Joo ei tuossa yksityiskohdat täsmää, alunperinhän juttu lähti tästä väitteestä.
Kannattaa kyllä jättää auto kotiin jos sitä ei pysty kaistalla pitämään noissa vauhdeissa. Se on kyllä totta että "raskasta" se lujaa ajaminen on muun liikenteen seassa, tyhjäksi tiedetyllä tiellä tommonen 200 nyt ei ole vielä mikään erikoinen vauhti. Mielestäni saksassa 170-180 meni vielä todella mukavasti vakkari päällä, 160 sitten jo ihan autopilotilla, mutta kun vauhti nousee yli 200 niin ajamisesta tuollakin muun liikenteen seassa tulee jatkuvasti aktiivisia toimia vaativaa. Vähän väliä saa nostaa kaasulta ja välillä hypätä jarrulle kun joku lähtee keskikaistalta 140-160 lasissa ohittamaan hitaampaa ja itse tulet lujempaa takaa. Jos vähänkin kauempana vilahtaa jarruvalot niin kaasulta on melkein parempi nostaa jalka heti, pahimmillaan siellä on vauhtia 40-50 tai täys stoppi kun saavut paikalle. Kuitenkin noissa 230->140 tai jopa -> 50 hidastuksissa saa vähän eri tavalla runnoa sitä jarrua kuin suomessa 140->110 pudotuksissa. Kaippa tuohonkin silti oikeasti todella paljon paremmin vielä sopeutuisi, itsessä ei ole kuin noin 1000km kokemusta baanalta eli joku 6-7h...
Tota nyt voi tulkita semilaveasti, mutta sanoisin että tuossa tarkoitetaan sitä että se oma kaista ei edes (aina) riitä..."Harvoin noi 200kmh suorittajatkaan 200 rinnalta ohi tulee, ei tossa vauhdissa enää oikein saa perusautoa tarkasti pysymään siinä kaistalla vaan vaeltelee hiukan mikä tekee hommasta jo vaarallisempaa."
Kannattaa kyllä jättää auto kotiin jos sitä ei pysty kaistalla pitämään noissa vauhdeissa. Se on kyllä totta että "raskasta" se lujaa ajaminen on muun liikenteen seassa, tyhjäksi tiedetyllä tiellä tommonen 200 nyt ei ole vielä mikään erikoinen vauhti. Mielestäni saksassa 170-180 meni vielä todella mukavasti vakkari päällä, 160 sitten jo ihan autopilotilla, mutta kun vauhti nousee yli 200 niin ajamisesta tuollakin muun liikenteen seassa tulee jatkuvasti aktiivisia toimia vaativaa. Vähän väliä saa nostaa kaasulta ja välillä hypätä jarrulle kun joku lähtee keskikaistalta 140-160 lasissa ohittamaan hitaampaa ja itse tulet lujempaa takaa. Jos vähänkin kauempana vilahtaa jarruvalot niin kaasulta on melkein parempi nostaa jalka heti, pahimmillaan siellä on vauhtia 40-50 tai täys stoppi kun saavut paikalle. Kuitenkin noissa 230->140 tai jopa -> 50 hidastuksissa saa vähän eri tavalla runnoa sitä jarrua kuin suomessa 140->110 pudotuksissa. Kaippa tuohonkin silti oikeasti todella paljon paremmin vielä sopeutuisi, itsessä ei ole kuin noin 1000km kokemusta baanalta eli joku 6-7h...