Kävin viime viikolla Tampereella kääntymässä ja miten toi moottoritiellä ajaminen voi olla noin vaikeaa!?
Näen kaukaa että rekka pitää kohta ohittaa, katson olan yli ja vilkku päälle ja siirryn vasemmalle kaistalle niin eikö se rekan perässä köröttelevä autisti (joka ajanut siinä 5m turvavälillä jo 10km) työnnä siihen mun eteen kun välimatkaa enää kymmenkunta metriä kun olisi mennyt mun taakse kerta sieltä ei muita tule eikä tällä ole mihinkään kiire, sitten huidotaan käsiä kun annan torven soida ja vilkutan valoja kiitoksena äkkijarrutuksesta 120 -> 90km/h
Toinen on se että jos mun edessä on yksi auto niin joka toinen kerta joudun hiljentämään kun tämä edessä oleva menee rekan ohi!? Jotenkin maagisesti se vauhti joillain hyytyy siinä rekan vieressä? Jos siinä on mun edessä on useampi kuin yksi auto niin 200% varmuudella vauhti putoaa alle 100km/h kun joku autisti ohittaa rekkaa sillä omalla sopivalla nopeudella muista välittämättä.
90% tapauksista nämä hidastelijat kun odottaisivat sen 15-30s niin todellista 120km/h ajavat olisi mennyt rauhassa ohi ja sitten menisivät ohi kerta kiire mihinkään ei kumminkaan ole niin miksi siihen vasemmalle kaistalle tullaan ajamaan 90-100km/h?
Kolmas ovat nämä rampilta tulijat, on se vaikea ymmärtää että moottoritielle tullessa se auto kiihdytetään siihen tavoite nopeuteen jo siinä kiihdytyskaistalla.
Sitten nämä nopeuden pumppaajat, saman auton ohitin varmaan 5-6kertaa kun itse menin vakkarilla ja tämä hermanni meni välillä 150km/h ja kymmenen kilometrin jälkeen mentiin 110km/h