Keskustelua TechBBS-foorumin säännöistä ja moderoinnista

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Osaisko joku moderaattori kertoa miksei tästä viestistä tule varoitusta? Saan itse varoituksen ja/tai bannit paljon vähemmästä.
En kyllä muista nähneeni raporttia tuosta viestistä :think: Eihän tuo nyt tarpeellinen kommentti ole ja jos olisi osa tuoreempaa keskustelua, saattaisin siitä huomauttaa, mutta ei tuossa kyllä mitään niin vakavaa tai asiatonta sanota, että siitä varoitus pitäisi antaa. Jos sinun kirjoitustyylisi tuntien ei tuota viestiä nahka kestä, niin kannattaa ehkä pysähtyä hetkeksi miettimään.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Miksi moderointi on täysin mielivaltaista?

Kun moderaattori ei ymmärtänyt asiaa oikein, teki omia johtopäätöksiä tyhjästä ja oli väärässä , katsotaan asialliseksi laitella varoitus viestejä YV:nä?

Asmola puhun sinusta.

Edit:
mitä todellisuudessa tapahtui:

Myynti-ilmoitus --> HP tajottu --> jonossa ihmisiä-->ensimmäinen peruu--> myyjä ilmoittaa laittakaa YV --> jonossa olevat laittaa YV --> jonossa seuraava ostaa tuotteen --> Micosan nimimerkki pamahtaa paikalle --> haukkuu minua ilmoituksessa --> Moderaattori Asmola pamahtaa paikalle --> ohjeistaa myyjää jatkossa myymään jonon mukaan <--- kuten oli siis myynyt --> minä kyseenalaistan Micosanin viestin --> laitan hänelle YV asiasta --> kerron asiallisesti ilmoituksessa moderaattorille Asmola myynnin tapahtuneen sääntöjen mukaisesti --> saan YV moderaattorilta että minun pitää lopettaa lapsellinen käytös.

Niin että Asmola kehtaa huudella tällaista vaikka luetun ymmärtäminen ahdistaa...
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Miksi moderointi on täysin mielivaltaista?

Kun moderaattori ei ymmärtänyt asiaa oikein, teki omia johtopäätöksiä tyhjästä ja oli väärässä , katsotaan asialliseksi laitella varoitus viestejä YV:nä?

Asmola puhun sinusta.
@Apukuski on nyt hyvä ja kertoo koko tarinan eikä huutele syytöksiä ilmaan vailla perusteita
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
@Apukuski on nyt hyvä ja kertoo koko tarinan eikä huutele syytöksiä ilmaan vailla perusteita
Sinun kanssa en vaihda viestejä kun et osaa kirjoittaa asiallisesti. Anna Asmola itse vastata asiaan. Vai pitääkö tuo @ olla että hän näkee viestin? Kiva tietää että moderaattorit saa huudella syytöksiä vailla perusteita :vihellys::cigar2:;) tässä muutama emo ettei tarvi olla vihaisia. Itse olen vain pettynyt ihmiskuntaan.. taas...

 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Sinun kanssa en vaihda viestejä kun et osaa kirjoittaa asiallisesti. Anna Asmola itse vastata asiaan. Vai pitääkö tuo @ olla että hän näkee viestin? Kiva tietää että moderaattorit saa huudella syytöksiä vailla perusteita :vihellys::cigar2:;) tässä muutama emo ettei tarvi olla vihaisia. Itse olen vain pettynyt ihmiskuntaan.. taas...
@-merkillä se tägäys tehdään juu, ei tule ilmoitusta vain profiilin linkkaamisesta tms.
En kyllä nyt ymmärrä mitä asiatonta tuossa oli, tämä ketju on tarkoitettu keskusteluun mm. moderoinnista ja jos siinä on jotain moitittavaa, se pitää tietenkin tuoda moderaattoreiden tietoon. Jos on jotain henkilökohtaista selvitettävää jonkun tietyn moden kanssa niin yksityisviestit ovat sitä varten.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
@-merkillä se tägäys tehdään juu, ei tule ilmoitusta vain profiilin linkkaamisesta tms.
En kyllä nyt ymmärrä mitä asiatonta tuossa oli, tämä ketju on tarkoitettu keskusteluun mm. moderoinnista ja jos siinä on jotain moitittavaa, se pitää tietenkin tuoda moderaattoreiden tietoon. Jos on jotain henkilökohtaista selvitettävää jonkun tietyn moden kanssa niin yksityisviestit ovat sitä varten.
Yksityis viestit eivät tällä foorumilla ole yksityisiä. Niitä toistuvasti jaettu foorumilla. Moderaattorit puuttuvat yksityisviestien sisältöön vaikka se on asiallista (Asmola, mutta myös muutkin) toisinaan myös asiottomaan. Se vaan ei ole YV jos moderaattori puuttuu sisältöön kun blokkaus on käytössä.

Mutta sun kanssa täysin turha jauhaa kun et asiasta mitään tiedä ellet osaa rullata chättiä paria viestiä takaisin.

edit:

ja aiemmin kun YV viesteillä koittanut puhua moderaattorin kanssa teksti on Modelta ollut niin naurettaa ja sisältänyt loukkauksia niin ei kiitos. Keskustelu teidän kanssa on mahdollista vain yleisessä ketjussa.

Itseä harmittaa miten huonoa moderointia näen ja siksi jaksan kirjoittaa tänne. Kiva foorumi sisällöltään.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Yksityis viestit eivät tällä foorumilla ole yksityisiä. Niitä toistuvasti jaettu foorumilla. Moderaattorit puuttuvat yksityisviestien sisältöön vaikka se on asiallista (Asmola, mutta myös muutkin) toisinaan myös asiottomaan. Se vaan ei ole YV jos moderaattori puuttuu sisältöön kun blokkaus on käytössä.
Ylläpito ei näe yksityisviestejä, jos niistä ei tehdä ylläpidolle raporttia. Tällöinkin ylläpito näkee ainoastaan raportoidun viestin. Yksityisviestien julkaiseminen foorumilla on sääntöjen vastaista.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ylläpito ei näe yksityisviestejä, jos niistä ei tehdä ylläpidolle raporttia. Tällöinkin ylläpito näkee ainoastaan raportoidun viestin. Yksityisviestien julkaiseminen foorumilla on sääntöjen vastaista.
Mitään lisäarvoa viestilläsi ei ollut.

edit: Juhalle pitikin vääntää rautalangasta. Tiesin siis kertomasi asiat. Eivät ole mikään ratkaisu tai ehdotus liittyen siihen mitä minä kirjoitin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Mitään lisäarvoa viestilläsi ei ollut.

edit: Juhalle pitikin vääntää rautalangasta. Tiesin siis kertomasi asiat. Eivät ole mikään ratkaisu tai ehdotus liittyen siihen mitä minä kirjoitin.
Jos tiesit nuo asiat, miksi väitit niiden olevan jotenkin toisin?

Ja osaan toki scrollailla ketjua vaikka mihin suuntaan, jos olisit vaikka kertonut lisänneesi tietoa tapauksesta aiempaan viestiisi muokkaamalla sen olisi saattanut myös huomata aiemmin.
Mikäli olet kokenut jonkun moderaattorin yksityisviestin asiattomaksi, tulisi sinun tietenkin raportoida se, jotta muut moderaattorit näkevät viestin ja voivat siihen tarpeen mukaan puuttuua.

Näistä viesteistäsi paistava asenteesi ylläpitoa kohtaan antaa kuitenkin tässä vaiheessa sellaisen kuvan, että tuskin ihan turhasta on huomautettu.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Näistä viesteistäsi paistava asenteesi ylläpitoa kohtaan antaa kuitenkin tässä vaiheessa sellaisen kuvan, että tuskin ihan turhasta on huomautettu.
Meinasin juuri kirjoittaa samaa, mutta Petrus olikin tiivistänyt asian jo hyvin.

Jos yhden yksityisviestillä tulleen huomautuksen (oli se sitten asiaton tai ei) jälkeen ulosanti on asiaan liittymättömiäkin ylläpidon jäseniä kohtaan noin hyökkäävää, en näe tarvetta puida asiaa enempää tässä ketjussa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Miksi moderointi on täysin mielivaltaista?

Kun moderaattori ei ymmärtänyt asiaa oikein, teki omia johtopäätöksiä tyhjästä ja oli väärässä , katsotaan asialliseksi laitella varoitus viestejä YV:nä?

