Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
10-15 vuotta pitoa ja Civic saattaa olla pohjaton yhdistelmä. Tuskin Toyotat paljon parempia on.
En tiedä miten uudempien Toyotien ruostesuojaus on hoidettu, mutta ainakin oma 17v vanha avensis on täysin ruosteeton, enkä kyllä muitakaan T25 avensiksia ole ruosteisena nähnyt missään.
Tämän lisäksi Joulupukki on olemassa ja Illuminati johtaa maailmaa. Mitä nähnyt näitä "ruosteettomia" Toyotoita, niin pintaruostetta ei kyllä näy, mutta jos kurkkaa alustaa niin se on kaikkea muuta kuin ruosteeton.
Koitas nyt itse löytää sitten paremmin kysyjän specseihin sopiva kulkupeli kun näyttää sitä että kaikkien muiden ehdottamat ei kelpaa.Mazdalla ei tarvitse edes pohtia onko pohjaa jäljellä 10-15 vuoden pidon jälkeen Onkohan ne saanut ruosteongelmiaan uudemmissa kuriin, ainakin jotkut vanhemmat 3 ja 6 mallit oli kaikkein pahimpia ruostumaan. Heikkoja jopa japsien mittapuulla.
Kuinka tuon Civicin maavaran kanssa on pärjännyt?Täällä 2007 1.8 Civic 200tkm ajettuna ja pohja ruosteeton, kun on uutena massattu. On muutenkin ihan hemmetin hyvä auto paitsi rengasmelu motarilla turhan korkea. Toisena autona samanikäinen V70 ja se on kyllä rämisevä ja kankea vekotin Civiciin verrattuna. Vois vaihtaa vaikka Accordiin
Kuinka tuon Civicin maavaran kanssa on pärjännyt?
Olikos tuonikäisessä bemarissa se yliherkkä ajonvakautus mikä saattoi sekoilla pehmeämpiä talvirenkaita käyttäessä? Näin ainakin muistelen lukeneeni jostakin "vuoden talviauto" testistä.
Saattoi luulla esim. ohitustilanteessa että auto lähtikin heittelehtimään ja yrittää oikaista sitä jarruttamalla eri renkaita vaikka todellista hätää ei ollutkaan.
Toki tuohonkin on luultavasti vuosien aikana jo tullut järjestelmäpäivityksiä.
Enhän mä sanonut, että ei kelpaa. Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on. Sen mitä vajaa 10 tkm ehdin ajaa uudella farkkucivicillä 2015-2016 tienoilla, niin hyvähän se oli. Useampaa Jazzia ajanut sitä ennen 150 tkm. Ruostuminen niitäkin (Jazzeja) vaivas, 3-vuotias oli pohjastaan samaa luokkaa 10-vuotta vanhemman sitikan kanssa.Koitas nyt itse löytää sitten paremmin kysyjän specseihin sopiva kulkupeli kun näyttää sitä että kaikkien muiden ehdottamat ei kelpaa.
Tuossa transporterin kokoluokassa ei taida oikein olla muita kuin Ford Transit Custom ja Mercedes Vito vaihtoehtona, toki onhan Opel Vivaro/ Renault Trafic vielä mutta jos tulee mantieajoa suurin osa ja arvostaa hyvää ajettavuutta niin sitten noita ei kannata katsoa. Ja sitten myöskin nämä Fiat/ Citroen/Peugeot/Toyota yhteistyöpakut olemassa mutta ne on vieläkin surkeampia kuin nuo edellä mainitut.Minkälaista pakettiautoa kannattaisi katsella 10k-15k budjetilla. Olen nyt katsellut T5 transportereita kun niitä löytyy melko paljon tuossa hintaluokassa. Onko 2,0 TDI manuaali kuinka luotettava? Mitä muita samankokoisia vahihtoehtoja kannattaisi katsella? Auto tulisi henkilökohtaiseen päivittäiseen käyttöön, josta suurin osa maantietä. Tarkoitus ei ole kuljettaa mitään kovin painavia lasteja mutta kyytiin on mahduttava kerralla pari pyörää sekä muuta keveyempää tavaraa. Lisäksi talvisin on mahduttava tavalliset sukset sekä 2,3m eräsukset.
