Älä tuijota liikaa kilometrejä. Tuossa moni tekee virheen, etenkin alle 100tkm tai juuri alle 200tkm ajetuissa. Se 80tkm/180tkm ajettu voi vaatia seuraavana vuonna isot huollot ja hyvällä tuurilla tietyt kuluvat osat alkavat olla loppu, vs se 120tkm/220tkm ajettu jossa nuo on jo tehty.
Älä osta liian kallista jos siihen ei ole varaa, mutta koska hankinta on sen verran iso, muista että siitä pitää myös nauttia ja joskus se tonni pari lisää voi olla todellakin sen arvoista. Tästä syystä olen itse päätynyt noihin erikoismalleihin ja ties mihin outouksiin. Etsi se mikä tuntuu hyvältä vs muut ja jos hinta täsmää, anna mennä. Bonuksena, nuo erikoismallit pitävät arvonsa yleensä selkeästi paremmin.
@Myrkky ja
@sm81, omat keskustelut ovat jo 10vuoden takaa kun mietin Swift Sportin ostoa. Kuulema jos jotain hajosi, varaosa saattoi löytyä heti tai todella pitkän odotuksen jälkeen. Kommentti oli kutakuinkin että mitään ihmeellisempiä ongelmia on todella harvoin, jos hyväksyt muovisuuden ja silloisen väännöttömän vaparikoneen sekä tuon mahdollisen osien odottelun, saat pirun hyvän auton itselle. Yleensä mekaanikot huutelevat todella monesti negatiivisesti autoista joita korjaavat, tässä tapauksessa yllätti tuo suorapuheisuus hyvistä jutuista. Jos olisin kestänyt tuon olemattoman väännön, olisin todennäköisesti ostanut moisen.
EDIT: Minkähän takia tuossa linkin Fiestassa tuo kontti istuu noin huonosti. Niin ja jos olet ostelemassa autoa ilman täys ledejä, varustaudu että eivät ole mitkään maailmaa mullistavat ajovalot. Pärjää niillä halogeeneillä tottakai, mutta jos yhtään enempää tulee pimeää maantietä ajeltua niin voi olla varsin kriittinen asia.