Asmola puhun sinusta.

Edit:
mitä todellisuudessa tapahtui:

Myynti-ilmoitus --> HP tajottu --> jonossa ihmisiä-->ensimmäinen peruu--> myyjä ilmoittaa laittakaa YV --> jonossa olevat laittaa YV --> jonossa seuraava ostaa tuotteen --> Micosan nimimerkki pamahtaa paikalle --> haukkuu minua ilmoituksessa --> Moderaattori Asmola pamahtaa paikalle --> ohjeistaa myyjää jatkossa myymään jonon mukaan <--- kuten oli siis myynyt --> minä kyseenalaistan Micosanin viestin --> laitan hänelle YV asiasta --> kerron asiallisesti ilmoituksessa moderaattorille Asmola myynnin tapahtuneen sääntöjen mukaisesti --> saan YV moderaattorilta että minun pitää lopettaa lapsellinen käytös.

Niin että Asmola kehtaa huudella tällaista vaikka luetun ymmärtäminen ahdistaa...
Lopeta lapsellinen käytös.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Lopeta lapsellinen käytös.
Tuokaa pari moderaattoria lisää kommentoimaan asiaa, mutta älkää sitä joka oli kyseessä.

Sampsa ehdottaisin juuri samaa teidän moderaattoreita kohtaan.

Nähtävästi FOORUMINSÄÄNTÖJÄ noudattamalla saa vastauksen: Lopeta lapsellinen käytös.


Ei hätää. Pyrin olemaan epäaktiivisempi täällä.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Jos tiesit nuo asiat, miksi väitit niiden olevan jotenkin toisin?

Ja osaan toki scrollailla ketjua vaikka mihin suuntaan, jos olisit vaikka kertonut lisänneesi tietoa tapauksesta aiempaan viestiisi muokkaamalla sen olisi saattanut myös huomata aiemmin.
Mikäli olet kokenut jonkun moderaattorin yksityisviestin asiattomaksi, tulisi sinun tietenkin raportoida se, jotta muut moderaattorit näkevät viestin ja voivat siihen tarpeen mukaan puuttuua.

Näistä viesteistäsi paistava asenteesi ylläpitoa kohtaan antaa kuitenkin tässä vaiheessa sellaisen kuvan, että tuskin ihan turhasta on huomautettu.
"Jos tiesit nuo asiat, miksi väitit niiden olevan jotenkin toisin?"

Minä kerroin mitä tapahtuu ---> Sinä kerroit mitkä säännöt ovat ---> Minä kerroin että tiedän säännöt ---> Sinä kysyt miksi väitän asioiden olevan toisin...

Tulee varmaan bannit, mutta kun ymmärrys ei riitä edellämainittuun niin selvää miksi modererointi on mitä on. Pyritään taas jatkossa välttämään aktiivista foorumitoimintaa, asenne kun moderaattoria kohtaan johtuu ihan moderaattorista :)
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Koko yllä oleva ketju on huvittava koska tulin antamaan palautetta tietystä moderaattorista ja toivoin hänen vastaavan.

Sen sijaan oliko 4 trollia(modea) sisältäen Sampsan tulevat valittamaan minulle. Ketjussa joka on tarkoitettu aiheelle. Yksikään teistä ei tuonut mitään lisäarvoa alkuperäiseen viestiin, paitsi Kaotik joka kertoi @dataa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
Koko yllä oleva ketju on huvittava koska tulin antamaan palautetta tietystä moderaattorista ja toivoin hänen vastaavan.

Sen sijaan oliko 4 trollia(modea) sisältäen Sampsan tulevat valittamaan minulle. Ketjussa joka on tarkoitettu aiheelle. Yksikään teistä ei tuonut mitään lisäarvoa alkuperäiseen viestiin, paitsi Kaotik joka kertoi @dataa.
Eiköhän riitä sitten tältä erää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Sain bannit koska keskustelin muiden kanssa(ja jonkun muun aloitteesta) fake newseistä Trump-ketjussa. Missähän maailman ajassa ja paikassa tämä on "offtopic-jauhamista" kuten Ville sinne banniviestiin kirjoitti? Käsitätkö että Trump teki tosta koko termistä mainstreamia?


