- Liittynyt
- 06.11.2016
- Viestejä
- 2 258
Eikai 2019 vuosimallin c5 citroenissa mitään thp:ta sentäs enää ole.BMW N13 on sama moottori.
![]()
Prince engine - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikai 2019 vuosimallin c5 citroenissa mitään thp:ta sentäs enää ole.BMW N13 on sama moottori.
![]()
Prince engine - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Ehkä nää on enemmänkin toivomuksia ku vaatimuksia.. eikä aina saa mitä haluaa! Käyttövoima on varmastikin se isoin syy miks vaihtoa mietin.
Varmasti kurkkaan nuo sun ehdotukset, litrat ei onneksi koko kuvaa anna kontin koosta.
Rellun tuo pikkuinen tce kone on aika yksikertaista tekniikkaa, imusarjasuhkutus ja jakoketjulla. Jakoketju noista saattaa venyä +200tkm, mutta sen kulee jos rapisee startissa ja työnä se ei ole kallis, jakoketju ja ratassarja on luokkaa 450€ +työt.
Miten tuommoset pienet moottorit kestää? Vähän itteä pelottais auto missä on 0,9l moottori ja ajeltu reilu 100t kmTai onko noissa sitten valmistaja kohtaisia eroja. Tuossa on pari tuommosta pikkusta Fiestaa ja Corsaa missä on tuommonen litranen moottori ja mittarilukema 130t km.
Sillä kysyin kun ko. merkeistä ei mitään hajua, tai oikeastaan autoista noin muutenkaan. Niillä ajetaan paikasta A paikkaan B![]()
Noita PSA bensaturboja ei saa mennä ihmisen ostamaan.
Mitä tarkoittaa yksityisen ostajan (tai muun) kannalta joissakin autoilmoituksissa olevan "sis alv"?
Tarkoittaako se tavan Matti Meikäläiselle mitään, miten pyyntihintaan tulisi suhtautua?
Kyllä ihan ylivoimainen osa alvillisista käytetyistä HENKILÖAUTOISTA on ex liisareita, ei niissä mitään tarvitse jännittää. Käytännössä automaationa täydellinen huoltohistoria ja viat yms. korjattu leasingfirman piikkiin. Ostaisin huomattavasti mieluummin kun jonkun pirkko-liisa penninvenyttäjän vastaavan vaihturin. Menevät yleensä vaihtoon kun kausi päättyy ja aika usein ovat hyvillä renkailla, kun kuuluvat leasingiin. Penninvenyttäjä taas ajaa molemmat rengassarjat vaihtokuntoon ja ostat autoa johon saa joko heti ostaa molemmat renkaat, tai autoliike on ostanut halvimmat pinnoitetut eko-turbot että saa lain kirjaimen täyttymään.
Pieninä poikkeuksina jotain vartiointiliikkeiden tmv. autoja löytyy, mutta ne nyt yleensä näkee kilometrin päähän jos auto on valkoinen perunasäkillä hakattu yaris cross jossa sisusta näyttää tiikerin raatelemalta.
Olisko tässä hyvä käyttöauto/ järkihankinta?
![]()
Volkswagen T-Roc , 166 tkm | Saka
2. om Suomi-auto / Webasto / ACC / P. kamera / Digimittaristo / KeyLessGosaka.fi
Tylsä kuin mikä, mutta ylläpitokulut varmaan kohtuulliset ja kalleimmat kilometrit jo ajettu pois?
Dieselihän karstoittuu ja riesana on kaikki päästölaitteet, jotka ovat mahdollisia vikakohteita. Ja jos verrokkina on 35-40 t€ auto niin arvonalenemalla, rahoituskuluilla ja vakuutuksen hintaerolla vaihtaa sen vauhtipyörän vaikka kahteen kertaan ja silti jää voitolle.Kunhan ei joudu vauhtipyörää vaihtamaan omistusaikana... Ja olikos noissa EGR vuoto-ongelmaa myös?
Eikös noilla kilsoilla mene pelkkään dieselveroon se mikä menisi koko vuoden bensakuluihin vastaavalla bensakulkineella?Dieselihän karstoittuu ja riesana on kaikki päästölaitteet, jotka ovat mahdollisia vikakohteita.
Mutta jos verrokkina on 35-40 t€ auto niin arvonalenemalla, rahoituskuluilla ja vakuutuksen hintaerolla vaihtaa sen vauhtipyörän vaikka kahteen kertaan ja silti jää voitolle.
Fiilispohjalta kyllä ostaisin sähköauton tai xc60 t8 hybridin, mutta järki sanoo että mieluummin joku alle 20 t€ auto käteisellä riittäisi 6000 km vuosittaiselle ajomäärälle.
Jos löytyy hyvä bensa-auto seuraavilla spekseillä niin saa ehdottaa:Eikös noilla kilsoilla mene pelkkään dieselveroon se mikä menisi koko vuoden bensakuluihin vastaavalla bensakulkineella?
Jos löytyy hyvä bensa-auto seuraavilla spekseillä niin saa ehdottaa:
- SUV, crossover tai farkku
- neliveto
- automaatti
- webasto
- vakkarit, peruutuskamerat ym.
- vähintään 150 hp
- alle 200 tkm ajettu ja hinta alle 20 t€
C-mersuja olen myös katsellut mutta aika harvassa on webastoa.Esim. 4th gen RAV4 ? Aika samoilla spekseillä etsin itsekkin, eli jos on ihmisillä kokemusta niin kertokaa.
Mites noi pikkubemarit, eli öö F31 ja kattoo vaan, että siinä on se parempi moottori, eli jostain vuosimallista 2017 eteenpäin tms. Ne 320:t on varmaan kaikki nelivetoja, kun se ei maksanut juuri ekstraa. Webasto voi kyllä olla harvemmassa.C-mersuja olen myös katsellut mutta aika harvassa on webastoa.
Vähän ajetut bemarit on harvassa.Mites noi pikkubemarit, eli öö F31 ja kattoo vaan, että siinä on se parempi moottori, eli jostain vuosimallista 2017 eteenpäin tms. Ne 320:t on varmaan kaikki nelivetoja, kun se ei maksanut juuri ekstraa. Webasto voi kyllä olla harvemmassa.
Jos löytyy hyvä bensa-auto seuraavilla spekseillä niin saa ehdottaa:
- SUV, crossover tai farkku
- neliveto
- automaatti
- webasto
- vakkarit, peruutuskamerat ym.
- vähintään 150 hp
- alle 200 tkm ajettu ja hinta alle 20 t€
Kiitos, mutta ei ikinä 200 tkm ajettua hybridiä.
Peruutuskameraa ei kyllä ole, muistaakseni ei tainnut F3x ikäisissä kuulua mihinkään suosittuun varustepakettiin.
Kilsat ja hinta rajalla ja muutenkin noissa saattaa vähän kalliimpia yllätyksiä tulla jos huono tuuri.
Dieseleissä tarjontaa huomattavasti enemmän B9 A4 farkku tai allroadeja esimerkisi ihan mukavasti vaihtoehtoja.
Kiitos, mutta ei ikinä 200 tkm ajettua hybridiä.![]()
Siis kalliimpi vaihtoehtoni on alle 100 tkm ajettu Polestar 2 / XC60 T8 tyyliin 35-40 t€.Tämä olikin tämä budjetin fiilispohjan ehdotusKun mainitsit XC60 T8.
Ota huomioon että joskus nuo hybridi akut voivat olla jopa "halpoja". Itse pelkäsin myös ostaa kallista ja akkujen poksumisesta tunnettua hybridiä. Mutta selvittelin niin hinnat ovat 1000-3000e asennettuna. Akut ovat joissain vain nimellisen kokoisia, joten hintaakaan ei tulee kuten esim plugarissa.Kiitos, mutta ei ikinä 200 tkm ajettua hybridiä.![]()
https://www.nettiauto.com/subaru/outback/15177972Jos löytyy hyvä bensa-auto seuraavilla spekseillä niin saa ehdottaa:
- SUV, crossover tai farkku
- neliveto
- automaatti
- webasto
- vakkarit, peruutuskamerat ym.
- vähintään 150 hp
- alle 200 tkm ajettu ja hinta alle 20 t€
Tuli tarve kakkosautolle. Pitäisi olla automaatti ja 7000€ budjetti hankaloittaa hieman etsintää. Ajo täysin kaupunkiajoa, ja n. 20 kilometriä tulee päivässä ajoa. Kaksi pientä lasta pitäisi mahtua takapenkille, mutta muuten pienempikin kippo käy. Tarkoitus olisi päästä kustannusten suhteen halvalla, joten joku mahdollisimman luotettava peli olisi kiva.
Tähän asti katsellut Honda Jazzia tai Toyota Yarista. Tuossa hintaluokassa ovat vaan vähän vanhoja pelejä jo. Toisaalta hieman lisää laittamalla löytyisi jo sähköautoja esim. Renault Zoe. Ladattava hybridi löytyy entuudestaan ja sähköautoilu miellyttää. Mitä mieltä? Uskaltaako noita halvempia sähköautoja ostaa?
https://www.nettiauto.com/subaru/outback/15177972
Täyttänee useimmat vaatimukset - hyvyydestä ei tietoa.
Bensiiniversioiden hintahaarukka on 41 010–48 385 euroa
Tuli tarve kakkosautolle. Pitäisi olla automaatti ja 7000€ budjetti hankaloittaa hieman etsintää. Ajo täysin kaupunkiajoa, ja n. 20 kilometriä tulee päivässä ajoa. Kaksi pientä lasta pitäisi mahtua takapenkille, mutta muuten pienempikin kippo käy. Tarkoitus olisi päästä kustannusten suhteen halvalla, joten joku mahdollisimman luotettava peli olisi kiva.
Tähän asti katsellut Honda Jazzia tai Toyota Yarista. Tuossa hintaluokassa ovat vaan vähän vanhoja pelejä jo. Toisaalta hieman lisää laittamalla löytyisi jo sähköautoja esim. Renault Zoe. Ladattava hybridi löytyy entuudestaan ja sähköautoilu miellyttää. Mitä mieltä? Uskaltaako noita halvempia sähköautoja ostaa?
Onko kellään kokemusta/tietoa Ford Mondeosta hybridinä? Olen katsellut Toyotan hybridejä kulutuksen ja luotettavuuden takia, mutta autossa saisi olla myös siedettävä melutaso, joka toyotissa taas ei oikein täyty.
Olen ymmärtänyt, että Mondeo olisi mukavampi ajettava ja melutasokin olisi siedettävämpi. Kulutuksen suhteen ei pääse ihan Toyotan hybridien tasolle, mutta mitenhän luotettavuuden ja ylläpitokulujen/varaosien suhteen? Eikö Ford ole kuitenkin kansan auto ja huolto-/korjauskulut sen mukaisia?
On hljaisempi ja tietysti muutenkin laatuvaikutelma on joka suhteessa parempi.Jos haluaisin hyvän ja hiljaisen hybridin, niin tutustuisin Lexuksen malleihin. Ei kokemusta, mutta Toyotan premium-brändin luulisi olevan hiljaisempi.
Korimallilla ei sinänsä ole väliä. Mondeo on farkkuna omasta mielestä niin ruma, että sen vuoksi sedanina sen ottaisin.On hljaisempi ja tietysti muutenkin laatuvaikutelma on joka suhteessa parempi.
@holetus ei maininnut korimallia tai budjettia. Lexus on luonnollisesti kalliimpi kuin Toyota. Jos on hakusessa farkku niin sellaista ei mallistosta löydy.
Meillä oli CT jonkun aikaa ja kyllä se hiljaisempi on kuin Prius, mutta ei sitä maantieajossa mitenkään kovin hiljaiseksi voi sanoa. Jos hakee kovin hiljaista autoa, niin kyllä ne alkavat usein olla näitä 5m pituisia losseja, pikkuautot harvoin merkistä riippumatta kovin hiljaisia on.Korimallilla ei sinänsä ole väliä. Mondeo on farkkuna omasta mielestä niin ruma, että sen vuoksi sedanina sen ottaisin.
Budjetti on sellainen 10-15k€. 4 gen Priusta olen kovasti harkinnut, mutta niissä mietityttää 4 genin mahdollinen kallis lämmönvaihdinongelma, joka on vaivannut myös joitain Corolloja.
Lexuksia olen katsellut, mutta tuohon budjettiin ainoa vaihtoehto on CT. (Vanhemmat RX:t myös, mutta niin isoa ja isokulutuksista autoa en tarvitse.) CT:ssä vain epäilyttää, onko se sen hiljaisempi tai premiumimpi kuin 4 gen Prius. Noh, täytyy käydä koeajolla, niin sillähän se selviää.
Tuo hybridi-Mondeo kiinnostaa siksi, että sitä saa suht halvalla melko kohtuullisilla kilsoilla. Mutta luotettavuudesta ei ole itsellä hajua. Ecoboosteista olen kyllä kuullut, mutta sellaistahan ei tuossa olisi.
Edit: lisätään vielä, että maantieajoa olisi suurimmaksi osaksi, toki kaupungissakin jonkin verran. Maantieajoon tuo Mondeo tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Mutta joo, koeajolle täytyy varmaan suunnata.
Tuo on aikalailla fakta. Oli auto mikä tahansa, jos et vaimenna itse, melua on, ellet juuri mene noihin isoihin luksuksiin. Tämän opin itse vasta reilu kuukausi sitten. Se hiljaisuus... ei soi prkl korvissa kun pääsee perille. Eli jos haluaa pientä tai medium koon autoa hiljaisena, se on täys vaimennukseen meno jos haluaa säästää kuulon motarilla.Meillä oli CT jonkun aikaa ja kyllä se hiljaisempi on kuin Prius, mutta ei sitä maantieajossa mitenkään kovin hiljaiseksi voi sanoa. Jos hakee kovin hiljaista autoa, niin kyllä ne alkavat usein olla näitä 5m pituisia losseja, pikkuautot harvoin merkistä riippumatta kovin hiljaisia on.
Just tuossa duunikaveri kertoili kun paikallinen kuski paineli autobaanalla niin kovaan kun iso Sprinter kulkee, oli kuulema varsin huolestuttavaa liikettä sivuovessa yms. Ei ne jotkut autot vaan ole suunniteltu loppuun asti.Näin, ja melussa pitää huomioida myös se metelin luonne ja taajuus. Itse vaimentamalla saa kyllä sitä rengasmelua pienemmäksi, mutta tuulen suhinat ja moottorin huutaminen on lähes mahdotonta saada itse vaimennettua jos valmistaja ei ole asiaa hoitanut.
Itse kun tulee paljon eri autoilla ajettua pitkähköjä matkoja niin ylivoimaisesti rasittavinta on ajaa jollain autolla jossa tuuli suhisee ja rahisee peilien ja ovien etc muotoilun takia. Esim joku iso sprinter 130km/h vauhdissa on kyllä aivan perseestä.
Sama vauhti taas crafterilla -> Paljon hiljaisempi ja mukavampi pidemmässä ajossa.
Mites jokerina sähköt tuolta parinkympin hintaluokasta?Jos löytyy hyvä bensa-auto seuraavilla spekseillä niin saa ehdottaa:
- SUV, crossover tai farkku
- neliveto
- automaatti
- webasto
- vakkarit, peruutuskamerat ym.
- vähintään 150 hp
- alle 200 tkm ajettu ja hinta alle 20 t€
Komppaan koeajoa. Omaan makuun CT ei oikein ole leksus samoin kuin isommat, jo IS on ihan eri tasoa puhumattakaan isommista ja vanhemmista RXstä.Korimallilla ei sinänsä ole väliä. Mondeo on farkkuna omasta mielestä niin ruma, että sen vuoksi sedanina sen ottaisin.
Budjetti on sellainen 10-15k€. 4 gen Priusta olen kovasti harkinnut, mutta niissä mietityttää 4 genin mahdollinen kallis lämmönvaihdinongelma, joka on vaivannut myös joitain Corolloja.
Lexuksia olen katsellut, mutta tuohon budjettiin ainoa vaihtoehto on CT. (Vanhemmat RX:t myös, mutta niin isoa ja isokulutuksista autoa en tarvitse.) CT:ssä vain epäilyttää, onko se sen hiljaisempi tai premiumimpi kuin 4 gen Prius. Noh, täytyy käydä koeajolla, niin sillähän se selviää.
Tuo hybridi-Mondeo kiinnostaa siksi, että sitä saa suht halvalla melko kohtuullisilla kilsoilla. Mutta luotettavuudesta ei ole itsellä hajua. Ecoboosteista olen kyllä kuullut, mutta sellaistahan ei tuossa olisi.
Edit: lisätään vielä, että maantieajoa olisi suurimmaksi osaksi, toki kaupungissakin jonkin verran. Maantieajoon tuo Mondeo tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Mutta joo, koeajolle täytyy varmaan suunnata.
Eihän ne kaikki premium-autot valitettavasti laadukkaita ole, vaikka premiumin hinnan maksaisi.@HK_Blues
Mun preemium autossa tiivisteet oli paskana jo 5 vuoden jäklkeen, koriste osat irtaututui ja myöhemmin itse tiiviste alkoi antautumaan.
Erikoista. Omaan korvaan varsinkin rengasmelua on IS:ssä enemmän. Voisikohan olla sitten ero sen verran pieni että rengasmerkki vaikuttaa oleellisesti.2019 vuosimallin Lexus IS 300h on hiljaisin auto, jollaisen oon ikinä omistanut. Muutenkin hyvä kikotin, enkä olisi luopunut, ellei lisätilalle olisi tullut tarvetta. Keskikulutus omissa ajoissa siinä 6 litran tietämillä, maantiellä pääsi viiden litran hujakoille. Jämäkkä ajettava. Sisätilat ikäisekseen vanhanaikaiset, mutta laadukkaat; kaikki näytti ja tuntui hyvältä eikä mikään nitissyt tai natissut.
Nykyinen ES 300h on viisimetrinen lotjake ja mekkalaa on huomattavasti enemmän. Harmittaa kun IS:n äänimaailmaan ehti tottua.
(Ennen IS:ää on ollut Mersua ja muutakin saksalaista premiumia niin en tuota IS:n hiljaisuutta hehkuta pelkällä Corolla-kokemuksella.)
Se voi olla. Kolmet eri renkaat itsellä ehti olla alla autossa ja alkuperäiset Yokohamat oli kesärenkaista hiljaisimmat. Minkäikäisestä IS:stä sulla on kokemusta? Voihan olla, että näissä on vuosimallikohtaisia eroja.Erikoista. Omaan korvaan varsinkin rengasmelua on IS:ssä enemmän. Voisikohan olla sitten ero sen verran pieni että rengasmerkki vaikuttaa oleellisesti.
Hyundai Ioniq (se alkuperäinen ilman numeroa) voisi olla yksi vaihtoehto?
Mikä auto kakkosautoksi. Kumppani ajaa 70km työajoa kesät talvet. Sähköautpa mietitty. Hidaslataus löytyy autokatoksesta. Hintakatto 20ke.
Kateltu vw id3, mg4, nissan leaf isommalla akulla. Mitäs muita käytettyjä olis?
No Leafin itse ottaisin, jos katto on 20ke ja ajoprofiili tuollainen. Saa sillä isommalla akulla, pienillä kilsoilla ja vain 2-3 vuotta vanhoja yksilöitä - tilaa on myös riittävästi. Ei pitäisi myöskään olla mitään isompia ongelmia tiedossa. Ns. järkivalinta.Mikä auto kakkosautoksi. Kumppani ajaa 70km työajoa kesät talvet. Sähköautpa mietitty. Hidaslataus löytyy autokatoksesta. Hintakatto 20ke.
Kateltu vw id3, mg4, nissan leaf isommalla akulla. Mitäs muita käytettyjä olis?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.