Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Itse olen emännän Peugeotilla (-vm21 2008) ajellessa ihan piruuttani moikkaillut muille peugeot kuskeille.
Samalla sanonut maniac(kuten Jeremy Clarkson)
Ja tuohan itselle tuo kipinää, kun joko
A: vastaan tullut kuski miettii, kuka tuttu tuo oli.
Tai B: onko Peugeot kuskeilla tapana moikata
Ja sitten C: Vastaan tullut miettii, mikähän kaheli tuo oli.

Töissä itsellä tuttua "morjestelu" kun maa-aineksia ajan "rekalla".
Tämän takia tulee tuollaista kivaa harrasteltua vapaa-aikana. Muutonkoin saa tien päällä viettää sen 40-50h/vko, niin saa vapaa-ajalla saa jotaan "hauskuutta" pikkuautolla ajeluun.
Pakko sanoa, repesin mielikuvalle ääneen. Nyt ollaan sopivan kieron linjan kanssa tekemisissä :D
 
Ja ihan totta on. Näin lähes 100tkm vuoteen tien päällä(ammattiajossa) saa aikaan kaikenlaista ajanvietettä.
Joo en epäile hetkeäkään. Oma pää täällä jo miettii kovasti että mitä sitä itse keksisi näille jotka morjestaa :D
 
Heiluttele vaikka etusormea, etusormi ylöspäin ja teet ympyrää etusormella, tai vilkuttele valoja.
Tämän jälkeen katso peileistä, kuinka morjestajan jarruvalot palaa.
 
Heiluttele vaikka etusormea, etusormi ylöspäin ja teet ympyrää etusormella, tai vilkuttele valoja.
Tämän jälkeen katso peileistä, kuinka morjestajan jarruvalot palaa.
Liian perinteinen... Tota jengi oikeasti käytti paljon aikanaan.
 
Käännyin äskön nummikadulta kirkkokadulle, vasemmalta tullut naishenkilö soitti torvea ja aggressiivisesti ajoi hyvin lähelle. Pysäytin ja kävin kertomassa, että kyseessä on tasa-arvoinen risteys. Katsoi risteykseen, menin takaisin autoon ja jatkoin matkaa. Kyseisessä risteyksessä on olluy kolmio nummikadulta tulijoille joskus vuosi sitten.

Ns. Vanhasta muistista ajaminen on melko vaarallista :/
Kilpisjärvellä?
 
Eräänkin kerran kaistojenvaihdossa on nähnyt näitä kun itse on vaihtamassa rauhallisesti kaistaa, vilkku jo hyvän aikaa päällä, kuolleet kulmat ja peilit tarkastettu niin joku F1-kuski vaihtaakin takaa todella nopeasti kaistaa ja painaa toisella kaistalla kaasun pohjaan. Saa olla tarkkana. Itse pyrin ennakoimaan edessä ajavien toimia ja jos näen että siellä edessä ollaan aikeessa vaihtaa kaistaa niin en ainakaan kiihdytä tai vaihda itse samalla kaistaa takana painamalla kaasun pohjaan.

Eniten silti häiritsee jos itse tekee jonkun virheen ja huomaa sen. Tekee mieli ajaa sivuun ja hakata päätä seinään.
Kun kaistaa vaihtaa todella kannattaa katsoa, ettei sieltä takaa/rinnalle tule nopeampi. Itselle kävi tässä hiljan kun 60-alueella paku ohitti vasemmalta ja vaihtui 80:ksi niin paku halusi palata oikealle kaistalle (vaikka tilaa edessä oli) ja meinasi tulla eteeni. Olin tietenkin jo kiihdyttänyt vauhtini samantien 80:ksi ja olimme lähes rinnakkain. Ajamme erilailla ja eritehoisilla laitteilla, eikä siinä tarvitse mikään F1-kuski olla.
 
Kun kaistaa vaihtaa todella kannattaa katsoa, ettei sieltä takaa/rinnalle tule nopeampi. Itselle kävi tässä hiljan kun 60-alueella paku ohitti vasemmalta ja vaihtui 80:ksi niin paku halusi palata oikealle kaistalle (vaikka tilaa edessä oli) ja meinasi tulla eteeni. Olin tietenkin jo kiihdyttänyt vauhtini samantien 80:ksi ja olimme lähes rinnakkain. Ajamme erilailla ja eritehoisilla laitteilla, eikä siinä tarvitse mikään F1-kuski olla.
Tämä. Tunnustan itse painavani aika isostikin kaasua etenkin jos edellä ollut on hidastellut reilusti alinopeutta tms. Eli rinnalla ollaan jo samantien kun rajoitus vaihtuu jos on yhtään ripeämpää peliä alla. Tulee vastaan etenkin kun edessä ollut on hitaampi tai hidastelee ja tiedän että ehdin niistä ja niistä valoista jos pääsen ohi joten kun kaista aukeaa tai tilaa on niin vedän ohi vauhdilla (en siis ylinopeudella mutta rivakalla kiihdytyksellä) jos vilkkua ei ole näytetty ajoissa.
 
