- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 631
En nyt ehkä yleistäisi Onnibussin näin tekevän mutta kyllähän he voisivat vähän miettiä ketä sinne penkille laitetaan istumaan.Onnibussit pelaa tota tappolottoa myös maanteillä.
Kunnon paskafirma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En nyt ehkä yleistäisi Onnibussin näin tekevän mutta kyllähän he voisivat vähän miettiä ketä sinne penkille laitetaan istumaan.Onnibussit pelaa tota tappolottoa myös maanteillä.
Kunnon paskafirma.
"Vasta hätäkeskuksen lähetettyä poliisin paikalle"
Bussi tööttää ja imbesilli soittaa poliisit hätäkeskuksesta?!??! Oisivat edes sakottaneet tätä urpoa
Mitä se viivästäminen auttoi? Kuskin nimi ja rekkari kameralla ylös ja poliisille. Vai saiko poliisi jotain oleellisia lisätodisteita tuon näytelmän ansiosta?
En nyt ihan ymmärrä tätä kun Poliisillehan ei ole mitään omaa numeroa. Kaikki poliisin tehtävät välittää hätäkeskus ja näin on ollut jo pitkään.Hätäkeskukseen soitetaan kun on hätä ja poliisille jos poliisille on asiaa. Imbesilli.
I stand corrected. Pahoittelut. Kyllä, olen väärässä, poliisin oma hätänumero on lakkautetu 2011En nyt ihan ymmärrä tätä kun Poliisillehan ei ole mitään omaa numeroa. Kaikki poliisin tehtävät välittää hätäkeskus ja näin on ollut jo pitkään.
Oikeassa olet, kaikista hengenvaaran aiheuttamisista sama seuraus.Miksi pyöräilijä olisi tässä asiassa erityisasemassa?
Hätäkeskukseen soitetaan kun on hätä ja poliisille jos poliisille on asiaa. Imbesilli.
Jos siihen säikähdyksestä/vihasta tärisevän pyöräilijän somepurkaukseen on uskomista, niin se on selvää että bussikuski käyttäytyi väärin ja typerästi, mutta mitään varsinaista vahinkoahan siinä ei kenellekään kuitenkaan tapahtunut henkisen loukkaantumisen lisäksi.Mahtavaa tämä logiikka näissä sanktioissa:
- Ajat yöllä tyhjällä motarilla 180km/h: kortti kuivumaan tai vähintään reippaat sakot
- Ahdístelet täysin tahallaan suojatonta pyöräilijää kaksikerroksisella bussilla: kirjallinen huomautus
Jos olisin ollut tuo fillaristi, niin olisin kyllä kerännyt parin todistajan yhteystiedot ja tehnyt tapauksesta rikosilmoituksen.
Auto on huono rinnastus, koska se suojaa nykyään sen verran, että kuolonuhrit kaupunkinopeuksissa ovat erittäin harvinaisia. Moottoripyörällä, kävellen tai mopolla olet yhtä suojaton kuin polkupyörällä. Ainoastaan kävelijän hengen vaarantamisesta saa sakot tai ajokieltoa.Jos siihen säikähdyksestä/vihasta tärisevän pyöräilijän somepurkaukseen on uskomista, niin se on selvää että bussikuski käyttäytyi väärin ja typerästi, mutta mitään varsinaista vahinkoahan siinä ei kenellekään kuitenkaan tapahtunut henkisen loukkaantumisen lisäksi.
Teetkö autolla liikkuessasikin rikosilmoituksen aina jos joku vaihtaa kaistaa eteesi ja joudut jarruttamaan/väistämään? Samanlaisesta tilanteestahan tuossa oli kyse, vaikka kulkuneuvot olivatkin erilaisia.
No ainakin silloin jos joku tämmönen tulisi motarinopeuksissa metrin päähän persukseen roikkumaan ja ohittaisi sen jälkeen 10cm marginaalilla suoraan eteen.Teetkö autolla liikkuessasikin rikosilmoituksen aina jos joku vaihtaa kaistaa eteesi ja joudut jarruttamaan/väistämään? Samanlaisesta tilanteestahan tuossa oli kyse, vaikka kulkuneuvot olivatkin erilaisia.
Kyllä nyt on taas pyöräilijä tunkenut keppiä oikein urakalla pinnojensa väliin, että on saanut itsensä vaaraan, liikenteen sekaisin ja nimen lehteen. Kenelle muka tulee yllätyksenä, että jos käyttäytyy muita kohtaan kuin idiootti
, niin muut käyttäytyy sua kohtaan samanlailla? Vaaratilanteessa jaksetaan huudella some täyteen uhriutumista, mutta edes puolikkaan laakerin verran ei löydy älyä pohtia miten koko vaarapaikan voisi välttää.
