Mikä auto minulle?

Vaihdoin juuri 17vm auriksen 1.8 hybridin pikkumallin, farmari seat leoniin vm 2019 1.0 tsi dsg malliin, eipä oikeastaan löydy kun kehuttavaa. Auris oli kanssa hyvä auto, mutta jos ajoi yli 80km/h sai istua suurinpiirtein peltorit päässä että kuuli omia ajatuksia.
 
Koitas nyt itse löytää sitten paremmin kysyjän specseihin sopiva kulkupeli kun näyttää sitä että kaikkien muiden ehdottamat ei kelpaa.
Enhän mä sanonut, että ei kelpaa. Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on. Sen mitä vajaa 10 tkm ehdin ajaa uudella farkkucivicillä 2015-2016 tienoilla, niin hyvähän se oli. Useampaa Jazzia ajanut sitä ennen 150 tkm. Ruostuminen niitäkin (Jazzeja) vaivas, 3-vuotias oli pohjastaan samaa luokkaa 10-vuotta vanhemman sitikan kanssa.
 
Minkälaista pakettiautoa kannattaisi katsella 10k-15k budjetilla. Olen nyt katsellut T5 transportereita kun niitä löytyy melko paljon tuossa hintaluokassa. Onko 2,0 TDI manuaali kuinka luotettava? Mitä muita samankokoisia vahihtoehtoja kannattaisi katsella? Auto tulisi henkilökohtaiseen päivittäiseen käyttöön, josta suurin osa maantietä. Tarkoitus ei ole kuljettaa mitään kovin painavia lasteja mutta kyytiin on mahduttava kerralla pari pyörää sekä muuta keveyempää tavaraa. Lisäksi talvisin on mahduttava tavalliset sukset sekä 2,3m eräsukset.
 
Minkälaista pakettiautoa kannattaisi katsella 10k-15k budjetilla. Olen nyt katsellut T5 transportereita kun niitä löytyy melko paljon tuossa hintaluokassa. Onko 2,0 TDI manuaali kuinka luotettava? Mitä muita samankokoisia vahihtoehtoja kannattaisi katsella? Auto tulisi henkilökohtaiseen päivittäiseen käyttöön, josta suurin osa maantietä. Tarkoitus ei ole kuljettaa mitään kovin painavia lasteja mutta kyytiin on mahduttava kerralla pari pyörää sekä muuta keveyempää tavaraa. Lisäksi talvisin on mahduttava tavalliset sukset sekä 2,3m eräsukset.
Tuossa transporterin kokoluokassa ei taida oikein olla muita kuin Ford Transit Custom ja Mercedes Vito vaihtoehtona, toki onhan Opel Vivaro/ Renault Trafic vielä mutta jos tulee mantieajoa suurin osa ja arvostaa hyvää ajettavuutta niin sitten noita ei kannata katsoa. Ja sitten myöskin nämä Fiat/ Citroen/Peugeot/Toyota yhteistyöpakut olemassa mutta ne on vieläkin surkeampia kuin nuo edellä mainitut.



Edit : Vitoissa täytyy tyytyä tuohon w639 mallin faceliftiin tuolla budjetilla uudempaa w447 malliakin saisi mutta ne täyttyy sitten ostaa renaultin 1.6 moottorilla.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaista pakettiautoa kannattaisi katsella 10k-15k budjetilla. Olen nyt katsellut T5 transportereita kun niitä löytyy melko paljon tuossa hintaluokassa. Onko 2,0 TDI manuaali kuinka luotettava? Mitä muita samankokoisia vahihtoehtoja kannattaisi katsella? Auto tulisi henkilökohtaiseen päivittäiseen käyttöön, josta suurin osa maantietä. Tarkoitus ei ole kuljettaa mitään kovin painavia lasteja mutta kyytiin on mahduttava kerralla pari pyörää sekä muuta keveyempää tavaraa. Lisäksi talvisin on mahduttava tavalliset sukset sekä 2,3m eräsukset.
Transporter on hyvä valinta. Tuohon budjettiin mene sekä T5 että T5.1 (facelift) Transportereita. T5.1 on vähän modernimman näköinen keulasta ja sisältä. Olen siinä ymmärryksessä että nuo 2.0 koneet ovat pääosin luotettavia, jotain pieniä vikoja noissa alkuajan 2.0 koneissa on saattanut olla. Pre-facelitin 1.9 ja 2.5 koneilla on hyvä maine. Tuohon käyttöön riittää varmasti lyhyt malli, sen tavaratila on lyhimmillään tuon 2,3 m. Itsellä lyhyt T4 henkilökohtaisessa päivittäisessä käytössä ja siihen on mahtunut mukavasti nuo kuvailemasi tavarat.
 
