Spandexit helvetin arvaamattomia, ylimielisiä ja välinpitämättömiä (juu tiedän tiedän, yleistys mutta tarpeeksi näkee että siitä muodostuu jo yleinen toimintamalli jonka voi havaita).
Normi pyöräilijät sääntöjen huonon tuntemuksen ja välillä huonojen ideoiden takia (esim tuli nähtyä kun n.40v kaveri jopon päällä suhaili 15kmh 50kmh rajoituksella ajokaistalla jossa on kanttarit eikä piennarta vaikka vieressä iso selkeä pyörätie) ja muodostavan monet ongelmista näin. Pyörällä ja laudalla liikkuessa näiden kohdalla näki joko todella mahtavaa tuntemusta (esim perheet/lapset jotka oikeasti tunsivat säännöt, katselivat ympärilleen jne) tai sitten juuri ne pahimmat arvaamattomat jotka vetivät mm itse jo rinnalla ollessa melkein suoraan kylkeen koska eivät katselleet minnekään ja yrittivät väistää jalankulkijaa tai ajavat suojateillä ihan miten sattuu ja jos autoilija noudatti sääntöjä ja jatkoi suoralla tiellä väistämättä niin sentteriä ja huutelua näki ja jos yritti itse selittää näille että autolla on tässä tilanteessa etuajo-oikeus niin samantien haukuttiin kusipääksi.
Tuon äänipuoli voi kyllä selittää tuon kun Sipoo/Porvoo akselin takateistä kyse eli moni autoilija/prätkäkuski lähtee sinne nauttimaan teistä ja monesti nopeudet+äänet voivat näillä nousta (omalla ei pelkoa koska tehoa ei vaan ole

). Ovat tottuneet että heti jos kuuluu mitään ääntä moottorista/putkistosta niin automaattisesti sentteri pystyyn.
@Jetula ei kaidetta kummassakaan ja leveä piennar. Ja tosiaan tuo ärsyyntymisherkkyys oikeasti ihmetyttää. Pyöräily on hauskaa ja rentouttavaa ja itselle isoin stressi oli toiset pyöräilijät. Autoista tosiaan tiesi mitä tekevät niin osasi varautua. Itsellä on kuitenkin otantaa koska olen pyöräillyt sivuharrastuksena koko pienen elämän ihan junnusta asti sekä reilun vuoden 20km työmatkaa ja mikään ei ole muuttunut. En tajua miten jengi voi olla niin helvetin herkkähipiäistä porukkaa. Ja en ole spandeksi.