Pistää kyllä vihaksi tuollainen kusipää.
Ja ei, bussikuskin pyöräilijän kertoman mukaan typerä ja vaarallinen käytös ei nollaa perusongelmaa, jonka "minulla on vain oikeuksia, ei aivoja" pyöräilijä aiheutti käytökseltään. Yhteispeliä...
e: Kehtaako joku väittää, että tuossa ei olisi ollut riittävän lähellä turvallista pyörille varattua väylää?
Väärässä paikassa, jos siinä vieressä menee turvallinen väylä.
No näköjään juuri tosiaan ilmoittauduit, kun heti olet haukkumassa, jos kyseenalaistaa onko pyöräilijän käytös järkevää.Ajoi tasan siellä missä kuuluu ajaa, liikennevirran mukaista vauhtia, niin sitä toimitset idiootiksi. Idiootti on tässä kyllä joku aivan muu, taisi juuri ilmoittautua.
Itku vinku, mutku putku...No näköjään juuri tosiaan ilmoittauduit, kun heti olet haukkumassa, jos kyseenalaistaa onko pyöräilijän käytös järkevää.
Muilta tosin tyydyn vain toteamaan, että on AINA vaaran paikka, jos 100 kg suojaton pakkaus änkee tonneja painavien koneiden sekaan. Sanoi laki mitä tahansa.
"mutta kun ei mene"... Voi vittu sun kanssas, ei ne autotkaan metsään aja, jos just halutusta kohtaa ei mene kulkuväylää. Lakiin ilmeisesti pitäisi kirjata joku etäisyys, jonka sisällä olevaa pyöräväylää täytyy käyttää, kun nuo muutamat metrit tässäkin oli liikaa, jotta oma turvallisuus paranisi.
e: Jonesky, katsos pyöräilijän kommentteja. Ei tainnut olla ihan vierailla mailla, että varmasti tiesi lähistöllä olevan pyörätien. Joka ei edes mitenkään erityisen hankala/huono ole, jos mahdollisen kierron yms. huomioi. Mutta kun ei, "minulla on oikeus" (vaarantaa itseni).
e2: Herää vähän kysymys, että miksi pyöräinfraa pitäis parantaa, jos hyvääkään väylää ei koeta velvollisuudeksi käyttää, jos se on muutaman metrin sivussa optimilinjalta?
e3: Lol, en mä pyöräilyä kulkuneuvona vihaa ja ns. normaalit pyöräilijät ei aiheuta mitään tuntemuksia. Spandex-asukaan ei aiheuta mitään fiilistä, jos käytös on ok. Liikenteen pysäyttäminen manskulla peppukivun vuoksi taasen aiheuttaa aggressioita. Kuten sanoin, yhteispeliä. Jos sitä ei löydy, niin ärsyynnyn ihan tasapuolisesti kaikille kulkuneuvoille.
Tähän ajatukseen kiteytyy kristallikirkkaasti kaikki se mikä on vitun pielessä ns. "spandex"-pyöräilijöissä. Kärjistäen lyhennettynä mun alkuperäinen kommentti oli, että kaverin henkikulta voisi olla paremmin turvassa 50 m manskusta sivussa (https://goo.gl/maps/5gexUdcE9ZA2). Mut ihan vitun hirveen kauheeta kun moista kehtaa esittää, kun lakikaan ei tue ajatusta....Pyöräilijä ei rikkonut mitään lain pykälää, joten toiminnassa ei kellään voi olla mitään moitittavaa...
Pitäisikö mopojenkin siis ajella jalkakäytävillä, sanoi laki mitä tahansa? Vai oliko tässä nyt tosiassa pärisevä moottori se ratkaiseva tekijä?Muilta tosin tyydyn vain toteamaan, että on AINA vaaran paikka, jos 100 kg suojaton pakkaus änkee tonneja painavien koneiden sekaan. Sanoi laki mitä tahansa.
Täyttä skeidaa. Pyörällä, mopolla jne. on täysi oikeus ajaa Mannerheimintietä tuossa kohdassa ja on naurettava ajatus että ripeästi etenevä pyöräilijä edes millään tavalla hidastaisi Onnibussin matkantekoa keskellä aamuruuhkaa. Pyöräilijältä ylireagointia pysäyttää koko liikenne tämän takia, mutta minä kyllä hänen asemassaan tekisin ehdottomasti rikosilmoituksen. Ihan vastaava tilanne kun joku huitoisi kirveellä naaman edessä ja uhkaisi lyövänsä --> kirjallinen huomautus poliisilta?Vaikea uskoa, että kaveri vetää 40 km/h johonkin välittömästi lähimaastossa olevaan kohteeseen. Ja vaikka menisi, so what? Edelleen se on se 100 metriä lisämatkaa (yhteensä) vs. oma henkikulta pelinappulana. Mulle ainakin aikalailla no-brainer, että turvallisuus edellä mennään. Ja kun pyörätie loppuu, niin pyörä parkkiin ja kävellen se vajaa kortteli kohteeseen. Et sä autollakaan ovelle aina pääse.
Jonesky, onko se sopiva reitti, jos täytyy liikenne pysäyttää ja täristä 45 minuuttia? Sultakin tulee kauhea selitys miten paska reitti sitä ja tätä ja tuo on kuitenkin aivan saatanan loistava pyöräilybaana. Vertaa esim. siihen mitä Turussa on nyt lisäilty, menee puolelta toiselle jne. jatkuvasti. Mitä tuohon manskuun tulee, niiin sehän on ahdas ja kapea jo ihan autollakin. Ja ruuhkainen. Aikalailla liioiteltua väittää, että se olisi jollain Onnibussin kokoisella vehkeellä erityisen helppo vaihtaa kaistaa jonkun itsetuhoisen kaverin takia.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa tarjolla olisi ollut ihan kävelijöistä erotettua pyöräkaistaakin, joten sun hieno vänkäysyritys menee nyt metsään. Yleisellä tasolla toki on ongelma sekin, että yhdistetyllä kevyen väylällä kulkee isolla nopeuserolla mopoja, suullaan päristeleviä pyöräilijöitä ja sitten hitaampia liikkujia. Ratkaisu tähän tietysti on oikea tilannenopeus eli edelleen sen yhteispelin perään huutelen. Mutta tämä ei tietysti sovi joillekin, kun ei voi ajaa niin kovaa kuin huvittaa.Pitäisikö mopojenkin siis ajella jalkakäytävillä, sanoi laki mitä tahansa? Vai oliko tässä nyt tosiassa pärisevä moottori se ratkaiseva tekijä?
Itse kirjoitat. En ole missään kohtaa väittänyt, että kaverilla ei olisi oikeus siinä ajaa. Kyseenalaistin homman järkevyyden, kun turvallinen väylä on vieressä. Melkein voisi pistää kieltomerkin pyörille Manskulle, niin geenialtaan itsetuhoisempikin pää ymmärtäisi vaaran olevan aito ja aina läsnä.Täyttä skeidaa. Pyörällä, mopolla jne. on täysi oikeus ajaa Mannerheimintietä tuossa kohdassa ja on naurettava ajatus että ripeästi etenevä pyöräilijä edes millään tavalla hidastaisi Onnibussin matkantekoa keskellä aamuruuhkaa. Pyöräilijältä ylireagointia pysäyttää koko liikenne tämän takia, mutta minä kyllä hänen asemassaan tekisin ehdottomasti rikosilmoituksen. Ihan vastaava tilanne kun joku huitoisi kirveellä naaman edessä ja uhkaisi lyövänsä --> kirjallinen huomautus poliisilta?
Mikä siinä manskulla ajamisessa on yhtään sen vaarallisempaa kuin muuallakaan? Jos tielläliikkujat noudattavat liikennesääntöjä tuo on aivan yhtä turvallinen paikka, kuin mikä tahansa muukin paikka, jossa ajoradalla tulee pyörällä ajaa.Itse kirjoitat. En ole missään kohtaa väittänyt, että kaverilla ei olisi oikeus siinä ajaa. Kyseenalaistin homman järkevyyden, kun turvallinen väylä on vieressä. Melkein voisi pistää kieltomerkin pyörille Manskulle, niin geenialtaan itsetuhoisempikin pää ymmärtäisi vaaran olevan aito ja aina läsnä.
Miksei se yhteispeli ja tilannenopeus sitten koskisi ajorataa? Miksi pyöräilijän pitäisi mennä kelville hitaasti mummoja väistelemään, mutta murhanhimoisten bussikuskien ei voi vaatia hidastamaan 2 km/h suurimmasta sallitusta kun pyörä on edessä?Tässä nimenomaisessa tapauksessa tarjolla olisi ollut ihan kävelijöistä erotettua pyöräkaistaakin, joten sun hieno vänkäysyritys menee nyt metsään. Yleisellä tasolla toki on ongelma sekin, että yhdistetyllä kevyen väylällä kulkee isolla nopeuserolla mopoja, suullaan päristeleviä pyöräilijöitä ja sitten hitaampia liikkujia. Ratkaisu tähän tietysti on oikea tilannenopeus eli edelleen sen yhteispelin perään huutelen. Mutta tämä ei tietysti sovi joillekin, kun ei voi ajaa niin kovaa kuin huvittaa.
Kvarkki on täysin sekaisin omissa maailmoissaan. Jokainen pyöräilyä ja autoilua harrastava osaavat nähdä molemmat puolet molemmissa touhuissa ja näkevät asian järkevästi. Yleensä henkeen ja vereen autoilijan tunnistaa juuri kvarkin kaltaisista postauksista.Miksei se yhteispeli ja tilannenopeus sitten koskisi ajorataa? Miksi pyöräilijän pitäisi mennä kelville hitaasti mummoja väistelemään, mutta murhanhimoisten bussikuskien ei voi vaatia hidastamaan 2 km/h suurimmasta sallitusta kun pyörä on edessä?
Väitinkö ettei koske? Hä? Jos vaihtoehtona on bussin yliajo tai mummon jyräys, niin kyllä mä ainakin mieluummin mummon valitsen. Tosin mun polkemistahdilla se mummo kuolee ennen törmäys vanhuuteen. Ja edelleen mä en ole mitään sanonut siitä bussikuskista, että turhaan olkiukkoilet.Miksei se yhteispeli ja tilannenopeus sitten koskisi ajorataa? Miksi pyöräilijän pitäisi mennä kelville hitaasti mummoja väistelemään, mutta murhanhimoisten bussikuskien ei voi vaatia hidastamaan 2 km/h suurimmasta sallitusta kun pyörä on edessä?
Onko tämä sinun mielestä asiallinen postaus?Kvarkki on täysin sekaisin omissa maailmoissaan. Jokainen pyöräilyä ja autoilua harrastava osaavat nähdä molemmat puolet molemmissa touhuissa ja näkevät asian järkevästi. Yleensä henkeen ja vereen autoilijan tunnistaa juuri kvarkin kaltaisista postauksista.
Pointti varmaan oli että moni muukin asia on laillista, mutta ei välttämättä kuitenkaan järkevää. Fillarointi mannerheimintiellä ilman fillarikaistaa on yksi sellainen, varsinkin kun tosiaan niitä varta vasten suunniteltuja pyöräteitä löytyy ihan siitä kivenheiton päästä.Mikä ongelma @Kvarkki sulla on nyt tässä, että pyöräilijä valitsi itselleen sopivimman laillisesti käytettävissä olevan reitin? Miksi pyöräilijän pitäisi heikomman asemansa puolesta siirtyä toiselle kadulle tai tehdä temppuja sinne tai tänne.
Ei se mitään mielenosoituksellista ole. Jos se on suorin ja nopein väylä niin eikö sitä voi jo sillä perustelulla käyttää?Pointti varmaan oli että moni muukin asia on laillista, mutta ei välttämättä kuitenkaan järkevää. Fillarointi mannerheimintiellä ilman fillarikaistaa on yksi sellainen, varsinkin kun tosiaan niitä varta vasten suunniteltuja pyöräteitä löytyy ihan siitä kivenheiton päästä.
Se on sitten eri asia, jos haluaa mielenosoituksellisesti hakea ongelmia, jotta saa somemyrskyn kautta agendalleen näkyvyyttä ja vähän siltähän tällaiset tarinat ikävän usein vaikuttavat.
Oon kyllä ihan varma, että Kvarkin ajatusmaailmassa tämä ajatusmalli koskee vain ja ainoastaan pyöräilijöitä.Jos mennään tällä ihan hiton vaarallista mentaliteetillä niin
- on vaarallista ajaa autolla rekkojen kanssa samalla tiellä niin autot pois motareilta
- kelvillä kävelijöiden ihan hiton vaarallista pyöräilijöiden seassa liikkua niin kävelijät pois sieltä
Ei tuolla "se on vaarallista" ajatusmallilla voi näitä katsoa vaan laki sen määrää missä mennään.
Argumentit loppuu, niin hyökätään henkilöä vastaan?Oon kyllä ihan varma, että Kvarkin ajatusmaailmassa tämä ajatusmalli koskee vain ja ainoastaan pyöräilijöitä.
Valintakysymyksiä. Sä voit aina olla ajamatta tiellä, jossa on paljon rekkoja ja sä voit olla kävelemättä yhdistetyillä pyöräteillä. Ei tämä nyt voi olla niin mullistava ajatus, että suorittaa omaehtoista arviota mikä on itselle liian vaarallista ja mikä ei?Jos mennään tällä ihan hiton vaarallista mentaliteetillä niin
- on vaarallista ajaa autolla rekkojen kanssa samalla tiellä niin autot pois motareilta
- kelvillä kävelijöiden ihan hiton vaarallista pyöräilijöiden seassa liikkua niin kävelijät pois sieltä
Ei tuolla "se on vaarallista" ajatusmallilla voi näitä katsoa vaan laki sen määrää missä mennään.