Satasen alueella ajellaan vasenta kaistaa 90, sitten kun lähtee oikealta ohi niin kaasupoljin maagisesti löytyykin ja valot vilkkuu kun pääsin edelle, koska arvasin että näin tapahtuu niin löin kaasun pohjaan ennen kuin lähdin kaistaa vaihtamaan niin ei kerennyt estämään ohitusta.

Valot vilkkui sen pari kilometriä kunnes tuli kamera ja sinne jäi kun jarrutti kameran kohdalla samalla kun itse ajoin sitä suurinta sallittua.

On se herkässä
 
Ilmeisesti taskuparkin tekeminen on liian vaikea asia joillekin kuskeille. Eipä muuten, mutta kun itse teet sitä, joudut todennäköisesti odottamaan että puskurissa roikkuva löytää vaihdelaatikosta R pykälän :D
 
Ilmeisesti taskuparkin tekeminen on liian vaikea asia joillekin kuskeille. Eipä muuten, mutta kun itse teet sitä, joudut todennäköisesti odottamaan että puskurissa roikkuva löytää vaihdelaatikosta R pykälän :D
  • Iso auto
  • Ei tutkia/kameroita
  • Ei yleensä tarvetta, eli ei harjoitusta
Noista kun valkkaa 1-3 kpl ja päälle joku huohottaja taakse, niin ei se ole mikään ihme. :whistling: (On se mullekin hankalaa.)
 
Luulin että enimmäksen Tesla S kuskit morjestelee ja päivittelee sitten kun kolmosen kuskit ei niin tee :D
Minä taas olisin heittänyt veikkauksen, että jättävät halpiksille morjestamatta ja paheksuvat jos näistä morotetaan. :lol: Eihän kolmosessa ole sellaista aitoa Apple-henkistä hurmosta saavutettavissa.
 
  • Iso auto
  • Ei tutkia/kameroita
  • Ei yleensä tarvetta, eli ei harjoitusta
Noista kun valkkaa 1-3 kpl ja päälle joku huohottaja taakse, niin ei se ole mikään ihme. :whistling: (On se mullekin hankalaa.)
Oma kottero ei ole iso, mutta käyttökelpoisia peilejä ei ole, ei sitä pään kääntelyä huvikseen kehtaa ja vielä ilman ohjaustehostinta. Kerran kokeilin mäkeen ja toista kertaa ei taida tulla, on se vaan jotenkin turhan vaivalloista, mutta pysäköinnistä en ole ikinä maksanut.

Jotenkin ei mahdu omaan päähän, että miksi pitää kääntyä tietylle alueelle heti risteyksen jälkeen, kerätään jonoa ja liikenteen sujuvuus kärsii, kun huomattavasti parempi kohta löytyy erittäin lyhyen matkan päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen meinasi tulla paskat housuun. Oli jo pimeää ja edessäni oli hct rekka ja odottelin hyvää paikka ohittaa. Tulee pitkä suora ja ketään ei näy. No rekan nupin kohdalla huomaan että vastaan tulee valoton mopo. Varmaan jäi alle puoli metriä mopoon.
 
Eilen meinasi tulla paskat housuun. Oli jo pimeää ja edessäni oli hct rekka ja odottelin hyvää paikka ohittaa. Tulee pitkä suora ja ketään ei näy. No rekan nupin kohdalla huomaan että vastaan tulee valoton mopo. Varmaan jäi alle puoli metriä mopoon.
Pitäisi mahtua rinnakkain, eikö älynny väistää?
 
Pitäisi mahtua rinnakkain, eikö älynny väistää?
Eiköhän ne paskat tuu housuun vaikka (ja kun?) se mopo väistääkin.

Olis saatu taas hyvä otsikko kun autoilija keilasi mopoilijan kaistapäisellä ohituksella ja sitten jutun vikalla rivillä pikkupräntillä että mopo ajeli ilman valoja.
 
Kesällä oli hengenlähtö lähempänä kuin ikinä ennen kun satasen alueella tuli rekka vastaan joka juuri ennen kohtaamista ajautui vastaantulevien kaistalle. Onneksi ei juuri sillä hetkellä katse ollut radiossa tms sillä nipin napin sain väistettyä pientareelle ESP rutinan saattelemana. Koko perhe autossa sen lisäksi... Rekkakuski varmaan kirjoitti tekstaria tms.
Harmi kun ei ollut kojelautakameraa niin olisi voinut tarkistaa edes sen rekisterinumeron. En tiedä mitä tuon jälkeen olisi pitänyt tehdä. Taustapeileistä kyllä näin että palasi omalle kaistalleen.
 
Kesällä oli hengenlähtö lähempänä kuin ikinä ennen kun satasen alueella tuli rekka vastaan joka juuri ennen kohtaamista ajautui vastaantulevien kaistalle. Onneksi ei juuri sillä hetkellä katse ollut radiossa tms sillä nipin napin sain väistettyä pientareelle ESP rutinan saattelemana. Koko perhe autossa sen lisäksi... Rekkakuski varmaan kirjoitti tekstaria tms.
Harmi kun ei ollut kojelautakameraa niin olisi voinut tarkistaa edes sen rekisterinumeron. En tiedä mitä tuon jälkeen olisi pitänyt tehdä. Taustapeileistä kyllä näin että palasi omalle kaistalleen.
Olisit tehnyt uukkarin ja ottanut kaverin kiinni. Olisit ainakin sen rekkarin saanut?
 
Olisit tehnyt uukkarin ja ottanut kaverin kiinni. Olisit ainakin sen rekkarin saanut?
Muuten olisinkin varmaan mutta aikataulu oli sen verran tiukka ettei pystynyt. Tai no, vaikka olisikin ollut aikaa niin sen verran liikennettä oli että olisi vaatinut aikamoista ohitusrallia jotta olisin sen u-käännöksen jälkeen saavuttanut.
 
Niin ja mitä sitten loppujen lopuksi kukaan olisi siitä hyötynyt?

"Hei poliisisetä, autolla xyz-123 ajanut ajautui kaistalleni ja meinasi tulla onnettomuus mutta ei sitten tullutkaan, oli tosi lähellä".
"Son, thanks for the info"

Veikkaan että poliisin reaktio olisi ollut tuo.

Kylmä fakta on että vahinkoja sattuu liikenteessä päivittäin, osa pienempiä ja osa isompia. Jos jokaista tapahtumatonta onnettomuutta alettaisiin tutkimaan intensiteetillä jota tässä rivien välistä luen vaadittavan, ei varmaan oikeita onnettomuuksia ehdittäisi tutkia enää lainkaan.

Asiaa siis mitenkään väheksymättä, johonkin se raja kuitenkin on pakko vetää.
 

”Hyvä” esimerkki siitä, kun kaksi idioottia kohtaa. Kouluttaja saa nenän poskelle ja toinen tuomion. Aiemminkin olen kirjoittanut, että en kykene ymmärtämään kouluttajien logiikkaa. Ongelma ja kouluttamisen aloittamisen syy tässäkin oli liian lähellä takana ollut auto ja sit se esti ohitusyrityksen :btooth: :facepalm: Antaakaa niiden hullujen vaan mennä, ihan miten vaan saa tilanteen ratkeamaan turvallisesti.
 

”Hyvä” esimerkki siitä, kun kaksi idioottia kohtaa. Kouluttaja saa nenän poskelle ja toinen tuomion. Aiemminkin olen kirjoittanut, että en kykene ymmärtämään kouluttajien logiikkaa. Ongelma ja kouluttamisen aloittamisen syy tässäkin oli liian lähellä takana ollut auto ja sit se esti ohitusyrityksen :btooth: :facepalm: Antaakaa niiden hullujen vaan mennä, ihan miten vaan saa tilanteen ratkeamaan turvallisesti.

"Hän kertoi tietävänsä, että hänen entisessä kotimaassaan Ukrainassa autoja on pysäytetty liikenteessä yöaikaan ryöstötarkoituksessa."

Ukrainasta tullut väkivaltainen alle 30-vuotiasmies joka ei osaa ajaa 30km/h. Nolo yksilö vanhasta neuvostoliiton vasallivaltiosta.

Käsittämätöntä tosin, että oikeus toimi oikein ja antoi tälle nyrkeillä puhujalle tuomion.
 

”Hyvä” esimerkki siitä, kun kaksi idioottia kohtaa. Kouluttaja saa nenän poskelle ja toinen tuomion. Aiemminkin olen kirjoittanut, että en kykene ymmärtämään kouluttajien logiikkaa. Ongelma ja kouluttamisen aloittamisen syy tässäkin oli liian lähellä takana ollut auto ja sit se esti ohitusyrityksen :btooth: :facepalm: Antaakaa niiden hullujen vaan mennä, ihan miten vaan saa tilanteen ratkeamaan turvallisesti.
Miten sen hullun voi antaa vaan mennä, jos se pysähtyy myös ja hyppää nyrkit ojossa autosta?
 
Miten sen hullun voi antaa vaan mennä, jos se pysähtyy myös ja hyppää nyrkit ojossa autosta?

29-vuotias mies yritti myös ohittaa toisen auton kovalla nopeudella, vaikka tie oli kapea. Ohittaminen ei kuitenkaan onnistunut edellä ajavan painettua myös reilusti kaasua.

Edellä ajanut mies myönsi jälkeenpäin myös kaasuttaneensa tahallaan autollaan pienellä vaihteella ja mustaa pakokaasua aiheuttaen. Tarkoituksena oli saada perässä ajanut ymmärtämään, että tämä ajaa liian lähellä.
 
Nyt muutaman viikon tullut sahattua tuota 1. tietä edestakaisin ja hieman taas alkanut jotkut pikkujutut ärsyttämään. Eniten se että kun nopeuserot on pienet ja lähetään ohittamaan tilanteessa jossa oikealla on joku hitaampi ajoneuvo esim. rekka tulossa eteen niin voisiko sitä kaasua antaa sen verran että menee ohi ennen kun oikealla oleva joutuu jarruttamaan tai sitten on ainakin hiiltymättä jos itse joutuu hidastamaan.

Toinen on etenkin Helsingin päässä kun usein 120 alueella oikea kaista menee 80 ja vasen 100 niin jos et tuolla vasemmalla aja 2 m turvavälillä niin joku protestiksi vetää oikealta ohi ja siihen väliin. Tietysti turhia ohituksia ei ole.

Kolmas asia ei ehkä ärsytä mutta ihmetyttää kun ihan tuon motarin alkuajoista lähtien siellä osa ajaa jotain 110 kokoajan. Eli 100 alueella menevät ohi ja 120 alueella pitää taas heistä ajaa ohi.
 
Eiköhän ne paskat tuu housuun vaikka (ja kun?) se mopo väistääkin.

Olis saatu taas hyvä otsikko kun autoilija keilasi mopoilijan kaistapäisellä ohituksella ja sitten jutun vikalla rivillä pikkupräntillä että mopo ajeli ilman valoja.
JOS ylipäätään käy ilmi että ajeli. Kristus mikä kuumotus, hyvä muistutus että kaikkea tulee vastaan.
 
Kesällä oli hengenlähtö lähempänä kuin ikinä ennen kun satasen alueella tuli rekka vastaan joka juuri ennen kohtaamista ajautui vastaantulevien kaistalle. Onneksi ei juuri sillä hetkellä katse ollut radiossa tms sillä nipin napin sain väistettyä pientareelle ESP rutinan saattelemana. Koko perhe autossa sen lisäksi... Rekkakuski varmaan kirjoitti tekstaria tms.
Harmi kun ei ollut kojelautakameraa niin olisi voinut tarkistaa edes sen rekisterinumeron. En tiedä mitä tuon jälkeen olisi pitänyt tehdä. Taustapeileistä kyllä näin että palasi omalle kaistalleen.
Arvaus: uniapnea.
 
Nyt muutaman viikon tullut sahattua tuota 1. tietä edestakaisin ja hieman taas alkanut jotkut pikkujutut ärsyttämään.
Aamulla mersssssssu mies oli sitä mieltä että puskee siihen eteen ohittamaan, ohittavien joukkoon. Motarilla. No ehkä 2 metriä jäi mun puskurin ja sen puskurin väliin.

Käsittämätöntä perseilyä mersulla, vilkku ja suoraan väliin, jossa ei ole tilaa. Vittu mitä paskaa..menis edes lukemaan sitä ohittavan ajoneuvon muistilistaa sieltä B-kortin opetuskirjasta, eikä tekis tuollaisia ennakoitamattomissa olevia turvavälien tappoja.
Samassa letkassa oli. 5 autoa menossa ohi näistä ja mm tästä mersssu miehestä. Olin letkan 4. Eli ei olisi tarvinnut mersssun kun tähdätä siihen 5. auton taakse missä oli puol kilsaa tyhjää. Mutta ei se auton ajotaito tule edelleenkään osamaksusopimuksen kylkiäisenä.
 
Ei niitä saa päälle. Eilen nähtyä. Valaisematon tie jossa 80km/h rajoitus, pimeää ja lumisadetta. Joku vetää outlanderilla perä pimeänä ja edessä ilmeisesti jotkut päiväajovalot päällä noin 60km/h. Oli varmaan vaikeuksia nähdä niin piti ajaa hiljaa. Tuli kyllä aika yllättäen vastaan sieltä tuiskun keskeltä, mutta eipä siinä mitään kunhan ei ylinopeutta aja.
 
Meinas eilen yllättää, kun tyttönen iski bemarinsa seis tyhjälle kaistalle. Kaksi kääntyvien kaistaa ja vasemmanpuoleisin on suositumpi seuraavan käännöksen takia, tilaa valojen jälkeen kyllä on vaihtaa. Vasemmanpuoleisin kaista oli tullut täyteen, niin jäi sitten seuraavaa kaistaa tukkimaan. Pienellä koukkauksella pääsin ohi ja toiselle kääntyvien kaistalle kolmanneksi. Siitä 15-20 auton ääliöjonosta jää puolet vielä uusiksi samoihin valoihin :facepalm:


e: Taitaa nuo kääntyvien kaistat olla nykyään pidemmät, näyttää kuvassa lyhyeltä.
 
Tuossa näkyy se määrä zombikuskeja, joita liikenteessä on. Ei osata käyttää kääntyvien kaistasta kuin puolet - ja jäädään tukkimaan suoraan menevien tila. Vain Koska seuraavan risteyksen "mukavampi ajolinja". Tätä on muuallakin nähty, paitsi ehkä Helsingin päässä osataan paremmin täyttää kääntyvien kaistat.
@Kvarkki esimerkissä on muuten helvetin hyvin tilaa kääntyä seuraavassa risteyksessä vasemmalle. Sinne kun on myös kaksi kääntyvää kaistaa, joten melkonen lobotomia pitää olla että ei käytä jo googlemaps linkin tilanteessa molempia kääntivien kaistoja. Eritoten kun vielä senkin vasemman jälkeen tie jatkuu kaksikaistaisena piiitkäään.
 
Omat hajoilut top 3. Ovat varmasti jo esiintyneet ketjussa monesti, mutta haluanpa nyt taas kerran vaan aiheesta avautua.

1. ihmiset jotka ei osaa/uskalla ajaa motarin kiihdytysrampissa

Ihan koko ajan joutuu täysin tarpeettomiin vaaratilanteisiin sen takia, että joku saatanan tollo yrittää liittyä motarilla 120 km/h liikkuvaan liikennevirtaan ajamalla 60 km/h. Erityisen perseestä tämä on silloin kun on itse kyseisen tollon takana. Jos auto ei tuon enempää kiihdy, se pitäisi poistaa liikennekäytöstä yleisvaarallisena ja jos kuski ei uskalla painaa kaasua, pitäisi tämä poistaa liikenteestä yleisvaarallisena. Yleensä nämä kuskit jakautuu kolmeen ryhmään: naiset, vanhukset ja etniset. Kuorma-autot sun muut on tietty asia erikseen.

2. ns. yhdeksänkympin jyrät

About kaikilla maanteillä tapaa näitä sankareita, jotka ajavat 90 km/h jokseenkin nopeusrajoituksesta riippumatta. Jos on satasen rajoitus, he kruisaavat leppoisaa alinopeutta ja kerryttävät autojonoa peräänsä. Jos taas rajoitus on 80 tai alle, nämä ovat perseessä kiinni 2 cm päässä. Poikkeuksen tähän valittuun yhdeksänkympin nopeuteen muodostavat ohituskaistat, jolloin kaasu lyödään pohjaan ja rystyset valkoisena kaahataan niin kovaa kun Corolla ikinä vaan kulkee. Ja kyllä, nämä ovat nimenomaan samoja autoja.

3. "minustahan et saatana ohi tule"

Kuulostaako tilanne tutulta? Ajat motaria oikeaa kaistaa, vakkarissa 123 km/h. Edessä on auto joka ajaa reilusti alle tämän. Vaihdat vasemmalle kaistalle ja lähdet ohittamaan. Yhtäkkiä tuo äsken paljon hitaammin ajanut auto alkaakin kiihdyttää ja kulkeekin samaa nopeutta kanssasi. Nostat vähän nopeutta, ja Teuvo nostaa myös. Vaihtoehtoina on joko luovuttaa ja hidastaa Teuvon taakse takaisin oikealle kaistalle ja hajoilla siihen, että ohitustilanteen jälkeen nopeus putoaa taas 20 km/h alle rajoituksen, tai polkaista vauhdit törkeään ylinopeuteen jo etukäteen ja suhauttaa Teuvoista ohi ennen kuin nämä tajuavat, että joku on edes ohittamassa.

bonushajoilu 3b: "minä tässä nyt rauhassa ohittelen"

Taas ollaan vaikkapa Lahden motarilla oikealla kaistalla, vakkarissa 123 km/h. Mäntsälän kohdalla huomaat, että vasemmalla kaistalla kaukana horisontissa siintää auto joka syöksyy eteenpäin n. 1-2 km/h nopeammin kuin sinä. Lahden kohdalla hän on rinnallasi ja heti Heinolan kohdalla jo mennyt ohi. Tai siis näin tilanne menisi liikenteessä ei olisi muita, oikeastihan tällaiset Teuvot roikkuvat siinä takavasemman kuolleessa kulmassa niin pitkään, että itselläsi tulee oikealla kaistalla eteen joku hitaammin ajava, josta et pääse Teuvon blokkauksen takia suoraan ohi, vaan joudut jarruttamaan reilusti ja siirtymään vasemmalle kaistalle Teuvon taakse verkkaiseen ohitukseen.
 
Tuossa näkyy se määrä zombikuskeja, joita liikenteessä on. Ei osata käyttää kääntyvien kaistasta kuin puolet - ja jäädään tukkimaan suoraan menevien tila. Vain Koska seuraavan risteyksen "mukavampi ajolinja". Tätä on muuallakin nähty, paitsi ehkä Helsingin päässä osataan paremmin täyttää kääntyvien kaistat.
@Kvarkki esimerkissä on muuten helvetin hyvin tilaa kääntyä seuraavassa risteyksessä vasemmalle. Sinne kun on myös kaksi kääntyvää kaistaa, joten melkonen lobotomia pitää olla että ei käytä jo googlemaps linkin tilanteessa molempia kääntivien kaistoja. Eritoten kun vielä senkin vasemman jälkeen tie jatkuu kaksikaistaisena piiitkäään.
Juu, siitä oikealta kaistalta on helppo tuikata vasemmanpuoleisen kaistan väliin, että pääsee seuraavasta vasurille, kun just risteyksen jälkeen siihen levenee 2 kaistaa vasemmalle kääntyville eli osa autoista menee sinne uudelle kaistalle ja vasurijonoon löytyy myös aina joku nukkuja/kytkimen polttaja, joka jättää väliä - että entistä useampi ääliö jää samoihin valoihin. Nyt kun katson tuota linkkaamani näkymää, niin taisi siinä olla 5-6 autoa ennen sitä bemari jo tyhjällä kaistalla seisomassa, bemari tuli vaan jo reilusti ulos siltä tyhjältäkin kääntyvien kaistalta, joten mun piti lainata suoraan menevien kaistaa ohitukseen. Onneksi oli tilaa, kun tilanne pääsi vähän yllättämään, kun bemari oli just sellaisessa kulmassa, että ei nähnyt sitä ääliöjonoa ennen kuin se bemari veti liinat kiinni jonon jatkoksi. Käytännössä tyhjä toinen kääntyvien kaista kyllä näkyi itselle.
 
