- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 20 406
Jos nyt meinaat että ajat viittakymppiä, niin kohteesta riippuen niin usein kannattaa tiputtaa nopeus ja varmistaa että muut liikenne varmasti havaitsee.Pyörätiellä on sama rajoitus kuin ajoradalla, enkä mä kyllä esim vihreillä valoilla suoraan ajaessa näe autoilijan tiputtavan 50 alueella nopeuttaan 20 tai 10 kilsaan tunnissa ettei vaan joku tule alle... Miksi pyöräilijän pitäisi siis suoraan ajaessaan tehdä niin? Tai jos pitäisi niin silloinhan fillarin vaan kannattaa ajaa ajoradalla muiden ajoneuvojen tavoin?
Jos esim kyse kevyenliikenteenväylästä joka menee siinäajonradan vieressä ja kyse risteyksestä missä samaan suuntaan ajavia moottoriajoneuvoja kääntyy oikealla vihreillä (ei nuoli), niin siinä kannattaa havannoida ne kääntyvät, pitää huoli että ne havaitsee sinut ja sovittaa nopeus turvalliseksi. Jos siinä vetelee pyörällä kolmekymppiä niin se voi olla aika vaikea havaita ja syntyä vaaratiltanteita kääntyvän kanssa. Ja jos sitä nopeutta on paljon, niin onnettomuusriskit kasvaa, siis myös riski vammoihin.
Joo, tiedän että on kuskeja jotka vetelee ns täysiä, tikkarinopeutta enemmän tai vähemmän putkkatseella, spandex maini syntynyt näistä.
Ketjussa tuli jo aiemmin huomautusta että suojatie pyräiliä ajotavat ei kuulu autokuski ketjuun.En ymmärrä miksi siirsit tämän toiseen ketjuun kun ainakin omalta osaltani tässä keskustelussa on kyse siitä mikä ärsyttää autoilijoissa, ei mikä ärsyttää pyöräilijöissä.