Taustapeilistä ja turvavälistä se päätellään. Jos tullaan kauempaa parin autonmitan päähän, vaikka asiallinen väli on kymmenen autonmittaa, tai täynnä olevalla motarilla de facto viisi, niin tulkitsen signaaliksi että minun halutaan antavan tietä, ja samaa odotan toisin päin muiltakin, mikäli ajetaan vasenta ja oikealla olisi tilaa.
Oikealle väistäminen ja sitten vasemmalle takaisin siirtyminen kun ohittaja on ohittanut, vaatii huomattavasti vähemmän tilaaa oikealta kaistalta kuin oikean kaistan kautta ohittaminen. Kun peileistään tietoinen väistäjä katsoo väistölle sopivan ajoituksen, niin oikealle kaistalle voi väistää pieneenkin väliin, kun ohittajan ei tarvitse hidastaa lainkaan ja väistäjän ei tarvitse olla oikealla liian pienessä välissä kuin pari sekuntia.
Siinähän jonossa ohittelija sitten käsityskyvystään riippuen tuntee itsensä liikenteen voittajaksi tai idiootiksi kun väistäjä ajaa koko matkan perässä. Mieluummin väistän aina kuin häiriinnyn siitä että joku heiluu kontissa täyttäen koko taustapeilin.