Mikä auto minulle?

Erikoista. Omaan korvaan varsinkin rengasmelua on IS:ssä enemmän. Voisikohan olla sitten ero sen verran pieni että rengasmerkki vaikuttaa oleellisesti.
Se voi olla. Kolmet eri renkaat itsellä ehti olla alla autossa ja alkuperäiset Yokohamat oli kesärenkaista hiljaisimmat. Minkäikäisestä IS:stä sulla on kokemusta? Voihan olla, että näissä on vuosimallikohtaisia eroja.

Toyota/Lexus-liikkeessä kun voivottelin ES:n sisämeteliä niin automyyjä totesi, että IS:stä on valitettavasti vaikea parantaa, kuulemma hiljaisimpia autoja mitä heidän mallistossaan on ollut. LS:stä ei ole omakohtaista kokemusta mutta muistaakseni GS on myös hiljainen.
 
Muutaman sata kilometriä tuli edellisessä työpaikassa ajeltua firman autolla. Oli muistaakseni alkupään 300h F-Sport.
 
F-Sportissa on leveämmät renkaat ja isommat vanteet, melko varmasti vaikuttaa. Ja faceliftissä on voinut tulla muutoksia äänieristykseen, mutta pidän sitä epätodennäköisenä.


Edit: Jos Mondeo hybridiä harkitsee niin kannattaa yksilöä valitessa katsoa millainen rengaistus siinä on. Mikäli rengaskokona on 235/50R17, pitää varautua siihen että renkaat on kalliita; sen verran harvinainen koko kyseessä. Isommalla vanteella oleva 235/45R18 on huomattavasti yleisempi rengaskoko ja saatavuutta on enemmän ja näin ollen renkaat on halvempia.

Pienin rengaskoko on muistaakseni 215/60R16; ei ole hurjan yleinen mutta silti huomattavasti halvempi kuin tuo 235/50R17. 17” vanteelle varmaan saa 215/55R17 renkaat ilman suurempia ongelmia ja se on aika yleinen koko.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä auto kakkosautoksi. Kumppani ajaa 70km työajoa kesät talvet. Sähköautpa mietitty. Hidaslataus löytyy autokatoksesta. Hintakatto 20ke.
Kateltu vw id3, mg4, nissan leaf isommalla akulla. Mitäs muita käytettyjä olis?
 
Hyundai Ioniq (se alkuperäinen ilman numeroa) voisi olla yksi vaihtoehto?

Henkilökohtaisesti en harkitsisi Ioniq Electriciä, koska lähipiirissä on ollut muutamia hintavahkoja korjaustarpeita sellaisen kanssa. Onneksi oli takuunalainen auto silloin, muuten olisi tullut kalliiksi. Sillä tosin ajettiin melko reippaita kilometrimääriä, joten ehkä ainakin ILP:n antautuminen oli "luonnollista kulumaa".

Mikä auto kakkosautoksi. Kumppani ajaa 70km työajoa kesät talvet. Sähköautpa mietitty. Hidaslataus löytyy autokatoksesta. Hintakatto 20ke.
Kateltu vw id3, mg4, nissan leaf isommalla akulla. Mitäs muita käytettyjä olis?

ID3 kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta ADAC:n testin perusteella.

Teslan Model 3:sta saa myös tuohon hintaluokkaan n. 5-vuotiaana ja alle 100 tkm ajettuna. Esim. tämä ja tämä.
 
Mikä auto kakkosautoksi. Kumppani ajaa 70km työajoa kesät talvet. Sähköautpa mietitty. Hidaslataus löytyy autokatoksesta. Hintakatto 20ke.
Kateltu vw id3, mg4, nissan leaf isommalla akulla. Mitäs muita käytettyjä olis?
No Leafin itse ottaisin, jos katto on 20ke ja ajoprofiili tuollainen. Saa sillä isommalla akulla, pienillä kilsoilla ja vain 2-3 vuotta vanhoja yksilöitä - tilaa on myös riittävästi. Ei pitäisi myöskään olla mitään isompia ongelmia tiedossa. Ns. järkivalinta.
 
No Leafin itse ottaisin, jos katto on 20ke ja ajoprofiili tuollainen. Saa sillä isommalla akulla, pienillä kilsoilla ja vain 2-3 vuotta vanhoja yksilöitä - tilaa on myös riittävästi. Ei pitäisi myöskään olla mitään isompia ongelmia tiedossa. Ns. järkivalinta.

Kiinnostava kysymys on, minkä arvoinen se Leaf on jatkossa. Akuston lämmönhallintaongelmat eivät kai tee siitä kovin pitkäikäistä ja toisaalta Chademo-pikalaturit ovat katoavaa kansanperinnettä nykyisten tullessa käyttöikänsä päähän.

Heitetään villinä vaihtoehtona Leafille Corsa-E. Karkeasti tuossa hintaluokassa voi saada ihan ajamattoman auton.

 
Kiinnostava kysymys on, minkä arvoinen se Leaf on jatkossa. Akuston lämmönhallintaongelmat eivät kai tee siitä kovin pitkäikäistä ja toisaalta Chademo-pikalaturit ovat katoavaa kansanperinnettä nykyisten tullessa käyttöikänsä päähän.

Heitetään villinä vaihtoehtona Leafille Corsa-E. Karkeasti tuossa hintaluokassa voi saada ihan ajamattoman auton.

Lähinnä jos ajot on 70 km työmatkaa ja kotona voi ladata, niin eipä sitä pikalaturilla tarvitse roikkua.
 
Lähinnä jos ajot on 70 km työmatkaa ja kotona voi ladata, niin eipä sitä pikalaturilla tarvitse roikkua.

Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Se voi olla. Toisaalta Leaf on kokoluokkaa suurempi eli mukavempi ajaa kuin Corsa ja on osoittanut sähköautoista pisimmällä track-recordilla tuottavansa luotettavia ja edullisen ylläpidon autoja. Tylsä, mutta luotettava. Akun vaihto todnäk luokkaa 1/3 hinnaltaan verrattuna M3/ID3 ja 10v @ 150tkm ajettuna SOH luultavasti 80-85%, joka ei paljoa hetkauta 62kwh akulla.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Joo, en osaa ottaa kantaa jälleenmyyntiarvoon. Id3:sta ei kyllä tule nuorten miesten takavetolinttaa, koska sen luistonesto on niin aggressiivinen, että sillä ei kyllä driftata ;) Tesla varmaan sopii tällaiseksi nuorten suosikiksi kyllä, lähinnä huikean suorituskyvyn takia.
 
Ajattelin tilannetta, jossa autoa tarjotaan joskus tulevaisuudessa vaihtoon. Leaf yhdistää siinä suhteessa paljon huonoja asioita - pikalatausmahdollisuuksien puute, muita sähköautoja huonommin kestävä akku, Nissanin heikko brändi, epämuodikas korimalli (ei-SUV) ja huonosti ikääntyvä muotokieli (mielipideasia).

Leaf tulee luultavasti olemaan 10 vuoden päästä tonnin pommi samaan tapaan kuin vaikkapa Renault Clio. Ennustaisin parempaa tulevaisuutta vaikkapa Tesla M3:lle tai VW:n sähköautoille, sillä tehokkaat takavetoiset ovat aina olleet nuorten miesten mieleen ja toisaalta Volkswagenin brändi Suomessa on melko vahva.
Auton arvon suhteen varmasti voi näin olla mutta meillä näitä tonnin pommeja on jo rivissä joten ei muuta kun rivin jatkoksi. Hankittiin uusi 60 Leaf kun ne on tutuilla hyvin pelanneet, huolto on vieressä, tilat riittää ja voimaa on hyvin. Päivittäisessä 100km ajossa helteellä ei akun lämmöt juuri puoleenväliin nouse, maantiellä ja pikalatauksella yli puolenvälin.
1000038883.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Se voi olla. Toisaalta Leaf on kokoluokkaa suurempi eli mukavempi ajaa kuin Corsa ja on osoittanut sähköautoista pisimmällä track-recordilla tuottavansa luotettavia ja edullisen ylläpidon autoja. Tylsä, mutta luotettava. Akun vaihto todnäk luokkaa 1/3 hinnaltaan verrattuna M3/ID3 ja 10v @ 150tkm ajettuna SOH luultavasti 80-85%, joka ei paljoa hetkauta 62kwh akulla.
Leaf on oikeasti tilava auto. Tosin on myös ID3. Corsasta en osaa sanoa, kun en ole käynyt sisällä.

ID3 on siis tilava matkustajille, mutta matkatavaroille ei ole juuri tilaa. Ei tietysti haittaa, jos tilaa ei tarvitse, mutta itse näen asian niin, ettei tilaa ole koskaan ainakaan liikaa. Leafin takakonttiin mahtuu koko rengassarja ilman että takapenkkejä kääntää, aika yllätys, kun katsoo sitä ulkoapäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 609
Viestejä
4 877 364
Jäsenet
78 601
Uusin jäsen
Lederhosen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom