Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis tämä on ilmiö mikä oikeesti ihmetyttää. Pitkä poistumisramppi ja siinä ennättäis hidastaa jo moottorijarrutuksella tarpeeksi mut ei.. pitää hidastaa suoraan jatkavaa liikennettä vaikka syytä ei ole.Etukäteen hidastajat. Tänään motarilla yksi sankari hidasti nopeuden 100 -> 70 km/h jo 500 metriä ennen ramppia.
vaikka syytä ei ole.
Pitkällä kiihdytyskaistalla tuo tosiaan mahdollista, ehkä siinä vähän yllätysmomenttia ja yleensä seurausta siitä että se oma tulo rampilla ei mennyt ihan maaliin, mutta voi olla siinä tilanteessa paras vaihtoehto.Riippuen kiihdytyskaistan pituudesta(lyhyellä kaistalla on enemmän haastetta...), olen kiihdyttänyt matelijan ohi ihan kiihdytyskaistaa ja ryhmittynyt motarille matelijan eteen reilusti tilaa jättäen matelijallekkin. Jostain syystä nämä matelijat ryhmittyvät motarille välittömästi kiihdytyskaistan alussa, joskus jopa sulkuviivan yli ennekuin ryhmittyminen on edes sallittua.
puolikilometriä ennen rammppia voimakas hiljentäminen kuullostaa joltain häröltä. paikaa tuntematta tulee mieleen joku navi härö, tai retin katsomis, arvointi moka. pois sulkematta mitä mielikuvituksellisempaa syytä.Siis tämä on ilmiö mikä oikeesti ihmetyttää. Pitkä poistumisramppi ja siinä ennättäis hidastaa jo moottorijarrutuksella tarpeeksi mut ei.. pitää hidastaa suoraan jatkavaa liikennettä vaikka syytä ei ole.
En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.Jos ajat 10-15m välillä toisen perässä kiihdytyskaistalla, niin ehkä se oikeus on itselläsikin aika kyseenalainen.
Tätä (Google katunäkymä) ilmeisesti tarkoitat, ompas haastava, kuudenkympin rajoitus kiihdytyskaistan alkuun, ja kun sanoit että takana tiukka kaarre, niin sekin rajoittaa, vaikka olisi haluja ottaa vauhtia ennen tikkaria.En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.
Yleisellä tasolla jotkut liittymät ovat sellaisia, että niissä saattaa hyvinkin toteutua hissuttelu parin-kolmen autonmitan välein. Tällainen on esimerkiksi Veikkolassa Turunväylää länteen suunnattaessa. Kaarteeseen tullaan kuudenkympin alueelta ja onneksi siinä ei ole ollut juuri koskaan muita menijöitä mutta kolmeakymppiä oikealle kartaessa ja vasemman olkapääsi yli vilkuillen ajaessasi - sekä valmistautuessa kiihdyttämään edessä mutkan oikenemisen jälkeen siintävällä sadan metrin suoremmalla osuudella muun liikenteen vauhtiin - ei sovi olla hissuttelija, ei vaikka tulisitkin rampille yksikseen.,
Tilanne oli ihan normaali, mutkan jälkeen auto lähti kiihdyttämään, katsoin että kiihdyttää reippaasti, tässä vaiheessa väliä oli se +100m ja lähdin perään kiihdyttämään, että mahdutaan molemmat helposti rekkaa ennen motarille koska ramppia on se noin 500m jäljellä.En tarttunut syöttiin mutta kommentoin silti... Tarina ei kerro minkä tyyppinen ja miten pitkä kiihdytyskaista on, ja missä kohdassa sitä ollaan tappituntumalla ajamassa.
Yleisellä tasolla jotkut liittymät ovat sellaisia, että niissä saattaa hyvinkin toteutua hissuttelu parin-kolmen autonmitan välein. Tällainen on esimerkiksi Veikkolassa Turunväylää länteen suunnattaessa. Kaarteeseen tullaan kuudenkympin alueelta ja onneksi siinä ei ole ollut juuri koskaan muita menijöitä mutta kolmeakymppiä oikealle kartaessa ja vasemman olkapääsi yli vilkuillen ajaessasi - sekä valmistautuessa kiihdyttämään edessä mutkan oikenemisen jälkeen siintävällä sadan metrin suoremmalla osuudella muun liikenteen vauhtiin - ei sovi olla hissuttelija, ei vaikka tulisitkin rampille yksikseen.,
No älä aja perässä kiinni, niin ei vituta.Vituttaa kyllä joka ikinen kerta liittyä motarille jos joutuu ajamaan hissuttelijan perässä. Tietää että edessä on taas tod. näk. tilanteita ja improvisaatiota kun noihin tilanteisiin joutuu.
Toinen ärsyttävä ryhmä on motarilla ohittajat jotka palaavat takaisin oikealle kaistalle siinä kiihdytysrampin kohdalla, katsomatta yhtään tuleeko kukaan rampista. Tämä on varmasti mainittu aiemminkin tässä triidissä...
Ilmoitin hätäkeskukseen rekkarin kera, mutta tuskin se mihinkään vie. Vasta sitten kun joku kuolee.
Ei se varmaan vie sen jälkeenkään. Muutama kuukausi ehdollista ja muutaman tonnin korvaukset. Ajokortti hyllylle vuodeksi.
Tämä on ihan älytöntä nykyään, kun aivot jätetään matkalaukkuun ja sitten ajetaan taajamassakin kuin rallista olisi kyse.Ajoi seuraavan suojatien yli pysähtymättä ja meinasi teilata jalankulkijan joka tuli viereisellä kaistalla odottavan auton edestä tielle.
Tiedän tapauksia, missä tämä olisi oikeusmurha.Näinhän se valitettavasti suomalaisessa rikollisten hyysäys -valtiossa on. Liikennerikoksissa pitäisi ottaa sellainen oikeuskäytäntö, että mikäli tahallisesti toimii liikennesääntöjä vastaan ja sen seurauksena joku kuolee, niin tuomio pitäisi tulla vähintään taposta, eikä mistään kuolemantuottamuksesta.
Ko. tapauksessa autoilija ei kai toiminut tahallisesti liikennesääntöjä vastaan -> ei tuomiota taposta.Tämä on ihan älytöntä nykyään, kun aivot jätetään matkalaukkuun ja sitten ajetaan taajamassakin kuin rallista olisi kyse.
Tiedän tapauksia, missä tämä olisi oikeusmurha.
Maantiellä ajat autolla, pientareella pyöräilijä, kääntyy varoittamatta vasemmalle, takaansa tulevan auton ajoradalle. 2 sek aikaa reagoida.
Hätäjarrutuksesta ja väistämisestä huolimatta auto osuu, ja henki pois.
Auton kuljettajalle tuomio taposta?
Paitsi että ennakointi ja varovaisuus pykälät, tilannenopeus, ohittajan velvollisuudet kaikki pitäisi olla nappisuorituksia.Jep, täysin tahaton osuma.
Mikäs aivopieru tämä nyt oli? Ei tuossa autoilija toiminut mitenkään tahallisesti liikennesääntöjä rikkoen, joten ei myöskään tuomiota tulisi.Tiedän tapauksia, missä tämä olisi oikeusmurha.
Maantiellä ajat autolla, pientareella pyöräilijä, kääntyy varoittamatta vasemmalle, takaansa tulevan auton ajoradalle. 2 sek aikaa reagoida.
Hätäjarrutuksesta ja väistämisestä huolimatta auto osuu, ja henki pois.
Auton kuljettajalle tuomio taposta?
No ei pidä. Tuollaisessa tilanteessa ei autoilijalle tulisi minkäänlaista rangaistusta, koska olisi täysin pyöräilijän oma syy.Paitsi että ennakointi ja varovaisuus pykälät, tilannenopeus, ohittajan velvollisuudet kaikki pitäisi olla nappisuorituksia.
Ei tarvitsisi ennakoida tai varoa tai suorittaa ohitusta niin että noudattaa ohittajan velvollisuuksia?No ei pidä. Tuollaisessa tilanteessa ei autoilijalle tulisi minkäänlaista rangaistusta, koska olisi täysin pyöräilijän oma syy.