60km pyörälenkki takana. Itse ajoin aina pyörätiellä, kun sellainen oli, havaintoja lenkin varrelta:
1) Teinityttö ajoi pyörällään ihan keskellä KLVtä. Oli vähän arpomista, että kummalta puolelta menen ohi.
2) Ajoradalla ajava bemarikuski oli kerrankin löytänyt autostaan vilkun ja se oli päällä yli puoli kilometriä putkeen eikä bemari silti kääntynyt minnekään. Ehkä se ei oikeasti ollutkaan löytänyt sitä vaan hipaissut sitä vahingossa, eikä tiennyt, mistä sen saa pois päältä.
3) Vantaalta löytyi rivitalo, jonka pääovet aukeaa suoraan KLVlle. Siinä oli sitten joku auto yhden oven edessä.
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
www.google.com
4) Mummo ajoi pyörätiellä vasenta laitaa.
5) Minun ajaessa pyörätiellä minua nopeampi maantiepyöräilijä ajoi ajorataa ja ajoi minusta ohi. Siinä vaiheessa mietin, että tämä pyörätie on kyllä ihan hyvässä kunnossa, että olisi sekin voinut ajaa täällä.
5.1) Mutta kilometriä myöhemmin oli KLVllä yllättäen kohta jossa asfaltti vaan katosi parin metrin matkalta ja se pari metriä pahaa sepeliä ja asfaltin lopussa ja alussa terävät reunat => selvä rengasrikkoriski.
5.2) Tästä puolisen kilsaa eteenpäin ja oli mummon auto risteyksessä poikittain pyörätien jatkeella blokaten koko pyörätien jatkeen. Mummo ei ollut oikein tajunnut, että se auto olisi pysäyttää ennen sitä suojatietä.
Ajorataa ajanut pyöräilijä vältti nämä molemmat.
6) Nainen ylitti kävellen hyvin vilkasliikenteisen useampikaistaisen tien suoraan tien yli vaikka parinkymmenen metrin päässä olisi ollut alikulkutunneli.
7) Vastaantuleva mummo ohitti rullaluistelijaa ja ajoi sen takia pyörätien vasenta reunaa eikä katsonut eteensä, meinasi tulla ahdasta pyörätiellä.
8) Pari pakettiauto oli parkissa KLVllä. Poikkeuksellisesti oli sentään jätetty mahdollisimman reunaan siten että haitta mahdollisimman pieni.