi. Ei pitäisi myöskään olla mitään isompia ongelmia tiedossa. Ns. järkivalinta.

Kiinnostava kysymys on, minkä arvoinen se Leaf on jatkossa. Akuston lämmönhallintaongelmat eivät kai tee siitä kovin pitkäikäistä ja toisaalta Chademo-pikalaturit ovat katoavaa kansanperinnettä nykyisten tullessa käyttöikänsä päähän.

Heitetään villinä vaihtoehtona Leafille Corsa-E. Karkeasti tuossa hintaluokassa voi saada ihan ajamattoman auton.

 
Kiinnostava kysymys on, minkä arvoinen se Leaf on jatkossa. Akuston lämmönhallintaongelmat eivät kai tee siitä kovin pitkäikäistä ja toisaalta Chademo-pikalaturit ovat katoavaa kansanperinnettä nykyisten tullessa käyttöikänsä päähän.

Heitetään villinä vaihtoehtona Leafille Corsa-E. Karkeasti tuossa hintaluokassa voi saada ihan ajamattoman auton.

Lähinnä jos ajot on 70 km työmatkaa ja kotona voi ladata, niin eipä sitä pikalaturilla tarvitse roikkua.
 
Lähinnä jos ajot on 70 km työmatkaa ja kotona voi ladata, niin eipä sitä pikalaturilla tarvitse roikkua.

Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Se voi olla. Toisaalta Leaf on kokoluokkaa suurempi eli mukavempi ajaa kuin Corsa ja on osoittanut sähköautoista pisimmällä track-recordilla tuottavansa luotettavia ja edullisen ylläpidon autoja. Tylsä, mutta luotettava. Akun vaihto todnäk luokkaa 1/3 hinnaltaan verrattuna M3/ID3 ja 10v @ 150tkm ajettuna SOH luultavasti 80-85%, joka ei paljoa hetkauta 62kwh akulla.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Joo, en osaa ottaa kantaa jälleenmyyntiarvoon. Id3:sta ei kyllä tule nuorten miesten takavetolinttaa, koska sen luistonesto on niin aggressiivinen, että sillä ei kyllä driftata ;) Tesla varmaan sopii tällaiseksi nuorten suosikiksi kyllä, lähinnä huikean suorituskyvyn takia.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Auton arvon suhteen varmasti voi näin olla mutta meillä näitä tonnin pommeja on jo rivissä joten ei muuta kun rivin jatkoksi. Hankittiin uusi 60 Leaf kun ne on tutuilla hyvin pelanneet, huolto on vieressä, tilat riittää ja voimaa on hyvin. Päivittäisessä 100km ajossa helteellä ei akun lämmöt juuri puoleenväliin nouse, maantiellä ja pikalatauksella yli puolenvälin.
1000038883.jpg
 
Se voi olla. Toisaalta Leaf on kokoluokkaa suurempi eli mukavempi ajaa kuin Corsa ja on osoittanut sähköautoista pisimmällä track-recordilla tuottavansa luotettavia ja edullisen ylläpidon autoja. Tylsä, mutta luotettava. Akun vaihto todnäk luokkaa 1/3 hinnaltaan verrattuna M3/ID3 ja 10v @ 150tkm ajettuna SOH luultavasti 80-85%, joka ei paljoa hetkauta 62kwh akulla.
Leaf on oikeasti tilava auto. Tosin on myös ID3. Corsasta en osaa sanoa, kun en ole käynyt sisällä.

ID3 on siis tilava matkustajille, mutta matkatavaroille ei ole juuri tilaa. Ei tietysti haittaa, jos tilaa ei tarvitse, mutta itse näen asian niin, ettei tilaa ole koskaan ainakaan liikaa. Leafin takakonttiin mahtuu koko rengassarja ilman että takapenkkejä kääntää, aika yllätys, kun katsoo sitä ulkoapäin.
 
Kiitoksia hyvistä ideoista ja tiedoista. Id3 on tosi vahvoilla. Koska niihin moneen yksilöön saa suhtkoht kohtuu hintaisen rahoituksen. Ostavalla osapuolella ei ole käteistä tällä hetkellä montaa tonnia. Ja hintakatto on aika tiukka 20k€ Kämppämme katoksen hidaslataus on "ryöstetty" pistorasiasta. Mikälie sen teho, defan merkkinen latausasema kyllä. Mitta pääsee töissä lataamaan ns. firman piikkiin.
Corsakin houkuttelis takuineen päivineen, mutta id3:sta sais akkutakuun kera hyvällä rahoituksella. Varmaan pitää 'isoakkusta' leafia käydä kokeilemassa myös. Tämä ostettava auto korvaa 99-vuosimallin 4afe 1.6 corollan joka on ruostesuojattu, huollettu ym., mutta emäntä haluaa toreemman ja turvallisemman ritsan alle, niin sillä sitten mennään.
Varmaan millään näillä vaihtoehdoilla kovin pahasti metsään mennään. Tuurista kiinni varsinkin jos takuuttoman ostaa(pl. Akkutakuu).
Häntä ei kiinnosta edes koeajaa, kun pelottaa uudet autot, luottaa täysin minun valintaan 🤪 Ja 99 vuoden corolla hänen mielestään tosi hyvä ajaa(vaihteet menee loogisemmin sisään kuin renaultissa)

EDIT:
Latausasema on tämän näköinen ja varmaan aivan sama.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 148
Viestejä
4 862 409
Jäsenet
78 612
Uusin jäsen
Mauritze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom