Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa ruveta keksimään tuo syy. Elämästä tulee kovin kallista ellei sitä keksi.Syytä tälle tehtaan päätökselle en kyllä keksi ja sitä ihmeteltiin erityisesti USA:ssa, missä automaatit ovat olleet arkipäivää jostain 50-luvulta ja siellä kyllä jokainen ymmärtää vaihdattaa automaatin öljyjä.
Ensimmäistä autoa itselle. Tähän asti pärjännyt julkisilla keskustassa asuessa.
Vai kannattaako katseet suunnata ennemmin vähän uudempiin eikä noihin vanhempiin "premium" merkkeihin, niin ei tarvitsisi kokoajan viedä pajalle?
Nelivetoa voi kyllä haluta, mutta se on hankala saada tähän yhtälöön eikä sitä täysikäisistä saakka kannata premiumeista hakea.
Kiitos nopeista vastauksista. Menen tässä joku päivä potkimaan tuon hintaluokan autoja Herttoniemeen tai jonnekin Espoon seuduille.Tuon kans tulee eteen jakoketjun vaihto jossain vaiheessa, en aloittaisi autoilijan taivalta N47 koneisella BMW:llä.
Otat sen Toyotan hybridin, ei tarvii rassata ja arvo säilyy ja halpaa ajoa.Ensimmäistä autoa itselle. Tähän asti pärjännyt julkisilla keskustassa asuessa. Keskusta asuminen jatkuu Helsingissä, mutta töiden ja muiden menojen takia olisi kiva (ei pakko, mutta kuume on kova) oma auto.
Speksit voisi olla seuraavat
- alle 20k
- ei mahdollisuutta itse rempata oikein ja kiinnostuskin aika nollassa
- neliveto(?), ainakin faijan xc60 etuveto oli tuskaa
- todennäköisesti sedan
- 4 ovinen
- tilaa mukavasti, mutta ei tarvitse olla mikään laiva
- adapt vakkari olisi kiva
-ei välttämättä hybridi jos on paljon ajettu, youtube videot pelottelee
Alle 20k ja noin 100tkm ajettuja kun laittaa riviin nettiautossa, niin sieltä tulee ihan muutama. Onko mitään no go hommia esim. isot huoltokustannukset jos ei itse tee?
Vai kannattaako katseet suunnata ennemmin vähän uudempiin eikä noihin vanhempiin "premium" merkkeihin, niin ei tarvitsisi kokoajan viedä pajalle?
Edit. Onko esim linkin kaltainen Passat ihan no go? https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/14366592
Aivan turha pelko. Nykypäivänä JOS jakoketju porsii, ei se ole kovinkaan kummoinen remontti.Tuon kans tulee eteen jakoketjun vaihto jossain vaiheessa, en aloittaisi autoilijan taivalta N47 koneisella BMW:llä.
Kerta THP moottoria riittää. Sitä silloin yritettiin kertoa.S- ja JCW Mineissä tulee välttää niitä 1.6 Prince moottoreita. Samoin kuin GTi ja RC peugeoteissa. Nimimerkki yhtä sellaista 5000 eurolla rempanneena.
Saksan tuonti, tuotantopäivämäärä:
Tämä herätti kiinnostusta kanssa. Yksityisen kanssa tietysti on omat jutut, mutta ei vierestä katsottuna Saka/Kamux yms. liikkeet ole helppoa niissäkään.
Edit. Tarkensin hieman speksejä, mitä nettiautosta löytyi.
- n.20k
- diesel/bensa/sähkö
- >2015
- polttoaine/ akkukäyttöinen lisälämmitin -> tämä siksi, kun ei ole mahdollisuutta johdon päässä roikuttaa keskustassa. Kiva lähteä lämpimällä autolla liikkeelle.
- neliveto
- vakkari (adaptiivisesta plussaa)
- alle 150tkm mielellään
Prod. Date | 2014-08-15 |
Veikkaisin, että ketjujen uusimiset sivuäänen tms. takia jos kone pitää nostaa pois ja molemmat uusii kaikkine tykötarpeineen on tuota luokkaa, varmaan lähelle 3 tonttua jollain pajalla. Jos ketju hyppää tai muut isompaa tapahtuu, taitaa olla vaihtokoneen paikka.Kun se ketju kymmenvuotiaan auton ostettua aikanaan porsii niin siihen saa laittaa nykykustannustasolla +2000€ heti sivuun korjaamosta riippumatta, vaikka pätkämallin konetta on helpompi korjauttaakin.
Alkaa näidenkin vanhempien vaihtoehtojen kahlaaminen käymään työstä, jos haluaa löytää hyvän, kun laatikkoöljyjä on harvaan asiallisesti vaihdettu.Noh, jos tekniikan toimivuus pelottaa niin ainahan voi ostaa 5 mukisen Volvon.
Alkaa näidenkin vanhempien vaihtoehtojen kahlaaminen käymään työstä, jos haluaa löytää hyvän, kun laatikkoöljyjä on harvaan asiallisesti vaihdettu.
Jos dieseliä katsot, niin mieluiten sellainen missä ei ole adblueta. Merkistä riippumatta hieman ongelmallisia suomen talvessa.Kiitos vinkeistä. Kävin nyt Herttoniemen läpi ja kyllähän tuolla vaihtoehtoja piisaa.
Bemarilta löytyisi 20k pintaan 520d (150-200tkm) ajettu, mutta näissä sitten moottoriongelmat voivat olla tuttuja.
Corolla on kyllä varma hyvä, mutta varmaan juuri vähän tylsä. Toisaalta pääsee kyllä A:sta B:hen ongelmitta niin kuin jokaisella autolla toivottavasti. Meneekö Kia Ceed samaan kategoriaan Toyotan kanssa?
Itäkeskuksen toyotalla osui silmään Qashqai. Onko näissä automaateissa vm 2018-2020 jotain eksoottista miksi pitäisi välttää? Kyseisessä autossa oli kattoikkunakin, mikä tuo avaruutta.
Yksi vaihtoehto on kasvattaa budjettia ja katsoa suoraan sähköpelejä. Polestar kiinnostelisi, mutta hinta nousee tuonne 25k. Taas avautuu maailma monelle muulle samalla.
Tämmöstä ajatuksen juoksua vaan.
Kashkaissa on cvt-automaatti jossa ei ole täyttöproppua, vaan tyhjennysreiän kautta pitää pusertaa öljyt ylämäkeen. Jää helposti tekemättä ja sitten auto muuttuu sellaiseksi että pitää työntää liikkeelle. 1,2 kone on rellun moniongelmainen kone.Kiitos vinkeistä. Kävin nyt Herttoniemen läpi ja kyllähän tuolla vaihtoehtoja piisaa.
Bemarilta löytyisi 20k pintaan 520d (150-200tkm) ajettu, mutta näissä sitten moottoriongelmat voivat olla tuttuja.
Corolla on kyllä varma hyvä, mutta varmaan juuri vähän tylsä. Toisaalta pääsee kyllä A:sta B:hen ongelmitta niin kuin jokaisella autolla toivottavasti. Meneekö Kia Ceed samaan kategoriaan Toyotan kanssa?
Itäkeskuksen toyotalla osui silmään Qashqai. Onko näissä automaateissa vm 2018-2020 jotain eksoottista miksi pitäisi välttää? Kyseisessä autossa oli kattoikkunakin, mikä tuo avaruutta.
Yksi vaihtoehto on kasvattaa budjettia ja katsoa suoraan sähköpelejä. Polestar kiinnostelisi, mutta hinta nousee tuonne 25k. Taas avautuu maailma monelle muulle samalla.
Tämmöstä ajatuksen juoksua vaan.
Juu pitää vielä pohtia tuota temppuilua latausinfran kanssa. Työpaikalla saa kyllä ladattua 0.23snt/kwh + 0.5e/30min. Ei siis halvinta hommaa, mutta mahdollista ja halvempaa kuin bensiini.Ostaisin toyotan hybridin ennemmin kuin sähköauton jos asuu kantakaupungissa ja auto on ulkosalla. Alkaa nimittäin ärsyttämään jos ei voi kotona ladata. Sitten jos voisi vaikka töissä ladata kohtuuhintaan, niin sähköautoa kannattaa kyllä vakavasti harkita.
Dieselin ja verojen maksaminen ainakin on omasta mielestäni huomattavasti siedettävämpää kuin kärsiä epämääräisistä ja jopa tien poskeen jättävistä vikaantumisista ja sitten seisottaa autoa korjaamolla, kun sitä epämääräisen vian lähdettä etsitään ja korjataan, ja siinä välissä odotellaan varaosan saapumista jostain. Ja dieselin hankintakustannus ajoittuu melko tasaisesti kun taas joku muutaman tonnin moottoriremppa on vähän suolaisempi kertapompsi maksettavaksi.Käyttökulut aika jäätävät tuollaisessa lousku Volvossa, vaikka tekniikka kestäisi, niin kannattaako se säästetty raha heittää polttoaineisiin ja veroihin?
1.4T neliveto Vitaroita löytyisi tuolla budjetilla. Polttoainelämmitin asennettuna supistuu tarjonta huomattavasti, mutta kannattaisiko sen asennukseen varata budjetti. Uudessa käyttöaikaa enemmän kun siinä esiasennetussa 5+ vuotiaassa. Pätee toki kaikkiin muihinkin merkkeihin.
Tämä herätti kiinnostusta kanssa. Yksityisen kanssa tietysti on omat jutut, mutta ei vierestä katsottuna Saka/Kamux yms. liikkeet ole helppoa niissäkään.
Edit. Tarkensin hieman speksejä, mitä nettiautosta löytyi.
- n.20k
- diesel/bensa/sähkö
- >2015
- polttoaine/ akkukäyttöinen lisälämmitin -> tämä siksi, kun ei ole mahdollisuutta johdon päässä roikuttaa keskustassa. Kiva lähteä lämpimällä autolla liikkeelle.
- neliveto
- vakkari (adaptiivisesta plussaa)
- alle 150tkm mielellään
Montako tonnin remonttia joutuu johonkin hybridi Toyotaan tekemään?Dieselin ja verojen maksaminen ainakin on omasta mielestäni huomattavasti siedettävämpää kuin kärsiä epämääräisistä ja jopa tien poskeen jättävistä vikaantumisista ja sitten seisottaa autoa korjaamolla, kun sitä epämääräisen vian lähdettä etsitään ja korjataan, ja siinä välissä odotellaan varaosan saapumista jostain. Ja dieselin hankintakustannus ajoittuu melko tasaisesti kun taas joku muutaman tonnin moottoriremppa on vähän suolaisempi kertapompsi maksettavaksi.![]()
En tiedä montako joutuu tekemään hybridi-Toyotaan. Kun viestisi oli muotoiltu: "Käyttökulut aika jäätävät tuollaisessa lousku Volvossa, vaikka tekniikka kestäisi, niin kannattaako se säästetty raha heittää polttoaineisiin ja veroihin?" ymmärsin, että siinä vertailuasetelma oli isomman käyttökulun Volvo vs. auto, joka ei ole tekniikaltaan luotettava mutta juoksevilta kuluiltaan halpa.Montako tonnin remonttia joutuu johonkin hybridi Toyotaan tekemään?
Toki jos ostaa vag tai bemaria niin touhutonneja kannattaa pitää taskussa.
Yaris cross, toki aito neliveto se ei ole, juuri ja juuri voi nelivedoksi edes sanoa.En tiedä montako joutuu tekemään hybridi-Toyotaan. Kun viestisi oli muotoiltu: "Käyttökulut aika jäätävät tuollaisessa lousku Volvossa, vaikka tekniikka kestäisi, niin kannattaako se säästetty raha heittää polttoaineisiin ja veroihin?" ymmärsin, että siinä vertailuasetelma oli isomman käyttökulun Volvo vs. auto, joka ei ole tekniikaltaan luotettava mutta juoksevilta kuluiltaan halpa.
Toyotan hybridi voi olla ihan hyvä vaihtoehto monelle. Itse ajelen nykyisin käyttökuluiltaan kohtuuhintaisella Volvolla ja aikaisemmin kuluiltaan kalliimmalla viisimukisella Volvolla. Kummankin valitsin hybridi-Toyon sijasta omien tarpeiden ja halujen takia eikä käyttökulut ole olleet keskeisin prioriteetti. Mutta tarpeet ja halut ja erilaisten juttujen priorisointi tietty ovat yksilöllisiä.
Nyt kun keskustelun lähtöpisteenä kysyjällä oli, että pitää olla nelivetoinen auto, ei Toyotalla taida olla muuta tarjolla kuin RAV4.
Ostaisin toyotan hybridin ennemmin kuin sähköauton jos asuu kantakaupungissa ja auto on ulkosalla. Alkaa nimittäin ärsyttämään jos ei voi kotona ladata. Sitten jos voisi vaikka töissä ladata kohtuuhintaan, niin sähköautoa kannattaa kyllä vakavasti harkita.
Yaris cross, toki aito neliveto se ei ole, juuri ja juuri voi nelivedoksi edes sanoa.
Mutu, että kestää kun ei helsingissä älyttömiä pakkasia ole.Kysyjä halusi autoon webaston/lisälämmittimen. Kestääkö Toyotan 12v akku moisen rääkin ilman mahdollisuutta ylläpitolaturiin, kun kantakaupungissa asuvalla ajomatkat lienee melko lyhyitä, eli akku ei välttämättä ehdi latautua kunnolla? Tuo asia voisi puoltaa sähköautoa.
Yön ja aamun aikana tuli selattua lisää nettiautoa. Pudotin tuon nelivedon pois, niin aukesi vähän maailma. Samalla ajattelin, että tiputan hieman budjettia vaikka käytiinkin jo Polestar 2 katsomassa. Ensiauto, niin ei tiedä yhtään miten lähtee sitten kilometrit kertymään, veikkaisin 10-20tkm väliin.Juu pitää vielä pohtia tuota temppuilua latausinfran kanssa. Työpaikalla saa kyllä ladattua 0.23snt/kwh + 0.5e/30min. Ei siis halvinta hommaa, mutta mahdollista ja halvempaa kuin bensiini.
Faijan sähkövempeleellä kohta tässä vuosi menty ja ihan hyvin pärjää kyllä pelkällä työlatauksella, tietysti kalliimpaa kuin kotona.
Tuo 520d on tuttu auto sinänsä porukoiden kautta ja siinä oli noita EGR ongelmia. Pitää pistää mientitämyssy päälle, kiitoksia taas kommenteista.
Kohta tulee Adblue-kommentteja.Yön ja aamun aikana tuli selattua lisää nettiautoa. Pudotin tuon nelivedon pois, niin aukesi vähän maailma. Samalla ajattelin, että tiputan hieman budjettia vaikka käytiinkin jo Polestar 2 katsomassa. Ensiauto, niin ei tiedä yhtään miten lähtee sitten kilometrit kertymään, veikkaisin 10-20tkm väliin.
Fordilta löysin 2019 vuoden 120tkm ajetun Ford Focuksen 1,5 TDCi Ecoblue 120hv A8 titanium moottorilla. Siisti auto muuten, mutta pitää vielä käydä koeajamassa. Hintaa sen 12 kilojeuroa. Löytyy webastoa ja ACC:ta, mitkä itselle muodostuneet tässä ajansaatossa tärkeäksi.
Ehkä tuolla hinnalla on kivempi lähteä testailemaan autoilua ja sen kustannuksia. Ei tunnu niin pahalle jotkut remontit marmorilla ja ehkä tuohon saa jopa apua kaverilta, jolla on pidempää Focus ollut käytössä.
kilometrejä tulee vain 6 tkm vuoteen
Jotenkin tuntuu, että hydridit ja sähköautot on sekoittaneet minun pakkaa liikaa, kun ennen valinta tehtiin vain bensan ja dieselin välillä.
No jos tätä aihetta lähestytään järjellä, niin järkevin olisi joku toyota yaris tai bussikortti.Melkein noilla kilsoilla kannattaa tehdä joku pieni excel-harjoitus siitä, että kuinka paljon ihan perinteinen bensa-auto saa kuluttaa noilla ajoilla että menee tasoihin kalliimman hybridin tai dieselin kanssa.
Heitän villinä korttina Mazdan, joko 3, CX3, 6 tai joku noista 2.0 Skyactiv koneellisista. Eihän ne mitään tehotykkejä ole, mutta arkiajossa pärjännee. CX3 saa jopa nelivetona.
Löytyykö autoa edullisesta hintaluokasta, johon saisi näppärästi 3 lastensistuinta (1-eteen on ok myös?)
Perheautoa/tila-autoa siis katselmuksessa. Tarve lähinän sen takia, kun nykyinen vaikuttaa "hajoavan alle" ja voisi panostaa hieman.
Hintaluokka karkeasti 4000-17 000e.
Volvo V70. Niitä on tarjolla ihan hitokseen paljon, eli näkyy myös hinnoissa. Itse ostin maaliskuussa siistin ja ruosteettoman yksilön alle neljällä tonnilla.Löytyykö autoa edullisesta hintaluokasta, johon saisi näppärästi 3 lastensistuinta (1-eteen on ok myös?)
Tai minkä ostaisitte? Ehkä kätevintä olisi, jos jopa isofixitkin löytyisi edestä apukuskin paikalta - onkohan sellaisia vanhoja autoja olemassa, mistä löytyisi?
Toki nerokkain olisi 3x isofixit takana,
Perheautoa/tila-autoa siis katselmuksessa. Tarve lähinän sen takia, kun nykyinen vaikuttaa "hajoavan alle" ja voisi panostaa hieman.
Hintaluokka karkeasti 4000-17 000e.
Omakotitalo ja budjetti noin 20 000 - 30 000Budjettikin olis hyvä ja asutteko okt, rivari, kerrostalo näin latausasioita ajatellen?
Auton hankinta edessä. Vaimolle pitäisi auto vaihtaa. Samalla tämä olisi meidän ainoa käytössä oleva auto. Itsellä farmari golf mutta tytär ominut sen ja vei sen aikoinaan muuttokuorman mukana.. Kilometrejä vuodessa alle 10000. Lyhyttä ajoa. Harkinnassa peräkoukullinen tila-auto. Mietinnässä vain onko se bensa, plug in, hydridi vai sähkö. Yrittänut opiskella mikä kävisi parhaiten mutta tyhjään päähän ei uppoa. Saiisiko täältä suosituksia tähän liittyen?
Edit.
Tällä hetkellä tuntuu että vaihtoehdot on seuraavat: Skoda karoq, Tiguan, Kia Sportage tai Raw4
Löytyykö autoa edullisesta hintaluokasta, johon saisi näppärästi 3 lastensistuinta (1-eteen on ok myös?)
Tai minkä ostaisitte? Ehkä kätevintä olisi, jos jopa isofixitkin löytyisi edestä apukuskin paikalta - onkohan sellaisia vanhoja autoja olemassa, mistä löytyisi?
Toki nerokkain olisi 3x isofixit takana,
Perheautoa/tila-autoa siis katselmuksessa. Tarve lähinän sen takia, kun nykyinen vaikuttaa "hajoavan alle" ja voisi panostaa hieman.
Hintaluokka karkeasti 4000-17 000e.