Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Kehällä (1) tulee vastaan vähän väliä näitä kaistakikkailijoita, joilla on niin kova kiire, ettei voi jäädä jonon viimeiseksi, vaikkei olisi ruuhkaakaan. Kiihdytetään ihan saatanasti ja tungetaan johonkin ahtaaseen koloon ja siitä heti seuraavalle kaistalle. Muut sitten saa jarrutella ja väistellä, että nämä minäminät pääsee kotiin 5s nopeammin. Joskus iltasellakin näitä näkee viiden auton jonoissa. Se on pakko päästä jonossa mitalisijoille, vaikka kaistan vaihtaminen olisi huomattavasti helpompaa "jonon" hännillä.

minäminä.png
Ymmärrän hyvin. Jos jossain on jono, minä ainakin yritän parhaani etsiä sen perän. Joskus ruuhka-aikaan joudun jopa lähteä päinvastaiseen suuntaan, jotta pääsen jonon perälle.
 
Minä olen tällainen. Tosin hidastan kyllä jo aikaisemmin. Mutta lähtökohtaisesti aina parikymppiä tiputan ennen tolppaa.
Niinkuin täälläkin on usein sanottu, niin näitä nykytolppia ei laiteta kuin ansakohtiin, jolloin on syytä epäillä että on taas joku koira haudattuna.
Eli jos ajenlen suoraa 80kmh alueella ja edessä on tolppa niin kyllä mä hidastan koska on mahdollista että ei vaan huomannu mahdollista 60km tolppaa.

Ei kiinnosta ottaa 170e pikavoittoa, joten helpompi vaan hidastaa. Jos kyseessä olis joku 50e muistutus niin voisin ajaa vähän rennommin, mutta ei vittu 170e siitä että piilotetaan kameratolppa ison liikenneympyrän kaistaopasteen taakse piiloon.
Eikö kannattaisi seurata liikennemerkkejä niin ei joudu turhaan jarruttamaan?
 
Ei se lainsäätäjän vika ole jos et keskity ajamiseen. Ei ole kovin vaikeaa ennen risteystä katsoa rajoitusmerkkiä...
Saattaa kuitenkin olla lainsäätäjän vika että laittaa kameratolpan samaan kohtaan liikenneympyän opastetaulun kanssa. Siinä sitten keskityt siihen että 20m ennen kameraa ja opastetta muutetaan nopeudeksi 50km/h joka muutamaa sataa metriä aiemmin oli 60km/h. Pelkkää rahan keruuta missä ei ole pienintäkään onnettomuuden riskiä.
 
Nämä tolppiin jarruttajat on kyllä mukavia tuolla teillä. Useastin ajetaan jo valmiiksi alinopeutta ja tolpan kohdalla tiputetaan vielä varmuuden vuoksi hieman nopeutta.
Varsinkin aktiivista vakkarin käyttäjää vituttaa. Jääkää kotiin, jos ei osata edes nopeusrajoituksia seurata.

Kiitos.
 
Nämä tolppiin jarruttajat on kyllä mukavia tuolla teillä. Useastin ajetaan jo valmiiksi alinopeutta ja tolpan kohdalla tiputetaan vielä varmuuden vuoksi hieman nopeutta.
Varsinkin aktiivista vakkarin käyttäjää vituttaa. Jääkää kotiin, jos ei osata edes nopeusrajoituksia seurata.

Kiitos.
No, onneks sen vakkarinkin saa tarvittaessa pois päältä. Menkää bussilla jos ei jaksa itse edes kaasua painaa.
 
No, onneks sen vakkarinkin saa tarvittaessa pois päältä. Menkää bussilla jos ei jaksa itse edes kaasua painaa.
Miksi painaa muualla kun leikkiessä... Moista energina tuhlausta. Auto osaa tehdä sen ihan itsekin. Voi vaikka kivasti ajella jalat ristissä ja kokeilla miten pitkään pärjää ilman jarruja...
 
Miksi painaa muualla kun leikkiessä... Moista energina tuhlausta. Auto osaa tehdä sen ihan itsekin. Voi vaikka kivasti ajella jalat ristissä ja kokeilla miten pitkään pärjää ilman jarruja...
Ja sitten vituttaa kun joku hidastaa tolppien kohdalla :D
 
Nämä tolppiin jarruttajat on kyllä mukavia tuolla teillä. Useastin ajetaan jo valmiiksi alinopeutta ja tolpan kohdalla tiputetaan vielä varmuuden vuoksi hieman nopeutta.
Varsinkin aktiivista vakkarin käyttäjää vituttaa. Jääkää kotiin, jos ei osata edes nopeusrajoituksia seurata.

Kiitos.
Nii joo ja mitä alinopeuteen tulee niin pakkohan se on alinopeutta ajaa kun ei noi autojen mittarit ole niin kovin tarkkoja. Parin kilometrin ylinopeudesta rapsahtaa useiden satojen lappu kouraan ja sakkoja ja nopeuksia ollaan kokoajan kiristämässä ni tää siitä sitten seuraa. Ei järjen häivää.
 
Nii joo ja mitä alinopeuteen tulee niin pakkohan se on alinopeutta ajaa kun ei noi autojen mittarit ole niin kovin tarkkoja. Parin kilometrin ylinopeudesta rapsahtaa useiden satojen lappu kouraan ja sakkoja ja nopeuksia ollaan kokoajan kiristämässä ni tää siitä sitten seuraa. Ei järjen häivää.

Jos autossasi tai ylipäätään jossain autossa on mittarivirhettä 1km/h tai enemmän, niin vielä toistaiseksi voi ajaa +10km/h mittarinopeutta ja ei tule kuin huomautus.
 
Vittuako sitten jarruttelet? Seuraa nopeusrajoituksia ja aja niiden mukaan, niin ei tarvi jarrutella.
Niinhän mä teenkin. Mutta epähuomiossa vaikka ohituksen takia tai opasteta seuratessa saattaa se nopeuskyltti mennä ohitse. Siksi varmuuden vuoksi hidastan.
 
Siis täh? Näin se vaan menee vielä toistaiseksi. Eli varmuusvähennyksien jälkeen 7km/h ylitystä tuo sakon ja varmuusvähennys on 3km/h.
No yleensä nää tolpat on laitettu juuri siihen missä vaihtuu nopeus sen 20km/h esim 80->60 tai 100->80 niin se on automaattisesti sakko naps jos ei huomaa nopeuskylttiä. Varsinkin ulkopaikkakunnilla mitä ei hyvin tunne niin joutuu kattelemaan niin monia asioita tai opastimia niin hyvinkin saattaa jonkun pikkuristeyksen takia hidastuskyltti huomaamatta. Siksi aina kun tolppa näkyy niin varmuuden vuoksi hidastan.
 
Niinhän mä teenkin. Mutta epähuomiossa vaikka ohituksen takia tai opasteta seuratessa saattaa se nopeuskyltti mennä ohitse. Siksi varmuuden vuoksi hidastan.
Älä aja ollenkaan jos huomiointikyky on tuota luokkaa. Ihan näin ystävällisenä vinkkinä.

E: oho olikin jo moneen kertaan vinkattu.
 
Älä aja ollenkaan jos huomiointikyky on tuota luokkaa. Ihan näin ystävällisenä vinkkinä.

E: oho olikin jo moneen kertaan vinkattu.
Miten niin ystävällisenä vinkkinä.... PRKL. Ei siis fakta on että jos ei luota itseen niin hanki puhelin, auto, infotaiment joka tarjoaa tarvitsemasi lisäavun sen auton ajamiseen ja havainnointiin. Oma kippo piippaa kun nopeus ylittää nopeusrajoituksen haluamani verran, näyttää nopeusrajoitukset, näyttää GPS nopeuden mittarinopeuden sijaan, näyttää halutessani vaikka ECU:n saaman nopeusdatan joka yleensä heittää GPS:stä 1kmh vaikka mittari heittäisi enemmän. Aktiivikruise liikennemerkkien tunnistuksella ratkoo ongelman nopeuden seuraamisesta käytännössä kokonaan. Merkistä riippuen nuo toimivat enemmän kuin hyvin. Jos mikään näistä ei onnistu niin pysy kotona. Toivon todella että olet vain trolli koska käyännössä sinun kaltaisesi paskat aiheuttavat Kehä1 ruuhkat.
 
No yleensä nää tolpat on laitettu juuri siihen missä vaihtuu nopeus sen 20km/h esim 80->60 tai 100->80 niin se on automaattisesti sakko naps jos ei huomaa nopeuskylttiä. Varsinkin ulkopaikkakunnilla mitä ei hyvin tunne niin joutuu kattelemaan niin monia asioita tai opastimia niin hyvinkin saattaa jonkun pikkuristeyksen takia hidastuskyltti huomaamatta. Siksi aina kun tolppa näkyy niin varmuuden vuoksi hidastan.
Keskity sitten nopeusrajoitusmerkkeihin äläkä niihin juupajoelle 10km kyltteihin? Navigaattori kertoo koska pitää kääntyä, jos ei itse pysty merkeistä seuraamaan.
 
Miten niin ystävällisenä vinkkinä.... PRKL. Ei siis fakta on että jos ei luota itseen niin hanki puhelin, auto, infotaiment joka tarjoaa tarvitsemasi lisäavun sen auton ajamiseen ja havainnointiin. Oma kippo piippaa kun nopeus ylittää nopeusrajoituksen haluamani verran, näyttää nopeusrajoitukset, näyttää GPS nopeuden mittarinopeuden sijaan, näyttää halutessani vaikka ECU:n saaman nopeusdatan joka yleensä heittää GPS:stä 1kmh vaikka mittari heittäisi enemmän. Aktiivikruise liikennemerkkien tunnistuksella ratkoo ongelman nopeuden seuraamisesta käytännössä kokonaan. Merkistä riippuen nuo toimivat enemmän kuin hyvin. Jos mikään näistä ei onnistu niin pysy kotona. Toivon todella että olet vain trolli koska käyännössä sinun kaltaisesi paskat aiheuttavat Kehä1 ruuhkat.
Oletan ettei tuo loppuosa viestistäsi ole minulle osoitettu..?
 
Mitäköhän hittoa nyt taas. Se onkin tosi kätevää kun on vaan yksi paikka jossa voi tankata? Ja mihin hemmettiin sitä kuittipaperia tässä skenaariossa tarvitaan?

On kyllä kerrassaan mielenkiintoinen ratkaisu mutta jos tykkää äheltää niin menkööt. :D
No varmasti esim raksafirmoilla toimii hyvin, jos on firman lähellä tuttu bensis ja sovittu että autot.ö tankataan päivän päätteeksi? Se kuittikin saatetaan työnantajan puolesta vaatia nimenomaan väärinkäytön ehkäisyyn tai vaikka vanhan liiton työnantaja joka haluaa manuaalikuitit kaikesta.

Varmasti helpoin olisi pitää joka autossa kortit, mutta varkaustapauksissa ne omavastuutkin voi yrityksellä olla aika korkeat. Siihen päälle vielä ne mahdolliset mätämunatyöntekijät jotka perseilyllään pilaa helpot käytännöt ja pakottaa tällaiseen ratkaisuun....noin esimerkkinä :D
 
Sen mitä olen tankatessa seurannut, niin useimmiten tankin luukku on löytynyt autovalmistajan kotimaan mallien pelkääjän puolelta. Japanissa ajellaan vasemmalla niin luukku on silloin myös vasemmalla. Tähän löytyy varmasti toki poikkeuksia.
Poikkeuksena on ainakin hyvin useat amerikkalaiset autot joissa korkki on vasemmalla.
 
Ja sitten vituttaa kun joku hidastaa tolppien kohdalla :D
No voi jumalauta mitä jankkaamista. Onkohan jotain vikaa itsetunnossa, näössä tai ajotaidossa jos tarvitsee 20km/h tiputtaa joka tolpan kohdalla? Jos se rajotus pudotetaan 80-->60 niin sun ei tarvitse edes jarruttaa siihen kameraan jos lasket kaasusta 60km/h kyltin kohdalla ja on edes joku moottorijarru autossa.

Perus mittarivirheellä voit ajaa 80km/h kameraan 60 alueella ja tulee huomautus vasta.

Kiitos sinunlaistesi niin Helsinki on kehineen suomeksi sanoen ajokelvoton paikka. Muutaman kerran kesällä kävin ulkopaikkakuntalaisena paikkoja tuntematta ajelemassa siellä navin kanssa (google maps, ei ollut mitkään kameratunnistimet päällä), eikä ollut kertaakaan vaikeuksia ensinnäkään nähdä niitä kameroita, puhumattakaan siitä että jarruttaisin niihin. Se kyllä nauratti kun joka kameran kohdalla alkaa jarruvalot palamaan. Ja vielä sen kameran kohdalla, ei ennen sitä.

Pkseudulla olisi oikeasti pieni ryhtiliike paikallaan sen liikenteen kanssa, muuttakaa vielä motarit kaupunkibulevardeiksi ja keskustaan 30km/h rajotukset ja sitten mietitään kun ilmansaasteet alueella kaksinkertaistuu jatkuvien ruuhkien takia.

Ja kun joku täällä vittuuntui noihin kaistanvaihtelijoihin; kaahaaminen ja kiihdyttely erikseen, mutta täällä Tampereella ainakaan pääse mihinkään jossei vaihda kaistaa välillä. Tyhmyyttä se on jarruttaa toisen puskurin lähestyessä jos voi vaihtaa kaistaa. Hauskimpia ovat nämä jotka kaahaavat ensin punaisiin, pysäävät niihin samalla kun itse tiedän suurpiirteisen vaihtumisvälin eli himmaan kaasua ja odottelen rauhassa. No kun vihreä tulee niin kaahari lähtee paikaltaan ja itse menen edellä jo 70km/h enkä ikinä koskenut jarruun taikka juurikaan kaasuttanut.
 
No voi jumalauta mitä jankkaamista. Onkohan jotain vikaa itsetunnossa, näössä tai ajotaidossa jos tarvitsee 20km/h tiputtaa joka tolpan kohdalla? Jos se rajotus pudotetaan 80-->60 niin sun ei tarvitse edes jarruttaa siihen kameraan jos lasket kaasusta 60km/h kyltin kohdalla ja on edes joku moottorijarru autossa.

Perus mittarivirheellä voit ajaa 80km/h kameraan 60 alueella ja tulee huomautus vasta.

Kiitos sinunlaistesi niin Helsinki on kehineen suomeksi sanoen ajokelvoton paikka. Muutaman kerran kesällä kävin ulkopaikkakuntalaisena paikkoja tuntematta ajelemassa siellä navin kanssa (google maps, ei ollut mitkään kameratunnistimet päällä), eikä ollut kertaakaan vaikeuksia ensinnäkään nähdä niitä kameroita, puhumattakaan siitä että jarruttaisin niihin. Se kyllä nauratti kun joka kameran kohdalla alkaa jarruvalot palamaan. Ja vielä sen kameran kohdalla, ei ennen sitä.

Pkseudulla olisi oikeasti pieni ryhtiliike paikallaan sen liikenteen kanssa, muuttakaa vielä motarit kaupunkibulevardeiksi ja keskustaan 30km/h rajotukset ja sitten mietitään kun ilmansaasteet alueella kaksinkertaistuu jatkuvien ruuhkien takia.

Ja kun joku täällä vittuuntui noihin kaistanvaihtelijoihin; kaahaaminen ja kiihdyttely erikseen, mutta täällä Tampereella ainakaan pääse mihinkään jossei vaihda kaistaa välillä. Tyhmyyttä se on jarruttaa toisen puskurin lähestyessä jos voi vaihtaa kaistaa. Hauskimpia ovat nämä jotka kaahaavat ensin punaisiin, pysäävät niihin samalla kun itse tiedän suurpiirteisen vaihtumisvälin eli himmaan kaasua ja odottelen rauhassa. No kun vihreä tulee niin kaahari lähtee paikaltaan ja itse menen edellä jo 70km/h enkä ikinä koskenut jarruun taikka juurikaan kaasuttanut.
No siis korjataan toki sen verran että en minään tolppiin JARRUTA vaan juurikin hidastan moottorijarrulla sen vajaa parikytä kilsaa niin että saan olla varma että jos liikennemerkki jäi huomaamatta niin ei räpsähdä. En tosiaan sellasta liinat kiinni tyylistä jarrutusta sentään harrasta.
 
Eipä sillä ole merkitystä, koska pienikin tarpeeton hidastaminen aiheuttaa ketjureaktion, jossa aina takanasi tuleva joutuu jarruttamaan, seuraava voimakkaammin, seuraava voimakkaammin, kunnes kovassa ruuhkassa joku joutuu pysähtymään. Kaikki tämä siksi, että sinä et ole riittävän tarkka nopeusrajoituskylteistä ja hidastelet tolppiin täysin tarpeettomasti.
 
Eipä sillä ole merkitystä, koska pienikin tarpeeton hidastaminen aiheuttaa ketjureaktion, jossa aina takanasi tuleva joutuu jarruttamaan, seuraava voimakkaammin, seuraava voimakkaammin, kunnes kovassa ruuhkassa joku joutuu pysähtymään. Kaikki tämä siksi, että sinä et ole riittävän tarkka nopeusrajoituskylteistä ja hidastelet tolppiin täysin tarpeettomasti.
Jep, näinhän se menee. Mutta mielummin näin kun tiketti kouraan. Ei ole ehkä niitä liikenteen suurimipia vaaratekijöitä.
 
Onko kehällä jossain vaiheessaa 60 aluetta jos työmaita ei oteta lukuun? Mua ja vituttaa suunnattomasti tuo kameroihin hidastelu. 30 vuotta vanhalla penarilla ja 2 vuotta vanhalla Volvolla on ihan hyvin voinut aina ajaa mittarin mukaan 90 ilman mitään pelkoa räpsymisistä.
Jos kukaan ei aja 60 kmh niin silloin siin tiellä ei ole 60 kmh rajoitus. Hiukan kun viitsii eteensä katsoa niin ei se lompakko kutistu mihinkään. Jos edessä ajaville ei kamera räpsy 80 vauhissa niin ei se sullekaan räpsy.
 
Noita tolppia on oikeastaan neljänlaisia:
1) "Suora" tie jossa tolppia valvomassa nopeutta. Ei ongelmaa, näin pitääkin olla.
2) Suoralla tiellä tolppa ennen risteystä jossa pitää pudottaa esim 80->60.
3) Suoralla tiellä risteyksessä tolppa jossa ei tarvitse pudottaa 80->60 vaikka muutoin samanlainen tilanne kuin kohdassa 2
4) Sakkorysätolpat. Eli suora 80 tie, jossa tulossa vaikka liikenneympyrä. Tiputetaan nopeus 60 jota on pari sataa metriä ja sitten tiputetaan nopeus 50 juuri ennen risteystä ja laitetaan kamera opastetaulujenen (ylhäällä) läheisyyteen. Ei mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, mutta saadaanpahan sakkotuloja.

Tuo 2 ja 3 on ne ongelmalliset kun ei koskaan tiedä onko risteystä ennen hidastettava vai ei. Ja nimenomaan siksi että JOS syystä tai toisesta on missannut liikennemerkin. Tollaisissa tilanteissa tulee helvetin vainoharhaiseksi ja siitä syystä aina ennen risteystolppaa hidastan vauhtia.
Ei siinä muuten mitään, mutta joku 170e on aivan vitun suuri summa esimerkiksi tuossa kohdan 4 tapauksessa. Siksi mielummin nuhjaan hiljaa kuin nopeasti.

1 kohta on ihan selvä ja jos ei ole risteyksiä tai muutakaan edessä niin en tietenkään hidasta. Tai jos on tuttu tie ja tietää varmasti mitä rajoitukset ovat niin en tietänkään hidasta.

Mutta ulkopaikkakunnilla kohtien 2 ja 3 takia hidastan aina ennen tolppia. Varmuuden vuoksi.
 
Noita tolppia on oikeastaan neljänlaisia:
1) "Suora" tie jossa tolppia valvomassa nopeutta. Ei ongelmaa, näin pitääkin olla.
2) Suoralla tiellä tolppa ennen risteystä jossa pitää pudottaa esim 80->60.
3) Suoralla tiellä risteyksessä tolppa jossa ei tarvitse pudottaa 80->60 vaikka muutoin samanlainen tilanne kuin kohdassa 2
4) Sakkorysätolpat. Eli suora 80 tie, jossa tulossa vaikka liikenneympyrä. Tiputetaan nopeus 60 jota on pari sataa metriä ja sitten tiputetaan nopeus 50 juuri ennen risteystä ja laitetaan kamera opastetaulujenen (ylhäällä) läheisyyteen. Ei mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, mutta saadaanpahan sakkotuloja.
Unohdit kohdan 5: Ohituskaistan loppu, jos normi rajotus on 80 ja ohituskaistalla 100 niin ohituskaistan päättyessä rajotus muuttuu takaisin 80 ja tolppa nököttää siinä samassa kohtaa. Jälleen ei mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, vain ja ainoastaan helppoa rahan keruuta.

Tästä kameratolppiin hidastelusta tuli mieleeni, se miten ainakin minusta tuntuu siltä, että ylivarovaisuus on lisääntynyt liikenteessä. Etenkin nämä kameratolpat, kiitos kiristyneiden sakkorajojen ja nousseiden sakkojen, mutta myös esim. jos säätiedotuksessa luvataan erittäin huonoa ajokeliä niin se -20km/h köröttely alkaa jo vaikka aurinko paistaisi. Puhumattakaan siitä sitten kun sitä lunta vähän väriksi putoaa täällä etelässä....
 
Onko kehällä jossain vaiheessaa 60 aluetta jos työmaita ei oteta lukuun? Mua ja vituttaa suunnattomasti tuo kameroihin hidastelu. 30 vuotta vanhalla penarilla ja 2 vuotta vanhalla Volvolla on ihan hyvin voinut aina ajaa mittarin mukaan 90 ilman mitään pelkoa räpsymisistä.
Jos kukaan ei aja 60 kmh niin silloin siin tiellä ei ole 60 kmh rajoitus. Hiukan kun viitsii eteensä katsoa niin ei se lompakko kutistu mihinkään. Jos edessä ajaville ei kamera räpsy 80 vauhissa niin ei se sullekaan räpsy.

On, Siinä Kontulan kohdilla alkaa 60-rajoitus ja heti Myllypuron kohdalla on tolppa ja rajoitusalue jatkuu Itäkeskukseen asti. Kumpaankin suuntaan on tolppia.
 
Eikai täällä vain ruokita trollia? :think:

Topikkiin palaten, ärsyttää moottoritielle viime tipassa tulijat jotka keräilee talvirenkailla reunoilta kivet ja viskoo takana olevien laseihin. Se on joku jännä pakko päästä auton edelle vaikka takanakin olisi tilaa ja motarilla oleva ajaa vakkarilla.
 
Kehällä (1) tulee vastaan vähän väliä näitä kaistakikkailijoita, joilla on niin kova kiire, ettei voi jäädä jonon viimeiseksi, vaikkei olisi ruuhkaakaan. Kiihdytetään ihan saatanasti ja tungetaan johonkin ahtaaseen koloon ja siitä heti seuraavalle kaistalle. Muut sitten saa jarrutella ja väistellä, että nämä minäminät pääsee kotiin 5s nopeammin. Joskus iltasellakin näitä näkee viiden auton jonoissa. Se on pakko päästä jonossa mitalisijoille, vaikka kaistan vaihtaminen olisi huomattavasti helpompaa "jonon" hännillä.

Tuo kuvasi on kuin suoraan kolmostieltä, siinä Helsinkiin päin mentäessä missä haarautuu Kehä 1:lle. Autoja jonossa jo ryhmittyneenä Kehä 1:lle, sieltä joku pelle tulee kaasu pohjassa ja juuri ennen liikenteenjakajaa ahtautuu viimeiseen väliin. Mitä nyt pari autoa taaksepäin olis jonossa ollut takana reilusti tilaa.
 
On, Siinä Kontulan kohdilla alkaa 60-rajoitus ja heti Myllypuron kohdalla on tolppa ja rajoitusalue jatkuu Itäkeskukseen asti. Kumpaankin suuntaan on tolppia.
Samoin Leppävaaran tunneli on 60kmh aluetta. Muut ovatkin sitten työmaita. Ja jos noihin onnistuu ajamaan niin pakko sanoa että vitun käsi kuski tarvitsee olla. Kummassakaan suunnassa ei ole kameraa heti 60kmh alueen alkaessa vaan on hyvin aikaa jarruttaa pelkällä moottorilla haluttuun nopeuteen.
 
Sen mitä olen tankatessa seurannut, niin useimmiten tankin luukku on löytynyt autovalmistajan kotimaan mallien pelkääjän puolelta. Japanissa ajellaan vasemmalla niin luukku on silloin myös vasemmalla. Tähän löytyy varmasti toki poikkeuksia.
Tossa ei ole kyllä mitään logiikkaa oman havaintoni mukaan. Omassa japskissa on sitäpaitsi kuskinpuolella oikeella tankin luukku. Kerran kaverin kanssa asiaa tankatessa mietittiin ja kun katsottiin automerkkejä maittain tai valmistusmaan liikenteen puolisuuden mukaan niin mitään johdonmukaisuutta ei ole. Edes kaikilla merkeillä ei kaikilla malleilla ole samalla puolella.
 
Tossa ei ole kyllä mitään logiikkaa oman havaintoni mukaan. Omassa japskissa on sitäpaitsi kuskinpuolella oikeella tankin luukku. Kerran kaverin kanssa asiaa tankatessa mietittiin ja kun katsottiin automerkkejä maittain tai valmistusmaan liikenteen puolisuuden mukaan niin mitään johdonmukaisuutta ei ole. Edes kaikilla merkeillä ei kaikilla malleilla ole samalla puolella.
Priima esimerkki molemmat ns universal Fordeja eli sama malli kaikkialla. MK7 Ford Fiesta ja MK3 Focus. Toisessa vasemmalla, toisessa oikealla. Ei mitään hajua miksi Fiesta oli vasemmalla kun kaikki muut ns universal Fordit ovat mielestäni luukku oikealla.
 
Noihin rahankeräystolppiin pitäs alkaa harrastaa kansalaistottelemattomuutta,ensin viestiksi päättäjille vaikka huputtaa tai laittaa tarra linssiin,jos ei mene viesti perille niin sitten kovemmat otteet. Päättäjät kyykyttävät autoiljoita aina vaan enemmän jollei aleta konkreettisesti pistään hanttiin.
 
Eikai täällä vain ruokita trollia? :think:

Topikkiin palaten, ärsyttää moottoritielle viime tipassa tulijat jotka keräilee talvirenkailla reunoilta kivet ja viskoo takana olevien laseihin. Se on joku jännä pakko päästä auton edelle vaikka takanakin olisi tilaa ja motarilla oleva ajaa vakkarilla.
Eihän tonne millään alle 300tkm korisella autolla kehtaa mennäkkään, täällä etelässä ainakaan.

Mulla ihan erikseen talvimotariajoon ja muihin kuraleikkeihin -99 9-5 Saab 400tkm kohta ajeltu ja sen näkönen on tuulilasikin.

Noihin rahankeräystolppiin pitäs alkaa harrastaa kansalaistottelemattomuutta,ensin viestiksi päättäjille vaikka huputtaa tai laittaa tarra linssiin,jos ei mene viesti perille niin sitten kovemmat otteet. Päättäjät kyykyttävät autoiljoita aina vaan enemmän jollei aleta konkreettisesti pistään hanttiin.
Spreijaa linssit mustaksi. Siinähän jynsäävät. En tiedä ajaako joku täällä Pori Helsinki väliä, Huittisten kohdalla oli yhden sähkölaitoksen hiekkatien kohdalla tiputus 80 nopeuteen ja kamera heti 80 lätkän jälkeen. Sen takia siis, että kerran vuodessa se sähkölaitoksen auto menee käymään siellä keskellä peltoa olevassa virranjakokopperossaan.
 
Noita tolppia on oikeastaan neljänlaisia:
1) "Suora" tie jossa tolppia valvomassa nopeutta. Ei ongelmaa, näin pitääkin olla.
2) Suoralla tiellä tolppa ennen risteystä jossa pitää pudottaa esim 80->60.
3) Suoralla tiellä risteyksessä tolppa jossa ei tarvitse pudottaa 80->60 vaikka muutoin samanlainen tilanne kuin kohdassa 2
4) Sakkorysätolpat. Eli suora 80 tie, jossa tulossa vaikka liikenneympyrä. Tiputetaan nopeus 60 jota on pari sataa metriä ja sitten tiputetaan nopeus 50 juuri ennen risteystä ja laitetaan kamera opastetaulujenen (ylhäällä) läheisyyteen. Ei mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, mutta saadaanpahan sakkotuloja.

Tuo 2 ja 3 on ne ongelmalliset kun ei koskaan tiedä onko risteystä ennen hidastettava vai ei. Ja nimenomaan siksi että JOS syystä tai toisesta on missannut liikennemerkin. Tollaisissa tilanteissa tulee helvetin vainoharhaiseksi ja siitä syystä aina ennen risteystolppaa hidastan vauhtia.
Ei siinä muuten mitään, mutta joku 170e on aivan vitun suuri summa esimerkiksi tuossa kohdan 4 tapauksessa. Siksi mielummin nuhjaan hiljaa kuin nopeasti.

1 kohta on ihan selvä ja jos ei ole risteyksiä tai muutakaan edessä niin en tietenkään hidasta. Tai jos on tuttu tie ja tietää varmasti mitä rajoitukset ovat niin en tietänkään hidasta.

Mutta ulkopaikkakunnilla kohtien 2 ja 3 takia hidastan aina ennen tolppia. Varmuuden vuoksi.
Eihän nuo 2 ja 3 ole mikään ongelma, koska rajoitusmerkki on ennen tolppaa ja risteystä. Riittää että on muutaman sekunnin hereillä
 
Eihän nuo 2 ja 3 ole mikään ongelma, koska rajoitusmerkki on ennen tolppaa ja risteystä. Riittää että on muutaman sekunnin hereillä
Niin. Enkös mä sanonutkin että JOS missaa tolpan. Esimerkkinä vaikka joku mulkku joka hilaa puskurissa tai on juuri ohittamassa tai jos satut juuri vilkaisemaan opasteita tai vaikka on helvetillinen lumipyry jne.
 
Tuo kuvasi on kuin suoraan kolmostieltä, siinä Helsinkiin päin mentäessä missä haarautuu Kehä 1:lle. Autoja jonossa jo ryhmittyneenä Kehä 1:lle, sieltä joku pelle tulee kaasu pohjassa ja juuri ennen liikenteenjakajaa ahtautuu viimeiseen väliin. Mitä nyt pari autoa taaksepäin olis jonossa ollut takana reilusti tilaa.
No ne on näitä oman elämänsä sankareita. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Leppävaaran tunnelin jälkeen Tapiolaan päin mennessä tuota kikkailua yleensä tapahtuu. Nähtävästi Turuntielle erkanevat muuttuvat siinä kohtaa villiksi gnu-laumaksi. :lol:
 
No ne on näitä oman elämänsä sankareita. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Leppävaaran tunnelin jälkeen Tapiolaan päin mennessä tuota kikkailua yleensä tapahtuu. Nähtävästi Turuntielle erkanevat muuttuvat siinä kohtaa villiksi gnu-laumaksi. :lol:
85 % Turun tielle liittyvistä ovat niin lussuja ettei siinä parane jäädä jalkoihin. Rajoitus muuttuu 60 -> 80, mutta vauhti ei. Vasta satasen kyltin kohdalla aletaan hitaasti vitosvaihteella lonnimaan eteenpäin jotta voidaan liittyä 70 km/h vauhdilla 110 km/h etenevän liikenteen sekaan. Minulla on tuossa kohtaa tapana ottaa aina oikeimman puoleinen kaista ja ajaa aina nopeusrajoituksia noudattaen näiden lussujen ohi. Pääsen sujuvammin ja turvallisemmin, aiheuttamatta kenellekään haittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom