Päivän saldot kyseenalaisista kohtaamisista 52km pyörämatkalta tänään, melko tyypillinen saalis
A) 2 kertaa tulen väistämisvelvollisena kohti pyörätien jatketta, hidastan ja pysähdyn, ja etuajo-oikeutettu auto alkaa pysähtymään ja päästämään ohi. Yritän piirtää ilmaan kolmionkuvaa ja pudistaa päätä, että "sinulla ei ole kolmiota" ja viiton menemään. Lopulta tajuavat mennä, mutta monta sekuntia molemmat seisoo paikallaan turhaan.
Jälkimmäisessä tapauksessa olin mitoittanut vauhtini siten, että lirutin todella hiljaa jo siihen toiseen suuntaan menevien autojen kaistalle, ajatuksella, että minun ei tarvi kokonaan pysähtyä ajan sen auton takaa, kun se yllärinä auto päättikin sitten pysähtyä. Siinä kun tarpeeksi kauan seistiin paikallaan ja ihmeteltiin, niin toisesta suunnasta tuli sitten auto, ja meinasin olla sen tiellä.
"Ylikohtelias" auto siis meinasi aiheuttaa sen, että minä en päässyt (laillisesti) menemään järkevässä autossa hänen takaansa, vaan meinasin jäädä sen toisesta suunnasta tulevan auton eteen.
B) Kerran pikkutieltä kolmion takaa änkesi auto poikittain eteeni pyörätien jatkeelle. Ei katsonut yhtään, tuleeko pyöräilijöitä, katsoi vaan autoja. Sain jarrutettua ja koukattua sen takaa, ettei kolissut.
C) Yksi auto kääntyi ja koukkasi edestäni pyörätien jatkeen yli aika vaarallisesti. Ehti juuri edestäni, mutta jos vauhtini olisi ollut hiukan kovempi, ei olisi ehtinyt
D) Yksi jopoilija ei osannut ajaa pyörätietä suoraan eikä tajunnut yhtään, että takaa voi tulla nopeampia pyöräilijöitä. Päätti yllärinä (ilman suuntamerkkiä) kääntyä oikealle, mutta teki sen oikealle käännöksen koukaten pyörätien vasemman reunan kautta, kääntyäkseen loivemmalla kulmalla. Olin juuri aloittamassa ohittamaan sitä, kun aloitti tämän koukkauksensa, ja meinasi kolista.
E) jalankulkija kävelee pyörätien puolella. Soitin kelloa, jolloin jalankulkija alkoi (taakseen katsomatta) väistää juuri siihen suuntaan, mistä meinasin hänet ohittaa.
F) Google mapsin pyöräilyn reittiopastus "melkein" toimi järkevästi ja neuvoi kahden kaupungin keskustojen välillä pyöräreitin(
Google Maps) jolta löytyi mm. seuraavanlainen paikka
Tuosta sillasta vielä talutin yli ja sen jälkeen pystyin tätä polkua ajamaan seuraavat n. 100m. Sen jälkeen tämän opastetun reitin yli meni hiekkatie, siinä vaiheessa otin sitä pitkin n. 1km matkaa lisäävän kiertotien enkä jatkanut tätä pyöräilyn suurta kaupunkienvälistä megareittiä pitkin.