Transporter on hyvä valinta. Tuohon budjettiin mene sekä T5 että T5.1 (facelift) Transportereita. T5.1 on vähän modernimman näköinen keulasta ja sisältä. Olen siinä ymmärryksessä että nuo 2.0 koneet ovat pääosin luotettavia, jotain pieniä vikoja noissa alkuajan 2.0 koneissa on saattanut olla. Pre-facelitin 1.9 ja 2.5 koneilla on hyvä maine. Tuohon käyttöön riittää varmasti lyhyt malli, sen tavaratila on lyhimmillään tuon 2,3 m. Itsellä lyhyt T4 henkilökohtaisessa päivittäisessä käytössä ja siihen on mahtunut mukavasti nuo kuvailemasi tavarat.Minkälaista pakettiautoa kannattaisi katsella 10k-15k budjetilla. Olen nyt katsellut T5 transportereita kun niitä löytyy melko paljon tuossa hintaluokassa. Onko 2,0 TDI manuaali kuinka luotettava? Mitä muita samankokoisia vahihtoehtoja kannattaisi katsella? Auto tulisi henkilökohtaiseen päivittäiseen käyttöön, josta suurin osa maantietä. Tarkoitus ei ole kuljettaa mitään kovin painavia lasteja mutta kyytiin on mahduttava kerralla pari pyörää sekä muuta keveyempää tavaraa. Lisäksi talvisin on mahduttava tavalliset sukset sekä 2,3m eräsukset.
10-15 vuotta pitoa ja Civic saattaa olla pohjaton yhdistelmä. Tuskin Toyotat paljon parempia on.
Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on.
Täällä 2007 1.8 Civic 200tkm ajettuna ja pohja ruosteeton, kun on uutena massattu. On muutenkin ihan hemmetin hyvä auto paitsi rengasmelu motarilla turhan korkea.
Vaihdoin juuri 17vm auriksen 1.8 hybridin pikkumallin, farmari seat leoniin vm 2019 1.0 tsi dsg malliin, eipä oikeastaan löydy kun kehuttavaa. Auris oli kanssa hyvä auto, mutta jos ajoi yli 80km/h sai istua suurinpiirtein peltorit päässä että kuuli omia ajatuksia.
-13 kutonen ei ainakaan enää ruostunut. Etupuskurin maalit tosin oli aika ala-arvoiset (tai ohuet). Auto oli vajaa kolme vuotta vanhana jo kuin hiekkapuhallettu. Muutenkin maalipinta oli aika heikko (tai ohut). -15 CX-5:ssä ei ei ole moitteen sijaa (90tkm). Maalipinta on hyvä vielä 5,5v vanhanakin ja muutenkin ruostevapaa.Mazdalla ei tarvitse edes pohtia onko pohjaa jäljellä 10-15 vuoden pidon jälkeen Onkohan ne saanut ruosteongelmiaan uudemmissa kuriin, ainakin jotkut vanhemmat 3 ja 6 mallit oli kaikkein pahimpia ruostumaan. Heikkoja jopa japsien mittapuulla.
e: Taitaa olla aika hankala yhtälö löytää sopivan hintaista ja ikäistä uutena ruostesuojattua yksilöä. Aikanaan omaa Hondaakin pohdin suojattavaksi, mutta pikainen laskutoimitus osoitti ettei pienintäkään lisäarvoa tuonut 1. omistajalle.
Kyllähän 15000€ budjetilla saa helposti sellaisen octavian tai golfin jossa on jo uudempi moottori ja jakopää hihnalla.Minulla on vähän mielessä ollut Skoda Octavia tai VW Golf, mutta niissä on se jakoketjuongelma. Auto olisi todennäköisesti manuaalivaihteinen, joten DSG -vaihteiston ongelmilla ei olisi niin väliä. Seat Leon on joidenkin lähteiden mukaan ainakin uudempana aika varmatoiminen,
-13 kutonen ei ainakaan enää ruostunut. Etupuskurin maalit tosin oli aika ala-arvoiset (tai ohuet). Auto oli vajaa kolme vuotta vanhana jo kuin hiekkapuhallettu. Muutenkin maalipinta oli aika heikko (tai ohut). -15 CX-5:ssä ei ei ole moitteen sijaa. Maalipinta on hyvä vielä 5,5v vanhanakin ja muutenkin ruostevapaa.
