Kappas, nyt vasta huomasin että tuo autohan on ihan väärässä maassa, kävi siis tuuri että meni lunariin niin saa 'oikean auton' tilalleJos jotain positiivista miettii niin ei osunut kuskin oveen, vaikka ei tuo nyt hirveän kaukana ole nytkään.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kappas, nyt vasta huomasin että tuo autohan on ihan väärässä maassa, kävi siis tuuri että meni lunariin niin saa 'oikean auton' tilalleJos jotain positiivista miettii niin ei osunut kuskin oveen, vaikka ei tuo nyt hirveän kaukana ole nytkään.
Tässä tapauksessa lienee varmasti paikallaan, ja varsinkin jos yhtään ilmenee asennevammaa josta syytäkin jonkun rangaista.Poliisia tarvitaan siihen, että syyllinen saa rangaistuksen. Ja lisäksi tuollaisissa tapauksissa on hyvä käyttää poliisia paikalla siltä varalta että syyllinen alkaa jälkikäteen urputtamaan ettei olisikaan ollut syyllinen.
Tässä tapauksessa lienee varmasti paikallaan, ja varsinkin jos yhtään ilmenee asennevammaa josta syytäkin jonkun rangaista.
Pukkuvshingossa syllinen vaan videolle jossa tunnustaa teon. Ei tarvii jälkikäteen arpoa.
Mutta sitten sää peltikolarivahingot. Anopin seinänaapuri, siis hänen hyvin tuntemansa läheinen, vasti poliisia paikalle kun käsijarru oli pettänyt ja tehnyt pienen naarmun naapurin autoon. Odottelivat pakkasessa yli 2 tuntia jotta poliisi käy kirjoittaa anopille sakon ja kehoittaa halutessaan kesällä ostamaan korjauskynän naapurin 25 vuotta vanhaan ruosteläjään.
Vittumaiset takapenkki matkustajat. Aamulla meni auto lunariin, auton omistaja oli kyydissä ja alkoi mussuttamaan ettei tässä poliiseja tarvita kun palaveriinkin pitäis mennä ja ja ja... Joku vitun palaveri tärkeämpi kuin se että pojat kyydissä ja toinen heistä kuskina ja tulivat 80kmh kylkeen aka isku on ollut takuulla heillekin kohtuu kova vaikka ei onneksi tulleet 90asteen kulmassa kylkeen.
![]()
Kännykän räplääjiä on aina, vaikka siitä saisi kuolemantuomion. Suomessa on turha kuvitella, että täällä rangaistusasteikkoa nostettaisiin niin että edes puhelimen räpläämistä kiellettäisiin kokonaan autoa ajaessa. Nytkin voi vaikka facebuukata kun seisoo liikennevaloissa. No ehkä sitten jos saisi tonnin sakot, niin ehkä se vähän vähenisi. Idiootteja on aina riippumatta rangaistuksista. Toinen asia on sitten tahattomat nukahtamiset ja sairaskohtaukset, joita niitäkin sattuu.Vastaus kännykkään räplääviin ei ole lisätä ajoavustimia, vaan koventaa rangaistuksia!
Kännykkää räpläävä räplää vain enemmän sitä puhelinta, "koska auto hoitaa kaiken" kunnes taas tapahtuu onnettomuus, koska ajoavustimet ei pysty kaikkeen.
Juurisyy on se ongelma ja ongelma poistuu vain poistamalla juurisyy.
Kojelautakamera on hyvä hankinta. Video paljastaa kaiken ilman selittelyjä. Pelastaa myös silloin, kun joku apina päättää tehdä brake checkin edessäsi, tai pakittaa keulaasi.Poliisi siksi että ulkopuolinen todistaja. Mut kiilattiin tieltä aikanaan ja toinen osapuoli yritti tosiaan venkoilla irti vaikka ensin myönsi olevansa syyllinen. Poikaa harmitti oma virheensä helvetisti ja sanoin poliisillekin että mä en rangaistusta vaadi koska auto oli niitä joista ei näe taakse mitään ja selkeästi oli rehti ja rehellinen paska tuuri että satuin siihen mistä ei näe peileistä, blis ei näe ja takaikkunasta ei näy. Päiväsakoille meni silti.
Ja tosiaan mamma apparina/takana ja kiire palaveriin oli kuulema polttava. Ja ei päässyt ajamalla. Sanoin poliisille että ei ole turvallinen ajaa muuta kuin kehältä siirron verran kun olivat antamassa lupaa ajaa pois. Pyörä oli ottanut sen verran kovan osuman että kulmat+tukivarret ei takuulla kunnossa. Tästä syystä poliisi sitten ohjasi kutsumaan hinurin.