Kiitokset kaikille viestiäni kommentoineille.

10-15 vuotta pitoa ja Civic saattaa olla pohjaton yhdistelmä. Tuskin Toyotat paljon parempia on.
Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on.
Täällä 2007 1.8 Civic 200tkm ajettuna ja pohja ruosteeton, kun on uutena massattu. On muutenkin ihan hemmetin hyvä auto paitsi rengasmelu motarilla turhan korkea.
Vaihdoin juuri 17vm auriksen 1.8 hybridin pikkumallin, farmari seat leoniin vm 2019 1.0 tsi dsg malliin, eipä oikeastaan löydy kun kehuttavaa. Auris oli kanssa hyvä auto, mutta jos ajoi yli 80km/h sai istua suurinpiirtein peltorit päässä että kuuli omia ajatuksia.

Mitäs autoa suosittelisitte, jossa ruostesuojaus olisi parempi ja matkustamo vähemmän meluisa? Minulla on vähän mielessä ollut Skoda Octavia tai VW Golf, mutta niissä on se jakoketjuongelma. Auto olisi todennäköisesti manuaalivaihteinen, joten DSG -vaihteiston ongelmilla ei olisi niin väliä. Seat Leon on joidenkin lähteiden mukaan ainakin uudempana aika varmatoiminen, mutta nyt puhuttaisiinkin ikävuosista 5-20.

Oma -98 E11 Corolla on kyllä kanssa maan/moottoritieajossa aika meluisa.
 
Mazdalla ei tarvitse edes pohtia onko pohjaa jäljellä 10-15 vuoden pidon jälkeen :D Onkohan ne saanut ruosteongelmiaan uudemmissa kuriin, ainakin jotkut vanhemmat 3 ja 6 mallit oli kaikkein pahimpia ruostumaan. Heikkoja jopa japsien mittapuulla.

e: Taitaa olla aika hankala yhtälö löytää sopivan hintaista ja ikäistä uutena ruostesuojattua yksilöä. Aikanaan omaa Hondaakin pohdin suojattavaksi, mutta pikainen laskutoimitus osoitti ettei pienintäkään lisäarvoa tuonut 1. omistajalle.
-13 kutonen ei ainakaan enää ruostunut. Etupuskurin maalit tosin oli aika ala-arvoiset (tai ohuet). Auto oli vajaa kolme vuotta vanhana jo kuin hiekkapuhallettu. Muutenkin maalipinta oli aika heikko (tai ohut). -15 CX-5:ssä ei ei ole moitteen sijaa (90tkm). Maalipinta on hyvä vielä 5,5v vanhanakin ja muutenkin ruostevapaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on vähän mielessä ollut Skoda Octavia tai VW Golf, mutta niissä on se jakoketjuongelma. Auto olisi todennäköisesti manuaalivaihteinen, joten DSG -vaihteiston ongelmilla ei olisi niin väliä. Seat Leon on joidenkin lähteiden mukaan ainakin uudempana aika varmatoiminen,
Kyllähän 15000€ budjetilla saa helposti sellaisen octavian tai golfin jossa on jo uudempi moottori ja jakopää hihnalla.

Leon on teknisesti täysin sama auto (samat moottorit, vaihteistot jne) kuin octavia tai golf, joten luotettavuudessa ei kyllä pitäisi olla mitään eroa.
 
-13 kutonen ei ainakaan enää ruostunut. Etupuskurin maalit tosin oli aika ala-arvoiset (tai ohuet). Auto oli vajaa kolme vuotta vanhana jo kuin hiekkapuhallettu. Muutenkin maalipinta oli aika heikko (tai ohut). -15 CX-5:ssä ei ei ole moitteen sijaa. Maalipinta on hyvä vielä 5,5v vanhanakin ja muutenkin ruostevapaa.

