Niin, tai sitten se on vaan ymmärtänyt että oikeassa elämässä ne turvavälit ei aina ole mahdollisia.
Jos tuohon TM juttuun viittaat, niin siinä nimenomaan ajoi mukautuvalla vakkarilla toisten kontissa, eli kuvailisin enemmänkin tahalliseksi liikenteen vaarantamiseksi.
Jos joskus on joku erikoistilanne missä turvavälistä voi tilapäisesti tinkiä, niin en yllätty että jutun parinnapsun lisäyksen jälkeenkään mitään oikeaa turvaväliä.
Takana tulevat varmaan arvostaa.
Lisäksi jos tällainen tilanne syntyy, kyllä joku paikkaa sen saman tien ajamalla siihen "turvaväliin".
Monitulkintaista, mutta takanatuleville on pelkkää plussaa jos edelläolevakin pitää asillisen turvavälin. Vielä enmmän arvostaa ne jotka ajavat perinteisellä vakkarilla, tai ei vakkaria lainkaan.
Jonon pumppaaminen vähenee, kaistanvaihtohen, liittymisien ja poistumisen häriö vaikutus vähenee, varsinkin ruuhka-aikaan motareilla jo moottoriliikenneteillä tärkeitä juttuja. Ihan se paremman turvallisuuden lisäksi.
kyllä joku paikkaa sen saman tien ajamalla siihen "turvaväliin".
Jos etelän motareilla/moottoriliikeneteillä seurannut rampeilta tulevaa liikennettä, niin ilman turvaväli ne liittyy siihen kuitenkin, jolloin vaara ja häiriö kerroin ihan toista luokkaa. Sama jos vasemmalta kaistalta jonkun pitäisi poistua seuraavasta liittymästä, niin kyllä niistä iso osa kuitenkin tunkee siihen turvattomaankin väliin, toki väärin mutta kyllä siinä saa syyttää heitä jotka ei pidä turvaväliä.
Eli nuo kontissa luuhaavat ovat ihan otsikon ykkösainesta. Uskon että suurimalla osalla tietämättömyyttä, osaamattomuutta, mutta on siellä niitä tahallaankin ajavia.
TM-toimittaja ei ilmeisesti ollut auto toimittaja, ja rivien välistä jäi mielikuva että vaikka itse asetukset valinnut niin kyse enemmän ajotaidoista, tietämättömyydestä, rehdistä tunnistamisesta ja tavan korjaamisesta, ehkä jutun jälkeen saanut lisää valitusta joten uskon ja ainakin toivon että iso harppaus ajotaidoissa.