Niin ja ajattele paljon ajoavustimet ja kovemmat rangaistukset YHDESSÄ vähentäisi onnettomuuksia.Kännykän räplääjiä on aina, vaikka siitä saisi kuolemantuomion. Suomessa on turha kuvitella, että täällä rangaistusasteikkoa nostettaisiin niin että edes puhelimen räpläämistä kiellettäisiin kokonaan autoa ajaessa. Nytkin voi vaikka facebuukata kun seisoo liikennevaloissa. No ehkä sitten jos saisi tonnin sakot, niin ehkä se vähän vähenisi. Idiootteja on aina riippumatta rangaistuksista. Toinen asia on sitten tahattomat nukahtamiset ja sairaskohtaukset, joita niitäkin sattuu.
Tosin jos se brake check vaikuttaa ihmeemmin ajamiseesi niin video paljastaa että olet ajanut ilman turvaväliä.Kojelautakamera on hyvä hankinta. Video paljastaa kaiken ilman selittelyjä. Pelastaa myös silloin, kun joku apina päättää tehdä brake checkin edessäsi, tai pakittaa keulaasi.
..tai sitten se toinen tulee väkisin eteesi ja tekee brake chekin. Ei siinä ehdi paljoa jarrutella. Jenkeissä tuo on melko yleistä videoiden mukaan.Tosin jos se brake check vaikuttaa ihmeemmin ajamiseesi niin video paljastaa että olet ajanut ilman turvaväliä.
Ei aina. Tästä on jo pari vuosikymmentä aikaa kun lahden motarilla joku sekopää hermostui siitä etten kiihdyttänyt alta pois rekkajonoa ohittaessa. Ohitti ja veti suoraan nenän eteen heti kun olin vaihtanut oikealle kaistalle ohituksen jälkeen ja painoi siinä samalla jarrupolkimen tulipeltiin kiinni.Tosin jos se brake check vaikuttaa ihmeemmin ajamiseesi niin video paljastaa että olet ajanut ilman turvaväliä.
Vähän sama kuin 2- kaistainen tie muuttuu yhdeksi tietyön takia ja vaikka liikennemerkein kerrottu niin osa urpoista tulee väkisin suljettavalta kaistalta jonon väliin jolloin sillä liikkuvalle kaistalle tulee liikkeelle-pysähdy- ilmiö useaan kertaan ja se jononliike ei ole sujuvaa.Kuten moni on huomannut, yleisenä ärsytyksenä on tahallinen haittaaminen "koska minulla on oikeus!"
Tänään sienestä tullessa vastantuleva auto halusi kääntyä vasemmalle, mutta hjoutui odottamaan mm. minua. Oli kieltätynyt ruyhmittymisestä koska ei huvittanut, joten 80km/h takaa tulevilla oli aika kiire pysähtyä hänen taakseen jonoksi. Puuttuvat 800m turvavälit?
Brake check tarkoittaa lähinnä aiheetonta äkkijarrutusta, joka on todellakin kielletty. Jos vaikka motarilla joku kiilaa eteesi ja tekee täysjarrutuksen ilman mitään syytä ja tulee peräänajo sen vuoksi, niin siinä on syytä olla hyvä meriselitys poliisille. Turvaväliin ei voi edes aina vaikuttaa riittävän nopeasti jos esim. joku puskee eteesi kolmion takaa ja tekee heti paniikkijarrutuksen.Tosin jos se brake check vaikuttaa ihmeemmin ajamiseesi niin video paljastaa että olet ajanut ilman turvaväliä.
Sais yleistyä ne vetoketju-merkit. Tampereella huomasin ilokseni ainakin yhden.Vähän sama kuin 2- kaistainen tie muuttuu yhdeksi tietyön takia ja vaikka liikennemerkein kerrottu niin osa urpoista tulee väkisin suljettavalta kaistalta jonon väliin jolloin sillä liikkuvalle kaistalle tulee liikkeelle-pysähdy- ilmiö useaan kertaan ja se jononliike ei ole sujuvaa.
Tosin osan mielestä se kiilaaminen on ihan ok tapa liikenteessä.
Todennäköisesti vähentäisivät ainakin jollain prosentilla. Mutta koska Suomessa oikeudet päästävät tappajatkin vapaalle odottelemaan vankilaan pääsyä, en odota että rangaistussteikkoon olisi tulossa minkäänlaisia kiristyksiä.Niin ja ajattele paljon ajoavustimet ja kovemmat rangaistukset YHDESSÄ vähentäisi onnettomuuksia.