@Ville Suvanto Onko tämä viesti siis enemmän "ontopic" kuin fake news? Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump Miksei tosta ole tullut bannia?

edit. Osaisko joku selittää miten vaikka nääkin viestit selviää varoituksetta? Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Sain bannit koska keskustelin muiden kanssa(ja jonkun muun aloitteesta) fake newseistä Trump-ketjussa. Missähän maailman ajassa ja paikassa tämä on "offtopic-jauhamista" kuten Ville sinne banniviestiin kirjoitti? Käsitätkö että Trump teki tosta koko termistä mainstreamia?


@Ville Suvanto Onko tämä viesti siis enemmän "ontopic" kuin fake news? Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump Miksei tosta ole tullut bannia?

edit. Osaisko joku selittää miten vaikka nääkin viestit selviää varoituksetta? Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump Yhdysvaltain presidentti Donald J. Trump
Kuten tuosta viestiketjusta huomaat, olen noiden viestien jälkeen kommentoinut, että jätetään offtopic-jauhaminen pois. Varoitukset jaoin niille käyttäjille, jotka jatkoivat huomautuksen jälkeen offtopicointia.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Menkääs laittamaan toi Omat autot- lanka kuriin. Muutama sivu turhaa paskanjauhamista uusi vs vanha auto aiheesta. Niin turhaa keskustelua, että vois kokonaan siivota tuosta langasta pois.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Menkääs laittamaan toi Omat autot- lanka kuriin. Muutama sivu turhaa paskanjauhamista uusi vs vanha auto aiheesta. Niin turhaa keskustelua, että vois kokonaan siivota tuosta langasta pois.
Hyvinhän se aiheessa pysyy, jos kuitenkin autoista keskustellaan! Varmasti myöskin kysymys, onko uusi auto järkevä kuuluu tuohonkin ketjuun täysin ja siitä on syytä keskustella siellä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Onko tällä foorumilla kaupittelu sallittua muuallakin kuin kauppa-alueella?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Olikoha iha mahottoman tärkiää siirtää pelien vaihto topicci Vaihdetaan alueelle kun pelien lahjoitustopicci on kuitenki nastalla pelit alueella eikä lahjoitetaan alueella. Ei sinällään tuo aihehan kuoli noin heti pystyyn, mutta eipä se ainakaan asiaa auta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Onko tällä foorumilla kaupittelu sallittua muuallakin kuin kauppa-alueella?
"Hiljattain tekemäsi raportti hylättiin: Viesti viestiketjussa 'Minkä puhelimen ostan?' - Tämä oli jo kertaalleen moderoitu: Oman ilmoituksen mainostaminen toisen käyttäjän eduksi ei liene niin suuri harmi."

Aika jännä että raportti hylättiin, mutta jos en väärin muista niin viimeksi kuitenkin samanlainen tapaus poistettiin. Eiköhän tuo nyt kuitenkin ole myymistä että omaa tuotetta mainostetaan muualla kuin kauppa alueella?

Minun mielestä ei pitäisi olla sallittua nämä oman tuotteen mainostamiset. Jos kaikki tekisivät samaa niin eihän tuolla ketjussa sitten muuta enää olisikaan.

Edit. Se toinen taisikin olla suoraan puhelimen ketjuun laitettu myynti ilmoitus.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
"Hiljattain tekemäsi raportti hylättiin: Viesti viestiketjussa 'Minkä puhelimen ostan?' - Tämä oli jo kertaalleen moderoitu: Oman ilmoituksen mainostaminen toisen käyttäjän eduksi ei liene niin suuri harmi."

Aika jännä että raportti hylättiin, mutta jos en väärin muista niin viimeksi kuitenkin samanlainen tapaus poistettiin. Eiköhän tuo nyt kuitenkin ole myymistä että omaa tuotetta mainostetaan muualla kuin kauppa alueella?

Minun mielestä ei pitäisi olla sallittua nämä oman tuotteen mainostamiset. Jos kaikki tekisivät samaa niin eihän tuolla ketjussa sitten muuta enää olisikaan.