Niin ulkopelleistä? Ei tuollainen CX-5 ainakaan pohjasta näytä kovinkaan hyvältä
 
Niin ulkopelleistä? Ei tuollainen CX-5 ainakaan pohjasta näytä kovinkaan hyvältä

Kesällä oli ainakin vielä tikissä, kun katsastuksessa käytin ja katsastusukolta kyselin (pohja siis). :rofl: Tuo videolla oleva auto näyttäisi maskin perusteella olevan 2013-vuosimallia (jaa, no sanottiin se videollakin).
 
Viimeksi muokattu:
Kesällä oli ainakin vielä tikissä, kun katsastuksessa käytin ja katsastusukolta kyselin (pohja siis). :rofl: Tuo videolla oleva auto näyttäisi maskin perusteella olevan 2013-vuosimallia (jaa, no sanottiin se videollakin).
Katsastusukon toleranssi nyt on tietysti se, että meneekö meisseli läpi. Siihen on tietysti alle 10 v autolla matkaa, mutta onhan tuo karua katsottavaa, kun 7 v. autossa on pohjassa merkittävästi pahemmat ruosteet kuin tuossa pihassa seisovassa romutusta vaille valmiissa 18 v. ranskattaressa.
 
Onko Porsche Cayennesta mitään kokemuksia. Vähän arveluttaa, kun luin omistajien kokemuksia mutta niitä saa aika edullisesti, 4.5l kasimalli. Olen miettinyt, mutta vähän hirvittää, että kuinka hankala on ylläpito kun on aika monimutkaista tekniikkaa.
 
Onko Porsche Cayennesta mitään kokemuksia. Vähän arveluttaa, kun luin omistajien kokemuksia mutta niitä saa aika edullisesti, 4.5l kasimalli. Olen miettinyt, mutta vähän hirvittää, että kuinka hankala on ylläpito kun on aika monimutkaista tekniikkaa.
Hirveät verot vuodessa, sairas kulutus ja kalliit huollot sekä varaosat. Ja missään nimessä ei kannata sortua siihen turbo malliin, varsinainen ongelmien pesä.
 
No sekin vähän riippuu ja roikkuu. Tuskin nyt kukaan olettaakaan että uutena 200k maksanut auto olisi käyttökuluiltaan ainakaan halvempi kuin se uutena on ollut...?
 
Kyllä taidan unohtaa tuon Cayennen nyt kokonaan. Tällä hetkellä vahvoilla olis MB CLS 500 ja CLK 209 mallin 55 AMG, tulis vaan kesä niin pääsis autokaupoille. Jos Ruotsiin pääsis autoa hakemaan niin sitten vois olla listalla myös Lexus LS460. Jotain muitakin ehdokkaita vois ehkä olla, mutta nuo mainitut kiinnostaisi ehkä eniten.
 
Enhän mä sanonut, että ei kelpaa. Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on. Sen mitä vajaa 10 tkm ehdin ajaa uudella farkkucivicillä 2015-2016 tienoilla, niin hyvähän se oli. Useampaa Jazzia ajanut sitä ennen 150 tkm. Ruostuminen niitäkin (Jazzeja) vaivas, 3-vuotias oli pohjastaan samaa luokkaa 10-vuotta vanhemman sitikan kanssa.
Toki riippuu mihin vertaa, mutta ainakin oma -06 Civic tuntuu kiihtyvän ihan kepeästi sataseen ja sekalaisessa ajossa ollaan lähempänä 6 ku 6,5l satkulle lukemissa ja matka-ajossa mennään välillä alle vitosen lukemissa:lonely:
 
Toki riippuu mihin vertaa, mutta ainakin oma -06 Civic tuntuu kiihtyvän ihan kepeästi sataseen ja sekalaisessa ajossa ollaan lähempänä 6 ku 6,5l satkulle lukemissa ja matka-ajossa mennään välillä alle vitosen lukemissa:lonely:
Motarilla menee sen 8 litraa ja ei tuo 1,8 litrainen vapari mikään kuuraketti ole. Laiskalta se tuntui, en tiedä mitä numerot näyttävät. Se millä ajelin oli varmaan 2006 mallin facelift-versio.
 
