Mulla on 2019 Golf 1.5TSI ja DSG ja kyllä se kylmänä kylmemmällä/viileällä ja kostealla kelillä tahtoo välillä kevyesti nykiä osakaasulla, eli jotain lisäkalibrointia olisi voimalinja vielä kaivannut. Tai nykiminenkin ehkä turhan vahva sana, mutta tuntee kun veto yskähtelee lievästi. Tosin lienee eri ongelma kuin tuo videolla oleva, ei tämä noin pahasti kenguroi eikä kierrokset heittele.Nykyisessä Leonissa on juuri tuo 1.5TSI manuaalin kanssa ja tuohon on mm. päivitetty ECU takuun alaisena, mutta tekee vieläkin tyhjäkäynnin heittelyä ja kevyttä pompottelua, kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle ( 1.5 TSI ACT manual - szarpanie (youtube.com) ), ilmeisemmin automaattiaskin kanssa tuota heittelyä ei tapahdu. Tietenkin 1.5TSI+DSG hinnat alkaen +20k
Vagarenalla törmäsin useampaankin mainintaan tästä omasta ja vaikutti ”ominaisuudelta” johon ei kukaan ollut saanut korjausta. Toisaalta suhteellisen harmittomalta.
Vaimolla on pari vuotta vanhempi 1.0TSI DSG:llä eikä siinä tuota samaa esiinny ollenkaan. Luultavasti tuollainen 1.0TSI manuaalilla olisi VAG-puolelta ongelmattomin ja luotettavin kombo. (Tämä lähinnä yleisenä kommenttina, alunperin taidettiin hakea isompaa autoa jossa tuo litrainen voi tuntua turhan nuhaiselta)
Viimeksi muokattu: