- Liittynyt
- 07.06.2017
- Viestejä
- 473
Miten voi olla pyörällä niin vaikea noudattaa liikennesääntöjä kun pitää ajaa jalkakäytävällä vaikka ajorata on vieressä? Sama koskee myös sähköpotkulautoja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä on spendex?
Onkohan tämä kevennys ollut jo ketjussa?Spandex kuten myös vegaani
Pienen pieni pätkä pyörätietä oli ehkä osan päivästä tukittuna ton lippujuhlaparaatin takia. Normaali aikuinen ihminen kohauttaisi olkapäitä ja jatkaisi elämäänsä normaalisti. Toiset vetää elämänsä suurimmat itkupotkut somessa. Tasan ei mene nallekarkit.
Juu, talvella läskärillä treenatessa siellä on aina joku mulkku suksineen tukkimassa tien.Menee kadenssit ja sykkeet ihan pieleen kun hidastaa. Sama juttu kun on talvella hiihtoladulla lapsia tiellä siellä hidastamassa.
Pienen pieni pätkä pyörätietä oli ehkä osan päivästä tukittuna ton lippujuhlaparaatin takia. Normaali aikuinen ihminen kohauttaisi olkapäitä ja jatkaisi elämäänsä normaalisti. Toiset vetää elämänsä suurimmat itkupotkut somessa. Tasan ei mene nallekarkit.
Markkinonti segmentti joka panostaa rahallisesti harrastukseen enemmän kuin esim. purjeveneilijä tai kilpamoottoripyöräilijä kauden aikana. Kotimainen käännös "spandex" sisältää myös uhriutumisen ja nillittämisen somessa.Mamil - Wikipedia
en.wikipedia.org
Spandex:n tapaa paitsi satulanselästä usein myös lähikaupasta ostamassa klossikengät jalassa urheilujuomia. Spandex kuten myös vegaani julistavat omaa näkemystään asioista joka tilanteessa ja kaikille.
Spandexin kanssa pyöräilystä ei keskustella vaan väitellään, ainoastaan spandex on oikeassa.
Jalankulkijan paikka on pyörätiellä oikeassa tai vasemmassa reunassa, ajoradalla yleensä vasemmalla pientareella tai reunassa, mutta oikealla jos se paremmin sopii, ja jalkakäytävällä saa sekoilla miten tykkää.
Onhan se hienoa, että jotkut jaksaa nähdä vaivaa pyöräilyinfran kehittämisen suhteen. Eipä tuolla kuntien byrokratiassa mikään menisi eteenpäin, jos ei pientä painetta olisi kansalaisilta. Aika paljon on vielä matkaa jäljellä, kun suurin osa Suomen "pyöräteistä" on vain jalkakäytäviä, joiden päähän on lisätty sininen liikennemerkki jalankulkijan ja pyörän kuvalla.
Niin. Sinulta taisi nyt mennä ohi se pointti, että tie != ajorata. Myös mm. jalkakäytävä on tie. Samoin pyörätie, jolla jalankulkija saa valita reunan aivan vapaasti, kunhan pysyy siellä reunassa.Edelleenkin " Ajoradalla jalankulkijan on käytettävä sen vasenta reunaa, jollei oikean reunan käyttäminen ole kulkureitin tai muun syyn vuoksi turvallisempaa. Polkupyörää tai mopoa taluttava saa kuitenkin käyttää ajoradan oikeaa reunaa. "
Ei se nyt ihan noin fantasia-pizza ole, että valitse vapaasti
Ehkä. Kantsii kertoa myös mistä "väylästä" on puhe, niin lukijat ei lähde netti ohjeiden mukaan vänkään ihan hölmöjä ja ettei synny jälleen yksi uusi ärsyttää pyhöräiliä/autoilia. (kanatan kyllä noin yleisesti reunassa ja oikella kulkemista, kun nyt noin yleistäen on ollaan maassa missä oikeanpuoleinen liikenne, mutta osassa se toinen reuna on varattu jollekkin)Jos nyt pysytään asiassa, niin jalankulkijan pitää kulkea väylän reunassa, näin sanoo tieliikennelaki.
Tällöin ohittamiseen ei tarvita enää mitään lisäjärjestelyjä kuten varoitusmerkkejä.
Erottuvat massasta, mutta eivät erotu toisistaan, eli joku prosentti sekoilee leimaa koko jengin. ja tainnut ryhmällä meinatta kerätä laajeminkin muutama videoblokkaaja aktivisti sekoilullaan.Jos joka ikinen vuosi porukkaa yleisesti vituttaa spandexit, niin ehkä siinä on myös jotain perää. Tai no ei tietenkään, ei spandexi ikinä mitään väärää tee. Kaikki muut 99% tienkäyttäjistä ovat vaan yksinkertaisesti aina väärässä.
Osalla varmaan on ihan puhdas haukkumasana, ei enään yleistä kaikkia pyöräilijöitä, vaan osan."spandex" ei ole mikään "mamil"-sanan käännös vaan typerä haukkumasana, joka kertoo käyttäjästään enemmän kuin haukuttavasta.
MAMIL sen sijaan on neutraali sana jolla ei ole negatiivista konnotaatiota.
Se mikä sivistysmaissa oli MAMIL on nyt spandex kotimaan teillä, Aito suomi-spandex luulee olevansa mamil mutta kulttuurin kopiointi riittää vain varuste hankinoihin ja omien treeniohjelmien ylisuunnitteluun. Ne kotimaiset mamil-pyöräilijät jotka tunnen eivät mouhoa somessa tai tienpäällä ja hyvin vähän kertovat ajokilometreistä tai pyöristään."spandex" ei ole mikään "mamil"-sanan käännös vaan typerä haukkumasana, joka kertoo käyttäjästään enemmän kuin haukuttavasta.
MAMIL sen sijaan on neutraali sana jolla ei ole negatiivista konnotaatiota.
En tiedä miksi, mutta mitä väliä. Ajoneuvo se pyöräkin on.Espoossa merituulentiellä, miksi pitää ajaa autojen seassa? Vieressä varmaan maan leveimmät kevyenliikenteenväylät hyvässä kunnossa (tai ainakin paremmassa kun autotie)
Itse muistan suurta meuhkaamista autoilijoilta, kun esimerkiksi elokapinan vuoksi pieni pätkä mannerheimintietä oli poikki. Voi tietysti olla, että olen nähnyt vain unta, eikä meuhkaamista ole tapahtunut.Mitä infran kehittämistä se on että vetää itkupotkut kun lippujuhlapäivän ajan on pieni pätkä pyörätietä tukossa? Niin on autoilijoillakin milloin mikäkin tie tukossa hetkellisesti, mutta eipä ketään kiinnosta ruveta somessa meuhkaamaan.
Onkohan risteykset yhtä hyvässä kunnossa. Yleensä autoilijat viittaa kintaalla pyörätien eteen sijoitettuun kärkikolmioon aiheuttaen vakavia vaaratilanteita.Espoossa merituulentiellä, miksi pitää ajaa autojen seassa? Vieressä varmaan maan leveimmät kevyenliikenteenväylät hyvässä kunnossa (tai ainakin paremmassa kun autotie)
Jos pyöräilijlille on rakennettu omat väylät, niin yleensä paljon turvallisempia liikkua niitä pitkin kuin ajella moottoriajoneuvojen seassa.En tiedä miksi, mutta mitä väliä. Ajoneuvo se pyöräkin on.
Onhan se klv sitten asiallisesti merkattu? Jos se pyöreä merkki polkupyöränkuvalla puuttuu risteyksen jälkeen, kyseessä on jalkakäytävä ja pyörällä ei ole asiaa jatkaa. Nykyisen tieliikennelain myötä vain menosuuntaan olevalla merkillä on merkitystä eli vastasuuntaan näkyvästä merkistä tai vastaantulevista pyöräilijöistä ei voi päätellä mitään. Espoosssa kattavat merkinnät tuntuu olevan poikkeustapaus ja liian usein joutuu menemään oletuksella tienpitäjän tarkoituksesta, mutta jos tiukasti seuraisi niin meno olisi yhtä pomppimista ajoradan ja kelvin välillä.Espoossa merituulentiellä, miksi pitää ajaa autojen seassa? Vieressä varmaan maan leveimmät kevyenliikenteenväylät hyvässä kunnossa (tai ainakin paremmassa kun autotie)
Kyllä siinä ihan selvästi merkitty kelvi on: Google MapsOnhan se klv sitten asiallisesti merkattu? Jos se pyöreä merkki polkupyöränkuvalla puuttuu risteyksen jälkeen, kyseessä on jalkakäytävä ja pyörällä ei ole asiaa jatkaa. Nykyisen tieliikennelain myötä vain menosuuntaan olevalla merkillä on merkitystä eli vastasuuntaan näkyvästä merkistä tai vastaantulevista pyöräilijöistä ei voi päätellä mitään. Espoosssa kattavat merkinnät tuntuu olevan poikkeustapaus ja liian usein joutuu menemään oletuksella tienpitäjän tarkoituksesta, mutta jos tiukasti seuraisi niin meno olisi yhtä pomppimista ajoradan ja kelvin välillä.
Kelailin tässä Street viewiä Tykkitien risteyksen jälkeen ja näin seuraavan merkin vasta Kelohongantien jälkeen. En tiedä tilannetta tien päällä, mutta tuon perusteella tuo väli ajettaisiin ajoradalla.
Editillä täsmennystä
Haa, kiitos! Onhan siellä merkki, eli tuo oli selkeä tapaus.Kyllä siinä ihan selvästi merkitty kelvi on: Google Maps
Mutta oliko se nyt niin että nerokkaasti uusitussa laissa hakamäen tieltä asti saa ajella tapiolaan ajoradalla kun kelvi puuttuu siltä puolelta tietä (tossakin kun ilman käsiä polkee 15km/h niin saattaa vähän hammasten kiristystä aiheuttaa...): Google Maps
Tieliikennelaki Liite 3.4 D5 sanoi:Jos kaksisuuntainen pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa. Pyörätiellä ajettaessa on noudatettava, mitä tässä laissa säädetään ajoradalla ajamisesta.
Tuo nyt on aika yleistämistä, koska vikaa on vähintään yhtä paljon molemmissa. 2/3 pyöräilijästä ei väistä autoilijaa risteysalueiden ulkopuolella, ja iso osa näistä ei katso kumpaakaan suuntaan ylittäessään tietä noin mututuntumalla. Autoilijat taas ovat päästäneet tilanteen tuohon antamalla helposti tietä, osa pyöräilijöistä ei oikeasti tiedä väistämissääntöjä. En varmaan itsekään ennen täysi-ikäisyyttä.Onkohan risteykset yhtä hyvässä kunnossa. Yleensä autoilijat viittaa kintaalla pyörätien eteen sijoitettuun kärkikolmioon aiheuttaen vakavia vaaratilanteita.
Tarkoituksellisesti haittaa aiheuttaen blokattu Suomen vilkkain keskustakatu joukkoliikenteineen vs kaupungilta luvan kanssa juhlatilaisuuden vuoksi suljettu 50m pätkä pyörätietä, jonka vaihtoehtoinen reitti on ehkä juuri ja juuri toiset 50m pidempi. Ei onnistu kyllä ihan ilman värilaseja näkemään noissa mitään yhtäläisyyksiä, mutta tämähän se tässä keskustelussa tuppaa juuri olemaan se suurin ongelma.Itse muistan suurta meuhkaamista autoilijoilta, kun esimerkiksi elokapinan vuoksi pieni pätkä mannerheimintietä oli poikki. Voi tietysti olla, että olen nähnyt vain unta, eikä meuhkaamista ole tapahtunut.
En kuitenkaan muista, että lippujuhlan paraatin vuoksi yksikään autoijia olisi itkenyt somessa asiasta. Siellähän oli kuitenkin pitkä pätkä Manskua suljettuna.Itse muistan suurta meuhkaamista autoilijoilta, kun esimerkiksi elokapinan vuoksi pieni pätkä mannerheimintietä oli poikki. Voi tietysti olla, että olen nähnyt vain unta, eikä meuhkaamista ole tapahtunut.
Onkohan risteykset yhtä hyvässä kunnossa. Yleensä autoilijat viittaa kintaalla pyörätien eteen sijoitettuun kärkikolmioon aiheuttaen vakavia vaaratilanteita.
Mikäs järki tuossa?Fillarit vois kyl laittaa verolle, esim 200e/vuosi ja katsastusmaksu 50eur/vuosi jos ajavat julkisilla alueilla, päällystettyjä teitä pitkin.
Ilman maksuja on ok käyttää metsäisiä hiekkateitä, vain katsastusmaksun maksamalla voi ajaa päällystämättömiä teitä, sekä päällysteen sivussa soralla.
Eli verot maksamalla oikeus ajaa päällystetyillä pinnoilla.
Fillarit vois kyl laittaa verolle, esim 200e/vuosi ja katsastusmaksu 50eur/vuosi jos ajavat julkisilla alueilla, päällystettyjä teitä pitkin.
Ilman maksuja on ok käyttää metsäisiä hiekkateitä, vuorostaan pelkän katsastusmaksun maksamalla voi ajaa päällystämättömiä teitä, sekä päällysteen sivussa soralla.
Verot+katsastuksen maksamalla oikeus ajaa päällystetyillä pinnoilla sivistyksessä.
Täytyykin lähettää välittömästi Trafille yms hautomoihin tämä ajatus kytemään.
Jottei nyt ihan vapaasti sallita levittää valheita, niin muistutetaan ongelman sillä twiitteröijällä olleen nimenomaan siinä, ettei pyörätietä oltu suljettu, vaan ajoneuvo oli vain jätetty sellaisen päälle.vs kaupungilta luvan kanssa juhlatilaisuuden vuoksi suljettu 50m pätkä pyörätietä, jonka vaihtoehtoinen reitti on ehkä juuri ja juuri toiset 50m pidempi
Ja siihen jo kommentoitiin, että järjestelyt olivat siinä vaiheessa vielä keskeneräisiä ja ainakin twitter-kommenttien mukaan siellä oli ollut kauempana varusmiehiä ohjaamassa liikennettä.Jottei nyt ihan vapaasti sallita levittää valheita, niin muistutetaan ongelman sillä twiitteröijällä olleen nimenomaan siinä, ettei pyörätietä oltu suljettu, vaan ajoneuvo oli vain jätetty sellaisen päälle.
Ei tuossa sentään ihan pelkästä harrastuksesta ole kyse, vaan myös siitä, että fillarijärjestöt haluvat nähdä pyörät yhdenvertaisina tai oikeastaan pikemminkin ylivertaisina liikkumismuotoina muutenkin kuin harrastusmielessä. Siinä mielessä ongelmien tuominen esille on ymmärrettävää, mutta kun se tarkoitus kääntyy tällaisessa jatkuvassa pilkuviilauksessa ja suoranaisessa vittuilussaan itseään vastaan.No onhan se nyt ihan sama asia verrata Puolustusvoimien jotain lippujuhlaparaatia ja jotain häröporukan perseilyjuttuja keskenään. Tässä juuri nähdään että joillakin fillaristeilla on ajatusmaailma ihan erilainen kuin normaalilla ihmisellä.
Meillä kaikilla on erilaisia rakkaita harrastuksia. Niitä ei kuitenkaan voi yleisillä teillä tai alueilla noin vain harrastaa muista piittaamatta. Toinen ryhmä on nämä kaiken maailman frisbeenheittelijät, jotka yrittävät omia jotain yleisiä alueita ja sitten hermostuvat kun muutkin liikkuvat siellä ja eivät voi heittää ihmisiä päähän frisbeellä. Kun niillä on oikeus omia koko alue itselleen.
Pyöräilkää vaan ihan vapaasti, mutta ottakaa nyt muutkin 99% teillä liikkujat huomioon. Ei voi olla noin vakavaa toi fillarointi.
Eh? Viranomaisluvalla järjestetty tapahtuma vs. laiton ajoradan tukkiminen yhdellä Suomen keskeisimmistä paikoista. Vieläpä tukkiminen _täysin_, mitä kyseisen ajoradan ensisijaiseen käyttötarkoitukseen tulee. Miksipä näitä ei voisi rinnastaa?Itse muistan suurta meuhkaamista autoilijoilta, kun esimerkiksi elokapinan vuoksi pieni pätkä mannerheimintietä oli poikki. Voi tietysti olla, että olen nähnyt vain unta, eikä meuhkaamista ole tapahtunut.
Eh? Viranomaisluvalla järjestetty tapahtuma vs. laiton ajoradan tukkiminen yhdellä Suomen keskeisimmistä paikoista. Vieläpä tukkiminen _täysin_, mitä kyseisen ajoradan ensisijaiseen käyttötarkoitukseen tulee. Miksipä näitä ei voisi rinnastaa?
Autoilijoita häiritsevistä, luvallisista tapahtumista, valittaa (vieläpä aika pienissä määrin) lähinnä huomiohakuiset elämänkallut ja joskus muutamat ammattiautoilijat. Ammattiautoilijatkin ainoastaan, jos järkevää kiertotietä duunin hoitamiseen ei ole.
Kumpaan porukkaan kuulunevat nämä rakettilavetista vinkujat? Vinkki: Järkevä kiertotie oli tarjolla, kiertoaika mitattiin sekunneissa.
Hauskinta tässä, notta nämä vinkujat oletettavasti näkevät itsensä keskimääräistä sivistyneempinä.
Mikä olisikaan reaktio, jos verrokiksi ottamasi elokapinasekoilu kävisi toiseen suuntaan ja jengi blokkaisi tuninkirasseillaan vaikkapa Baanan Stadissa?
Tästä olen täysin samaa mieltä. Vaikka itse ajan pyörällä lähes joka päivä niin ei minua haittaa jos auto on joskus pyörätiellä. Sen voi aina kiertää. Nämä spandexit ja muut fillarijärjestöt ovat ammttimielensäpahoittajia jos pienetkin esteet haittaavat. Se on lähinnä asennekysymys että haittaako joku vai ei. Eri asia on taas nämä vuokrattavat sähköpotkulaudat ja tänä vuonna uutena tulleet pyörät joita lojuu ties missä. Niissä on huomattavasti enemmän haittaa kuin että auto on pyörätiellä. Usein näissä on vielä hätävilkut päällä eikä ne ole siinä kauaa.Ei tuossa sentään ihan pelkästä harrastuksesta ole kyse, vaan myös siitä, että fillarijärjestöt haluvat nähdä pyörät yhdenvertaisina tai oikeastaan pikemminkin ylivertaisina liikkumismuotoina muutenkin kuin harrastusmielessä. Siinä mielessä ongelmien tuominen esille on ymmärrettävää, mutta kun se tarkoitus kääntyy tällaisessa jatkuvassa pilkuviilauksessa ja suoranaisessa vittuilussaan itseään vastaan.
Sama juttu kaiken maailman someryhmissä missä nostatetaan pahoinvoinnin hurmosta jakamalla kuvia ajoneuvoista ja erilaisista muista esteistä, jotka ovat hetkellisesti jossakin pyörätiellä. Suurimmasta osasta ei ole mitään todellista haittaa kenellekään, kun taas vastaavasti jakelutoiminta ottaisi pahasti takkiin jos pitäisi roudata kamaa jostakin ties mistä. Mutta koska "Minäminäminä, niin en varmana suostu väistämään, koska minulla on oikeus! Kuulitteko kaikki, OIKEUS!". Ja sitten vielä sitä samaa oikeutta laajennetaan niin, että jumitetaan fillareilla ajoradoilla silloinkin, kun siihen ei olisi mitään järkevää perustetta.
Ei se kaikki viha näitä tapavalittajia kohtaan ole ihan tyhjästä syntynyt.
Sama juttu kaiken maailman someryhmissä missä nostatetaan pahoinvoinnin hurmosta jakamalla kuvia ajoneuvoista ja erilaisista muista esteistä, jotka ovat hetkellisesti jossakin pyörätiellä. Suurimmasta osasta ei ole mitään todellista haittaa kenellekään, kun taas vastaavasti jakelutoiminta ottaisi pahasti takkiin jos pitäisi roudata kamaa jostakin ties mistä. Mutta koska "Minäminäminä, niin en varmana suostu väistämään, koska minulla on oikeus! Kuulitteko kaikki, OIKEUS!". Ja sitten vielä sitä samaa oikeutta laajennetaan niin, että jumitetaan fillareilla ajoradoilla silloinkin, kun siihen ei olisi mitään järkevää perustetta.
Niin no, joskus on sitä satojen kilojen kuormaa vaan pakko hetkellisesti lastata tai purkaa. On muakin joskus aikoinaan asia vituttanut. Sitten aikuistuin ja pääsin jopa työelämään asti. Siellä huomasin aika nopeasti että joskus on vaan ns. pakko tukkia tie sen 5-10 minuuttia ja että kyllä ne muut pystyvät jatkamaan elämäänsä suhteellisen normaalisti senkin jälkeen. Ei siinä jää kenenkään syöpähoidot tekemättä tai aivoleikkaukset tekemättä. Kyllä elämä jatkuu vaikka välillä ei ihan 100% mentäisikään fillaristin oikeuksien mukaan.Suurin vitsi tässä on se, että meillä on laki, jota ei tarvi noudattaa. Kyllä se autoillessakin vituttaisi, jos olisi arkipäivää, että omalla kaistalla on auto vedetty parkkiin kevyesti viistoon, kyllähän siitä ohi pääsee aina ei siinä mitään. Ei se ihmeitä haittaa, jos siinä ollaan oikeasti asialla, mutta kyllä se varsin usein on niin, että se kuriiri/tavarantoimittaja/huoltoukko/taksikuski/tms. ajaa sen auton aina siihen rapun/kaupan oven eteen riippumatta missä se oikea paikka olisi.
Joutaisi pois koko laki, kerralla vaan pysäyttäminen sallittu kaikille jalkakäytäville ja pyöräteille ilman mitään sen kummempia määreitä. Samalla väistämisvelvollisuus pyöräilijöille joka tilanteeseen, niin ei tarvis miettiä.
Itse "pyöräilin" vain 15km kevytsähköisesti liikenteessä ja toki joku ehti jäädä tuohon tapaan tukkeeksi niinikään melko yllättäen. Lisäksi yksi apina ajoi lähes hidastamatta iholle(en jäänyt eteen odottamaan osuuko) sekä ympyrään mennessään että ympyrästä poistuessaan. Näistä on usein vaikea sanoa, ovatko vain vähän uhkaavasti penaristin elkein vai eivätkö tunne sääntöjä. En toki itsetuhoisesti mene ihan hullujen edestä mutta rajatapauksissa niitä havaintoja pääsee tekemään.1 auto joka änkesi väistämisvelvollisena parkkipaikalta kovaa eteeni/kylkeeni siten että kolari oli hyvin lähellä, paristakymmenestä sentistä kiinni.
Niin no, joskus on sitä satojen kilojen kuormaa vaan pakko hetkellisesti lastata tai purkaa. On muakin joskus aikoinaan asia vituttanut. Sitten aikuistuin ja pääsin jopa työelämään asti. Siellä huomasin aika nopeasti että joskus on vaan ns. pakko tukkia tie sen 5-10 minuuttia ja että kyllä ne muut pystyvät jatkamaan elämäänsä suhteellisen normaalisti senkin jälkeen.
Tällaiset mielipidekirjoitukset elämänkoulumutulla ovat tosiaan vain sitä, vaikka ne olisivat Poliisin julkaisemia. Lainopillista neuvontaa ei yleensäkään kannata etsiä Poliisilta. Se ei kuulu Poliisin toimialaan ja ammattitaitoon.Useimmat pyörätielle pysäyttäjät eivät lastaa tai kuormaa satoja kiloja. Poliisillakin on tästä ihan oma pr-ihmisen kirjoittama liirumlaarum, että milloin saa pysäyttää. Mutta kuten sanoin, tämä perustuu lakiin, jota ei tarvi noudattaa, joten siitä voitaisiin ihan hyvin luopua.
Noh, itseähän tämä ei niin haittaa, kun etätöissä ei tarvi pyöräillä eikä autoilla ja muutenkin välttelen keskusta-alueita missä tämä on jatkuva ongelma.
Useimmat pyörätielle pysäyttäjät eivät lastaa tai kuormaa satoja kiloja. Poliisillakin on tästä ihan oma pr-ihmisen kirjoittama liirumlaarum, että milloin saa pysäyttää. Mutta kuten sanoin, tämä perustuu lakiin, jota ei tarvi noudattaa, joten siitä voitaisiin ihan hyvin luopua.
Noh, itseähän tämä ei niin haittaa, kun etätöissä ei tarvi pyöräillä eikä autoilla ja muutenkin välttelen keskusta-alueita missä tämä on jatkuva ongelma.
Joillekin elämä vaan on vaikeeta. Ei voi mittään.
"Meinasin aamulla jo kaksi kertaa jäädä pyörän alle", sanoo katuremontin työnjohtaja – Pyöräilijät ajavat Helsingin vilkkaimmalla väylällä kovaa ja jatkuvasti myös väärään suuntaan
"Meinasin aamulla jo kaksi kertaa jäädä pyörän alle", sanoo katuremontin työnjohtaja – Pyöräilijät ajavat Helsingin vilkkaimmalla väylällä kovaa ja jatkuvasti myös väärään suuntaan
Lauttasaarentien remontissa pyöräkaista muuttuu kokonaan yksikaistaiseksi.www.helsinginuutiset.fi
Helsingin uutiset sanoi:" Ennen siltaa tulee kaksi liikennevaloristeystä, joissa pyöräilijöiden on helpompi vaihtaa kadun puolta. "
Kerran olen viime vuosien aikana tuosta ajanut pyörällä. Opastukset sillalle/länteen menevälle pyörätielle oli pyöräilijöille Helsingin suunnasta ala-arvoiset.
Tällä voi olla aika paljon tekemistä sen kanssa, että kaistoja ajetaan väärään suuntaan, kun ei ole selvästi merkitty, miten oikeaan suuntaan meneville kaistoille pääsee/pitäisi ajaa.
Tässä lauttasaaren päätä:
Onko opasteet vielä samat kuin tässä google mapsin kuvassa?
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Tässä opasteet lauttasaaren suunnasta nimenomaan neuvoo ajamaan väärään suuntaan. Tosin tämä kuva lienee melko vanha.
Tuo ei varsinaisesti kuulostaa helpotukselta vaan enemmänkin kaiken liikenteen hankaloittamiselta, erityisesti mikäli kyseessä on nappivalot. Liikennejärjestelyt pitäisi suunnitella siten, että tarve vaihtaa puolelta toiselle vähenee(pyörätie pyrkisi koko ajan pysymään samalla puolella ajorataa), ja että tieto siitä, että kohta pitää vaihtaa puolta olisi saatavilla ajoissa eikä liian myöhään.