Niin ulkopelleistä? Ei tuollainen CX-5 ainakaan pohjasta näytä kovinkaan hyvältä
Katsastusukon toleranssi nyt on tietysti se, että meneekö meisseli läpi. Siihen on tietysti alle 10 v autolla matkaa, mutta onhan tuo karua katsottavaa, kun 7 v. autossa on pohjassa merkittävästi pahemmat ruosteet kuin tuossa pihassa seisovassa romutusta vaille valmiissa 18 v. ranskattaressa.Kesällä oli ainakin vielä tikissä, kun katsastuksessa käytin ja katsastusukolta kyselin (pohja siis). Tuo videolla oleva auto näyttäisi maskin perusteella olevan 2013-vuosimallia (jaa, no sanottiin se videollakin).
Hirveät verot vuodessa, sairas kulutus ja kalliit huollot sekä varaosat. Ja missään nimessä ei kannata sortua siihen turbo malliin, varsinainen ongelmien pesä.Onko Porsche Cayennesta mitään kokemuksia. Vähän arveluttaa, kun luin omistajien kokemuksia mutta niitä saa aika edullisesti, 4.5l kasimalli. Olen miettinyt, mutta vähän hirvittää, että kuinka hankala on ylläpito kun on aika monimutkaista tekniikkaa.
Toki riippuu mihin vertaa, mutta ainakin oma -06 Civic tuntuu kiihtyvän ihan kepeästi sataseen ja sekalaisessa ajossa ollaan lähempänä 6 ku 6,5l satkulle lukemissa ja matka-ajossa mennään välillä alle vitosen lukemissaEnhän mä sanonut, että ei kelpaa. Ruostesuojattuna joku civic on ihan ok. Vähän laiska ja janoinen, mutta muuten mukava. Perusmeluisa, japsi kun on. Sen mitä vajaa 10 tkm ehdin ajaa uudella farkkucivicillä 2015-2016 tienoilla, niin hyvähän se oli. Useampaa Jazzia ajanut sitä ennen 150 tkm. Ruostuminen niitäkin (Jazzeja) vaivas, 3-vuotias oli pohjastaan samaa luokkaa 10-vuotta vanhemman sitikan kanssa.
Motarilla menee sen 8 litraa ja ei tuo 1,8 litrainen vapari mikään kuuraketti ole. Laiskalta se tuntui, en tiedä mitä numerot näyttävät. Se millä ajelin oli varmaan 2006 mallin facelift-versio.Toki riippuu mihin vertaa, mutta ainakin oma -06 Civic tuntuu kiihtyvän ihan kepeästi sataseen ja sekalaisessa ajossa ollaan lähempänä 6 ku 6,5l satkulle lukemissa ja matka-ajossa mennään välillä alle vitosen lukemissa
Onko Porsche Cayennesta mitään kokemuksia. Vähän arveluttaa, kun luin omistajien kokemuksia mutta niitä saa aika edullisesti, 4.5l kasimalli. Olen miettinyt, mutta vähän hirvittää, että kuinka hankala on ylläpito kun on aika monimutkaista tekniikkaa.
Kyllä taidan unohtaa tuon Cayennen nyt kokonaan. Tällä hetkellä vahvoilla olis MB CLS 500 ja CLK 209 mallin 55 AMG, tulis vaan kesä niin pääsis autokaupoille. Jos Ruotsiin pääsis autoa hakemaan niin sitten vois olla listalla myös Lexus LS460. Jotain muitakin ehdokkaita vois ehkä olla, mutta nuo mainitut kiinnostaisi ehkä eniten.
Paskat ole, yksikään auto ei ole enää +15v iässä ruosteeton, edes rellu ei kestä niin pitkään, vaan pintaruostetta löytyy alustasta.Kyllä ainakin omassa on myös alusta ruosteeton Corollat taas on sitten helvetin herkkiä ruostumaan.
Ranskattaret on tunnetusti tehty säänkestävästä teäksestä ja siinä nimenomaan tuo pintaruoste estää ruosteen etenemisen syvemmällePaskat ole, yksikään auto ei ole enää +15v iässä ruosteeton, edes rellu ei kestä niin pitkään, vaan pintaruostetta löytyy alustasta.
Avensista ei uutena toki enään saa uutena mutta aika tuoreena vielä ja vähän ajettuna joten voisit vain vaihtaa uudempaan kun edelliseen olet ollut noin tyytyväinen.Kunnon avensis-2011 on tullut vanhaksi.