Onko Porsche Cayennesta mitään kokemuksia. Vähän arveluttaa, kun luin omistajien kokemuksia mutta niitä saa aika edullisesti, 4.5l kasimalli. Olen miettinyt, mutta vähän hirvittää, että kuinka hankala on ylläpito kun on aika monimutkaista tekniikkaa.

Yksi kaveri on töissä varaosapuolella / huoltotiskillä Porsche Centterissä ja kuulemma vielä jonkin verran käy 1. koppaisia ( pääosin Turbo / Turbo S- mallin ) Cayenneja siellä huollossa.
Kertoili, että ainakin näiden autojen huoltoihin ja korjauksiin palaa useita tonneja vuodessa ( parhaaseen kuulemma yli 10 k€ ), joten mikään aivan halpa tuollainen ei ole ylläpitää.

Tosin taas yksi puolituttu korjaamoyrittäjä ( jolla on 2009 mallin Turbo S ) kehui tuon 4.8 litraisen Turbo S:n maasta taivaisiin, on kuulemma voimaa ja mukavuutta tarjolla pikku rahalla, eikä huoltaminen taikka kohtuu hintaisten varaosien hankinta ole mikään ongelma, kun tietää mitä tekee.

Kyllä taidan unohtaa tuon Cayennen nyt kokonaan. Tällä hetkellä vahvoilla olis MB CLS 500 ja CLK 209 mallin 55 AMG, tulis vaan kesä niin pääsis autokaupoille. Jos Ruotsiin pääsis autoa hakemaan niin sitten vois olla listalla myös Lexus LS460. Jotain muitakin ehdokkaita vois ehkä olla, mutta nuo mainitut kiinnostaisi ehkä eniten.

Varmasti CLS tai CLK voimamoottorilla on parempi vaihtoehto, kuin möhkö Porsche.
 
Kyllä ainakin omassa on myös alusta ruosteeton :D Corollat taas on sitten helvetin herkkiä ruostumaan.
Paskat ole, yksikään auto ei ole enää +15v iässä ruosteeton, edes rellu ei kestä niin pitkään, vaan pintaruostetta löytyy alustasta.
 
Paskat ole, yksikään auto ei ole enää +15v iässä ruosteeton, edes rellu ei kestä niin pitkään, vaan pintaruostetta löytyy alustasta.
Ranskattaret on tunnetusti tehty säänkestävästä teäksestä ja siinä nimenomaan tuo pintaruoste estää ruosteen etenemisen syvemmälle :smovember:
 
Kunnon avensis-2011 on tullut vanhaksi.
Nyt siis etsitään uusi auto seuraavilla vaatimuksilla:

- sama kokolouka kuin ave
- sama loutettavuus kuin ave (max 1kpl vuottava pumppu + 1 kpl iskuri / 11v)
- budjetti 50000€ max
- edullinen ylläpitää ja ajaa
- ehdottomasti bensa
- ehdottomasti manuaalivaihteisto

Mitäs nykymallistosta herrat suosittelis?
Kiitos!
 
Kunnon avensis-2011 on tullut vanhaksi.
Nyt siis etsitään uusi auto seuraavilla vaatimuksilla:

- sama kokolouka kuin ave
- sama loutettavuus kuin ave (max 1kpl vuottava pumppu + 1 kpl iskuri / 11v)
- budjetti 50000€ max
- edullinen ylläpitää ja ajaa
- ehdottomasti bensa
- ehdottomasti manuaalivaihteisto

Mitäs nykymallistosta herrat suosittelis?
Kiitos!
Avensista ei uutena toki enään saa uutena mutta aika tuoreena vielä ja vähän ajettuna joten voisit vain vaihtaa uudempaan kun edelliseen olet ollut noin tyytyväinen.
 
Avensista ei uutena toki enään saa uutena mutta aika tuoreena vielä ja vähän ajettuna joten voisit vain vaihtaa uudempaan kun edelliseen olet ollut noin tyytyväinen.

Juu, samaa ajattelin, mutta kotitalouslautakunta ehdottomasti vaatii jotain aivan uutta.
 