Jälleen kerran tyypillinen ärsytyksen syy; parkkihallit on joku villi länsi, missä unohdetaan liikennesäännöt ja liikennemerkkien merkitys. Jostain syystä Iso Omenan parkkihallin ulos-/sisäänmenossa olevassa kiertoliittymässä lähes kaikki osaavat ajaa kuten pitää ja käyttävät vilkkua. Kun on ajettu 30m parkkihalin sisään ja saavutaan seuraavaan kiertoliittymään, niin siitä ajetaan läpi suoralla ajolinjalla ilman vilkkua ja varomatta jo liittymässä olevia. Viimeksi eilen joku pysähtyi sinne kiertoliittymään odottamaan kun seuraavasta liittymästä oli tulossa autoja kiertoliittymään, eikä kukaan tässä jonossa ennen mua edes hidastanut tässä kohdassa. Vasta kun osoitin tälle kiertoliittymässä odottavalle edessäni olevaa kärkikolmiota tämä lähti liikkeelle ja kiitti :facepalm:
 
Ensimmäisen kerran sain Suomessa brake checkit. Nissan Almera Tino vai oliko Qashqai lähti motarilla ohittamaan kuorma-autoa selvästi alle suurimman sallitun, saavutin tilannetta tyhmällä vakkarilla ja kun Nissan-kuskin mielestä olin liian lähellä, niin ohituksen jatkamisen sijaan jarrulle.

Ymmärrän kyllä provosoitumisen jos menosuuntaan on vain yksi kaista ja joku ilmaantuu loosteriin roikkumaan. Vallitsevaa motarikulttuuria taas kuitenkin tulkitsen niin, että jos ollaan tyytyväisinä vasemman kaistan possujunassa, niin ajetaan se tyypillinen 50% asiallisesta turvavälistä, ja jos halutaan ajaa edellä ajavaa kovempaa, niin tullaan lähemmäs jolloin edelllä olija hetkeksi väistää oikealle.

Tuo pendelöinti ja motarin jyystäminen on vaan niin perseestä että mieluummin ajaa vakkarilla ylinopeutta, niin pääsee ajamaan tasanopeutta eikä tarvitse koko ajan jarrutella ja kiihdytellä joka on kaupunkimotarilla vallitseva tila kun ihmiset eivät osaa liittyä liittymisnopeutta.

Ylivoimainen enemmistö antaa sitä tilaa niin ettei vakkariin tarvitse koskea. Tuollaisia provosoitujia ja jarruttelijoita on ehkä yksi tuhannesta.
 
Vallitsevaa motarikulttuuria taas kuitenkin tulkitsen niin, että jos ollaan tyytyväisinä vasemman kaistan possujunassa, niin ajetaan se tyypillinen 50% asiallisesta turvavälistä, ja jos halutaan ajaa edellä ajavaa kovempaa, niin tullaan lähemmäs jolloin edelllä olija hetkeksi väistää oikealle.
Olet tulkinnut väärin. Se, että osa väistää perässä roikkumalla ei todellakaan tarkoita, että niin kuuluu tehdä. Vertaa vaikka siihen, että käsket kävellessä muita painumaan helvettiin siitä tieltä kun Sinä olet tulossa. Suurin osa kyllä väistää.
 
Ensimmäisen kerran sain Suomessa brake checkit. Nissan Almera Tino vai oliko Qashqai lähti motarilla ohittamaan kuorma-autoa selvästi alle suurimman sallitun, saavutin tilannetta tyhmällä vakkarilla ja kun Nissan-kuskin mielestä olin liian lähellä, niin ohituksen jatkamisen sijaan jarrulle.

Ymmärrän kyllä provosoitumisen jos menosuuntaan on vain yksi kaista ja joku ilmaantuu loosteriin roikkumaan. Vallitsevaa motarikulttuuria taas kuitenkin tulkitsen niin, että jos ollaan tyytyväisinä vasemman kaistan possujunassa, niin ajetaan se tyypillinen 50% asiallisesta turvavälistä, ja jos halutaan ajaa edellä ajavaa kovempaa, niin tullaan lähemmäs jolloin edelllä olija hetkeksi väistää oikealle.

Tuo pendelöinti ja motarin jyystäminen on vaan niin perseestä että mieluummin ajaa vakkarilla ylinopeutta, niin pääsee ajamaan tasanopeutta eikä tarvitse koko ajan jarrutella ja kiihdytellä joka on kaupunkimotarilla vallitseva tila kun ihmiset eivät osaa liittyä liittymisnopeutta.

Ylivoimainen enemmistö antaa sitä tilaa niin ettei vakkariin tarvitse koskea. Tuollaisia provosoitujia ja jarruttelijoita on ehkä yksi tuhannesta.
Peilistä näkee, kun joku sinne taakse ilmestyy. Siihen perään on aivan turha ajaa kiinni (otat aivan turhaa riskiä). Minulta saat sitä tilaa kyllä ,kun oma ohitukseni on tapahtunut, mutta vasta sitten. Tosin, en myöskää taakse ilmestyneiden takia kaasua nosta.
Niissä autoissa on se kaasu ja jarrupoljin sitä varten, että vauhtia voi ja pitää säätää. Turhaan otat "pulttia" jo omaa oloasi loppumatkalle hekeinnät?
 
Minulta saat sitä tilaa kyllä ,kun oma ohitukseni on tapahtunut, mutta vasta sitten. Tosin, en myöskää taakse ilmestyneiden takia kaasua nosta.
Niissä autoissa on se kaasu ja jarrupoljin sitä varten, että vauhtia voi ja pitää säätää. Turhaan otat "pulttia" jo omaa oloasi loppumatkalle hekeinnät?
Itse kyllä kaasutan nopeamman edestä pois jos tarve tulee, harvoin kuitenkaan tulee kun seuraan peilejä ja pystyn väistämään kaasuttamatta oikealle kaistalle joko vakionopeudella tai sitten jarruttaen ellei oikealla kaistalla ole tilaa jatkaa vakionopeudella.

Kaikista vammaisin on eräs aamuliikenteestä tuttu Prius-kuski joka koko matkan roikkuu vasemmalla kaistalla tasan suurinta sallittua eikä koskaan käy oikealla, perässään kilometrin jono työmatkalaisia jotka haluaisivat ajaa ylinopeutta. Tokikaan sääntöjen näkökulmasta hän ei tee mitään väärää.
 
Kaikista vammaisin on eräs aamuliikenteestä tuttu Prius-kuski joka koko matkan roikkuu vasemmalla kaistalla tasan suurinta sallittua eikä koskaan käy oikealla, perässään kilometrin jono työmatkalaisia jotka haluaisivat ajaa ylinopeutta. Tokikaan sääntöjen näkökulmasta hän ei tee mitään väärää.
Noita valitettavasti näkee, mutta jos ohi ei pääse. Tekee varulta itselleen mielimusasta USB-tikun ja kuuntelee siinä körötellessään hyvää musaa ja nattii elämästään. On paljon parempi fiilis perilläkin.
 
Tuo prius on kyllä just niitä joista olen aiemminkin todennut, että täsmälleen sääntöjen mukaan ajamalla voi silti olla aamujonon suurin kokovartalokyrpä. Todennäköisesti vajakki vielä kuvittelee olevansa oikein mallikelpoinen ajaja.
 
Tuo prius on kyllä just niitä joista olen aiemminkin todennut, että täsmälleen sääntöjen mukaan ajamalla voi silti olla aamujonon suurin kokovartalokyrpä. Todennäköisesti vajakki vielä kuvittelee olevansa oikein mallikelpoinen ajaja.
No lisää siihen esim Teslat ja muut joissa on tuo automaattinen kaistalla-ajo. Ainakaan Teslan systeemi ei taajamanopeuksissa anna asettaa ylinopeutta ja kytkeä järjestelmää päälle. Onkohan 50 vai 60kmh kun antaa kytkeä tuon päälle niin että cruisen nopeus säilyy eikä putoa tasan rajoitukseen (oikeaa nopeutta, ei mittariheittoa). Omalla tavallaan esim Kehällä tuo vähentäisi pumppausta nopeuksissa, mutta jengillä on aina niin kiire että pakko paahtaa kameroiden välillä ohi lisäten nopeuden heittelyä kun joutuu aina vaihtamaan kaistaa oikealle että nämä etuoikeutetut ja kiireessä olevat pääsevät ohi ja taas hetken päästä vaihtamaan vasemmalle kun eteen tulee joku 60kmh paahtava sankari. Itseä ei siis kiinnosta muistella missä kamerat ovat ja kiihdyttää jarruttaa kiihdyttää jarruttaa vaan vetää cruisella tasanopeutta Kehä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Toi kameroihin jarruttelu on kanssa ihan mahdotonta. Vittukun pitää himmata 20kmh alle rajotuksen jokaisen tolpan kohdalla.

Parhaissa tapauksissa 100kmh alueella ajelen perässä sen 105kmh ja edelläoleva jarruttaa tolpan kohdalla 80kmh niin suoraan vasemmalta vaan ohi jarruttelematta.
 
Toi kameroihin jarruttelu on kanssa ihan mahdotonta. Vittukun pitää himmata 20kmh alle rajotuksen jokaisen tolpan kohdalla.

Parhaissa tapauksissa 100kmh alueella ajelen perässä sen 105kmh ja edelläoleva jarruttaa tolpan kohdalla 80kmh niin suoraan vasemmalta vaan ohi jarruttelematta.
Tämä. Kelaa tuo Kehällä kun kameroita jatkuvasti ja jengi vaan paniikissa jarruttelee niihin. Kun kamerat tuli kehälle, se pari ekaa viikkoa oli ihanaa aikaa ajaa. Jengi ei uskaltanut riskeerata koska eivät muistaneet kameroiden paikkoja ja liikenne meni helvetin sujuvasti.
 
Toi kameroihin jarruttelu on kanssa ihan mahdotonta. Vittukun pitää himmata 20kmh alle rajotuksen jokaisen tolpan kohdalla.

Parhaissa tapauksissa 100kmh alueella ajelen perässä sen 105kmh ja edelläoleva jarruttaa tolpan kohdalla 80kmh niin suoraan vasemmalta vaan ohi jarruttelematta.

Tänään juuri katselin kun oikealla kaistalla possujunan ensimmäinen jarruttaa juuri ennen kameraa lopputuloksena se että jonon viimeinen hattara meinasi tulla mun eteen vasemmalle kaistalle, mutta kunnes tajusi tilanteen ajoi sen edellä olevan perään :facepalm:

Ihmiset ajamassa satasen alueella vesisateessa pimeällä 20m turvaväleillä ja yksi tekemässä vielä äkkijarrutuksia

Jos ei muuten herännyt niin toi herätti ainakin
 
1. ihmiset jotka ei osaa/uskalla ajaa motarin kiihdytysrampissa

Ihan koko ajan joutuu täysin tarpeettomiin vaaratilanteisiin sen takia, että joku saatanan tollo yrittää liittyä motarilla 120 km/h liikkuvaan liikennevirtaan ajamalla 60 km/h. Erityisen perseestä tämä on silloin kun on itse kyseisen tollon takana. Jos auto ei tuon enempää kiihdy, se pitäisi poistaa liikennekäytöstä yleisvaarallisena ja jos kuski ei uskalla painaa kaasua, pitäisi tämä poistaa liikenteestä yleisvaarallisena. Yleensä nämä kuskit jakautuu kolmeen ryhmään: naiset, vanhukset ja etniset. Kuorma-autot sun muut on tietty asia erikseen.

Herranjumala tämä juuri :D

Ja parasta on se, että edessä oleva auto ei kiihdytä laisinkaan ja perseessä roikkuu joku turbovolvo joka ajattelee sinusta, että vittu menis jo edestä johonkin. Sit ku päästään kiihdytyskaistalta siihen pisteeseen, että voi liittyä moottoritielle niin edellä oleva pikkuhiljaa alkaa miettiä, että josko tässä lähtis kääntämään vasemmalle kohta ja samaan aikaan sun takaa tää volvokuski on jo tullut pikkasen nurtsin yli ja menossa jo kovaa vauhtia motarin vasemmalle kaistalle ikäänkuin ilmaisten mieltään, että menkää nyt helvettiin siitä. Ja ite löydät itsesi semmosesta kivasta pikku motista :D
 
Tänään juuri katselin kun oikealla kaistalla possujunan ensimmäinen jarruttaa juuri ennen kameraa lopputuloksena se että jonon viimeinen hattara meinasi tulla mun eteen vasemmalle kaistalle, mutta kunnes tajusi tilanteen ajoi sen edellä olevan perään :facepalm:

Ihmiset ajamassa satasen alueella vesisateessa pimeällä 20m turvaväleillä ja yksi tekemässä vielä äkkijarrutuksia

Jos ei muuten herännyt niin toi herätti ainakin

Parempi jos puuttuvasta turvavälistä vaan sakotettaisiin tiuhaan tahtiin, niin ei tarvitisi oppia kantapään kautta, mutta ehkä tuosta oppii paremmin.

Aina kehillä vieraillessa ihmettelee miten kaikki tuntuu unohtavan miten ajetaan. Kun muut ympärillä ajaa päin helvettiä niin pitää itsekkin tehdä samaa perässä, lähellä.
 
Herranjumala tämä juuri :D

Ja parasta on se, että edessä oleva auto ei kiihdytä laisinkaan ja perseessä roikkuu joku turbovolvo joka ajattelee sinusta, että vittu menis jo edestä johonkin. Sit ku päästään kiihdytyskaistalta siihen pisteeseen, että voi liittyä moottoritielle niin edellä oleva pikkuhiljaa alkaa miettiä, että josko tässä lähtis kääntämään vasemmalle kohta ja samaan aikaan sun takaa tää volvokuski on jo tullut pikkasen nurtsin yli ja menossa jo kovaa vauhtia motarin vasemmalle kaistalle ikäänkuin ilmaisten mieltään, että menkää nyt helvettiin siitä. Ja ite löydät itsesi semmosesta kivasta pikku motista :D

Tästä tilanteesta en itsekään välitä, sen takia jättäydyn sen verran kauas että pääsen sitten lutku pohjassa liittymään motarille. Ei sieltä takaa silloin enää kukaan pääse hyökkäämään vierelle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom