Tänään taas näin omanlaisensa mulkun moottoritiellä vastaantulevien puolella.
Jo pitkän matkan päästä näkyi lanssi tulossa pillit ja valot päällä helvetinmoista lentoa ohituskaistalla, niin siinäpä sitten joku punainen pikkuauto rauhassa ohitti kahta oikealla kaistalla menevää autoa, eikä tehnyt elettäkään väistääkseen lanssia, vaikka olisi ihan hyvin voinut vaikka mennä siihe ohitettavien autojen väliin hetkeksi ja odottaa lanssin menevän ohi. Mikä vittu noita joitain ihmisiä oikein vaivaa
Tuosta suojatiellä jalankulkijoille tilan antamisesta, monesti ongelma on myös siinä, ettei kuskina meinaa tietää aikooko jalankulkija "antaa tietä" vai haluaako se tulla sieltä heti yli. Monta kertaa on tullut tilanne eteen, jossa olen itse alkanu tekemään tietä, ja sitten se jalankulkija vaan tönöttää siellä tien reunassa eikä lähde millään liikkeelle vaikka itse olen selvästi hidastanut ja matelen kävelyvaihtua kohti suojatietä.
Sitten siinä lopuksi seisotaan molemmat paikallaan ja ihmetellään kuka menee ensin
Ihmisten pitäisi tulla vähän hanakammin sieltä reunasta suojatielle niin tietäisi varmaksi haluaako se tulla vai odotella. Monestihan jalankulkijatkin käyttää pelisilmää ja odottaa vaikka parin auton menevän ohi jos niiden takana on tyhjää ettei turhaan liikenne pysähtele, mikä on tosi hieno juttu mun mielestä, mutta silloin jos sieltä haluaa tosissaan tulla, niin pitäisi alkaa vaan pistämään itseään kadun puolelle niin osaisin jarruttaa kun näen selkeästi, että sieltä joku haluaa tulla yli.