Nyt kun on ollut ensimmäistä kertaa oma auto tänä vuonna ja ajanut paljon enemmän kuin aikaisemmin, on kiva nähdä että liikenteessä valtaosin toimitaan oikein ja turvallisesti. Asiat mitkä minua ärsyttävät on ns. turhan aggressiivisesti ajavat kuskit taajamassa. Eli nopeudet kovat ja kaistan vaihdot turhan dynaamisia, eikä solidaarisuudesta tietoakaan. Nämä saa minussa aina aistit herkemmälle kun näen että samassa paikassa ajaa näitä ns. "dynaamisia" kuskeja. Eräänkin kerran kaistojenvaihdossa on nähnyt näitä kun itse on vaihtamassa rauhallisesti kaistaa, vilkku jo hyvän aikaa päällä, kuolleet kulmat ja peilit tarkastettu niin joku F1-kuski vaihtaakin takaa todella nopeasti kaistaa ja painaa toisella kaistalla kaasun pohjaan. Saa olla tarkkana. Itse pyrin ennakoimaan edessä ajavien toimia ja jos näen että siellä edessä ollaan aikeessa vaihtaa kaistaa niin en ainakaan kiihdytä tai vaihda itse samalla kaistaa takana painamalla kaasun pohjaan.
Eniten silti häiritsee jos itse tekee jonkun virheen ja huomaa sen. Tekee mieli ajaa sivuun ja hakata päätä seinään.
Eniten silti häiritsee jos itse tekee jonkun virheen ja huomaa sen. Tekee mieli ajaa sivuun ja hakata päätä seinään.
(On se mullekin hankalaa.)
Antaakaa niiden hullujen vaan mennä, ihan miten vaan saa tilanteen ratkeamaan turvallisesti.