Niin. Tai sitten siellä tulee se vasemman kaistan tohottaja jonka eteen ei ketjunkaan mukaan saa mennä (tai kuten totesit, ei ole mielipideasia tilanteesta) s.e. kyseinen kaveri joutuisi hidastamaan, kun se on jo sillä kaistalla, ja se ajaa kovempaa.
Reaalitilanteessa tuokaan ei yleensö ole ongelma, koska voin itse vähän himmailla. Hupaisaksi tuon tekee se, kun perässä ajellut jonkun 50km joku tyytyväisenä, ja jos molemmat himmailisi s.e. siitä sitten etummainen (minä) pääsisi vaihtamaan kaistaa, niin ongelmaa ei olisi. Se takana oleva kaveri voi kuitenkin kiihdyttää sen yli 130 menevän perään, kun pääsee vaihtamaan kaistaa aikaisemmin, jolloin pussi muodostuu. Jollakin pätkällä olin kaksi kertaa se taaempi auto ja huomioin tilanteen, kerran etummainen, ja pääsin jarruttamaan.
E. Mutta joo, täytynee tosiaan ennakoida ja poistaa se ohittamisen mahdollisuus takana tulevalta. Tuntuu vain tyhmältä, kun näkee, että se toinen saisi vältettyä tilanteen 2km/h muutoksella ajonopeuteen, kumpaan suuntaan vain. Mutta ei voi, koska etuajo-oikeus ja minäminäminä.