Edit. Se toinen taisikin olla suoraan puhelimen ketjuun laitettu myynti ilmoitus.
Onko tuosta oikeasti jotain haittaa? Jos jossakin kysellään jotain tiettyä tuotetta x ja itsellä sattuu olemaan tuohon hakuun osuva laite myytävänä, niin ei kai se nyt voi haitata ketään että siitä mainitsee?

Kysyn ihan vilpittömästi, kun en kykene näkemään ongelmaa, olettaen että kyse oli tilanteesta jossa tarjottiin omaa laitetta johonkin kyseltyyn tarpeeseen. Se olisi tietenkin ongelma, jos kaikki spammaavat omat romunsa suoraan näihin "minkä tabletin/puhelimen ostan?" -ketjuihin, mutta ei kai tuossa siitä ollut kyse?
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
"Hiljattain tekemäsi raportti hylättiin: Viesti viestiketjussa 'Minkä puhelimen ostan?' - Tämä oli jo kertaalleen moderoitu: Oman ilmoituksen mainostaminen toisen käyttäjän eduksi ei liene niin suuri harmi."

Aika jännä että raportti hylättiin, mutta jos en väärin muista niin viimeksi kuitenkin samanlainen tapaus poistettiin. Eiköhän tuo nyt kuitenkin ole myymistä että omaa tuotetta mainostetaan muualla kuin kauppa alueella?

Minun mielestä ei pitäisi olla sallittua nämä oman tuotteen mainostamiset. Jos kaikki tekisivät samaa niin eihän tuolla ketjussa sitten muuta enää olisikaan.

Edit. Se toinen taisikin olla suoraan puhelimen ketjuun laitettu myynti ilmoitus.
Tapauskohtaisesti järkeä käyttäen näitä moderoidaan ja tässä tilanteessa ei tuosta linkityksestä nähty ketjulle mitään haittaa - päinvastoin siitä saattoi olla lainatun viestin kirjoittajalle jopa hyötyä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Tapauskohtaisesti järkeä käyttäen näitä moderoidaan ja tässä tilanteessa ei tuosta linkityksestä nähty ketjulle mitään haittaa - päinvastoin siitä saattoi olla lainatun viestin kirjoittajalle jopa hyötyä.
Hyötyä siitä ei ainakaan ollut joka käy ilmi kyllä niistä viesteistä että uusi puhelin oli hakusessa käyttäjällä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Hyötyä siitä ei ainakaan ollut joka käy ilmi kyllä niistä viesteistä että uusi puhelin oli hakusessa käyttäjällä.
Ok, ei ollut linkkiä ko. viestiin/keskusteluun, niin en tiedä miten se tarkalleen ottaen meni.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Tuossahan tuo ketjun nimi lukee. Ei muuta kuin lukemaan. Ketjun varmaan löydät itse
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Tuossahan tuo ketjun nimi lukee. Ei muuta kuin lukemaan. Ketjun varmaan löydät itse
Luulin että kommenttisi koski sitä ensimmäisen tänne postaamasi "saako muualla kaupitella?" -viestisi ajankohtaa (eli 31.7) ja kun siltä hetkeltä en ko. ketjusta löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, niin en jaksanut etsiä tarkemmin. Näköjään vissiin tarkoititkin tuota ketjussa tällä hetkellä viimeisenä olevaa viestiä (kliks).

Edelleenkään en näe tuossa mitään ongelmaa. Joo, uutta luuriahan siinä etsittiin, mutta usein sitten lopulta kelpaa uudenveroinenkin.

Kannattaa vaikka vetää vähän happea pihalla jos tuollaisesta pahastuu, kun tosiaan ihan hyväähän siinä tarkoitettiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Luulin että kommenttisi koski sitä ensimmäisen tänne postaamasi "saako muualla kaupitella?" -viestisi ajankohtaa (eli 31.7) ja kun siltä hetkeltä en ko. ketjusta löytänyt mitään aiheeseen liittyvää, niin en jaksanut etsiä tarkemmin. Näköjään vissiin tarkoititkin tuota ketjussa tällä hetkellä viimeisenä olevaa viestiä (kliks).

Edelleenkään en näe tuossa mitään ongelmaa. Joo, uutta luuriahan siinä etsittiin, mutta usein sitten lopulta kelpaa uudenveroinenkin.

Kannattaa vaikka vetää vähän happea pihalla jos tuollaisesta pahastuu, kun tosiaan ihan hyväähän siinä tarkoitettiin.
Jos ei yhtään tiedä mistä puhutaan niin silloin ei kannata varmaan vastata eikö? Moderaattorit tietää mistä puhun ja he jo vastasivatkin.

Happea voit vetää ihan itsekses koska ei tässä ole pahastuttu mistään. Jos olisin niin en olisi vastannut tänne mitään.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
Hyötyä siitä ei ainakaan ollut joka käy ilmi kyllä niistä viesteistä että uusi puhelin oli hakusessa käyttäjällä.
Uudella ei nyt aina välttämättä tarkoiteta kauppauutta ja tuossa tapauksessa tarjolla oli uutta vastaava vaihtoehto. Turha tästä aiheesta on nyt jauhaa sen enempää.
 

Excelsior

Näkymätön
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
56
Missä oman nimimerkin voi vaihtaa? Kuulemma jos maksullinen jäsenyys niin pitäs onnistua kerran ilmaiseksi? Laitetaanko ylläpidolle sähköpostia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 275
Tästä on huomautettu ja varoitettu jo aiemmin, että keskusteluun pelkkien videoiden postaaminen ilman sisällön kunnollista avaamista ei ole hyväksyttävä keskustelutapa.
En tule noudattamaan sääntöjä, ohjeistuksia tai tapoja, joissa en katso olevan mitään järkeä. Alustuksen vaatiminen 5 minuutin pituisille, ja jopa sitäkin lyhyemmille, videoille ei ole mitään muuta kuin pikkumaista paskantärkeilyä. Pelkkä video tai kuva riittää aivan hyvin keskustelun avaamiseksi. Omalla kohdalla tämä ei siis ole jaksamiskysymys, vaan periaatekysymys.

Silloin, kun keskustelupalstan ylläpito alkaa jakelemaan varoituksia ja jopa porttikieltoja kaikenmaailman pikkujutuista, mennään väärään suuntaan.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
En tule noudattamaan sääntöjä, ohjeistuksia tai tapoja, joissa en katso olevan mitään järkeä. Alustuksen vaatiminen 5 minuutin pituisille, ja jopa sitäkin lyhyemmille, videoille ei ole mitään muuta kuin pikkumaista paskantärkeilyä. Pelkkä video tai kuva riittää aivan hyvin keskustelun avaamiseksi. Omalla kohdalla tämä ei siis ole jaksamiskysymys, vaan periaatekysymys.

Silloin, kun keskustelupalstan ylläpito alkaa jakelemaan varoituksia ja jopa porttikieltoja kaikenmaailman pikkujutuista, mennään väärään suuntaan.
Tämä ei ole ylläpidon päähänpistos vaan palautetta noista viesteistä pelkällä videolla on tullut useilta kätttäjiltä
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 240
En tule noudattamaan sääntöjä, ohjeistuksia tai tapoja, joissa en katso olevan mitään järkeä. Alustuksen vaatiminen 5 minuutin pituisille, ja jopa sitäkin lyhyemmille, videoille ei ole mitään muuta kuin pikkumaista paskantärkeilyä. Pelkkä video tai kuva riittää aivan hyvin keskustelun avaamiseksi. Omalla kohdalla tämä ei siis ole jaksamiskysymys, vaan periaatekysymys.

Silloin, kun keskustelupalstan ylläpito alkaa jakelemaan varoituksia ja jopa porttikieltoja kaikenmaailman pikkujutuista, mennään väärään suuntaan.
Vaaditko muita lukemaan myös 5 minuutin tekstin, ennen kuin kerrot, mikä kohta siitä oli mielestäsi oleellinen, tai mistä olit samaa mieltä tai eri mieltä?

Tai voinko vaatia sinulta sitä? Lue ensin, jutellaan sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Kyllä siitä joku alustus pitää olla, että miksi se video pitää katsoa. Edes kuvaava otsikko tai jotain muuta joka liittyy videoon.

Edit:
Ja hyvin harvassa on sellaiset videot, joista jo nimestä tietää mitä ne sisältää. Tuossa nyt kumminkin sellainen poikkeus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 620
Eikä minusta ole edes pointti siinä, että videon sisältö kertoisi sen vaan, että myös linkkaaja itse laittaisi syyn miksi postaa tämän videon ja mitä mieltä esim. itse asiasta on. Ei se nyt ole päivänselvää kuin nuissa mamurinkirunkkauskeskusteluissa, että miksi niitä videoita laitetaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 030
En tule noudattamaan sääntöjä, ohjeistuksia tai tapoja, joissa en katso olevan mitään järkeä. Alustuksen vaatiminen 5 minuutin pituisille, ja jopa sitäkin lyhyemmille, videoille ei ole mitään muuta kuin pikkumaista paskantärkeilyä. Pelkkä video tai kuva riittää aivan hyvin keskustelun avaamiseksi. Omalla kohdalla tämä ei siis ole jaksamiskysymys, vaan periaatekysymys.

Silloin, kun keskustelupalstan ylläpito alkaa jakelemaan varoituksia ja jopa porttikieltoja kaikenmaailman pikkujutuista, mennään väärään suuntaan.
Suoraan vaan banneja keskustelijoille jotka linkkaavat ulkoisia videoita ilman kuvauksia tai tiivistyksiä. Tämä on siis kärjistetty mielipiteeni.

Videot ovat ongelmallisia, koska niitä ei voi järkevästi silmäillä / pikalukea. Esim. jonkun 5-sivuisen Anandtech / io-tech artikkelin 20:llä graafilla voi silmäillä läpi parissa minuutissa ja silti saada hyvän käsityksen siitä sisällöstä ja ymmärtää, että kuinka paljon nopeampi joku GTX2080 on vrt. GTX1080. Jos sen saman sisällön nauhoittaa youtube-videoksi jossa sampsa lukee ääneen sen saman tekstin ja pyörittää slideshowlla ne graafit videossa aina pariksi kymmeneksi sekunniksi per kuva, niin sitä ei voi mitenkään silmälillä läpi kätevästi, vaan siihen joko kuluu moninkertaisesti pidempään kuin sen tekstin itsekseen lukemalla.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407
En tule noudattamaan sääntöjä, ohjeistuksia tai tapoja, joissa en katso olevan mitään järkeä. Alustuksen vaatiminen 5 minuutin pituisille, ja jopa sitäkin lyhyemmille, videoille ei ole mitään muuta kuin pikkumaista paskantärkeilyä. Pelkkä video tai kuva riittää aivan hyvin keskustelun avaamiseksi. Omalla kohdalla tämä ei siis ole jaksamiskysymys, vaan periaatekysymys.

Silloin, kun keskustelupalstan ylläpito alkaa jakelemaan varoituksia ja jopa porttikieltoja kaikenmaailman pikkujutuista, mennään väärään suuntaan.
TechBBS ei ole mikään chatti, vaan keskustelufoorumi. Jos viestin lähettämiseen ei viitsi paneutua linkin liittämistä enempää, ei sitä kannata lähettää lainkaan. Jos video on merkityksellinen, siitä jaksaa varmasti kirjoittaa lauseen-pari, jos sillä haluaa osallistua keskusteluun.

Ensisijaisesti tuo kielto videoiden postaamisesta ilman alustusta koskee näitä yleisen puolen ongelmaketjuja, joihin videoita liitetään flametus- ja provosointitarkoituksissa. On todettu ylläpidon toimesta ihan käytännössä, että tämä ohjeistus vähentää kyseisen häiriökäyttäytymisen määrää selvästi.

Suosittelisin tarkistamaan asennettasi, jos näet asialliseksi olla noudattamatta yhteisön sääntöjä oman pääsi ja mielipiteidesi mukaan. Tässäkin tapauksessa asialle on hyvä syy, vaikka sinä et sitä ymmärtäisikään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 030
Siellähän se lukee jo säännöissä? Ei ole olemassa mitään listaa kielletyistä sanoista, eivätkä sanat suvakki ja matu ole kiellettyjä.

Kiellettyä on nimittely, kuten säännöissä lukee.


1. Asiaton käytös

Esimerkiksi:
  • Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan
  • Trollaus, provosoiminen, saarnaaminen, propaganda
  • Kiihotus kansanryhmää vastaan, rasistinen ja halventava käyttäytyminen, vihapuhe
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 442
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom