Yleistys ei tietty päde kaikkiin omistajiin ja eikä sen näyttämisen tarvii olla mitään täyskiihdytyksiä. Enemmänkin se on sellainen asenne, että minä ensin tai että minua ei ohiteta. Ei tuokaan äärimmäisyyksiin vietynä vaan aina pienenä ajatuksena takaraivossa. Se sitten aiheuttaa tuollaista käyttäytymistä mistä tää keskustelu alunperin lähti.Mielenkiintoisia teorioita RS Skodien yms omistajista. Itselläni vastaavan teholuokan Volkkarin GTE-malli, ja vaikka sillä tykkäänkin kiihdytellä ja ohitella niin teen sen kyllä täysin omasta ilostani. En tykkää missään parrasvaloissa henkseleitä paukutella, ja välillä tuleekin ohituksen tai reippaan kiihdytyksen jälkeen mieleen, että näyttiköhän toi nyt ihan urpolta.
Eli tuskin ne kaikki siellä koittaa naapuriaan kateelliseksi tehdä sillä RS-mallillaan, varsinkaan kun on kuitenkin yhdestä Suomen myydyimmästä autosta kyse. Se nyt vaan sattuu olemaan suhteellisen edullinen perheellisellekin sopiva vähän keskivertoa tehokkaampi auto. Niistä perusmalleista voi usein myös puuttua esim. paremmat penkit, jotka itselleni ainakin on isossa roolissa autossa viihtymisen kannalta.
Mun mielipide perustuu aika pitkälti omaan kokemukseen itsestä. Itselläkin kun tosiaan on tuollainen "tavallisen" auton tehoversio (Alfa Romeo Mito QV) ja sitten ihan aito urheiluauto tuo Corvette. Corvetella kun ajelee niin ihan sama mitä muut tekee tai kuka lähtee valoista nopeiten. Alfalla sen sijaan tulee aika useinkin mieleen lähteä valoista ekana (ei millään täyskiihdytyksellä, mutta sen verran että se toinen jää, useimmiten riittää aika pintakaasu kun ei ihmiset oikeasti valoissa kisaa) yms. pientä. Tämä silti vaikka tiedän ettei mitään tarvitsisi todistella, mutta siinä autossa mitä ajat on jotenkin sellainen psykologinen vaikutus ajamiseen vaikka sitä ei tiedostakkaan.
Ehkä juuri tähän threadiin muut postaajat ovat täysin rationaalisia ihmisiä ja ovat kaiken tälläisen yläpuolella ja ajavat aidosti vain omasta ilosta. Mutta luulen, että tuolla oikeassa maailmassa on paljonkin ihmisiä, jotka antautuvat näiden psykologisten viettien viemiksi, jotkut paljonkin. Ihmiset ovat kuitenkin kovin kilpailuhenkisiä ja auto on vaan jatke sille. Tämän takia törttöjä on suhteellisesti enemmän Skoda RS:ien yms. omistajissa.