Meillä on tässä selvästi eri ajattelutapa. Sinä luotat siihen, että se paku näkee aina? Minä taas haluan luottaa enemmän itseeni. Sillä että näkee kunnolla eteensä on ratissa viihtymisen kannalta hyvin olleellinen merkitys minulle. Pidän sitä jopa tarkeämpänä kuin sitä käytännössä aika teoreettista ketjukolaririskiä.Edellä menee paku, se havaitsee jotain liian myöhään, jarruvalot syttyy, eli se on nähnyt vaaran aiemmin , varoittaa perässä tuliaa jolla on moninkertaisesti aikaa reakoida ja vaikka sinne tielle olisi tippunut jättimäinen betoniporsas, niin kerkiät miettiin ja pysähtyy ajoissa.
Harvemmin tolla välillä kuin etelämpänä, mutta riittänee tonnekin niitä matka-autoja perävaunuja ja täydessä lastissa olevia rekkoja noiden pakujen lisäksi, joten eiköhän sielläkin muutama ohitustarve tule jos aivan rajoitusten mukaan ajelevat. Itse en ole niin tarkka muutaman km "ylinopeudesta" ja mittarivirheestä pyrin olemaan perillä eri vauhdeissaMissä tullaan, Oulu - Jyväskylä välillä ? Kyllä sieltä joku yksittäinen voi tulla, ei kai se nyt iso ongelma, se ajaa kuitekin sen pakun konttiin, niin ei tarvi paljoa jumpata.
En näe mitään ongelmaa ohittaa heti, kun sen voi tehdä turvallisesti muita vaarantamatta. He jotka ajavat reilusti ylinopeutta eivät aiheuta minulle mitään ohitustarvetta (eivät jää siihen eteen näkökenttää peittämään), laitan ylensä vilkun oikealle hetkeksi merkiksi, että olen havainnut heidän ohitusaikeensa.Tässä siis oletus että se pakukin jo ajaa ylinopeutta tai ainakin suurinpiirtein rajoitustenmukaan asiallisesti ajeleva..
Jos tahmaa, niin todennäköisesti sitten jossain ohituspätkällä siitä ohi.
Sen verran tohon 200km/h ajoon (toinen viesti), että Suomessa siitä kyllä jo motarillakin voi ongelmia aiheutua. Esim. rekka ohittaa toista rekkaa kiinnittäen päähuomion siihen ohitettavaan rekkaan (takaa tulevan nopeutta on vaikea arvioita varsinkin kun se on noin suuri eikä sitä oleta, että noin kovaa sieltä tullaan).
Kaverilla oli farkku-Omega joka oli hiukkasen pirteämpi kuin useimmat.