Nyt siis etsitään uusi auto seuraavilla vaatimuksilla:
- sama kokolouka kuin ave
- sama loutettavuus kuin ave (max 1kpl vuottava pumppu + 1 kpl iskuri / 11v)
- budjetti 50000€ max
- edullinen ylläpitää ja ajaa
- ehdottomasti bensa
- ehdottomasti manuaalivaihteisto
Mitäs nykymallistosta herrat suosittelis?
Kiitos!
Avensista ei uutena toki enään saa uutena mutta aika tuoreena vielä ja vähän ajettuna joten voisit vain vaihtaa uudempaan kun edelliseen olet ollut noin tyytyväinen.
Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.Eipä ne sekoile kun laittaa ilmaa tarpeeksi renkaisiin. Jos vajailla paineilla ajelee niin E90/E91-korimallin ajonvakautus saattaa sekoilla. F30, F31 ja F34 ei pitäisi kyllä. Ainakaan kaksi F30:sta taksina alla olleena ei kyllä sekoilleet koskaan ja kilometrejä tuli kiitettävästi. Autot ovat kyllä herkkiä ilmanpaineille, ohjauskulmille, aurauskulmille jne. Eli alustan täytyy olla tiptop, muuten ovat hirveitä ajaa. Tiptop sitten ovat sieltä parhaasta päästä. Lisäksi renkaat kannattaa valita mahdollisimman korkealla profiililla ja mahdollisimman pienillä vanteilla. Kitkoja en suosittele.
BMW:tä en muutenkaan suosittelisi, kuten en mersuja tai audejakaan jos ei lompakko ole kunnossa. Korjauskustannukset voi nousta kivoiksi ja mahdollisia vikakohteitahan noissa riittää.
2016 vuosimallin tämmöisiä saa nyt suunnilleen 25k, onko aivan äärettömän huono ostos ?
Paljonko tuollaisen hybridiakun uusiminen mahtaa kustantaa ? Jotenkin tuo melkein 300hv sähkömoottorin kanssa sai innostumaan, vaikka varmaan vähempikin riittäisi. Mitä noista hajoaa, vai tyyliin kaikki ?
Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.
kunhan tsekkaa että niissä on säädettävä ristiselän tuki raksittuna. Ainakaan mun ruoto ei ole riittävän arjalainen että se sportti toimisi muuten. (on retrofitattavissa, eikä edes kallis/työläs, mutta silti)Sporttipenkit
Kunnon avensis-2011 on tullut vanhaksi.
Nyt siis etsitään uusi auto seuraavilla vaatimuksilla:
- sama kokolouka kuin ave
- sama loutettavuus kuin ave (max 1kpl vuottava pumppu + 1 kpl iskuri / 11v)
- budjetti 50000€ max
- edullinen ylläpitää ja ajaa
- ehdottomasti bensa
- ehdottomasti manuaalivaihteisto
Mitäs nykymallistosta herrat suosittelis?
Kiitos!
Noilla lähtökohdilla katsoisin Alfa Romeota tai näitä uusia Jaguareja. Paitsi siitä vetokoukusta en tiedä, mutta keski-iän kriisissä sitä pystynee viime metreillä yllättäviin kompromisseihin, ja molemmista löytyy sitä samaa sporttisuutta kuin ylempänä ehdotetusta 3-sarjan BMW:stä.Mitäs autoa/merkkiä sitten suosisit jos pitäisi saada tähän orastavaan keski-iän kriisiin jotain sporttisempaa kuin Corolla ? Vaatimuksena automaatti, bensa ja vetokoukku että saa maastopyörän kyytiin.
Unohda se manuaalivaihteisto ja hae hybridi-Camry. Kokeile edes.
Ihan yhtä todennäköisesti se aski hajoaa kun manuaalikin. Oikeastaan manuaalinhan saa helpommin hajalle väärällä käytöllä.
Noilla lähtökohdilla katsoisin Alfa Romeota tai näitä uusia Jaguareja. Paitsi siitä vetokoukusta en tiedä, mutta keski-iän kriisissä sitä pystynee viime metreillä yllättäviin kompromisseihin, ja molemmista löytyy sitä samaa sporttisuutta kuin ylempänä ehdotetusta 3-sarjan BMW:stä.
Mielikuviin vanhojen Alfojen ja Jaguarien luotettavuudesta ei ihan kyselemättä kannata luottaa. Ainakaan julkisuudessa ei näistä uudemmista ole mitään älämölöä pidetty, joten ehkä toivoa on.