Asia huomattiin hyvin koronan kanssa, tarpeeksi pelotetta niin lampaat kyllä teki juuri niinkuin käskettiin.
Tuubissa on muuten vastaavanlaisesta tilanteesta ruotsalaisen rekkakuskin kuvaama pätkä Tampereelta. Farmari Golf tuuppaa rekan eteen kolmion takaa, ja jää selvästi hidastelemaan. Rekka ei ehdi tekemään mitään ja Golfin takalasi saa kyytiä. Pätkä on 3.10 kohdalla...tai sitten se toinen tulee väkisin eteesi ja tekee brake chekin. Ei siinä ehdi paljoa jarrutella. Jenkeissä tuo on melko yleistä videoiden mukaan.
En edes miettinyt ennen kun pamautin oven takaisin kiinni. Aukesi ja meni kiinni ihan kuin olisi ehjä. Ajoin auton myös lavetille.On kyllä perseestä, vaivalla hankittu auto ja sitten joku oman elämänsä diiva käskyttää ja pam. On muuten hyvin rakennettu auto kun ovi ei näytä lähteneen saranoilta. Itse ollut takapenkillä kun ajettu perseeseen. Odotettiin paikallaan risteyksessä että mahtuu tielle. Ja silloin lähti takaovi saranoiltaan vaikka ei ollut kun varmaan 20-25 km/h vauhtia.
Lyhyesti, vaatisi totta kai kaikkien rangaistuksien koventamista ja en itsekkään uskoisi, että näin tulee tapahtumaan.Todennäköisesti vähentäisivät ainakin jollain prosentilla. Mutta koska Suomessa oikeudet päästävät tappajatkin vapaalle odottelemaan vankilaan pääsyä, en odota että rangaistussteikkoon olisi tulossa minkäänlaisia kiristyksiä.
Esim omassa tilanteessa kun tiesin vastapuolen auton ja rehellisesti paskan tuurin, en olisi vaatinut sakkoa tms. mutta poliisin mukaan tilanne oli että rangaistus on pakko antaa koska rikos on tapahtunut.Aina ihmetellyt että missä tilanteissa poliisi kuuluisi soittaa paikalle. Eikös lähtökohtaisesti kolarin sattuessa toinen ole tavalla tai toisella rikkonut lakia?
Vähän sivuhuomiona, mutta miksi vastapuolen auton huono näkyvyys tekisi tuosta vähemmän rangaistavan?Esim omassa tilanteessa kun tiesin vastapuolen auton ja rehellisesti paskan tuurin, en olisi vaatinut sakkoa tms. mutta poliisin mukaan tilanne oli että rangaistus on pakko antaa koska rikos on tapahtunut.
Koska tuossa kävi kaikilla huonoa tuuria. Itse jouduin hidastamaan juuri sopivasti rinnalla kun kuorma-auto hidasti, mukana ollut mamma todnäk. käskytti poikia kiirehtimään jne jne. Rehellisen paska munkki, tuo on oikeasti paska paikka ja siinä poliisin kanssa jutustellessa oli jo yksi toinen melkein identtinen tilanne. Tottakai tilanne oli rangaistava, mutta luulen että junnu saa kahelilta mutsiltaan jo tarpeeksi rangaistusta.Vähän sivuhuomiona, mutta miksi vastapuolen auton huono näkyvyys tekisi tuosta vähemmän rangaistavan?
Ei tuossa mielestäni ole mitään järkeä. Ajoneuvon rajoitteet pitää ymmärtää ja ottaa huomioon, eikä esim. kiihdyttää talla pohjassa tilanteessa missä ei tarvitse ja luottaa peileihin kun liittyy tiukassa paikassa.
Vähän sama kuin sanoisi että huono näkyvyys vähentää rangaistavuutta sen sijaan että se korostaisi vastuuta tilannenopeuden suhteen.
a) lanssia vaativia henkilövahinkojaAina ihmetellyt että missä tilanteissa poliisi kuuluisi soittaa paikalle. Eikös lähtökohtaisesti kolarin sattuessa toinen ole tavalla tai toisella rikkonut lakia?
Sitten on niitä työmaita, joissa koko Suomi tuntuu kollektiivisesti olevan välittämättä rajoituksista. Lahden motarilla esim. tämä.
![]()
Tuntuu ettei tuolla tapahdu koskaan mitään ja että joku on vain unohtanut koko projektin
Löytyi kortilta videota.Ajelen lähes päivittäin Lahden motaria ja tämä Kehä III:n päällä etelään päin olevan työmaan kohdalla tuntuu hämmästyttävän monella kuskilla olevan vaikeuksia hahmottaa miten tuosta kuuluu ajaa, kohdassa on selkeät keltaiset maalaukset tiessä sekä liikennemerkit siitä miten kaistat tekevät S:n muotoisen koukun ja Kehä III:lta tähän liittyvien kaista päättyy ja heidän tulisi liittyä siten tuolle keskimmäiselle kaistalle, mutta silti vähintään pari kertaa viikossa näkee tilanteita että porukka ajaa noi kaistat "suoriksi" (ajaa kuvassa punaisten nuolien mukaisesti eikä keltaisten kaistojen mukaisesti), viimeksi eilen olin prätkällä tuolla keskimmäisellä kaistalla niin joku urpo etninen taksikuski vaihtoi mun takaa tuolle oikeanpuoleisimmalle päättyvälle kaistalle, ajoi mun rinnalle ja sen jälkeen vielä melkein päälle kun itse seurasin omaa kaistaani ja hän jatkoikin vaan suoraan ymmärtämättä että oma kaistansa loppuu. Olisi hauska nähdä mitä tapahtuu kun kolme hahmotuskyvytöntä urpoa sattuisi tuohon rinnakkain samaan aikaan.
![]()
Nopeus lisäksi vaihtelee hyppäyksittäin ja ajokaista käy välillä kapeaksi riippuen siitå onko kirjoittamassa vai ainoastaan swaippailemassa Tinderissä., vai keskittyykö sitten aina välillä ajamiseenkin.Kyllä, jos nyt ei puhuta mistään törky ylinopeuksista, niin mielummin mä ajan motarilla sellaisen kanssa joka ajaa 20km/h ylinopeutta, kuin sellaisen kanssa joka ajaa kympin alle ja räplää puhelinta.
Löytyi kortilta videota.
Tuo kolmeviivainen kaistaopaste voi ehkä hämätä. Katkoviiva voisi muuttua sopivassa kohtaa sulkuviivaksi, ettei tulisi turhia vaihtoja oikealta keskelle, kuten tässäkin valkoinen auto meinaa tehdä.
Täysin laillista, mutta täysin turhaa. Sulkuviiva ohjaisi ajamaan sen kaistan loppuun, kun merkistä ei käy ilmi, että sivuttaisliikettä ei tarvita. On selkeämpää, jos kaikki kehältä tulevat ajavat suoraan. Toisekseen, jos joku joutuu pysähtymään kaistan loppuun, muut kehältä tulevat saattavat lähteä ohittamaan tätä, kun sulkuviivaa ei ole.En ymmärrä mitä tarkoitat tarkalleen tuolla katkoviiva/sulkuviiva jutulla, mutta valkoinen pakuhan olisi toiminut täysin oikein jos olisi vaan vaihtanut sieltä päättyvältä kaistalta siihen keskikaistalle.
Jos tässä hypoteettisessa tilanteessa ajat itse keskikaistaa, molemmin puolin sinua on kuorma-autot, joista oikeanpuoleinen ajaa suoraan tuosta läpi, te kaikki kolme kohtaatte siinä kohdassa missä tuo valkoinen paku on nyt, mitä siinä tapahtuu? Vasemman puoleinen kuorma-auto siirtyy opasteiden mukaan tuohon keskelle jossa kuvan henkilöauto nyt on, joka on se varsinainen todellinen moottoritien vasen kaista joka jatkuu siitä eteenpäin kun työmaaosuus päättyy. Sinä siirryt nykyiseltä kaistalta opasteiden mukaan tuohon jossa valkoinen pakettiauto on, mihin tuo oikeanpuoleinen kuorma-auto siirtyy koska hänellä ei ole mitään kaistaa tai tilaa enää mihin siirtyä?
Siis ihan säännöllisesti, tyhjäkäynnin takia ? Toki voin kuvitella että jossain tutussa risteyksessä voisi manuaalisesti ennakoida. mutta slti. hankkikoon sähkiksen.Nyt tuli itselle uutta tietoa miksi osalla kestää kauan lähteä liikennevaloista. Sammuttavat auton, että ei tule tyhjäkäyntiä, ei siis start/stop toiminto vaan ihan avaimesta/napista. Ei voi ymmärtää.
Parashan olisi jos kaikki minun edellä ajavat ajaisivat ylinopeutta ja takaana tulevat alinopeutta niin muut ei olis häiriöksi.Tottaikai lakihan vaatii ajamaan aina vähän yli mutta muu väsääminen on itsestä kii ;-) Kaikihan me halutaa että jokainen ajaisi ylinopeutta ja joskus katsoisi eteensäkin, koska voi olla että kaikki EI tajua EDES ajaa ylinopeurtta ;-)
Eli ohi on pakko painaa vaikka toinen ajaa jotain 140kmh, ja sehän se sit vituttaaMoottoritiellä herra ohittaa rekkoja ajaen vasenta kaistaa useita kilometrejä, ei päästä nopeampia välissä ohi vaikka tilaa on.
Fiksut lähtee oikealta ohi, yksi urpo jää junnaa siihen taakse mittarissa se tasan 100km/h, eli todellinen se noin 94km/h.
Sitten kun rekat loppuu ja tämä jonon vetäjä vihdoin suostuu menemään oikealle kaistalle, vaaditaan 150km/h vauhtia, että pääsen hänestä ohi!![]()
Osaat ilmeisesti lukea, mutta et ymmärrä sitä?Eli ohi on pakko painaa vaikka toinen ajaa jotain 140kmh, ja sehän se sit vituttaa
Kyllä se varmaan ymmärsi, vastasi vaan ärsyttävästi kuin olisi kokonaan sun syy.Osaat ilmeisesti lukea, mutta et ymmärrä sitä?
Kyllä se varmaan ymmärsi, vastasi vaan ärsyttävästi kuin olisi kokonaan sun syy.
Mut oma vinkki on että ei kannata hullujen kanssa lähteä liikenneleikkeihin mukaan, jos on vaarallinen kuski, kuten esim tällainen vierellä kaasuttaja, niin luopuminen ohituksesta ja kunnon tilan jättö on parempi ratkaisu. Hermoille toki vaikeaa, kun silloin idiootti saa mitä haluaa, että häntä ei ohiteta.
Olette voittaja!Minä en jää näiden nysvääjien taakse jos alkavat nelikaisatasella motarilla kiihdyttelemään vierellä, tässäkin tapauksessa kun pääsin hänestä ohi, niin 30s myöhemmin ei enää peileistä näkynyt kyseistä sankaria, vaikka itsekin pudotin nopeuden sinne 132km/h mittarissa, eli nysvääjä jäi nysväämään uudestaan ja jos olisin sinne taakse jäänyt, olisin ollut pakotettu ohittamaan hänet kuitenkin, kerralla reilusti ohi ja tilanne ohi!
Se idiootti haluaa nimenomaan, että häntä haastetaan. Parempi pysyä siinä omassa vauhdissa, ohittaa sitten muutaman kilometrin päästä kun tuo jälleen tulee takavalot edellä vastaan.Hermoille toki vaikeaa, kun silloin idiootti saa mitä haluaa, että häntä ei ohiteta.
Olette voittaja!
Se kärsiminen on korvien välissä. Moottoritiellä voi ajaa helposti ns. omaa nopeuttaan eli hitaammista pääsee ohi kun ne saavuttaa. Vaikka joskus ohitus vaatii useamman yrityksen, niin lopulta se onnistuu.Tuo on valitettavan yleinen ilmiö. Joskus kun jään fiksumpana taakse ja luovun ohituksesta vastaavissa tilanteissa niin tää tollo jää tarkotuksella siihen eteen vielä hitaampaa ajaan ja sama show uusiksi.
En tajua miksi noiden perään tarvisi jäädä kärsimään, mikäli ohituksen voi tehdä turvallisesti.
Ei se show kovin montaa kertaa toistu. Viimeistään kolmannella kerralla on hölmö yleensä tajunnut miten lapsellinen on, tai sitten vaan lannistuu kun en lähdekään leikkiin mukaan. Ei ole mitään syytä ajella mitään kilpaa idioottien kanssa. Sama koskee sitä kiihdyttelevää ohittajaakin, ei hänenkään kannattaisi lähteä ohittaessa loputtomiin vauhtia kelpaavien tollojen kanssa sekoilemaan...Tuo on valitettavan yleinen ilmiö. Joskus kun jään fiksumpana taakse ja luovun ohituksesta vastaavissa tilanteissa niin tää tollo jää tarkotuksella siihen eteen vielä hitaampaa ajaan ja sama show uusiksi.
En tajua miksi noiden perään tarvisi jäädä kärsimään, mikäli ohituksen voi tehdä turvallisesti.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.