Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?
Niin eli käytännössä sait siitä ihan saman rahan kuin mitä se kusinen jobbari tarjosi. Ei varmaan laskenut myyjä myyntihintaa ostetusta autosta, niin oli hyvin varaa hyvittää vaihturista =)Itellä oli auto siellä testin vuoksi, nettiautossa omallani oli hintapyyntö muistaakseni 1700e, yksi tarjous tuli joltain kusiselta autojobbarilta autovexin kautta: 460e. En myynyt, viikkoa myöhemmin sain siitä hyvityksenä oikeaan autoliikkeeseen 2300e. Nyt se on myynnissä jossain liikkeessä hintaan 3950e
En aio autovexiä käyttää, tosin seuraavan kerran vaihdan autoa 6:n vuoden päästä ja tuskin tuo palvelu silloin enää on edes pystyssä.
Edit: ja tämä tosiaan tuossa tammikuun alussa
Niin eli käytännössä sait siitä ihan saman rahan kuin mitä se kusinen jobbari tarjosi.
Toi käytetyn auton ostaminen on nykyään ihan erilaista kuin joskus silloin, kun ekan kerran kävin liikkeessä potkimassa renkaita. Nyt tulee auton iästä riippuen liikkumisturvaa, vakuutusten niputtamista, huolenpitosopimusta ja ties mitä. Noista sitten tingitään mitä kehdataan. Noiden lisäkilkkeiden keston kanssa on sitten pelivaraa, mistä se lopullinen hinta muodostuu.Jos taas hyvityksellä tarkoitat suoran kaupan ostohintaa autoliikkeestä, on asia aivan eri.
Itsellä myös sama auto kiikarissa, Diesel/Bensa pohdinnassa tuossa, mutta tuntuu että on vähän puun ja kuoren välissä vaihtoehdoissa.
-Dieseliä ei kannata ottaa kun adblue systeemit jäätyy ja "aina rikki"
-Puretechia ei kannata ostaa kun ei paikat kestä (pääosin öljyssä kulkevan jakohihnan ongelmia, vastaavia kun Fordin ecoboosteissa?)
Käytössä tällä hetkellä liisari autosta jossa on Puretech (Opel Grandland ns. sisarmalli) ja olen kyllä tykännyt, toki ei tarjoa mitään elämyksiä mutta ihan hyvä moottori muuten, mutta itselle ostettaessa kiinnostaa kestävyys enemmän.
Mun täytyy myöntää, että tää paniikki oli suurin syy, miksen aja nyt 2008:lla. Mutta hyvä kuulla, että asiaan on reagoitu. Onhan mulla nykyisessä Volvossakin viiden vuoden hihnanvaihtoväli.Tämä Puretech kammo ja paniikki on saanut naurettavat mittasuhteet.
Toi käytetyn auton ostaminen on nykyään ihan erilaista kuin joskus silloin, kun ekan kerran kävin liikkeessä potkimassa renkaita. Nyt tulee auton iästä riippuen liikkumisturvaa, vakuutusten niputtamista, huolenpitosopimusta ja ties mitä. Noista sitten tingitään mitä kehdataan. Noiden lisäkilkkeiden keston kanssa on sitten pelivaraa, mistä se lopullinen hinta muodostuu.
Tämä Puretech kammo ja paniikki on saanut naurettavat mittasuhteet. Ongelma on sama kuin ecoboosteissa, mutta Peugeot on vaihtanut vanhat hihnat omalla kustannuksella ja vaihtoväli on lyhennetty 5 vuoteen 10 vuodesta.
Ford ei ole tietääkseni tehnyt edellä mainittuja tekoja, Ecoboosteissa myös hihnan vaihto maksaa noin 1500€ kuin taas puretecheissä 500€.
Puretechit ovat ihan hyviä moottoreita oikein huolettaessa. Huomioimisen arvoista on myös Peugeotin positiivinen toiminta ongelman ilmettyä.
Muutaman tonnin romujen myynti on ihan ylivoimaisen helppoa, pitkä leima niin ne suorastaan revitään käsistä.
Tällä hetkellähän markkina on sellainen että suhteellisesti ja jopa absoluuttisestikin parasta katetta tehdään reippaasti alle 20 000e autoilla, vaikka moni luulee että se kalliiden käytettyjen tötteröiden myynti on sitä kullan vuolentaa.
Asiasta kiinnostuneille, on hyvä seurata vaikka wetterin, kamuxin, rintajoupin etc. ulostuloja ja osavuosikatsauksia joista löytyy yllättäviäkin juttuja näin sivusta seuraajan näkökulmasta.
Minä kun myin tonnin pommia, niin ei tarvinnut mennä mihinkään, vaan ostaja tuli autoa Lvivistä saakka hakemaan. Löi rahat kouraan ja sanoi, että tulee viikon päästä hakemaan auton, kun pitää viedä ensin aamupäivällä ostettu auto kotiin.On varmasti liikkeelle yksityisenä ei jaksa sitä rumbaa kun mannet soittaa Iisalmesta tuotko autoa vastaan. Ja omasta en olisi todellakaan saanu euroakaan enempää vaikka oisin tuon rumban jaksanut.
Tänään kävin koeajaa 2020 madza 6:n. Oli kyllä erittäin hyvä istua ja mukava ajaa, mutta huomasin että sittenkin ihan liian iso laiva itselle. Seuraavaksi corolla jostain testiin.PK seudulla asun mutta toki hyvän kohteen perässä onnistuu käydä aika pitkälläkin.
Mazdat miellyttää kyllä silmää. Toki en niitä mitenkään tunne paitsi että kaikki puhuvat aina ruosteesta. Mutta täytyy katsoa jos löytyisi kokeiltavaksi.
Mitkä laitteet pääsääntöisesti on pienikulutuksisimpia nopeassa moottoritie-ajossa? Tyyliin siis 140-150kmh mittarinopeudessa. Ei tule itselle oikein mieleen muut kuin pitkäksi välitetyt isohkot dieselit kuten 530d / E350d.
Todennäköisesti. Oma keskinopeus tuolta 15tkm ajalta taisi olla 69kmh. Joten ei todellakaan mitään optimaalista perus ei ladattavalle hybridille.Maantie ja ripeät kiihdytykset on myrkkyä hybridi tojojen kulutukselle. 60km/h ja alle rauhallisessa ajossa käyvät pyhällä hengellä
Vie auto kulmien säätöön, voi hyvin selittää ainakin osan renkaiden kulumasta. Rattikin saadaan suoraan.Noniin tuli ostettua tosiaan tuollainen "vaaleansininen" (lähellä mittariston väriä) ST-line 125hv yksilö. Hintaa jäi lopulta kaiken kaikkiaan 12 890€. Vajaa 62tkm ajettu
Miinuksena ei ole parkkitutkaa ja vakionopeudensäädin olikin nopeudenrajoitin. Nyt tässä muutama päivä autoa tuulettanut, tuo nopeudenrajoitin on itseasiassa varsin mukava keksintö kun pysyy se "hallinta" itellä siinä kaasussa.
Plussana sitten Bang & Olufsen äänentoistojärjestelmä mitä ei edes myynti-ilmoituksessa ollut saati myyjätkää vissii tienneet siitä. Siinä vaiheessa ku kävelin liikkeeseen ostohousut jalassa niin olivat vasta ottamassa parempia myyntikuvia Lumen alta bongasin nettiautosta.
Parit hiusnaarmut katossa varmaan harjapesusta tulleet. Nuo saa myllyttämällä umpeen.
Ratti on aavistuksen vasemmalle päin vinossa, jonka voi käydä jossai suoristaa jos en totu siihen.
Täydellinen huoltokirja, paitsi edellinen omistaja oli tee-se-itse akunvaihdon yhteydessä saanut avaimet pois käytöstä, mutta oli käynyt sitten jossain liikkeessä hoitamassa asian kuntoon.
Tekivät vielä huollon tuohon autoon samalla hinnalla.
Kesärenkaat oli kovin kuluneet. Liekö tuolla kaaralla pääosin kesällä ajettu kilometreihin nähden.
Vie auto kulmien säätöön, voi hyvin selittää ainakin osan renkaiden kulumasta. Rattikin saadaan suoraan.
Ja en tiedä onko noita saanut ilman vakkaria mutta rajoittajalla. Siinähän on valintanappi onko käytössä limiter vai vakkari.
Sokeasti ei kannata huoltoon luottaa . Itsellä ovat sanoneet vuoronperään saman päivän aikana täysin vastakkaisia asioita yms. Ja eipä sitä itsekään aina tiennyt tarkalleen mitä teki vaan vedettiin arvalla. Tuossa linkin kuvassa vakkarin nappi on vasemmalla puolella tuo LIM napin yläpuolella. Onko sinulla vain LIM nappi? ford fiesta mk8 steering wheel - Search Images (bing.com)Täytyy joku päivä käydä Vianorilla/vastaavalla että tsekkaavat aurauskulmat Mainitsivat tästä myös siellä liikkeessä. Mut kyl ne kesänakit oli aika tasasesti kuluneet. Eli selkeästi tuolla on ajettu enemmän kesällä ku talvella. Talvirenkaat näytti aika uusilta. Tsekkaan vielä tarkemmi nastatilanteen.
Joo siis kaverin kanssa ko käytii koeajaa niin hän pelkääjän paikalta tutki ohjeet sanasta sanaan ja minä kaikkeni tein. Myyjä kävi myös testaa ja huolto kävi lopulta toteamassa, että siinä ei ole vakkaria vaan ainoastaan nopeudenrajoitin Ihmeteltiin siinä asiaa hetki..
Jos siinä on valintanappi niin joko a) blonditesti b) se on hyvin piilossa c) vakkaria ei vain ole
E: Lahessa ko kävin toista vastaavaa tuulettamassa, niin siinä oli suoraa vakkari samoilla napeilla painettuna.
Sokeasti ei kannata huoltoon luottaa . Itsellä ovat sanoneet vuoronperään saman päivän aikana täysin vastakkaisia asioita yms. Ja eipä sitä itsekään aina tiennyt tarkalleen mitä teki vaan vedettiin arvalla. Tuossa linkin kuvassa vakkarin nappi on vasemmalla puolella tuo LIM napin yläpuolella. Onko sinulla vain LIM nappi? ford fiesta mk8 steering wheel - Search Images (bing.com)
Johan on. Enpä tiennyt moista edes mahdolliseksi MK8:ssa .LIM napin yläpuolella ei ole nappia. Tuo koko kaistale on pelkällä LIM napilla Eli kyllä tuosta vakkari puuttuu!
Vaihda puhelintakin uudempaan.
Onpas muuten harvinaisen hidas sekä buginen tuo fiestan infotainment. Pari kertaa käynnistyi koko roska uudelleen kesken kaiken ja välillä ei toiminut bluetooth millään.
Mut onnea autosta.
Ai, itsellä ainakin oli pirun luotettava ja sama oli kaverin ja toisen tutun MK8:issä. Oma ja kaverin olivat hyvin varhaisia autoja ja tutun oli sitten pari vuotta tuoreempi.Onpas muuten harvinaisen hidas sekä buginen tuo fiestan infotainment. Pari kertaa käynnistyi koko roska uudelleen kesken kaiken ja välillä ei toiminut bluetooth millään.
Mut onnea autosta.
Onko tavoite ajaa kovaa vai tuntea ajavansa kovaa? Olen itse oppinut että auto joka ei välttämättä ole nopea mutta tuntuu siltä voi olla miljoona kertaa hauskempi kuin auto joka kulkee kuin perkele muttei tunnu miltään. Joskus "huonompi" on parempi. Mites, onko aikomus oikeasti ajaa matkaa vai mistä tuo laajempi GT/coupe skaala tulee? Tuo kun voi tarkoittaa about mitä tahansa. Niin ja kuinka monta pitää kuskin lisäksi mahtua autoon? Onko tuo moottorin pakko olla 110% varmasti V8 vai kelpaako muutkin variaatiot jos tuntuu hyvältä? Lähinnä että sillä voisi avata näitä vähän erikoisempia optioita jotka voisivat olla jopa tulevia tai jo nyt klassikoita (euroissa mitä tahansa normi 4cyl rajusti ahdetusta turbosta suoran kutosen kautta V8, V10 ja V12,VAG maailmassa W koneet, japseissa suorat kutoset tai V12:t, briteissä mikä tahansa V6:sta V12:sta jne jne...) joissa raha ei menisi täysin kaivoon vuodessa tai parissa. Lähinnä pointti että mene ja kokeile. Itse menisin kokeilemaan nyt tulevan klassikon tai jo klassikon maineessa olevia malleja. Noissa on jokin syy sille maineelle ja riippuen mallista et joko häviä rahaa kovin paljoa, et häviä sitä ollenkaan tai myydessä jäät jopa voitolle.Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".
Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.
Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".
Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.
Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Juu ehdottomasti joku erikoismalli tai muuten spessumpi. Poikkeuksen esim Maserati joita saa ties mihin hintaan, koska eivät pidä hintaansa yhtään ja ylläpito on ilmeisesti varsin hintavaa. Mutta jos muutkin kuin V8:t kelpaavat, aukeaa monen monta ovea.Sijoituksena ja jälleenmyyntiarvon osalta M, RS ja AMG säilyttävät kysynnän luultavasti parhaiten. Esimerkiksi e9x M3 tai RS5 voisi löytyä budjettiin ja jäisi harrasterahaakin.
Sitä on harrasteauton hankinta mielessä. Käyttöautona on perus 200+hp nelivetodieselfarkku ilmajousilla, joka palvelee hyvin työ- ja arkiajossa, ja kärrynvedossa yms. Mutta jotain muutakin sitä talliin kaipaa 1000cc pyörän ja 1000cc kelkan lisäksikin, ja erilaiset autovaihtoehdot olleet mielessä, ja muutamia valintakriteerejäkin on: tärkeimpänä ehkä että V8 ja "riittävä" suorituskyky, ja "hyvä ajofiilis".
Noilla kritereiilä sitä on ollut pohdinnassa esim. E63 650i, F13 650i, S5 4.2 FSI V8, C209 CLK550, C218 CLS500, ja muutamat muut. M:t, RS:t ja AMG:t saattavat karata ylläpitokustannuksiltaan ehkä turhan ylös? Mitä muita voisi olla samassa luokassa: ehkä Jaggen X150, ja mielellään jopa XKR formaatissa? Kasikone on aikalailla pakollisena, ja jättää mm. Possut pois, ja Mustangin sisustakaan ei miellytä ennen S550 korimallia, ja sen ikäiset taas hinnoissaan.
Muita hyviä vaihtoehtoja pohdintaan GT/coupe-luokassa? Budjetti jotain 20-50 k€, riippuen toki vähän jälleenmyyntiarvostakin, ainahan se mukava jos auto voi olla sijoituskin, harvemmin toki tuossa hintaluokassa. Ylläolevien esimerkkien osalta tullut tutustuttua tyyppivikoihin, ja muihinkin ominaisuuksiin, ja muutaman esimerkin kyytiinkin on tullut päästyä, mutta ehkä sitä oikeaa ei ole vielä tullut koettua.
Hinta ja korko ja se että periaatteessa sama auto kuitenkin kuin corolla. Ehkä vielä enemmän herkkuja.Miten päädyit swace corollan yli ?
Mikä kone noissa on? Ja minkä tehoisena?Hinta ja korko ja se että periaatteessa sama auto kuitenkin kuin corolla. Ehkä vielä enemmän herkkuja.
1.8 kone, tehoista en nyt muista ulkoa. Itselle se keskikulutus 4,5l/100km merkitsee.Mikä kone noissa on? Ja minkä tehoisena?
Okei, eli se perus Corollan 1.8 todnäk. Oletko motarille päässyt vielä? Tai oikeastaan, miten herkästi mennään kierrokset korkealla. Corollassa 1.8 on varsin kova vinkuja vs 2.0 joten mietin että ovatko pitäneet softat samana vai muuttaneet jotain.1.8 kone, tehoista en nyt muista ulkoa. Itselle se keskikulutus 4,5l/100km merkitsee.
Auton vaihtoon liittyen. Onko kellään kokemuksia esim autovex- palvelusta...? Saako sieltä paremman hinnan vaihdossa?