Eipä ne sekoile kun laittaa ilmaa tarpeeksi renkaisiin. Jos vajailla paineilla ajelee niin E90/E91-korimallin ajonvakautus saattaa sekoilla. F30, F31 ja F34 ei pitäisi kyllä. Ainakaan kaksi F30:sta taksina alla olleena ei kyllä sekoilleet koskaan ja kilometrejä tuli kiitettävästi. Autot ovat kyllä herkkiä ilmanpaineille, ohjauskulmille, aurauskulmille jne. Eli alustan täytyy olla tiptop, muuten ovat hirveitä ajaa. Tiptop sitten ovat sieltä parhaasta päästä. Lisäksi renkaat kannattaa valita mahdollisimman korkealla profiililla ja mahdollisimman pienillä vanteilla. Kitkoja en suosittele.

BMW:tä en muutenkaan suosittelisi, kuten en mersuja tai audejakaan jos ei lompakko ole kunnossa. Korjauskustannukset voi nousta kivoiksi ja mahdollisia vikakohteitahan noissa riittää.
Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.
 
2016 vuosimallin tämmöisiä saa nyt suunnilleen 25k, onko aivan äärettömän huono ostos ?


Paljonko tuollaisen hybridiakun uusiminen mahtaa kustantaa ? Jotenkin tuo melkein 300hv sähkömoottorin kanssa sai innostumaan, vaikka varmaan vähempikin riittäisi. :) Mitä noista hajoaa, vai tyyliin kaikki ?

Ihan mutua nyt, mut luulen että mersussa tulee kalliiksi kaikki muu paitsi se akku..
 
Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.

Jos lompakko on kunnossa, niin tietenkin BMW:tä. 3-sarjalaista etenkin, F30 tai G20. Ja ehdottomasti xDrive:llä suomeen. Kutoskone on luonnollisesti se ykkösvaihtoehto, mutta jos ei budjetti riitä niin miksei neloskonekin. Dieselinä jos katselet, niin neloskoneista B47 moottori (tuli F30-LCI mallin yhteydessä eli 2015 tai uudempi facelift) ja 320d on ihan kivat 190hp/400nm ja tarvittaessa myös alhaisella kulutuksella. Kannattaa tsekata, että automaattivaihteiston öljyt on joskus vaihdettu ja muutenkin, että öljyjä on vaihdeltu. Premium auto vaatii myös sitten premium huoltoa, mutta esimerkiksi jarrupalat/levyt tarvikkeena ei pitäisi enää olla kauhean hintaisia, paitsi M-sport paketin jarrut ovat näin esimerkkinä aika kalliita. Siksi en suosittele M-sport pakettia. Toki edelleenkin jos lompakossa riittää paalua, niin onhan M-sport paketti makean näköinen.

Sporttipenkit ja hifi-kaiutinpaketti niin niillä pääsee jo pitkälle, loput varusteista tulevat aikalailla vakiona. En suosittele isoja vanteita matalaprofiilisilla renkailla, ajettavuus kärsii pahasti. Maksimissaan 225/50/R17 rengaskoolla on 3-sarjalainen makea ajettava ilman, että mukavuus kärsii.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
kunhan tsekkaa että niissä on säädettävä ristiselän tuki raksittuna. Ainakaan mun ruoto ei ole riittävän arjalainen että se sportti toimisi muuten. (on retrofitattavissa, eikä edes kallis/työläs, mutta silti)
 
Kunnon avensis-2011 on tullut vanhaksi.
Nyt siis etsitään uusi auto seuraavilla vaatimuksilla:

- sama kokolouka kuin ave
- sama loutettavuus kuin ave (max 1kpl vuottava pumppu + 1 kpl iskuri / 11v)
- budjetti 50000€ max
- edullinen ylläpitää ja ajaa
- ehdottomasti bensa
- ehdottomasti manuaalivaihteisto

Mitäs nykymallistosta herrat suosittelis?
Kiitos!

Manuaali/Bensa yhdistelmällä ei uutena oikein saa muuta kuin Kia Ceediä tai Skodaa. Muuten on sitten automaatti/hybridiä
 
Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.
Noilla lähtökohdilla katsoisin Alfa Romeota tai näitä uusia Jaguareja. Paitsi siitä vetokoukusta en tiedä, mutta keski-iän kriisissä sitä pystynee viime metreillä yllättäviin kompromisseihin, ja molemmista löytyy sitä samaa sporttisuutta kuin ylempänä ehdotetusta 3-sarjan BMW:stä.

Mielikuviin vanhojen Alfojen ja Jaguarien luotettavuudesta ei ihan kyselemättä kannata luottaa. Ainakaan julkisuudessa ei näistä uudemmista ole mitään älämölöä pidetty, joten ehkä toivoa on.
 
Unohda se manuaalivaihteisto ja hae hybridi-Camry. Kokeile edes.

Ihan yhtä todennäköisesti se aski hajoaa kun manuaalikin. Oikeastaan manuaalinhan saa helpommin hajalle väärällä käytöllä.

Toyotan hybridiautomaattivaiheistoa et saa hajoamaan millään, kun ei siellä ole mitään liikkuvia osia, vain pyöriviä. Manuaalilaatikko on mekaanisesti kiljardikertaa monimutkaisempi.
 
Noilla lähtökohdilla katsoisin Alfa Romeota tai näitä uusia Jaguareja. Paitsi siitä vetokoukusta en tiedä, mutta keski-iän kriisissä sitä pystynee viime metreillä yllättäviin kompromisseihin, ja molemmista löytyy sitä samaa sporttisuutta kuin ylempänä ehdotetusta 3-sarjan BMW:stä.

Mielikuviin vanhojen Alfojen ja Jaguarien luotettavuudesta ei ihan kyselemättä kannata luottaa. Ainakaan julkisuudessa ei näistä uudemmista ole mitään älämölöä pidetty, joten ehkä toivoa on.

Tuskin tuollainen alfa on yhtään sen vikaherkempi kuin vaikkapa BMW.
 
Kyselisin vähän kokemuksia Ford Focus 1.5 182 hv, joko manuaalina tai automaattina. Mitä juttuja kannattaisi tutkia ja onkohan mahdollisesti jotain vikoja? Jos oikein katsoin niin moottori olisi 3-sylinterinen.


Pitää itsekin lueskella autosta lisää, kun tuollainen saattaisi olla yksi oma suosikki. Tehotkin varmaan riittää, että en luultavasti olisi ohjelmoimassa lisää heppoja.
 
Focus on oikeastaan erittäin hyvä vaihtoehto jos perus kulkineen haluaa! St-line paketissa kaikki mitä tarvii. Tehoja kivasti ja ja.. Olin jo menossa uutta ostamaan syksyllä, mutta sitten tulin järkiini. Ei uutta vaan kannata ostaa. Edellisellä Focuksella oli 3 vuotta huoletonta menoa. Öljyä kun vaihtelee alle 15tkm välein ja perushuollot tekee on huolettomia kilometrejä edessä. Minimissään 1.5. Se yksi litranen ei herätä luottamusta.
 
Ps. Manuaali jos vuosiksi haluaa hyvän, mutta jos vaihdat 3 vuoden päästä, niin ihan sama.
 
1.0 tosiaan liian pieni tuon kokoiseen. Käytettynä saa 182hv manuaalin, mutta uudessa hinnastossa on vain 182hv automaatti. Hintakin aika reipas automaatilla 31890€.

Ps. Manuaali jos vuosiksi haluaa hyvän, mutta jos vaihdat 3 vuoden päästä, niin ihan sama.
Manuaali tulisi koska automaatit taitaa olla kalliimpia, niin ainakin jo pähkäilin.

St-line tosiaan. Jossain ainakin oli varusteina lämmitettävä tuulilasi ja ratti, sekä adaptiivinen vakkari.

Vähän aiemmin katselin noita ihan halvimpiakin 2018-2019 Focuksia, mutta ei onneksi edes löytynyt lähistöltä. Eli sellainen 2 vuotta vanha (2019) käytetty 1.5 182hv olisi optimaalinen :)
 
Sekin vielä, eli automaatti vaan alle. Ei noita taida saadakkaan manuaalina? :rofl: Minulla oli silloin tositarkoituksella tulossa Rintajoupilta joku yksinäinen kappale joka jäänyt varastoon ja vähän edullisemmin sitä möivät, mutta silti ~32t€ ois ollut järjetön, koska 5 vuoden päästä sen arvosta olisi sulanut jo aivan liikaa. Nimenomaan 182hp ja ST-line. Pidin kaikinpuolin erittäin paljon.
 
Sekin vielä, eli automaatti vaan alle. Ei noita taida saadakkaan manuaalina? :rofl: Minulla oli silloin tositarkoituksella tulossa Rintajoupilta joku yksinäinen kappale joka jäänyt varastoon ja vähän edullisemmin sitä möivät, mutta silti ~32t€ ois ollut järjetön, koska 5 vuoden päästä sen arvosta olisi sulanut jo aivan liikaa. Nimenomaan 182hp ja ST-line. Pidin kaikinpuolin erittäin paljon.
Oikeastaan molemmat on suht kalliita, mutta taitaa hankinta kääntyä manuaalin puolelle, koska hintaluokka olisi noin 5000€ halvempi.

23 900€ halvin alle 40tkm ajettu vm2019. 182hv st-line ja tuo olisi manuaali.

28 600€ halvin 182hv st-line automaatti.

Edit:
Halvimmista näyttää puuttuvan adaptiivinen vakkari. Eli ne ei itselle käy.

25 900€ manuaali jossa myös tuo adaptiivinen vakkari. ST merkit vaan vähän oudot.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka hyvin adaptiivinen vakkari toimii manuaalilla? Luulisi että paljon monipuolisempi automaatin parina.
 
Kuinka hyvin adaptiivinen vakkari toimii manuaalilla? Luulisi että paljon monipuolisempi automaatin parina.
Mulla on kokemusta vain vw id.3 autosta, jonka myin pois. Automaatissa toimii tosiaan hienosti, mutta manuaalista en osaa sanoa, kun en ole vielä päässyt kokeilemaan.

Luulisin että adaptiivinen vakkari menee pois päältä, kun vaihtaa vaihdetta?
 
Kuinka hyvin adaptiivinen vakkari toimii manuaalilla? Luulisi että paljon monipuolisempi automaatin parina.
Jonkun ison dieselin tai V6:n perässä varmaan ihan hyvinkin kun voi antaa mennä suurimmalla vaihteella eikä ylämäet ja kiihdytykset ole ongelma.

Jollain pikkukoneella en ehkä vaivautuisi. Toki automaatti avaa ihan eri tavalla käyttöä suurilla nopeusrajoitusten vaihteluilla...
 
Jonkun ison dieselin tai V6:n perässä varmaan ihan hyvinkin kun voi antaa mennä suurimmalla vaihteella eikä ylämäet ja kiihdytykset ole ongelma.

Jollain pikkukoneella en ehkä vaivautuisi. Toki automaatti avaa ihan eri tavalla käyttöä suurilla nopeusrajoitusten vaihteluilla...
Tuon pienehkön bensan vääntökin on aika laajalla kierrosluvulla. Eli ne pienimmät nopeuden vaihtelut ei välttämättä haittaisi.

"R3, turbo, 1499 cm³, 134 kW (182 hv)/6000 r/min, 240 Nm/1600–5000 r/min"
Ford ecoboost.
 
Tulipa tässä mieleen mökkireissun aikana että kuinkakohan kalliita ylläpitää on nuo amerikan jätti SUVit eli Suburbanit yms. 8-paikkaiset möhköt? Bensakoneella toki syö varmaan kevyelläkin jalalla sen 12-13 litraa maantiellä mutta mites muuten? Verot on kalliit eikä vakuutuksetkaan liene edullisia mutta mites huoltopuoli, olen siinä uskossa että nuo isot jenkki-vaparit on suht luotettavia eikä niissä ole mitään TSI/TFSI-tyyppisiä pommeja eikä automaateistakaan löydy mitään ihmeellistä? Verot ja vakuutukset saa ruotuun sillä että pitää seisonnassa talvet (pl. satunnaiset hiihtoreissut).

Miettinyt hyvin alustavasti tuollaista 2000-luvun alkupuolen mallia, siinä olisi tilaa yllinkyllin ja lienee suhteellisen maasto/talvikeli-kelpoinen vaikka takavetoisia lienevät ainakin suurin osa.

Näkemyksiä? Mitä muita tuohon luokkaan menee kuijn Suburban, jenkit on hieman hämärä alue itselleni ja malleja on niin perusti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
275 794
Viestejä
4 750 095
Jäsenet
77 388
Uusin jäsen
aKustix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom